Nu är ja på jobbet o laddar, då får ja kontakt igen..

Moderator: Redaktion
Martin E-tron skrev:Jag kör varje dag, fungerade inte igår eller imorse så ja var tvungen att gå ut o starta den manuellt (jävla I-landsproblem jag vet ).
martinot skrev:Robertrimmevik skrev:2,8kWh/mil låg min på i somras när jag körde hårt(120-140)uppför Norrlandskusten i regn och motvind och kappkörde(140-180) med en Tesla M3 sista 4 milen in mot ionity i Sundsvall. Blev ju så besviken när Teslan inte svängde ner till ionityn. Den åkte väll givetvis vidare till SuC.![]()
![]()
Vem vann mellan er, och vad hamnade förbrukningen på under just den sträckan?
Martin E-tron skrev:o nu får ja ingen kontakt igen.... Vafan....
Martin E-tron skrev:Det har fungerat till 100 % efter den stora uppdateringen i Augusti -2020 men nu har nått hänt igen..
Jag ser i appen att den laddar och ser när de är klar samt procent m.m men själva kontakten med bilen snurrar bara?
Får i värsta fall kolla med Audi, som sagt, ett I-landsproblem men vafan, ja vill värma bilen innan ja går ut, its my right !
Robertrimmevik skrev:Martin E-tron skrev:Nån mer än jag som inte får kontakt med bilen nu igen...??
Kan inte skicka temp start, går inte att nå bilen får ja tillbaka
Händer kanske 1 gång på 30. Vilket är dåligt men så pass lite så det inte stör. Men då har jag bilen nästan alltid bra till.
mati skrev:Martin E-tron skrev:Nån mer än jag som inte får kontakt med bilen nu igen...??
Kan inte skicka temp start, går inte att nå bilen får ja tillbaka
Det händer mig rätt ofta, men jag tror att det beror på att bilen används så sällan. Den verkar gå i någon form av koma-läge efter någon vecka eller så, och då är det inte längre möjligt att väcka den med appen. Men så fort jag kör en sväng så fungerar appen igen.
Martin E-tron skrev:Jag kör varje dag, fungerade inte igår eller imorse så ja var tvungen att gå ut o starta den manuellt (jävla I-landsproblem jag vet ).
Johan B skrev:Tänkte att jag kunde dela med mig av trippen Lomma-Sälen med en E-Tron 50.
Gick helt enligt plan och var faktiskt inga problem, stopp i Värnamo, Mariestad, Karlstad och sedan Malung. Risken med Malung var ju känd och visst på vägen upp fick vi vänta ca 30 min på att ladda, behövde själv bara ladda 10 min för att ha lite marginal. Hade nog klarat sig men ville inte chansa på att komma fram med 1-2%...
Vid hemfärd inga köer så gick ännu smidigare.
Bilen var oftast färdigladdad innan vi hade hunnit äta, toalett besök osv. Två vuxna och två barn. E-tron laddar verkligen snabbt till 100%, fick ganska snabbt max fart kring 125kw som höll kvar till drygt 70%
Bilen ganska fullpackad med en snittförbrukning på 27 respektive 28, helt ok enligt mig! Dock bra väglag i princip hela vägen, snitt temp 0 skulle jag gissa på. Startat med 100% och varm bil.
Användare som besöker denna kategori: JohanHampis och 21 gäster