av Eldsig » 17 jan 2021 02:04
Offerten ser ungefär ut som det man får fram om man googlar eller jämför med vad som redovisas i e-tron-gruppen på FB, ev lite billigare för dig då, givet 1.500 mil.
Och nej, man kan inte räkna hem ett köp av e-tron om man kör såpass lite som du (och jag) gör. Hur Audi/VW-finans räknat står skrivet...nån annanstans. Jag, och många andra, får inte heller ihop det.
Vill du ha en (ny) större familjebil, och inte kör väldigt mycket långsträckor, finns det ingen anledning att välja nåt annat. Jag kör en e50, privatleasing i två år för ca 4.700 /mån i snitt, och blir galen över tanken att inte tro mig kunna få tag i nåt liknande om 1 år när det är dags att byta. Det ENDA som skull kunna vara bättre är förbrukning och/eller batteriets kapacitet. Kan man ta sig 35-40mil året runt så är det gott nog, men 20mil (e50) på vintern är lite tunt. Komforten(luftfjädring/isolering) är sjukligt bra. Jag önskar endast jag hade kunnat motivera att lägga till sportstolar och backkamera.
Sen är ju inte allt perfekt, men så nära man kan komma. Min första Audi, men, som der ser ut nu, inte den sista (Q4 etron på önskelistan om den är liknande men med bättre räckvidd).
Mina åsikter/erfarenheter iaf.