Moderator: Redaktion
PapaD skrev:Nu förstår jag inte vad du skriver. Vad byggs inte förrän nästa år?
vigge50 skrev:Zalman3 skrev:HelectriC skrev:jag tror inte VW oroar sig så extremt mycket för MG. Blir lite som att tro att de skulle vara rädda för Dacia. MG är ingen tuff konkurrent till VW.
Vilken konkurrent är ett större hot mot VW än MG i Norge tycker du?
Zalman, det är en sak att klara sig bra i ett land, en helt annan sak att klara sig bra över hela marknaden. Under lång tid(år?) har du skrivit om att när MG och andra kinesiska tillverkare kommer till Europa så kommer den bli otroligt populär och till skillnad från de europeiska tillverkarna så kommer MG kunna leverera i stora mängder. Nu ser vi dock att MG fortfarande endast säljer i några få länder och de totala leveranserna fortfarande är små. Kollar vi på leveranserna av laddbara bilar i Europa så var MG ZS inte med i top 20 i Europa varken i september eller över hela året. Kollar vi i världen över de första nio månaderna så säljer MG ZS 1300 mer än Tesla Model X. Det skulle jag knappast påstå är stora mängder. Nu kom den inte till Europa förrän i somras så den kanske fortfarande klättrar uppåt och vi får se bättre nästa år men kollar vi i världen så skulle jag säga att de skulle behöva åtminstone fördubbla leveranserna för att kunna påstås vara en bil som gör avtryck.
martinot skrev:Kanske är MG som pressat även Tesla prismässigt i Norge (klart lägre pris där, trots skillnader i tull/moms)?
Zalman3 skrev:martinot skrev:Kanske är MG som pressat även Tesla prismässigt i Norge (klart lägre pris där, trots skillnader i tull/moms)?
MG pressar sina konkurrenter.
Mest kanske Nissan i Norge.
Tror dock att ID3 har pressat Tesla mera till prissänkningar i Norge.
Länge leve konkurrensen!
Zalman3 skrev:martinot skrev:Kanske är MG som pressat även Tesla prismässigt i Norge (klart lägre pris där, trots skillnader i tull/moms)?
MG pressar sina konkurrenter.
Mest kanske Nissan i Norge.
Tror dock att ID3 har pressat Tesla mera till prissänkningar i Norge.
Länge leve konkurrensen!
Användare som besöker denna kategori: Jo_e, Lasson och 23 gäster