VW I.D

Här diskuterar vi elektriska fordon av alla slag

Moderator: Redaktion

Stevvee
Inlägg: 830
Blev medlem: 29 dec 2018 10:59

Re: VW I.D

Inlägg av Stevvee »

mati skrev:
Angående den förhållandevis lilla GPS:en så antar jag att kartan kan även visas i skärmen bakom ratten. Så är det ju i alla VAG-bilar numera. När jag kör efter GPS brukar jag alltid lägga kartan där, då har jag den precis framför näsan. Då behöver den inte vara så stor heller.
Dessutom har ID3 augmented reality, dvs den kan lägga GPS-information i vindrutan. Sånt lull-lull gör den ändå rätt intressant för min del. Om man nu ska byta bort Golfen om två år eller så.
Jag kör alltid med GPS i båda. Ena utzoomad så jag ser trafikläget 2-4 mil framåt. Instrumentet skall vara nära och sedan vägvisning i hud.
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: VW I.D

Inlägg av mati »

Om inget annat så är det ganska snyggt med kartan i intrumentbrädan. :)
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
Laban
Teslaägare
Inlägg: 3082
Blev medlem: 30 sep 2015 05:28
Ort: Luleå

Re: VW I.D

Inlägg av Laban »

En sak som man heller inte bör glömma är axelavståndet som är 2dm längre än Golf. Samma som kommande Q4 e-Tron och faktiskt 10cm länge än nuvarande Tiguan (ej Allspace). Borde vara en bra bil även på en dålig vinterväg. Våran Zoe är som exempel inte alltid rolig att köra när väglaget är dåligt, några cm snö på vägen, isigt och ojämnt under. Inte ovanligt på våran dagliga körning. Lite synd då att man inte kan ha takbox men fästet bak kanske kan lösa det problemet.
Tesla Model 3 LR AWD, blå med vit inredning.
Zoe 22 kWh som andrabil - såld
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
jost
Inlägg: 2
Blev medlem: 09 nov 2019 19:43

Re: VW I.D

Inlägg av jost »

Ryktet säger att fästet där bak inte kommer att vara med på 1st Edition.
Användarvisningsbild
mans71
Teslaägare
Inlägg: 2334
Blev medlem: 04 apr 2015 13:38

Re: VW I.D

Inlägg av mans71 »

jost skrev:
Ryktet säger att fästet där bak inte kommer att vara med på 1st Edition.
Ditt 1:a inlägg här, nu blir jag nyfiken, har du alltså öron nära källan?
Model S P85DL+
Användarvisningsbild
Zalman3
Teslaägare
Inlägg: 14855
Blev medlem: 29 mar 2016 18:28
Ort: Umeå

Re: VW I.D

Inlägg av Zalman3 »

Stort köpsug efter VW:s nya elbil – men kunderna tvingas vänta

ZWICKAU. Produktionen av Volkswagens nya elbil ID3 har startat i Zwickau där VW bygger Europas största elbilsfabrik.
Men bilarna hamnar på lager och kunder får ge sig till tåls till sommaren eftersom VW vill leverera första upplagan till alla marknader samtidigt.
https://www.di.se/bil/stort-kopsug-efte ... gas-vanta/

VW bygger för lager, och sedan vräks massor av ID3 ut på marknaden till sommaren 2020.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11846
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: VW I.D

Inlägg av HelectriC »

Zalman3 skrev:
Stort köpsug efter VW:s nya elbil – men kunderna tvingas vänta

ZWICKAU. Produktionen av Volkswagens nya elbil ID3 har startat i Zwickau där VW bygger Europas största elbilsfabrik.
Men bilarna hamnar på lager och kunder får ge sig till tåls till sommaren eftersom VW vill leverera första upplagan till alla marknader samtidigt.
https://www.di.se/bil/stort-kopsug-efte ... gas-vanta/

VW bygger för lager, och sedan vräks massor av ID3 ut på marknaden till sommaren 2020.
Undrar hur dom håller batterierna optimalt laddade under så lång tid?
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
BEV[e-Rage]
Inlägg: 506
Blev medlem: 13 apr 2019 09:29

Re: VW I.D

Inlägg av BEV[e-Rage] »

Zalman3 skrev:
VW bygger för lager, och sedan vräks massor av ID3 ut på marknaden till sommaren 2020.
Jo, det vore ju dumt av VW att börja leverera några före årsskiftet.
Ett viktigt syfte för VW med elbilarna är ju att gradvis försöka få ner de genomsnittliga utsläppen närmare 95g CO2 per km för sålda bilar under 2020-2021 för att undvika allt för höga utsläppsböter i EU, och eftersom varje elbil (och laddhybrid) får räknas dubbelt är förstås varje såld elbil viktig under denna period för att kompensera törstiga fossil SUVar och annat inom Volkswagenkoncernen.
Användarvisningsbild
Walker
Teslaägare
Inlägg: 2947
Blev medlem: 01 mar 2018 21:54
Ort: Köping

Re: VW I.D

Inlägg av Walker »

BEV[e-Rage] skrev:
Zalman3 skrev:
VW bygger för lager, och sedan vräks massor av ID3 ut på marknaden till sommaren 2020.
Jo, det vore ju dumt av VW att börja leverera några före årsskiftet.
Ett viktigt syfte för VW med elbilarna är ju att gradvis försöka få ner de genomsnittliga utsläppen närmare 95g CO2 per km för sålda bilar under 2020-2021 för att undvika allt för höga utsläppsböter i EU, och eftersom varje elbil (och laddhybrid) får räknas dubbelt är förstås varje såld elbil viktig under denna period för att kompensera törstiga fossil SUVar och annat inom Volkswagenkoncernen.
Och jag som trodde att VW ville vara rädd om miljön.... :lol: :lol: :lol:
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR
vigge50
Inlägg: 7463
Blev medlem: 11 apr 2014 12:23
Ort: Göteborg

Re: VW I.D

Inlägg av vigge50 »

BEV[e-Rage] skrev:
Zalman3 skrev:
VW bygger för lager, och sedan vräks massor av ID3 ut på marknaden till sommaren 2020.
Jo, det vore ju dumt av VW att börja leverera några före årsskiftet.
Ett viktigt syfte för VW med elbilarna är ju att gradvis försöka få ner de genomsnittliga utsläppen närmare 95g CO2 per km för sålda bilar under 2020-2021 för att undvika allt för höga utsläppsböter i EU, och eftersom varje elbil (och laddhybrid) får räknas dubbelt är förstås varje såld elbil viktig under denna period för att kompensera törstiga fossil SUVar och annat inom Volkswagenkoncernen.
Om de hade börjat leverera i januari hade jag förstått, men vänta till sommaren...
Användarvisningsbild
Zalman3
Teslaägare
Inlägg: 14855
Blev medlem: 29 mar 2016 18:28
Ort: Umeå

Re: VW I.D

Inlägg av Zalman3 »

VW tjänar bra med pengar på ID3. Den skulle kunna säljas för under 20.000 Euro med vinst.
Och kineserna kommer snart med bilar i den prisklassen, så VW måste vara beredda på prissänkningar för att vara konkurrenskraftiga.
If you focus on an electric platform, all in all it accounts for a 40% reduction against the predecessor electric Golf. Most of it from cells and the battery system. Around 5-10% comes from dedicating an entire plant to electric vehicles”.

This means that if the Volkswagen e-Golf is now profitable when sold for 31.900 euros in Germany, the Volkswagen ID.3 would also be if sold for 19.140 euros…
https://pushevs.com/2019/11/19/volkswag ... eductions/
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Användarvisningsbild
Walker
Teslaägare
Inlägg: 2947
Blev medlem: 01 mar 2018 21:54
Ort: Köping

Re: VW I.D

Inlägg av Walker »

Zalman3 skrev:
VW tjänar bra med pengar på ID3. Den skulle kunna säljas för under 20.000 Euro med vinst.
Och kineserna kommer snart med bilar i den prisklassen, så VW måste vara beredda på prissänkningar för att vara konkurrenskraftiga.
If you focus on an electric platform, all in all it accounts for a 40% reduction against the predecessor electric Golf. Most of it from cells and the battery system. Around 5-10% comes from dedicating an entire plant to electric vehicles”.

This means that if the Volkswagen e-Golf is now profitable when sold for 31.900 euros in Germany, the Volkswagen ID.3 would also be if sold for 19.140 euros…
https://pushevs.com/2019/11/19/volkswag ... eductions/
Bra där Zalman. Där har vi svaret på varför elbilarna aldrig kommer att bli billiga. Tillverkarna vill (till skillnad från alla andra? :roll: ) tjäna pengar.
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR
Användarvisningsbild
Zalman3
Teslaägare
Inlägg: 14855
Blev medlem: 29 mar 2016 18:28
Ort: Umeå

Re: VW I.D

Inlägg av Zalman3 »

Walker skrev:
Zalman3 skrev:
VW tjänar bra med pengar på ID3. Den skulle kunna säljas för under 20.000 Euro med vinst.
Och kineserna kommer snart med bilar i den prisklassen, så VW måste vara beredda på prissänkningar för att vara konkurrenskraftiga.
If you focus on an electric platform, all in all it accounts for a 40% reduction against the predecessor electric Golf. Most of it from cells and the battery system. Around 5-10% comes from dedicating an entire plant to electric vehicles”.

This means that if the Volkswagen e-Golf is now profitable when sold for 31.900 euros in Germany, the Volkswagen ID.3 would also be if sold for 19.140 euros…
https://pushevs.com/2019/11/19/volkswag ... eductions/
Bra där Zalman. Där har vi svaret på varför elbilarna aldrig kommer att bli billiga. Tillverkarna vill (till skillnad från alla andra? :roll: ) tjäna pengar.
2019 finns ca 60 laddbara bilmodeller i Europa, 2020 ca 175.
Så nu kommer floder med billiga kinesiska elbilar i lågpris segmentet och i segmentet dyra elbilar så dominerar Tesla marknaden.

Hur mycket marknadsutrymme finns kvar för övriga aktörer?
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
vigge50
Inlägg: 7463
Blev medlem: 11 apr 2014 12:23
Ort: Göteborg

Re: VW I.D

Inlägg av vigge50 »

Zalman3 skrev:
Walker skrev:
Zalman3 skrev:
VW tjänar bra med pengar på ID3. Den skulle kunna säljas för under 20.000 Euro med vinst.
Och kineserna kommer snart med bilar i den prisklassen, så VW måste vara beredda på prissänkningar för att vara konkurrenskraftiga.
If you focus on an electric platform, all in all it accounts for a 40% reduction against the predecessor electric Golf. Most of it from cells and the battery system. Around 5-10% comes from dedicating an entire plant to electric vehicles”.

This means that if the Volkswagen e-Golf is now profitable when sold for 31.900 euros in Germany, the Volkswagen ID.3 would also be if sold for 19.140 euros…
https://pushevs.com/2019/11/19/volkswag ... eductions/
Bra där Zalman. Där har vi svaret på varför elbilarna aldrig kommer att bli billiga. Tillverkarna vill (till skillnad från alla andra? :roll: ) tjäna pengar.
2019 finns ca 60 laddbara bilmodeller i Europa, 2020 ca 175.
Så nu kommer floder med billiga kinesiska elbilar i lågpris segmentet och i segmentet dyra elbilar så dominerar Tesla marknaden.

Hur mycket marknadsutrymme finns kvar för övriga aktörer?
Om elbilar stannar på 3-4% av marknaden så har du rätt men om marknadsandelen fortsätter öka så har Tesla inte en chans att med Model S och Model X ta hela premiumsegmentet i de större klasserna. Men visst, nästa år öppnar Gigafactory 3 och den kommer 2021 producera 5 miljoner bilar i 10 olika modeller och därmed slå ut BMW, Audi och Mercedes från premiumsegmentet för bilar...

Tittar du här i Europa så har Model S och Model X inte en chans mot ETron och I Pace, om man inte slår ihop S och X men är det rimligt? Vad händer när fler bilar kommer i de större premiumsegmentet och Tesla nyligen sa att de inte kommer lägga så mycket mer utveckling på Model S och Model X?

http://ev-sales.blogspot.com/2019/10/eu ... 9.html?m=0
Användarvisningsbild
OlleBack
Teslaägare
Inlägg: 559
Blev medlem: 24 aug 2017 10:29

Re: VW I.D

Inlägg av OlleBack »

vigge50 skrev:
Zalman3 skrev:
Walker skrev:
Zalman3 skrev:
VW tjänar bra med pengar på ID3. Den skulle kunna säljas för under 20.000 Euro med vinst.
Och kineserna kommer snart med bilar i den prisklassen, så VW måste vara beredda på prissänkningar för att vara konkurrenskraftiga.
If you focus on an electric platform, all in all it accounts for a 40% reduction against the predecessor electric Golf. Most of it from cells and the battery system. Around 5-10% comes from dedicating an entire plant to electric vehicles”.

This means that if the Volkswagen e-Golf is now profitable when sold for 31.900 euros in Germany, the Volkswagen ID.3 would also be if sold for 19.140 euros…
https://pushevs.com/2019/11/19/volkswag ... eductions/
Bra där Zalman. Där har vi svaret på varför elbilarna aldrig kommer att bli billiga. Tillverkarna vill (till skillnad från alla andra? :roll: ) tjäna pengar.
2019 finns ca 60 laddbara bilmodeller i Europa, 2020 ca 175.
Så nu kommer floder med billiga kinesiska elbilar i lågpris segmentet och i segmentet dyra elbilar så dominerar Tesla marknaden.

Hur mycket marknadsutrymme finns kvar för övriga aktörer?
Om elbilar stannar på 3-4% av marknaden så har du rätt men om marknadsandelen fortsätter öka så har Tesla inte en chans att med Model S och Model X ta hela premiumsegmentet i de större klasserna. Men visst, nästa år öppnar Gigafactory 3 och den kommer 2021 producera 5 miljoner bilar i 10 olika modeller och därmed slå ut BMW, Audi och Mercedes från premiumsegmentet för bilar...

Tittar du här i Europa så har Model S och Model X inte en chans mot ETron och I Pace, om man inte slår ihop S och X men är det rimligt? Vad händer när fler bilar kommer i de större premiumsegmentet och Tesla nyligen sa att de inte kommer lägga så mycket mer utveckling på Model S och Model X?

http://ev-sales.blogspot.com/2019/10/eu ... 9.html?m=0
Vad som händer? Deras serviceorganisation exploderar. Om den inte redan hade gjort det :/
Användarvisningsbild
Walker
Teslaägare
Inlägg: 2947
Blev medlem: 01 mar 2018 21:54
Ort: Köping

Re: VW I.D

Inlägg av Walker »

Kineserna tillverkar ju billiga vanliga bilar redan.
Varför ser vi inte tusentals av dem ute på vägarna?
Väljer svensken hellre en lågprisbil tillverkad i Kina för 100.000.- än typ en VW Golf för 250.000.-?
Eller en Volvo V60 för 400.000.-?
Lågpriskineserna lär aldrig bli storsäljare här. El, bensin, diesel, vätgas eller kärnkraft oavsett.
Poängen är: om VW säljer allt de tillverkar för 500.000.- varför skulle de då sälja dem för 250.000.- bara för att de kan? Är det ingen här som kan förklara marknadsekonomi gör Zalman?
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11846
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: VW I.D

Inlägg av HelectriC »

Walker skrev:
Kineserna tillverkar ju billiga vanliga bilar redan.
Varför ser vi inte tusentals av dem ute på vägarna?
Väljer svensken hellre en lågprisbil tillverkad i Kina för 100.000.- än typ en VW Golf för 250.000.-?
Eller en Volvo V60 för 400.000.-?
Lågpriskineserna lär aldrig bli storsäljare här. El, bensin, diesel, vätgas eller kärnkraft oavsett.
Poängen är: om VW säljer allt de tillverkar för 500.000.- varför skulle de då sälja dem för 250.000.- bara för att de kan? Är det ingen här som kan förklara marknadsekonomi gör Zalman?
alla som producerar elbilar ska ju driva med välgörenhet och nästan ge bort bilarna. Annars är man inte på riktigt!
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
HenrikC
Inlägg: 661
Blev medlem: 11 jan 2019 16:42

Re: VW I.D

Inlägg av HenrikC »

Walker skrev:
Kineserna tillverkar ju billiga vanliga bilar redan.
Varför ser vi inte tusentals av dem ute på vägarna?
Bra bilar är inte billiga ens i Kina. Det var de höga bilpriserna i Kina som skapade möjlighet för nykomlingar som Geely att sälja skitbilar med vinst i början på 2000-talet, något som varit omöjligt om man då hade haft konkurrens från bilar som Skoda och Dacia till europeiska priser. Nu har priserna pressats och bilarna blivit bra.

Den nya Geely Xingyue (på samma plattform som XC40) kostar mellan 135,800 yuan upp till 208,800 yuan, vilket motsvarar 186 000 till 286 000 kr.

Listpriset för Volvo XC40 börjar på 298 400 kr. För att jämföra dem måste vi lägga på moms, tull och vagnskadeförsäkring på Geely. Då är den fortfarande minst 10% billigare än Volvon, men skillnaden uppväger inte mervärdet av varumärket Volvo.
Walker skrev:
Väljer svensken hellre en lågprisbil tillverkad i Kina för 100.000.- än typ en VW Golf för 250.000.-?
Om de vore likvärdiga, troligen. Men det valet finns inte. Då jämför man bilar ur olika segment. Köparna kan redan idag välja en Dacia Sandero, men det gör de inte.

Skulle svensken välja en bil tillverkad i Kina för 700 000 framför en bil tillverkad i Europa för 700 000? Detta sätts på prov när Polestar 2 och Volvo XC40 börjar säljas jämnsides.
Walker skrev:
Lågpriskineserna lär aldrig bli storsäljare här. El, bensin, diesel, vätgas eller kärnkraft oavsett.
Högpriskineserna i form av Volvo har en betydande marknadsandel.
Mickep
Inlägg: 3666
Blev medlem: 08 mar 2016 13:07

Re: VW I.D

Inlägg av Mickep »

Svaret stavas nog skyddstullar.
Billiga kinesbilar (eller solceller fr den delen) skulle slå undan benen för europeisk industri. därför ser man till att ha tullar moms och importförbud (hinder).
Höga priser har man för att man vill ha det. Volvo har ett högt pris i tyskland men ett lågt i sverige, för man vill(e) att svenskarna skulle köpa volvo helt enkelt. kvalitet har inte så mycket med pris att göra. Priset sätts efter marknaden och dess köpkraft.
Jag tror att Wv kommer göra vinst på id3. De kommer inte att sälja eller producera med förlust.
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14510
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

VW I.D

Inlägg av taliz »

VW snackar skit. Som vanligt. Folk sväljer det. Som vanligt.
Först var det att ID3 skulle kosta 25000 euro, nu att de istället kommer göra stor vinst på dom.

Det kommer dröja flera år innan VW gör vinst på elbilar(som kommer ätas upp av gigantiska förluster på avgasbilarna). Bara titta på etron för exempel. De går så mycket back på etron 55 att de i panik tvingades ta fram etron 50 och prångla ut den istället. En stor, dyr, premium-bil som knappt går 20 mil. Katastrof.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
vigge50
Inlägg: 7463
Blev medlem: 11 apr 2014 12:23
Ort: Göteborg

Re: VW I.D

Inlägg av vigge50 »

taliz skrev:
VW snackar skit. Som vanligt. Folk sväljer det. Som vanligt.
Först var det att ID3 skulle kosta 25000 euro, nu att de istället kommer göra stor vinst på dom.

Det kommer dröja flera år innan VW gör vinst på elbilar(som kommer ätas upp av gigantiska förluster på avgasbilarna). Bara titta på etron för exempel. De går så mycket back på etron 55 att de i panik tvingades ta fram etron 50 och prångla ut den istället. En stor, dyr, premium-bil som knappt går 20 mil. Katastrof.
Har du en källa på att det är anledningen till att 50 lanserades?
Användarvisningsbild
Laban
Teslaägare
Inlägg: 3082
Blev medlem: 30 sep 2015 05:28
Ort: Luleå

Re: VW I.D

Inlägg av Laban »

vigge50 skrev:
Har du en källa på att det är anledningen till att 50 lanserades?
Vad jag förstår beror det på att 50 har en annan typ av cell som det inte är lika stor brist på. Och med tanke på kampanjpriset på 50 så skulle jag gissa på att marginalerna är betydligt mindre än på 55:an.
Tesla Model 3 LR AWD, blå med vit inredning.
Zoe 22 kWh som andrabil - såld
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Verdi

Re: VW I.D

Inlägg av Verdi »

taliz skrev:
VW snackar skit. Som vanligt. Folk sväljer det. Som vanligt.
Först var det att ID3 skulle kosta 25000 euro, nu att de istället kommer göra stor vinst på dom.

Det kommer dröja flera år innan VW gör vinst på elbilar(som kommer ätas upp av gigantiska förluster på avgasbilarna). Bara titta på etron för exempel. De går så mycket back på etron 55 att de i panik tvingades ta fram etron 50 och prångla ut den istället. En stor, dyr, premium-bil som knappt går 20 mil. Katastrof.

Har väl aldrig hört om en biltillverkare som har högre marginaler på en billigare modell... :roll:
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11846
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: VW I.D

Inlägg av HelectriC »

Verdi skrev:
taliz skrev:
VW snackar skit. Som vanligt. Folk sväljer det. Som vanligt.
Först var det att ID3 skulle kosta 25000 euro, nu att de istället kommer göra stor vinst på dom.

Det kommer dröja flera år innan VW gör vinst på elbilar(som kommer ätas upp av gigantiska förluster på avgasbilarna). Bara titta på etron för exempel. De går så mycket back på etron 55 att de i panik tvingades ta fram etron 50 och prångla ut den istället. En stor, dyr, premium-bil som knappt går 20 mil. Katastrof.

Har väl aldrig hört om en biltillverkare som har högre marginaler på en billigare modell... :roll:
Beror iofs på om du mäter i kronor eller procent, ofta har billigare delar högre procentuell marginal än dyrare delar som har mer i kronor, men lägre i procent. Det för ibland till konstiga beslut eftersom en del KPI går på procent istället för kronor.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
BEV[e-Rage]
Inlägg: 506
Blev medlem: 13 apr 2019 09:29

Re: VW I.D

Inlägg av BEV[e-Rage] »

Nu finns även möjlighet att känna och klämma på ID.3 i Sverige:
https://www.volkswagen.se/sv/elbilar/id ... -tour.html

Den såg riktigt trevlig ut i blå metallic, gott om plats i baksätet, genomlastningslucka och plan lastyta vid fälld rygg, panoramaglastak (extra), elstolar (extra), etc.
Synd att delar av inredning och vissa reglage känns så plastiga, att mönstret på C-stolparna bara är foliering samt att den blanksvarta bakluckan snabbt blir repig.
Skriv svar