Då låser vi in Rumänska för Italienska är det inte.mati skrev:Ser ut som latin, och då är det antingen rumänska eller italienska.lator skrev:Texten på bilden är tyvärr inte Portugisiska för då hade det varit enkelt att läsa... Tror det är Rumänska eller något liknande.
VW I.D
Moderator: Redaktion
- lator
- Teslaägare
- Inlägg: 4193
- Blev medlem: 05 mar 2014 22:37
- Ort: Östersund/Vila Franca do Campo, Azores.
Re: VW I.D
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer.
Re: VW I.D
Ja, se på den! Tog för givet att det var portugisiska då utubkillen bor där. Men Google identifierade språket som rumänska, så då har ni nog rätt. Kan inte det heller dock.
feb 2019: Leaf 30 Tekna. Med vit lack.
sep 2020: ID. 3 1'st Plus. Med vit ratt...
sep 2020: ID. 3 1'st Plus. Med vit ratt...
Re: VW I.D
Rumänska är roligt, tar man bort alla krusiduller över och under bokstäverna så ser det verkligen ut som latin. Vi har några kunder i Rumänien och jag fick min mjukvara översatt till rumänska för ett tag sedan. Killen som gjorde det hade struntat i alla krusiduller. Jag fick en fil i ren och fin ASCII-text och jag trodde först att han hade skojat med mig och översatt det hela till latin istället.PapaD skrev:Ja, se på den! Tog för givet att det var portugisiska då utubkillen bor där. Men Google identifierade språket som rumänska, så då har ni nog rätt. Kan inte det heller dock.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Re: VW I.D
Pula är en stad i Croatien, fråga din tolk vad pula betyder på rumänskamati skrev:Rumänska är roligt, tar man bort alla krusiduller över och under bokstäverna så ser det verkligen ut som latin. Vi har några kunder i Rumänien och jag fick min mjukvara översatt till rumänska för ett tag sedan. Killen som gjorde det hade struntat i alla krusiduller. Jag fick en fil i ren och fin ASCII-text och jag trodde först att han hade skojat med mig och översatt det hela till latin istället.PapaD skrev:Ja, se på den! Tog för givet att det var portugisiska då utubkillen bor där. Men Google identifierade språket som rumänska, så då har ni nog rätt. Kan inte det heller dock.
Re: VW I.D
Jag frågade min andra kompis. En bokstavskombination som man inte får ha på en svensk regskylt. Tre bokstäver.nek0 skrev:Pula är en stad i Croatien, fråga din tolk vad pula betyder på rumänska
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Re: VW I.D
Jo, men appen kommunicerar ju med SMS typ var 20:e minut, så man kan ju inte få ett infall och vilja starta ACC:n direkt med appen som man kan med nyckelkortet.LasseTM skrev:Appen funkar ju med Zoe så man behöver inte starta via nyckelkortet men jag håller med om att det är dumt.Jerker skrev:Zoen hade nåt liknande. Att programmera in värme/kyla till ett visst klockslag funkade bara om sladden var i. Däremot kunde man starta värme/kyla med nyckelkortet och då gick det 5 minuter. Men om det var under 40% batteri funkade inte det heller. Och nyckelkortet har ju inte hur lång räckvidd som helst.
Jag har 6km till jobbet och kan inte starta värme när det är under 30% batteri eller vad nu gränsen är.
Re: VW I.D
Att använda sig av SMS för kommunikationen mellan app och bilen är väl ungefär lika genialiskt som att använda disketter för att låta två datorer kommunicera med varandra. Burktelefon kanske?Jerker skrev:Jo, men appen kommunicerar ju med SMS typ var 20:e minut, så man kan ju inte få ett infall och vilja starta ACC:n direkt med appen som man kan med nyckelkortet.LasseTM skrev:Appen funkar ju med Zoe så man behöver inte starta via nyckelkortet men jag håller med om att det är dumt.Jerker skrev:Zoen hade nåt liknande. Att programmera in värme/kyla till ett visst klockslag funkade bara om sladden var i. Däremot kunde man starta värme/kyla med nyckelkortet och då gick det 5 minuter. Men om det var under 40% batteri funkade inte det heller. Och nyckelkortet har ju inte hur lång räckvidd som helst.
Jag har 6km till jobbet och kan inte starta värme när det är under 30% batteri eller vad nu gränsen är.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
- Bjelke
- Teslaägare
- Inlägg: 19569
- Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
- Ort: Bollnäs
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Re: VW I.D
För envägskommunikation är sms skitbra möjligenmati skrev:Att använda sig av SMS för kommunikationen mellan app och bilen är väl ungefär lika genialiskt som att använda disketter för att låta två datorer kommunicera med varandra. Burktelefon kanske?Jerker skrev:Jo, men appen kommunicerar ju med SMS typ var 20:e minut, så man kan ju inte få ett infall och vilja starta ACC:n direkt med appen som man kan med nyckelkortet.LasseTM skrev:Appen funkar ju med Zoe så man behöver inte starta via nyckelkortet men jag håller med om att det är dumt.Jerker skrev:Zoen hade nåt liknande. Att programmera in värme/kyla till ett visst klockslag funkade bara om sladden var i. Däremot kunde man starta värme/kyla med nyckelkortet och då gick det 5 minuter. Men om det var under 40% batteri funkade inte det heller. Och nyckelkortet har ju inte hur lång räckvidd som helst.
Jag har 6km till jobbet och kan inte starta värme när det är under 30% batteri eller vad nu gränsen är.
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Re: VW I.D
Eller på norska för den delen. Kan bli sjukt pinsamt att använda den svenska betydelsen av ”pula” när man pratar med norrmän. Att på måndagsmöte säga att man under helgen har pulat lite i garaget kan bli jobbigtnek0 skrev:Pula är en stad i Croatien, fråga din tolk vad pula betyder på rumänskamati skrev:Rumänska är roligt, tar man bort alla krusiduller över och under bokstäverna så ser det verkligen ut som latin. Vi har några kunder i Rumänien och jag fick min mjukvara översatt till rumänska för ett tag sedan. Killen som gjorde det hade struntat i alla krusiduller. Jag fick en fil i ren och fin ASCII-text och jag trodde först att han hade skojat med mig och översatt det hela till latin istället.PapaD skrev:Ja, se på den! Tog för givet att det var portugisiska då utubkillen bor där. Men Google identifierade språket som rumänska, så då har ni nog rätt. Kan inte det heller dock.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Re: VW I.D
På bosniska : kuk = höftHelectriC skrev:Eller på norska för den delen. Kan bli sjukt pinsamt att använda den svenska betydelsen av ”pula” när man pratar med norrmän. Att på måndagsmöte säga att man under helgen har pulat lite i garaget kan bli jobbigtnek0 skrev:Pula är en stad i Croatien, fråga din tolk vad pula betyder på rumänskamati skrev:Rumänska är roligt, tar man bort alla krusiduller över och under bokstäverna så ser det verkligen ut som latin. Vi har några kunder i Rumänien och jag fick min mjukvara översatt till rumänska för ett tag sedan. Killen som gjorde det hade struntat i alla krusiduller. Jag fick en fil i ren och fin ASCII-text och jag trodde först att han hade skojat med mig och översatt det hela till latin istället.PapaD skrev:Ja, se på den! Tog för givet att det var portugisiska då utubkillen bor där. Men Google identifierade språket som rumänska, så då har ni nog rätt. Kan inte det heller dock.
kurva = hora
Roligt med språk kan jag säga
Re: VW I.D
Orkar tyvärr inte läsa hela tråden. Priser, nu säger man att mellan batteriet med minst utrustning ska starta på 409000 kr. Såg en gammal artikel där man 40 keuro för denna i Tyskland och översatte det till 425 tkr samma artikel så 30 keuro för minsta varianten och översatte det till 319 tkr. Vågar man nu hoppas på att minstingen kommer kosta 250 tkr efter bonusen?
Vore kanske en trevlig andrabil?
Trots att jag sagt att jag aldrig mer ska köpa en VW...
Vore kanske en trevlig andrabil?
Trots att jag sagt att jag aldrig mer ska köpa en VW...
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Re: VW I.D
Nej, man har väl sagt 350k för billigaste, innan bonus.Pontus skrev:Orkar tyvärr inte läsa hela tråden. Priser, nu säger man att mellan batteriet med minst utrustning ska starta på 409000 kr. Såg en gammal artikel där man 40 keuro för denna i Tyskland och översatte det till 425 tkr samma artikel så 30 keuro för minsta varianten och översatte det till 319 tkr. Vågar man nu hoppas på att minstingen kommer kosta 250 tkr efter bonusen?
Vore kanske en trevlig andrabil?
Trots att jag sagt att jag aldrig mer ska köpa en VW...
Då med 48kwh och 50kw "snabbladdning", dvs sämre än en Renault Zoe.
Dock får man ju lite större utrymmen.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Re: VW I.D
Riktigt trevligt förmånsvärde iaf. 2202:-/mån brutto oavsett vilken av de tre modellerna som finns angivna hos Skatteverket.
Hade vi inte redan varit så nöjda med vår i3 så hade det varit en finfin andrabil med ungefär samma styrkor som i3:an. Men med större batteri, snabbare laddning och, förhoppningsvis, lite bättre väghållning/komfort.
Hade vi inte redan varit så nöjda med vår i3 så hade det varit en finfin andrabil med ungefär samma styrkor som i3:an. Men med större batteri, snabbare laddning och, förhoppningsvis, lite bättre väghållning/komfort.
Re: VW I.D
https://www.mestmotor.se/recharge/artik ... wagen-id3/Kan den här eldrivna Golfklassaren vara bilen som gör eldrift till det nya normala? Vi kör en produktionsklar ID.3 för att ta reda på det.
Chefer på Volkswagen är nära att spika planer på en snabb, R-märkt variant av den nya elbilen ID.3. Källor antyder till tidningen Autocar att fartmonstret ska lanseras under år 2024.
ID.3 R är en skapelse signerad Volkswagens prestandabilsdivision och är tänkt att göra kopplingen tydligare mellan märkets rekordsnabba prototyp ID.R och det oerhört viktiga kommande utbudet av ID-modeller för gatbruk.
Volkswagens utvecklingschef Frank Welsch säger till Autocar att ID.3 R är "något vi tittar på", och lägger till att man "gillar idén, men måste bestämma om marknaden är redo att acceptera en sådan modell".
Enligt Welsch skulle den föreslagna R-versionen vara toppen av ID.3-utbudet och kunna vara den enda prestandaversionen av bilen. Volkswagens planerade elbilsspecifika prestandamärke, GTX, kommer inte att användas på ID.3, eftersom det är reserverat för bilar med dubbla motorer och fyrhjulsdrift. Medan det kommer att passa den större suvmodellen ID.4 kommer ID.3 att lanseras med enbart en motor och bakhjulsdrift.
"ID.3 kan få fyrhjulsdrift, men det är osannolikt att den får det under den första generationen", säger Welsch. "Det kommer inte någon GTX-variant, men vi har fortfarande inte bestämt om det blir någon bakhjulsdriven R-modell." Förra året sade Welsch att en sådan modell "skulle behöva en prestandamotor och fyrhjulsdrift".
Den mest kraftfulla av de kommande ID.3-modellerna får 204 hästkrafter, medan den planerade R-versionen förväntas ha minst 300 hästkrafter. De komponenter som skulle krävas för en ID.3 R skulle kunna möjliggöras av de utvecklingar inom elbilstekniken som troligen kommer att ske fram till 2024.
R-chefen Jost Capito berättade nyligen för Autocar att de jobbade med Volkswagens motorsportavdelning för att se vilken teknik från prestandabatterierna i ID.R som skulle kunna användas i produktionsbilar.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Re: VW I.D
För den dyraste varianten är det nog ett bra förmånsvärde, men inte för den billigaste. Då är e-Golfen faktiskt billigare i förmånsvärde, trots mycket bättre utrustning. Konstigt att det inte är någon som helst skillnad mellan utrustningsvarianterna.Verdi skrev:Riktigt trevligt förmånsvärde iaf. 2202:-/mån brutto oavsett vilken av de tre modellerna som finns angivna hos Skatteverket.
Hade vi inte redan varit så nöjda med vår i3 så hade det varit en finfin andrabil med ungefär samma styrkor som i3:an. Men med större batteri, snabbare laddning och, förhoppningsvis, lite bättre väghållning/komfort.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
- Bjelke
- Teslaägare
- Inlägg: 19569
- Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
- Ort: Bollnäs
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Re: VW I.D
Riktigt konstigt tom...mati skrev:För den dyraste varianten är det nog ett bra förmånsvärde, men inte för den billigaste. Då är e-Golfen faktiskt billigare i förmånsvärde, trots mycket bättre utrustning. Konstigt att det inte är någon som helst skillnad mellan utrustningsvarianterna.Verdi skrev:Riktigt trevligt förmånsvärde iaf. 2202:-/mån brutto oavsett vilken av de tre modellerna som finns angivna hos Skatteverket.
Hade vi inte redan varit så nöjda med vår i3 så hade det varit en finfin andrabil med ungefär samma styrkor som i3:an. Men med större batteri, snabbare laddning och, förhoppningsvis, lite bättre väghållning/komfort.
Kan det komma att ändras tro?
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
-
- Inlägg: 506
- Blev medlem: 13 apr 2019 09:29
Re: VW I.D
Prisskillnaden mellan Base och Plus samt mellan Base och Max får man lägga in som extrautrustning (+ metallic och vinterhjul) när man räknar ut förmånsvärdet på Skatteverkets hemsida.Bjelke skrev:Riktigt konstigt tom...mati skrev:För den dyraste varianten är det nog ett bra förmånsvärde, men inte för den billigaste. Då är e-Golfen faktiskt billigare i förmånsvärde, trots mycket bättre utrustning. Konstigt att det inte är någon som helst skillnad mellan utrustningsvarianterna.Verdi skrev:Riktigt trevligt förmånsvärde iaf. 2202:-/mån brutto oavsett vilken av de tre modellerna som finns angivna hos Skatteverket.
Hade vi inte redan varit så nöjda med vår i3 så hade det varit en finfin andrabil med ungefär samma styrkor som i3:an. Men med större batteri, snabbare laddning och, förhoppningsvis, lite bättre väghållning/komfort.
Kan det komma att ändras tro?
Dvs, inte alls så förmånligt.
Re: VW I.D
Verkar vara en djungel.BEV[e-Rage] skrev:Prisskillnaden mellan Base och Plus samt mellan Base och Max får man lägga in som extrautrustning (+ metallic och vinterhjul) när man räknar ut förmånsvärdet på Skatteverkets hemsida.Bjelke skrev:Riktigt konstigt tom...mati skrev:För den dyraste varianten är det nog ett bra förmånsvärde, men inte för den billigaste. Då är e-Golfen faktiskt billigare i förmånsvärde, trots mycket bättre utrustning. Konstigt att det inte är någon som helst skillnad mellan utrustningsvarianterna.Verdi skrev:Riktigt trevligt förmånsvärde iaf. 2202:-/mån brutto oavsett vilken av de tre modellerna som finns angivna hos Skatteverket.
Hade vi inte redan varit så nöjda med vår i3 så hade det varit en finfin andrabil med ungefär samma styrkor som i3:an. Men med större batteri, snabbare laddning och, förhoppningsvis, lite bättre väghållning/komfort.
Kan det komma att ändras tro?
Enligt
https://www.mestmotor.se/recharge/artik ... dw-pzw3Y3s
så finns det
ID.3 1ST
Pris: 409 900 kr före premie, 2 000 kWh snabbladdning ingår
ID.3 1ST PLUS
Pris: 471 900 kr före premie, 2 000 kWh snabbladdning ingår
ID.3 1ST MAX
Pris: 532 900 kr före premie, 2 000 kWh snabbladdning ingår
Var lite rörigt presenterat så jag hade svårt att se vad som skiljde de olika modellerna åt. Alla verkade ha 58 kWh batteri, 100 kW DC-laddning och 204 hk iaf.
Exakt vad ID.3 Pure och Pro är för nåt har jag ingen aning om.
-
- Inlägg: 506
- Blev medlem: 13 apr 2019 09:29
Re: VW I.D
Sedan dess har priserna ökat med 10-tusen.Verdi skrev:Verkar vara en djungel.BEV[e-Rage] skrev:Prisskillnaden mellan Base och Plus samt mellan Base och Max får man lägga in som extrautrustning (+ metallic och vinterhjul) när man räknar ut förmånsvärdet på Skatteverkets hemsida.Bjelke skrev:Riktigt konstigt tom...mati skrev:För den dyraste varianten är det nog ett bra förmånsvärde, men inte för den billigaste. Då är e-Golfen faktiskt billigare i förmånsvärde, trots mycket bättre utrustning. Konstigt att det inte är någon som helst skillnad mellan utrustningsvarianterna.Verdi skrev:Riktigt trevligt förmånsvärde iaf. 2202:-/mån brutto oavsett vilken av de tre modellerna som finns angivna hos Skatteverket.
Hade vi inte redan varit så nöjda med vår i3 så hade det varit en finfin andrabil med ungefär samma styrkor som i3:an. Men med större batteri, snabbare laddning och, förhoppningsvis, lite bättre väghållning/komfort.
Kan det komma att ändras tro?
Enligt
https://www.mestmotor.se/recharge/artik ... dw-pzw3Y3s
så finns det
ID.3 1ST
Pris: 409 900 kr före premie, 2 000 kWh snabbladdning ingår
ID.3 1ST PLUS
Pris: 471 900 kr före premie, 2 000 kWh snabbladdning ingår
ID.3 1ST MAX
Pris: 532 900 kr före premie, 2 000 kWh snabbladdning ingår
Var lite rörigt presenterat så jag hade svårt att se vad som skiljde de olika modellerna åt. Alla verkade ha 58 kWh batteri, 100 kW DC-laddning och 204 hk iaf.
Exakt vad ID.3 Pure och Pro är för nåt har jag ingen aning om.
Pure är den kommande lite billigare versionen med mindre batterikapacitet.
Pro är med samma kapacitet som 1st edition.
Re: VW I.D
Nej, i så fall är det verkligen inte förmånligt. Tvärtom, då blir detta en ganska dyr elbil att ha som förmånsbil med tanke på hur dåligt utrustad den är i grundutförande. Vår 2018 e-Golf ligger på strax över 2000 kr som bas, med den väl tilltagna utrustningen vi har på den ligger den på ungefär samma nivå som en barskrapad ID3. Och då anser jag att en Golf är en bättre bil. Det större batteriet i ID3 borde ju knappast påverka förmånsvärdet negativt.BEV[e-Rage] skrev:Prisskillnaden mellan Base och Plus samt mellan Base och Max får man lägga in som extrautrustning (+ metallic och vinterhjul) när man räknar ut förmånsvärdet på Skatteverkets hemsida.
Dvs, inte alls så förmånligt.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
-
- Inlägg: 506
- Blev medlem: 13 apr 2019 09:29
Re: VW I.D
Elbilar med samma plattform som fossilbilar gynnas när Skatteverket räknar fram förmånsgrundande pris då de jämför med motsvarande mycket billigare fossilvariant av modellen.mati skrev:Nej, i så fall är det verkligen inte förmånligt. Tvärtom, då blir detta en ganska dyr elbil att ha som förmånsbil med tanke på hur dåligt utrustad den är i grundutförande. Vår 2018 e-Golf ligger på strax över 2000 kr som bas, med den väl tilltagna utrustningen vi har på den ligger den på ungefär samma nivå som en barskrapad ID3. Och då anser jag att en Golf är en bättre bil. Det större batteriet i ID3 borde ju knappast påverka förmånsvärdet negativt.BEV[e-Rage] skrev:Prisskillnaden mellan Base och Plus samt mellan Base och Max får man lägga in som extrautrustning (+ metallic och vinterhjul) när man räknar ut förmånsvärdet på Skatteverkets hemsida.
Dvs, inte alls så förmånligt.
Finns det ingen fossilvariant som tillverkaren kan hänvisa till (typ Tesla) så gör de istället en ”justering” av bilens pris för att få fram det förmånsgrundande priset.
Re: VW I.D
Men som några redan sagt så verkar ju inte skatteverket bry sig om utrustningen så mycket, dvs en eGolf som kanske har mycket standard utrustning kan få samma förmånsvärde som en vanlig Golf med jätte lite utrustning.BEV[e-Rage] skrev:Elbilar med samma plattform som fossilbilar gynnas när Skatteverket räknar fram förmånsgrundande pris då de jämför med motsvarande mycket billigare fossilvariant av modellen.mati skrev:Nej, i så fall är det verkligen inte förmånligt. Tvärtom, då blir detta en ganska dyr elbil att ha som förmånsbil med tanke på hur dåligt utrustad den är i grundutförande. Vår 2018 e-Golf ligger på strax över 2000 kr som bas, med den väl tilltagna utrustningen vi har på den ligger den på ungefär samma nivå som en barskrapad ID3. Och då anser jag att en Golf är en bättre bil. Det större batteriet i ID3 borde ju knappast påverka förmånsvärdet negativt.BEV[e-Rage] skrev:Prisskillnaden mellan Base och Plus samt mellan Base och Max får man lägga in som extrautrustning (+ metallic och vinterhjul) när man räknar ut förmånsvärdet på Skatteverkets hemsida.
Dvs, inte alls så förmånligt.
Finns det ingen fossilvariant som tillverkaren kan hänvisa till (typ Tesla) så gör de istället en ”justering” av bilens pris för att få fram det förmånsgrundande priset.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Re: VW I.D
Precis. Om jag minns rätt så har en e-Golf samma förmånsvärde som billigaste budget-Golfen med minsta motorn och manuell låda. Inte att de två bilarna på något sätt skulle vara jämförbara, men jag ska inte klaga eller så.Pontus skrev:Men som några redan sagt så verkar ju inte skatteverket bry sig om utrustningen så mycket, dvs en eGolf som kanske har mycket standard utrustning kan få samma förmånsvärde som en vanlig Golf med jätte lite utrustning.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Re: VW I.D
Är det tillägg förutom val av nivå? Typ färgval kostar mer m Metallic?BEV[e-Rage] skrev:Gäller väl bara de som förbokade en 1st edition nån gång för länge sedan..Walker skrev:Är det någon som lagt en order idag då?
- ID.3 1st(bas): 420’
- ID.3 1st Plus: 480’
- ID.3 1st Max: 542’
Så, någon på forumet som lagt en order och isåfall vilken variant, och färg?
feb 2019: Leaf 30 Tekna. Med vit lack.
sep 2020: ID. 3 1'st Plus. Med vit ratt...
sep 2020: ID. 3 1'st Plus. Med vit ratt...