VW I.D
Moderator: Redaktion
Re: VW I.D
Jag tror vw kommer låta de som beställt men inte fått kommer slippa höjningen. (finns säkert regler som tillåter sånt). Har svårt att se någon konsument som skulle acceptera att en vara blev 10 000 kr dyrare för att de inte hämtat ut den. (är säkert en övergångsperiod). id4 har inte kommit ut till kunder tror jag och därför kunde de höja direkt.
Att de höjer priset i takt med bonusen är inte förvånade, klandervärt visst. men det är samma som rotavdraget, plötsligt blev hantverkarna dyrare men iom att man drog av 50% så kunde de påstå att kunden tjänade på det. Skulle de ta bort momsen blev säkert grundpriset högre. (de tar helt det kunden kan släppa pengarna för (så högt som möjligt).
Vet inte hur man skulle göra för att komma runt det.
Att de höjer priset i takt med bonusen är inte förvånade, klandervärt visst. men det är samma som rotavdraget, plötsligt blev hantverkarna dyrare men iom att man drog av 50% så kunde de påstå att kunden tjänade på det. Skulle de ta bort momsen blev säkert grundpriset högre. (de tar helt det kunden kan släppa pengarna för (så högt som möjligt).
Vet inte hur man skulle göra för att komma runt det.
Re: VW I.D
Du har gjort en helt korrekt reflektion tycker jag. Lösning = ta bort Rot och även bonusen för elbilar. Finns andra saker att lägga pengarna på i stället. Typ sjukvård, äldrevård osv osv osv.Mickep skrev:Jag tror vw kommer låta de som beställt men inte fått kommer slippa höjningen. (finns säkert regler som tillåter sånt). Har svårt att se någon konsument som skulle acceptera att en vara blev 10 000 kr dyrare för att de inte hämtat ut den. (är säkert en övergångsperiod). id4 har inte kommit ut till kunder tror jag och därför kunde de höja direkt.
Att de höjer priset i takt med bonusen är inte förvånade, klandervärt visst. men det är samma som rotavdraget, plötsligt blev hantverkarna dyrare men iom att man drog av 50% så kunde de påstå att kunden tjänade på det. Skulle de ta bort momsen blev säkert grundpriset högre. (de tar helt det kunden kan släppa pengarna för (så högt som möjligt).
Vet inte hur man skulle göra för att komma runt det.
Biltillverkarna kommer inte att anpassa ner priserna på elbilar så länge det finns olika typer av bonusar som gör att deras vinstmarginaler höjs. Redan nu så är det ju så att om de inte säljer tillräckligt med elbilar så får de en ”Malus” som heter duga. Det vill de inte ha Så de bör ha motivation nog att sälja elbilar och se till att sänka priserna så att bilarna blir sålda ändå.
Polestar 2 2022
Model S 75 2017
VW e-Golf 2018
Re: VW I.D
+1thnis skrev:Du har gjort en helt korrekt reflektion tycker jag. Lösning = ta bort Rot och även bonusen för elbilar. Finns andra saker att lägga pengarna på i stället. Typ sjukvård, äldrevård osv osv osv.Mickep skrev:Jag tror vw kommer låta de som beställt men inte fått kommer slippa höjningen. (finns säkert regler som tillåter sånt). Har svårt att se någon konsument som skulle acceptera att en vara blev 10 000 kr dyrare för att de inte hämtat ut den. (är säkert en övergångsperiod). id4 har inte kommit ut till kunder tror jag och därför kunde de höja direkt.
Att de höjer priset i takt med bonusen är inte förvånade, klandervärt visst. men det är samma som rotavdraget, plötsligt blev hantverkarna dyrare men iom att man drog av 50% så kunde de påstå att kunden tjänade på det. Skulle de ta bort momsen blev säkert grundpriset högre. (de tar helt det kunden kan släppa pengarna för (så högt som möjligt).
Vet inte hur man skulle göra för att komma runt det.
Biltillverkarna kommer inte att anpassa ner priserna på elbilar så länge det finns olika typer av bonusar som gör att deras vinstmarginaler höjs. Säljer de inte tillräckligt med elbilar så får de en ”Malus” som heter duga. Det vill de inte ha Så de bör ha motivation nog att sälja elbilar och se till att sänka priserna så att bilarna blir sålda ändå.
Ta bort alla bonusar höj "malus" och sänk CO2 gränsen 10g/år är den rätta vägen tycker jag.
Re: VW I.D
thnis skrev:Du har gjort en helt korrekt reflektion tycker jag. Lösning = ta bort Rot och även bonusen för elbilar. Finns andra saker att lägga pengarna på i stället. Typ sjukvård, äldrevård osv osv osv.Mickep skrev:Jag tror vw kommer låta de som beställt men inte fått kommer slippa höjningen. (finns säkert regler som tillåter sånt). Har svårt att se någon konsument som skulle acceptera att en vara blev 10 000 kr dyrare för att de inte hämtat ut den. (är säkert en övergångsperiod). id4 har inte kommit ut till kunder tror jag och därför kunde de höja direkt.
Att de höjer priset i takt med bonusen är inte förvånade, klandervärt visst. men det är samma som rotavdraget, plötsligt blev hantverkarna dyrare men iom att man drog av 50% så kunde de påstå att kunden tjänade på det. Skulle de ta bort momsen blev säkert grundpriset högre. (de tar helt det kunden kan släppa pengarna för (så högt som möjligt).
Vet inte hur man skulle göra för att komma runt det.
Biltillverkarna kommer inte att anpassa ner priserna på elbilar så länge det finns olika typer av bonusar som gör att deras vinstmarginaler höjs. Redan nu så är det ju så att om de inte säljer tillräckligt med elbilar så får de en ”Malus” som heter duga. Det vill de inte ha Så de bör ha motivation nog att sälja elbilar och se till att sänka priserna så att bilarna blir sålda ändå.
Exakt. Bidrag är skit. Sätt straffskatt på NYA fossilbilar till samma löjliga nivåer som i Norge. Då drabbas åtminstone inte låginkomsttagare i äldre bilar.
Re: VW I.D
Det spelar inte så stor roll vem som ”får” eller ”blir av med” pengar i kedjan det ”drabbar” ju alltid kunden i slutändan ändå. Om bil tillverkaren får 100kkr för varje elbil de säljer så kommer de så klart att föredra att sälja elbilar framför fossiler och priset mot kund anpassas därefter. Samma med straffen som tillverkarna får om de säljer för många fossilbilar, det påverkar ju priset på deras elbilar.
Ett problem med stora straffskatter direkt mot konsumenten som i Norge är att politikerna gärna har kvar det sedan när fossiler inte längre säljs. I Danmark hade de ju ett sådant system som de lagt över helt och hållet på elbilar också.
Ett problem med stora straffskatter direkt mot konsumenten som i Norge är att politikerna gärna har kvar det sedan när fossiler inte längre säljs. I Danmark hade de ju ett sådant system som de lagt över helt och hållet på elbilar också.
- Teslaspolen
- Teslaägare
- Inlägg: 4057
- Blev medlem: 15 dec 2014 17:48
- Ort: Siljan
Re: VW I.D
Kan ju vara motiverat också av andra anledningar. Straffskatten i både Norge, Danmark, och Sverige när vi hade den, var ju inte skapad för att främja elbilar. Inte heller att modernisera bilflottan (effekten är ju snarare motsatsen). Utan som en nedkylande effekt emot överdriven bilism.LarsL skrev:Det spelar inte så stor roll vem som ”får” eller ”blir av med” pengar i kedjan det ”drabbar” ju alltid kunden i slutändan ändå. Om bil tillverkaren får 100kkr för varje elbil de säljer så kommer de så klart att föredra att sälja elbilar framför fossiler och priset mot kund anpassas därefter. Samma med straffen som tillverkarna får om de säljer för många fossilbilar, det påverkar ju priset på deras elbilar.
Ett problem med stora straffskatter direkt mot konsumenten som i Norge är att politikerna gärna har kvar det sedan när fossiler inte längre säljs. I Danmark hade de ju ett sådant system som de lagt över helt och hållet på elbilar också.
Att man inte vill ha ett överdrivet motoriserat samhälle har sina fördelar. Att packa städerna fullproppade av bilar är knappast effektiv använding av begränsat utrymme.
Enligt mig är en balans mellan åtkomst med bil, till fots och till cykel önskvärt. Att göra stora delar av samhället exlusivt för bilister är inte önskvärt. Du får hålla med eller tycka annat om du vill.
Har tagit det oranga pillret https://www.youtube.com/channel/UC0intL ... G-xAvUEO-A
Re: VW I.D
Jag var och tittade på ID4 i Malmö idag och fick ett väldigt bra intryck. Den var väldigt rymlig och känns välbyggd. Framförallt imponerade sittkomforten i baksätet, vilket brukar vara elbilars akilleshäl. Det känns som om den kan bli en riktig hit bland barnfamiljerna. Interiören kändes helt okej förutom "armstöden" i dörrarna fram, som kändes extremt plastiga. Lite märkligt kan jag tycka, det är ett område som man faktiskt rör vid och där tycker jag att de kunde kostat på ett annat material. I synnerhet när bilen i övrigt känns så välbyggd. Bilen hade en inredning med vita detaljer som inte säljs i Sverige ännu. Förhoppningsvis känns de detaljer jag störde mig på inte lika plastiga i en annan färg. Bilen saknade även panoramataket som säkerligen kommer få interiören att kännas ännu rymligare. Skärmen var responsiv och bra redan i denna mjukvaruversion, så det verkar lovande. HUD:en var klar och tydlig men något jag måste vänja mig vid. Varför de har valt så extremt stora hjul förstår jag däremot inte. Denna var utrustad med 20 tums. Redan det kändes gigantiskt på bilen, och 1st Max levereras med 21 tum. Den är dessutom "staggered", med 255 bak och 235 fram. Det känns lite konstigt men kan kanske vara bra med tanke bakhjulsdriften. Sammantaget är mina intryck alltså positiva. Återstår att se hur den är att köra.
Senast redigerad av iAkita, redigerad totalt 1 gånger.
BMW i4 M50 -24
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)
- NiklasTesla
- Teslaägare
- Inlägg: 2402
- Blev medlem: 07 okt 2016 22:07
- Referralkod: ts.la/niklas60543
Re: VW I.D
Håller inte med. Norge har stora subventioner och där har priserna sänkts.thnis skrev:Du har gjort en helt korrekt reflektion tycker jag. Lösning = ta bort Rot och även bonusen för elbilar. Finns andra saker att lägga pengarna på i stället. Typ sjukvård, äldrevård osv osv osv.Mickep skrev:Jag tror vw kommer låta de som beställt men inte fått kommer slippa höjningen. (finns säkert regler som tillåter sånt). Har svårt att se någon konsument som skulle acceptera att en vara blev 10 000 kr dyrare för att de inte hämtat ut den. (är säkert en övergångsperiod). id4 har inte kommit ut till kunder tror jag och därför kunde de höja direkt.
Att de höjer priset i takt med bonusen är inte förvånade, klandervärt visst. men det är samma som rotavdraget, plötsligt blev hantverkarna dyrare men iom att man drog av 50% så kunde de påstå att kunden tjänade på det. Skulle de ta bort momsen blev säkert grundpriset högre. (de tar helt det kunden kan släppa pengarna för (så högt som möjligt).
Vet inte hur man skulle göra för att komma runt det.
Biltillverkarna kommer inte att anpassa ner priserna på elbilar så länge det finns olika typer av bonusar som gör att deras vinstmarginaler höjs. Redan nu så är det ju så att om de inte säljer tillräckligt med elbilar så får de en ”Malus” som heter duga. Det vill de inte ha Så de bör ha motivation nog att sälja elbilar och se till att sänka priserna så att bilarna blir sålda ändå.
Om man vill få till omställning så är morot bättre än piska varför jag snarare hade sätt ännu större subventioner till elfordon och annan grön teknik.
Sedan håller jag med om att det behövs mer resurser till offentlig sektor.
-
- Teslaägare
- Inlägg: 1309
- Blev medlem: 05 aug 2019 09:00
- Referralkod: ts.la/christian81643
Re: VW I.D
Hade den verkligen bredare däck fram? Verkar märkligt, brukar vara andra hållet.iAkita skrev:Jag var och tittade på ID4 i Malmö idag och fick ett väldigt bra intryck. Den var väldigt rymlig och känns välbyggd. Framförallt imponerade sittkomforten i baksätet, vilket brukar vara elbilars akilleshäl. Det känns som om den kan bli en riktig hit bland barnfamiljerna. Interiören kändes helt okej förutom "armstöden" i dörrarna fram, som kändes extremt plastiga. Lite märkligt kan jag tycka, det är ett område som man faktiskt rör vid och där tycker jag att de kunde kostat på ett annat material. I synnerhet när bilen i övrigt känns så välbyggd. Bilen hade en inredning med vita detaljer som inte säljs i Sverige ännu. Förhoppningsvis känns de detaljer jag störde mig på inte lika plastiga i en annan färg. Bilen saknade även panoramataket som säkerligen kommer få interiören att kännas ännu rymligare. Skärmen var responsiv och bra redan i denna mjukvaruversion, så det verkar lovande. HUD:en var klar och tydlig men något jag måste vänja mig vid. Varför de har valt så extremt stora hjul förstår jag däremot inte. Denna var utrustad med 20 tums. Redan det kändes gigantiskt på bilen, och 1st Max levereras med 21 tum. Den är dessutom "staggered", med 255 fram och 235 bak. Det känns lite konstigt men kan kanske vara bra med tanke bakhjulsdriften. Sammantaget är mina intryck alltså positiva. Återstår att se hur den är att köra.
Model Y Performance (Dec/2023)
2016 Model S P90D Ludicrous
Re: VW I.D
Nej, tvärt om såklart! Tack, jag ändrar nu.Credde skrev:Hade den verkligen bredare däck fram? Verkar märkligt, brukar vara andra hållet.iAkita skrev:Jag var och tittade på ID4 i Malmö idag och fick ett väldigt bra intryck. Den var väldigt rymlig och känns välbyggd. Framförallt imponerade sittkomforten i baksätet, vilket brukar vara elbilars akilleshäl. Det känns som om den kan bli en riktig hit bland barnfamiljerna. Interiören kändes helt okej förutom "armstöden" i dörrarna fram, som kändes extremt plastiga. Lite märkligt kan jag tycka, det är ett område som man faktiskt rör vid och där tycker jag att de kunde kostat på ett annat material. I synnerhet när bilen i övrigt känns så välbyggd. Bilen hade en inredning med vita detaljer som inte säljs i Sverige ännu. Förhoppningsvis känns de detaljer jag störde mig på inte lika plastiga i en annan färg. Bilen saknade även panoramataket som säkerligen kommer få interiören att kännas ännu rymligare. Skärmen var responsiv och bra redan i denna mjukvaruversion, så det verkar lovande. HUD:en var klar och tydlig men något jag måste vänja mig vid. Varför de har valt så extremt stora hjul förstår jag däremot inte. Denna var utrustad med 20 tums. Redan det kändes gigantiskt på bilen, och 1st Max levereras med 21 tum. Den är dessutom "staggered", med 255 fram och 235 bak. Det känns lite konstigt men kan kanske vara bra med tanke bakhjulsdriften. Sammantaget är mina intryck alltså positiva. Återstår att se hur den är att köra.
BMW i4 M50 -24
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)
Re: VW I.D
Vad har ni betalat för den ID4 ni beställt?
Listpris
514.900kr
Lrf rabatt
ID.4 4 % rabatt, 10.600 kr bonus (2 x 5 300 kr)
Efter rabatt 483.704kr
Netto efter 70.000kr i stöd, 413.704kr( efter 1 april 2021).
Listpris
514.900kr
Lrf rabatt
ID.4 4 % rabatt, 10.600 kr bonus (2 x 5 300 kr)
Efter rabatt 483.704kr
Netto efter 70.000kr i stöd, 413.704kr( efter 1 april 2021).
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Re: VW I.D
Saxat från min offert på en id4 Max.Zalman3 skrev:Vad har ni betalat för den ID4 ni beställt?
Listpris
514.900kr
Lrf rabatt
ID.4 4 % rabatt, 10.600 kr bonus (2 x 5 300 kr)
Efter rabatt 483.704kr
Netto efter 70.000kr i stöd, 413.704kr( efter 1 april 2021).
Bilpris inkl. utrustning 614 900 kr
- Avgår rabatt 36 894 kr (6%)
Bilpris efter rabatt 578 006 kr
Administrationsavgift 0 kr
Att betala inkl. moms 578 006 kr
Varav moms 115 601 kr
Drar man av 70 000 kr i stöd så blir det 508 006 kr
Re: VW I.D
Bra jobbat!backe skrev:Saxat från min offert på en id4 Max.Zalman3 skrev:Vad har ni betalat för den ID4 ni beställt?
Listpris
514.900kr
Lrf rabatt
ID.4 4 % rabatt, 10.600 kr bonus (2 x 5 300 kr)
Efter rabatt 483.704kr
Netto efter 70.000kr i stöd, 413.704kr( efter 1 april 2021).
Bilpris inkl. utrustning 614 900 kr
- Avgår rabatt 36 894 kr (6%)
Bilpris efter rabatt 578 006 kr
Administrationsavgift 0 kr
Att betala inkl. moms 578 006 kr
Varav moms 115 601 kr
Drar man av 70 000 kr i stöd så blir det 508 006 kr
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Re: VW I.D
Det var ett bra pris! Köper du privat? Det lägsta jag lyckades komma ner i var 587 000 kr, men då köper jag privat.backe skrev:Saxat från min offert på en id4 Max.Zalman3 skrev:Vad har ni betalat för den ID4 ni beställt?
Listpris
514.900kr
Lrf rabatt
ID.4 4 % rabatt, 10.600 kr bonus (2 x 5 300 kr)
Efter rabatt 483.704kr
Netto efter 70.000kr i stöd, 413.704kr( efter 1 april 2021).
Bilpris inkl. utrustning 614 900 kr
- Avgår rabatt 36 894 kr (6%)
Bilpris efter rabatt 578 006 kr
Administrationsavgift 0 kr
Att betala inkl. moms 578 006 kr
Varav moms 115 601 kr
Drar man av 70 000 kr i stöd så blir det 508 006 kr
BMW i4 M50 -24
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)
Re: VW I.D
Zalman3 skrev:Vad har ni betalat för den ID4 ni beställt?
Listpris
514.900kr
Lrf rabatt
ID.4 4 % rabatt, 10.600 kr bonus (2 x 5 300 kr)
Efter rabatt 483.704kr
Netto efter 70.000kr i stöd, 413.704kr( efter 1 april 2021).
ID4 1st
Bilpris inkl. Vinterdäck 19' 536 072 kr
- Avgår rabatt 8 469 kr
Bilpris efter rabatt 527 603 kr
Administrationsavgift 0 kr
Att betala inkl. moms 527 603 kr
Varav moms 105 521 kr
Avgår 2021 70000
Pris 457 603 kr
Köpes privat, kontant
Re: VW I.D
Tack och roligt med en rapport från IRL-upplevelse. Låter positivt! Lite köpsugen blev jag..iAkita skrev:Jag var och tittade på ID4 i Malmö idag och fick ett väldigt bra intryck. Den var väldigt rymlig och känns välbyggd. Framförallt imponerade sittkomforten i baksätet, vilket brukar vara elbilars akilleshäl. Det känns som om den kan bli en riktig hit bland barnfamiljerna. Interiören kändes helt okej förutom "armstöden" i dörrarna fram, som kändes extremt plastiga. Lite märkligt kan jag tycka, det är ett område som man faktiskt rör vid och där tycker jag att de kunde kostat på ett annat material. I synnerhet när bilen i övrigt känns så välbyggd. Bilen hade en inredning med vita detaljer som inte säljs i Sverige ännu. Förhoppningsvis känns de detaljer jag störde mig på inte lika plastiga i en annan färg. Bilen saknade även panoramataket som säkerligen kommer få interiören att kännas ännu rymligare. Skärmen var responsiv och bra redan i denna mjukvaruversion, så det verkar lovande. HUD:en var klar och tydlig men något jag måste vänja mig vid. Varför de har valt så extremt stora hjul förstår jag däremot inte. Denna var utrustad med 20 tums. Redan det kändes gigantiskt på bilen, och 1st Max levereras med 21 tum. Den är dessutom "staggered", med 255 bak och 235 fram. Det känns lite konstigt men kan kanske vara bra med tanke bakhjulsdriften. Sammantaget är mina intryck alltså positiva. Återstår att se hur den är att köra.
Re: VW I.D
När jag var och provkörde id3 idag fick jag veta att det är 4% rabatt som är den lågt hängande frukten.
Ingen betalar listpris.
Ingen betalar listpris.
Re: VW I.D
iAkita skrev:Det var ett bra pris! Köper du privat? Det lägsta jag lyckades komma ner i var 587 000 kr, men då köper jag privat.backe skrev:Saxat från min offert på en id4 Max.Zalman3 skrev:Vad har ni betalat för den ID4 ni beställt?
Listpris
514.900kr
Lrf rabatt
ID.4 4 % rabatt, 10.600 kr bonus (2 x 5 300 kr)
Efter rabatt 483.704kr
Netto efter 70.000kr i stöd, 413.704kr( efter 1 april 2021).
Bilpris inkl. utrustning 614 900 kr
- Avgår rabatt 36 894 kr (6%)
Bilpris efter rabatt 578 006 kr
Administrationsavgift 0 kr
Att betala inkl. moms 578 006 kr
Varav moms 115 601 kr
Drar man av 70 000 kr i stöd så blir det 508 006 kr
Det är via ramavtal, säljaren sa att det var det bästa avtal han sett så långt, frugans arbetsplats ligger under ett ännu större avtal och dom har samma rabatt så jag känner mig nöjd Tror faktiskt produktionsvecka är v.3 om inget har ändrats, men blir det inte leverans innan mars så kommer jag vänta till april och den höjda bonusen.
Re: VW I.D
Grattis till bilen!backe skrev:iAkita skrev:Det var ett bra pris! Köper du privat? Det lägsta jag lyckades komma ner i var 587 000 kr, men då köper jag privat.backe skrev:Saxat från min offert på en id4 Max.Zalman3 skrev:Vad har ni betalat för den ID4 ni beställt?
Listpris
514.900kr
Lrf rabatt
ID.4 4 % rabatt, 10.600 kr bonus (2 x 5 300 kr)
Efter rabatt 483.704kr
Netto efter 70.000kr i stöd, 413.704kr( efter 1 april 2021).
Bilpris inkl. utrustning 614 900 kr
- Avgår rabatt 36 894 kr (6%)
Bilpris efter rabatt 578 006 kr
Administrationsavgift 0 kr
Att betala inkl. moms 578 006 kr
Varav moms 115 601 kr
Drar man av 70 000 kr i stöd så blir det 508 006 kr
Det är via ramavtal, säljaren sa att det var det bästa avtal han sett så långt, frugans arbetsplats ligger under ett ännu större avtal och dom har samma rabatt så jag känner mig nöjd Tror faktiskt produktionsvecka är v.3 om inget har ändrats, men blir det inte leverans innan mars så kommer jag vänta till april och den höjda bonusen.
Tror att det blir ryckig försäljning.
Lite i mars. Galet mycket i april!
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Re: VW I.D
TackZalman3 skrev:Grattis till bilen!backe skrev:iAkita skrev:Det var ett bra pris! Köper du privat? Det lägsta jag lyckades komma ner i var 587 000 kr, men då köper jag privat.backe skrev:Saxat från min offert på en id4 Max.Zalman3 skrev:Vad har ni betalat för den ID4 ni beställt?
Listpris
514.900kr
Lrf rabatt
ID.4 4 % rabatt, 10.600 kr bonus (2 x 5 300 kr)
Efter rabatt 483.704kr
Netto efter 70.000kr i stöd, 413.704kr( efter 1 april 2021).
Bilpris inkl. utrustning 614 900 kr
- Avgår rabatt 36 894 kr (6%)
Bilpris efter rabatt 578 006 kr
Administrationsavgift 0 kr
Att betala inkl. moms 578 006 kr
Varav moms 115 601 kr
Drar man av 70 000 kr i stöd så blir det 508 006 kr
Det är via ramavtal, säljaren sa att det var det bästa avtal han sett så långt, frugans arbetsplats ligger under ett ännu större avtal och dom har samma rabatt så jag känner mig nöjd Tror faktiskt produktionsvecka är v.3 om inget har ändrats, men blir det inte leverans innan mars så kommer jag vänta till april och den höjda bonusen.
Tror att det blir ryckig försäljning.
Lite i mars. Galet mycket i april!
Tror faktiskt att VW kommer sälja riktigt bra av id4, dessutom växer den för mig utseendemässigt. Kollade genomgång med TeslaBjörn igår och där ser den riktigt snygg ut även om jag inte valt den gula själv.
Re: VW I.D
ID.4 1st, 4% rabatt via ramavtal. Fick även 10% på vinterdäcken.Zalman3 skrev:Vad har ni betalat för den ID4 ni beställt?
Listpris
514.900kr
Lrf rabatt
ID.4 4 % rabatt, 10.600 kr bonus (2 x 5 300 kr)
Efter rabatt 483.704kr
Netto efter 70.000kr i stöd, 413.704kr( efter 1 april 2021).
Enligt säljaren var 4% maximal rabatt för ID.4 för ramavtalskunder, men möjligt att han syftade på 1st, medan 1st Max har lite mer prutmån?
Beställde i början av oktober med planerad leverans i början av januari, nu framflyttat till prel. slutet av februari.
Re: VW I.D
Yeahman82 skrev:Ni som har beställt en ID.4, vad har ni valt eller fått för fälgar till vinterdäcken?
19" , Friktionsdäck, "Loen"
https://vwtillbehor.se/Product/11A07149 ... Query=loen
Re: VW I.D
Ser ju bra ut, och jag ser nu att det är samma som jag fick. Bra med 19 tum på vintern. Kanske kan dra ner förbrukningen något.Revoltra skrev:Yeahman82 skrev:Ni som har beställt en ID.4, vad har ni valt eller fått för fälgar till vinterdäcken?
19" , Friktionsdäck, "Loen"
https://vwtillbehor.se/Product/11A07149 ... Query=loen
Re: VW I.D
"Vinter"-konsumtion-test av ID4:
I kommentarerna säger han att han gjort ett till test efter videon och att han körde i 108km/h på motorväg och fick medel på 210 wh/km.
Inte så pjåkigt.
I kommentarerna säger han att han gjort ett till test efter videon och att han körde i 108km/h på motorväg och fick medel på 210 wh/km.
Inte så pjåkigt.