Har du en Tesla eller annan elbil registrera den här.

VW I.D

Här diskuterar vi elektriska fordon av alla slag

Moderator: Redaktion

Re: VW I.D

Inläggav pingflood » 05 mar 2021 09:55

Dodde skrev:
pingflood skrev:Någon av er som fått mer leveransinfo? Min handlare sade att bilar börjar släppas till kund vecka 12, min ska byggas vecka 11 och borde vara här 2-3 veckor senare. (1st icke-Max)

Vissa hade byggnation v12 men har fått förseningar till v15. Känns som det kommer ta tid.

För nån specifik modell eller var det lite mer generellt? Toveks i Kinna hade redan fått en kundbil (1st i Honey Yellow) men skulle inte leverera till kund förrän "releaseveckan".
pingflood

Inläggav Dodde » 05 mar 2021 10:11

pingflood skrev:
Dodde skrev:
pingflood skrev:Någon av er som fått mer leveransinfo? Min handlare sade att bilar börjar släppas till kund vecka 12, min ska byggas vecka 11 och borde vara här 2-3 veckor senare. (1st icke-Max)

Vissa hade byggnation v12 men har fått förseningar till v15. Känns som det kommer ta tid.

För nån specifik modell eller var det lite mer generellt? Toveks i Kinna hade redan fått en kundbil (1st i Honey Yellow) men skulle inte leverera till kund förrän "releaseveckan".

1st Max. Vilken vecka tänker dom som ”releaseveckan”?
Dodde

Inläggav backe » 05 mar 2021 10:12

pingflood skrev:
Dodde skrev:

Både min och min kollegas bilar är redan byggda, om dom var försenade vet jag dock inte, jag har beställt en 1st Max och han en 1st, när det är leverans vet jag dock inte, vill inte ha den före 1 april oavsett.
backe

Inläggav Teslaägare taliz » 05 mar 2021 10:24

Markus skrev:
taliz skrev:Om den inte hade elbaklucka så kan det inte varit Max.
Men det kommer säkert kit för eftermontering.

Den jag körde hade det, ja.
Jag tycker bara att det borde vara standardutrustning på alla utrustningspaket. En liten reflektion från mig.

Håller med, särskilt nu när även Tesla har det. ;)
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare

Inläggav pingflood » 05 mar 2021 11:01

Dodde skrev:
pingflood skrev:
Dodde skrev:

1st Max. Vilken vecka tänker dom som ”releaseveckan”?

Enligt säljaren var det "launch" vecka 12 och inga bilar levereras till kund innan dess även om de börjat rulla in nu.
pingflood

Inläggav Teslaägare Bjelke » 05 mar 2021 11:07

martinot skrev:
pingflood skrev:Nu kanske jag har låga krav, men så länge funktionerna som redan finns slutat lagga / hänga sig och trådlös Carplay fungerar utan problem så är jag helt nöjd. Visst är det kul med nya saker men nu är det VW och inte Tesla vi pratar om så kanske får leva utan nya pruttljud varannan vecka... :D

Håller med!

Dessutom kan jag (som nuvarande Teslaägare) tillägga att jag tyvärr aldrig någonsin fått några nya pruttljud (och inte heller möjlighet att lägga in egna), vilket är lite av en skandal tycker jag. Så gräset är inte alltid grönare på andra sidan. :D

:lol:
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare

Referralkod: mikael1178

Inläggav Ohmgren » 05 mar 2021 15:21

Verkar som att de höjt priserna något. Minns att City kostade 399 tkr för någon vecka sedan. Nu 404 tkr.
Ohmgren

Inläggav Teslaägare JorgenM » 05 mar 2021 23:07

Möller i Uppsala hade också en kundbil i hallen som såg leveransklar ut! Håller tummarna på att vår inte blir försenad (hyr en id3 nu och det känns onödigt att förlänga den mer än nödvändigt :))
Användarvisningsbild
JorgenM
Teslaägare

Referralkod: jrgen6328

Inläggav Teslaägare TobbeTesla » 05 mar 2021 23:14

VW I Kungens Kurva har en ID4 i gulgrön färg. Grundmodellen om jag såg rätt. Själva bilen var riktigt fin även i verkligheten!
Användarvisningsbild
TobbeTesla
Teslaägare

Referralkod: tobias53362

Inläggav Kubi » 06 mar 2021 12:59

Någon som sett verkliga bilder där det finns två bilar en med och en utan denna "Metallic black"? Dvs med C stolpen i silver m.m.
Kubi

FöregåendeNästa

Återgå till Elektriska Fordon