Bara du har ett medlemskort i LRF så kan du gå in till handlaren i smoking och ändå få rabatten.Mickep skrev:Gör de någon kontroll att man är bonde? Jag menar man kan klä ut sig i jeans och stövlar och väst och ta på sig en lrf keps. (som jag tänker mig att en bonde ser ut)
VW I.D
Moderator: Redaktion
Re: VW I.D
Re: VW I.D
LRF har ramavtal med generalagenten så det är inte den enskilda återförsäljaren som ger dig den rabatten. Därför kan de få svårt att matcha priset om man inte har tillgång till ramavtalet.BrooklynS skrev:VW-försäljaren vill sälja bilar. Om den kan ge LRF-medlemmar x% rabatt så kan de ge dig också samma rabatt, var så säker.
Jag försökte en gång gå med i LRF men de krävde att det i bolagets verksamhetsbeskrivning står att man har verksamhet i "de gröna näringarna" eller hur det nu var. Kodknackare var inte rätt iaf.
Re: VW I.D
Jag hävdar att det är säljarens marginal som bestämmer rabatten, inte hur man säljer...
Tesla Y LR -22 EAP
Re: VW I.D
Vissa ramavtal har större rabatt än återförsäljarens marginal. En del av ramavtalets rabatt står säkert återförsäljaren för men en del måste ligga på generalagenten eller kanske till och med tillverkaren.BrooklynS skrev:Jag hävdar att det är säljarens marginal som bestämmer rabatten, inte hur man säljer...
Re: VW I.D
Man får även bonus utöver rabatten på 4%, 9000 kr för id3 och över 10000 kr för id4. (måste ha medlemskap och får igen pengarna) Vad var kostnaden för medlemskap nu igen?
Re: VW I.D
Men vem köper en ID3 kontant?
När privatleasing kostar runt 3.000kr i månaden?
Intressant är om Polestar 2 kommer med en snik 2wd version för samma pengar som en ID3.
Då väljer jag Polestar 2 alla dar i veckan.
Utgår ifrån att den har drag som klarar förhoppningsvis 1.500kg.
Men ID3 kommer ju också med en billigare version för ca 350.000kr. Om då Polestar 2 kostar 400.000kr blir det ett svårare val.
När privatleasing kostar runt 3.000kr i månaden?
Intressant är om Polestar 2 kommer med en snik 2wd version för samma pengar som en ID3.
Då väljer jag Polestar 2 alla dar i veckan.
Utgår ifrån att den har drag som klarar förhoppningsvis 1.500kg.
Men ID3 kommer ju också med en billigare version för ca 350.000kr. Om då Polestar 2 kostar 400.000kr blir det ett svårare val.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Re: VW I.D
Och vad för information bygger du att den kommer komma för 400 000 kr, alltså 250 000 kr mindre än idag? Eller är det ren spekulation?Zalman3 skrev:Men vem köper en ID3 kontant?
När privatleasing kostar runt 3.000kr i månaden?
Intressant är om Polestar 2 kommer med en snik 2wd version för samma pengar som en ID3.
Då väljer jag Polestar 2 alla dar i veckan.
Utgår ifrån att den har drag som klarar förhoppningsvis 1.500kg.
Men ID3 kommer ju också med en billigare version för ca 350.000kr. Om då Polestar 2 kostar 400.000kr blir det ett svårare val.
Om vi inte behöver något som stödjer våra påståenden så kan vi ju börja spekulera i vad som händer om Tesla släpper en snikversion av Model 3 för 250 000 kr?
Polstra valde att sätta precis samma pris för Polstar 2 som Model 3 med ungefär samma storlek på batteriet och fyrhjulsdrift. Om du ska släppa en med mindre batteri och endast bakhjulsdrift, finns det då inte en chans att de lägger sig igen på liknande nivå som Tesla. Alltså 180 000 kr mer än vad du skrev.
Re: VW I.D
Zalmans mellannamn är "Spekulation".vigge50 skrev:Och vad för information bygger du att den kommer komma för 400 000 kr, alltså 250 000 kr mindre än idag? Eller är det ren spekulation?Zalman3 skrev:Men vem köper en ID3 kontant?
När privatleasing kostar runt 3.000kr i månaden?
Intressant är om Polestar 2 kommer med en snik 2wd version för samma pengar som en ID3.
Då väljer jag Polestar 2 alla dar i veckan.
Utgår ifrån att den har drag som klarar förhoppningsvis 1.500kg.
Men ID3 kommer ju också med en billigare version för ca 350.000kr. Om då Polestar 2 kostar 400.000kr blir det ett svårare val.
Om vi inte behöver något som stödjer våra påståenden så kan vi ju börja spekulera i vad som händer om Tesla släpper en snikversion av Model 3 för 250 000 kr?
Polstra valde att sätta precis samma pris för Polstar 2 som Model 3 med ungefär samma storlek på batteriet och fyrhjulsdrift. Om du ska släppa en med mindre batteri och endast bakhjulsdrift, finns det då inte en chans att de lägger sig igen på liknande nivå som Tesla. Alltså 180 000 kr mer än vad du skrev.
Re: VW I.D
Så dyrt? Enligt min information så ska den kosta 203 200:-....vigge50 skrev:Och vad för information bygger du att den kommer komma för 400 000 kr, alltså 250 000 kr mindre än idag? Eller är det ren spekulation?
Om vi inte behöver något som stödjer våra påståenden så kan vi ju börja spekulera i vad som händer om Tesla släpper en snikversion av Model 3 för 250 000 kr?
viewtopic.php?f=12&t=19852&p=489392&hil ... 2+#p489392Zalman3 skrev:Kommer Tesla 2? redan nästa år?
Pris från 160.000 yuan=203.200kr.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Re: VW I.D
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Re: VW I.D
vigge50 skrev:Och vad för information bygger du att den kommer komma för 400 000 kr, alltså 250 000 kr mindre än idag? Eller är det ren spekulation?Zalman3 skrev:Men vem köper en ID3 kontant?
När privatleasing kostar runt 3.000kr i månaden?
Intressant är om Polestar 2 kommer med en snik 2wd version för samma pengar som en ID3.
Då väljer jag Polestar 2 alla dar i veckan.
Utgår ifrån att den har drag som klarar förhoppningsvis 1.500kg.
Men ID3 kommer ju också med en billigare version för ca 350.000kr. Om då Polestar 2 kostar 400.000kr blir det ett svårare val.
Om vi inte behöver något som stödjer våra påståenden så kan vi ju börja spekulera i vad som händer om Tesla släpper en snikversion av Model 3 för 250 000 kr?
Polstra valde att sätta precis samma pris för Polstar 2 som Model 3 med ungefär samma storlek på batteriet och fyrhjulsdrift. Om du ska släppa en med mindre batteri och endast bakhjulsdrift, finns det då inte en chans att de lägger sig igen på liknande nivå som Tesla. Alltså 180 000 kr mer än vad du skrev.
Citat från Polestar tråden så kommer det en billig 2wd Polestar 2 redan i februari.
viewtopic.php?f=27&t=14814&start=3730
Den nya billigare varianten av Polestar 2:
Front wheel drive
204 HP
58-60 kWh
Ungefär samma pris som ID.3
Lanseras nästa månad
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Re: VW I.D
Ungefär samma pris som ID.3 tolkar jag som ca 50 kkr mer än ID.3 för 434 900 kr (om det är grundversion vilket det inte behöver vara), dvs mycket närmare 500 kkr än 450 kkr och verkligen inga 400 kkr.Zalman3 skrev:Citat från Polestar tråden så kommer det en billig 2wd Polestar 2 redan i februari.viewtopic.php?f=27&t=14814&start=3730
Den nya billigare varianten av Polestar 2:
Front wheel drive
204 HP
58-60 kWh
Ungefär samma pris som ID.3
Lanseras nästa månad
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Re: VW I.D
Jag skulle inte köpa en ID4 utan 4wd och 170kW laddning, som kommer i höst.
Problemet är bara att i höst så finns både Tesla modell Y och Ioniq 5 ute.
Problemet är bara att ID4 får stryk av Tesla och Ioniq 5 på i stort sett allt.
Invändningen är då, vilket pris får dessa bilar?
Åtminstone Tesla kommer sänka priset så de kan sälja allt de tillverkar.
Vilka volymer/priser Ioniq 5 kommer i återstår att se.
Härligt för oss elbilister, snart finns det riktigt mycket att välja på!
Problemet är bara att i höst så finns både Tesla modell Y och Ioniq 5 ute.
Problemet är bara att ID4 får stryk av Tesla och Ioniq 5 på i stort sett allt.
Invändningen är då, vilket pris får dessa bilar?
Åtminstone Tesla kommer sänka priset så de kan sälja allt de tillverkar.
Vilka volymer/priser Ioniq 5 kommer i återstår att se.
Härligt för oss elbilister, snart finns det riktigt mycket att välja på!
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Re: VW I.D
Svenssons skrev:Ungefär samma pris som ID.3 tolkar jag som ca 50 kkr mer än ID.3 för 434 900 kr (om det är grundversion vilket det inte behöver vara), dvs mycket närmare 500 kkr än 450 kkr och verkligen inga 400 kkr.Zalman3 skrev:Citat från Polestar tråden så kommer det en billig 2wd Polestar 2 redan i februari.viewtopic.php?f=27&t=14814&start=3730
Den nya billigare varianten av Polestar 2:
Front wheel drive
204 HP
58-60 kWh
Ungefär samma pris som ID.3
Lanseras nästa månad
https://www.dagensps.se/motor/polestar- ... -en-succe/Rykten har florerat vad gäller en framhjulsdriven instegsmodell runt 400.000 kr som kan konkurrera med Volkswagens ID-modeller och efter att ha stressat frågan så konfirmerade Thomas Ingenlath dessa rykten.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Re: VW I.D
Det bästa är väl egentligen att en hyfsat vettig elbil i mellanklassen nu inte kostar mer i inköp än avgasditon. De lär inte gå ner så mkt mer i pris framöver.Zalman3 skrev:Jag skulle inte köpa en ID4 utan 4wd och 170kW laddning, som kommer i höst.
Problemet är bara att i höst så finns både Tesla modell Y och Ioniq 5 ute.
Problemet är bara att ID4 får stryk av Tesla och Ioniq 5 på i stort sett allt.
Invändningen är då, vilket pris får dessa bilar?
Åtminstone Tesla kommer sänka priset så de kan sälja allt de tillverkar.
Vilka volymer/priser Ioniq 5 kommer i återstår att se.
Härligt för oss elbilister, snart finns det riktigt mycket att välja på!
Nästa steg är riktiga budgetbilar och småbilar.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Re: VW I.D
Zalman kan du vara snäll och svara denna gången på samma fråga? Vad är snart i ditt liv?Zalman3 skrev:Jag skulle inte köpa en ID4 utan 4wd och 170kW laddning, som kommer i höst.
Problemet är bara att i höst så finns både Tesla modell Y och Ioniq 5 ute.
Problemet är bara att ID4 får stryk av Tesla och Ioniq 5 på i stort sett allt.
Invändningen är då, vilket pris får dessa bilar?
Åtminstone Tesla kommer sänka priset så de kan sälja allt de tillverkar.
Vilka volymer/priser Ioniq 5 kommer i återstår att se.
Härligt för oss elbilister, snart finns det riktigt mycket att välja på!
Har redan ställt frågan i en annan tråd men du svarade inte.
Jag vill byta bil och undrar bara hur snart är det snart hos dig.
Re: VW I.D
Jag tror att snart är ca 3-6 månader.nek0 skrev:Zalman kan du vara snäll och svara denna gången på samma fråga? Vad är snart i ditt liv?Zalman3 skrev:Jag skulle inte köpa en ID4 utan 4wd och 170kW laddning, som kommer i höst.
Problemet är bara att i höst så finns både Tesla modell Y och Ioniq 5 ute.
Problemet är bara att ID4 får stryk av Tesla och Ioniq 5 på i stort sett allt.
Invändningen är då, vilket pris får dessa bilar?
Åtminstone Tesla kommer sänka priset så de kan sälja allt de tillverkar.
Vilka volymer/priser Ioniq 5 kommer i återstår att se.
Härligt för oss elbilister, snart finns det riktigt mycket att välja på!
Har redan ställt frågan i en annan tråd men du svarade inte.
Jag vill byta bil och undrar bara hur snart är det snart hos dig.
Få orkar vänta i mer än 12 månader.
Den 31 mars kl05.30 2016 bokade jag en Tesla M3.
Men orkade inte vänta på att den skulle komma till Sverige.
Så den 15 september 2016 bokade jag en Tesla S60D(som uppgraderades till en S75D) som levererades den 20 mars 2017.
Det allmänna problemet med att köpa elbil nu är att branschen ännu är väldigt omogen.
Det kommer alltid väldigt mycket bättre/billigare elbilar om 6 månader.
Då är det upp till köparen att avgöra när man ska köpa.
Och om det ska 10 eller 20% billigare att köra elbil än en fossilbil.
Klart är dock att fossilbilen är död.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Re: VW I.D
Zalman3 skrev:Jag skulle inte köpa en ID4 utan 4wd och 170kW laddning, som kommer i höst.
Problemet är bara att i höst så finns både Tesla modell Y och Ioniq 5 ute.
Problemet är bara att ID4 får stryk av Tesla och Ioniq 5 på i stort sett allt.
Invändningen är då, vilket pris får dessa bilar?
Åtminstone Tesla kommer sänka priset så de kan sälja allt de tillverkar.
Vilka volymer/priser Ioniq 5 kommer i återstår att se.
Härligt för oss elbilister, snart finns det riktigt mycket att välja på!
Bilen ska ju laddas också. Icke-Teslor är rejält handikappade fortfarande. Det enda som finns i Sverige är ju fortfarande Ionity och några andra Circle K-mackar som satt upp laddare under eget namn. Resten är inte bra nog. Vad är det för vits med en snabbladdande Ioniq 5 om den måste laddas för 8,70:-/kWh på Ionity eller på 50kW-stolpar? Jag förutsätter nu att man kör här i Sverige och inte konstant är på resa i Tyskland... Eller är Hyundai med i Ionity?
Re: VW I.D
Hyundai/KIA Är med i Ionity.MWall skrev:Zalman3 skrev:Jag skulle inte köpa en ID4 utan 4wd och 170kW laddning, som kommer i höst.
Problemet är bara att i höst så finns både Tesla modell Y och Ioniq 5 ute.
Problemet är bara att ID4 får stryk av Tesla och Ioniq 5 på i stort sett allt.
Invändningen är då, vilket pris får dessa bilar?
Åtminstone Tesla kommer sänka priset så de kan sälja allt de tillverkar.
Vilka volymer/priser Ioniq 5 kommer i återstår att se.
Härligt för oss elbilister, snart finns det riktigt mycket att välja på!
Bilen ska ju laddas också. Icke-Teslor är rejält handikappade fortfarande. Det enda som finns i Sverige är ju fortfarande Ionity och några andra Circle K-mackar som satt upp laddare under eget namn. Resten är inte bra nog. Vad är det för vits med en snabbladdande Ioniq 5 om den måste laddas för 8,70:-/kWh på Ionity eller på 50kW-stolpar? Jag förutsätter nu att man kör här i Sverige och inte konstant är på resa i Tyskland... Eller är Hyundai med i Ionity?
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Re: VW I.D
Zalman3 skrev:Hyundai/KIA Är med i Ionity.MWall skrev:Zalman3 skrev:Jag skulle inte köpa en ID4 utan 4wd och 170kW laddning, som kommer i höst.
Problemet är bara att i höst så finns både Tesla modell Y och Ioniq 5 ute.
Problemet är bara att ID4 får stryk av Tesla och Ioniq 5 på i stort sett allt.
Invändningen är då, vilket pris får dessa bilar?
Åtminstone Tesla kommer sänka priset så de kan sälja allt de tillverkar.
Vilka volymer/priser Ioniq 5 kommer i återstår att se.
Härligt för oss elbilister, snart finns det riktigt mycket att välja på!
Bilen ska ju laddas också. Icke-Teslor är rejält handikappade fortfarande. Det enda som finns i Sverige är ju fortfarande Ionity och några andra Circle K-mackar som satt upp laddare under eget namn. Resten är inte bra nog. Vad är det för vits med en snabbladdande Ioniq 5 om den måste laddas för 8,70:-/kWh på Ionity eller på 50kW-stolpar? Jag förutsätter nu att man kör här i Sverige och inte konstant är på resa i Tyskland... Eller är Hyundai med i Ionity?
Har för mig att de skulle hoppa av, eller blev det inte så till sist?
Re: VW I.D
https://www.mynewsdesk.com/se/hyundai/p ... ar-3048761
SEOUL, 5 november 2020 – Hyundai Motor Group ansluter sig till som strategisk partner och aktieägare i IONITY, Europas ledande snabbladdningsnätverk. Som en del av denna joint venture kommer Hyundai Motor Group med sina varumärken Hyundai och Kia – driva expansionen av snabbladdningsnätverket längs Europas motorvägar och på så sätt ytterligare främja utsläppsfri mobilitet.
Dock har jag inte koll på vad det kostar för en Hyundai ägare att ladda hos Ionity.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Re: VW I.D
Från FBZalman3 skrev:https://www.mynewsdesk.com/se/hyundai/p ... ar-3048761
SEOUL, 5 november 2020 – Hyundai Motor Group ansluter sig till som strategisk partner och aktieägare i IONITY, Europas ledande snabbladdningsnätverk. Som en del av denna joint venture kommer Hyundai Motor Group med sina varumärken Hyundai och Kia – driva expansionen av snabbladdningsnätverket längs Europas motorvägar och på så sätt ytterligare främja utsläppsfri mobilitet.
Dock har jag inte koll på vad det kostar för en Hyundai ägare att ladda hos Ionity.
"Nu har ju Kia bevisat att de som många andra bilmärken inte verkar förstå någonting om sina kunders behov. Pratar om Kia charge appen med tillhörande laddkort som nu lanserats. Den stackars nyblivna elbilsägaren som glad i hågen använder denna lösning för att ladda sin bil kommer att bli lurad in på skinnet. Påminner om roamingavgifterma i mobilernas barndom. 2 exempel. 1.Man laddar med detta kort på en Bee stations DC laddare. Priset är en startavgift på 5,27 och sedan 13 kr per kWh. Samma kostnad med ett Bee laddkort är 5kr/kWh. 2. Laddning på IONITY där dessutom Kia är delägare kostar samma som om man betalar med IONITYs egen app ( som är helt gratis). Detta är att misshandla sina kunder å det grövsta. Skärpning Kia. Konkurrensen är stenhård. Så här blir man inte ledare på elbilssegmentet."
Re: VW I.D
Tack.Zalman3 skrev:Jag tror att snart är ca 3-6 månader.nek0 skrev:Zalman kan du vara snäll och svara denna gången på samma fråga? Vad är snart i ditt liv?Zalman3 skrev:Jag skulle inte köpa en ID4 utan 4wd och 170kW laddning, som kommer i höst.
Problemet är bara att i höst så finns både Tesla modell Y och Ioniq 5 ute.
Problemet är bara att ID4 får stryk av Tesla och Ioniq 5 på i stort sett allt.
Invändningen är då, vilket pris får dessa bilar?
Åtminstone Tesla kommer sänka priset så de kan sälja allt de tillverkar.
Vilka volymer/priser Ioniq 5 kommer i återstår att se.
Härligt för oss elbilister, snart finns det riktigt mycket att välja på!
Har redan ställt frågan i en annan tråd men du svarade inte.
Jag vill byta bil och undrar bara hur snart är det snart hos dig.
Få orkar vänta i mer än 12 månader.
Den 31 mars kl05.30 2016 bokade jag en Tesla M3.
Men orkade inte vänta på att den skulle komma till Sverige.
Så den 15 september 2016 bokade jag en Tesla S60D(som uppgraderades till en S75D) som levererades den 20 mars 2017.
Det allmänna problemet med att köpa elbil nu är att branschen ännu är väldigt omogen.
Det kommer alltid väldigt mycket bättre/billigare elbilar om 6 månader.
Då är det upp till köparen att avgöra när man ska köpa.
Och om det ska 10 eller 20% billigare att köra elbil än en fossilbil.
Klart är dock att fossilbilen är död.
Orkar inte vänta ett år till.
Det blir svårt det här
Re: VW I.D
1. Detta visar med all önskvärd tydlighet att branschen är mycket omogen.nek0 skrev:Från FBZalman3 skrev:https://www.mynewsdesk.com/se/hyundai/p ... ar-3048761
SEOUL, 5 november 2020 – Hyundai Motor Group ansluter sig till som strategisk partner och aktieägare i IONITY, Europas ledande snabbladdningsnätverk. Som en del av denna joint venture kommer Hyundai Motor Group med sina varumärken Hyundai och Kia – driva expansionen av snabbladdningsnätverket längs Europas motorvägar och på så sätt ytterligare främja utsläppsfri mobilitet.
Dock har jag inte koll på vad det kostar för en Hyundai ägare att ladda hos Ionity.
"Nu har ju Kia bevisat att de som många andra bilmärken inte verkar förstå någonting om sina kunders behov. Pratar om Kia charge appen med tillhörande laddkort som nu lanserats. Den stackars nyblivna elbilsägaren som glad i hågen använder denna lösning för att ladda sin bil kommer att bli lurad in på skinnet. Påminner om roamingavgifterma i mobilernas barndom. 2 exempel. 1.Man laddar med detta kort på en Bee stations DC laddare. Priset är en startavgift på 5,27 och sedan 13 kr per kWh. Samma kostnad med ett Bee laddkort är 5kr/kWh. 2. Laddning på IONITY där dessutom Kia är delägare kostar samma som om man betalar med IONITYs egen app ( som är helt gratis). Detta är att misshandla sina kunder å det grövsta. Skärpning Kia. Konkurrensen är stenhård. Så här blir man inte ledare på elbilssegmentet."
2. Å andra sidan kan Hyundai/KIA mycket enkelt sänka sina priser.
Hur länge ska det dröja innan Plug&Charge är implementerat och att laddpriserna varierar max 10%?
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Re: VW I.D
Det tråkiga som elbilsköpare är att man kanske blir lovad en leveranstid på 3 månader, som efter förseningar blir 6 månader.nek0 skrev:Tack.Zalman3 skrev:Jag tror att snart är ca 3-6 månader.nek0 skrev:Zalman kan du vara snäll och svara denna gången på samma fråga? Vad är snart i ditt liv?Zalman3 skrev:Jag skulle inte köpa en ID4 utan 4wd och 170kW laddning, som kommer i höst.
Problemet är bara att i höst så finns både Tesla modell Y och Ioniq 5 ute.
Problemet är bara att ID4 får stryk av Tesla och Ioniq 5 på i stort sett allt.
Invändningen är då, vilket pris får dessa bilar?
Åtminstone Tesla kommer sänka priset så de kan sälja allt de tillverkar.
Vilka volymer/priser Ioniq 5 kommer i återstår att se.
Härligt för oss elbilister, snart finns det riktigt mycket att välja på!
Har redan ställt frågan i en annan tråd men du svarade inte.
Jag vill byta bil och undrar bara hur snart är det snart hos dig.
Få orkar vänta i mer än 12 månader.
Den 31 mars kl05.30 2016 bokade jag en Tesla M3.
Men orkade inte vänta på att den skulle komma till Sverige.
Så den 15 september 2016 bokade jag en Tesla S60D(som uppgraderades till en S75D) som levererades den 20 mars 2017.
Det allmänna problemet med att köpa elbil nu är att branschen ännu är väldigt omogen.
Det kommer alltid väldigt mycket bättre/billigare elbilar om 6 månader.
Då är det upp till köparen att avgöra när man ska köpa.
Och om det ska 10 eller 20% billigare att köra elbil än en fossilbil.
Klart är dock att fossilbilen är död.
Orkar inte vänta ett år till.
Det blir svårt det här
Då man äntligen hämtar ut sin fina elbil.
Då lanseras en mycket bättre bil.
Suck!
Att efter man beställt sin elbil stänga av Internet.
Känns inte heller som en hållbar lösning.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension