VW I.D

Här diskuterar vi elektriska fordon av alla slag

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Walker
Teslaägare
Inlägg: 2947
Blev medlem: 01 mar 2018 21:54
Ort: Köping

Re: VW I.D

Inlägg av Walker »

HelectriC skrev:
:shock:
Men snälla ni. Varför så förvånade. Helt i linje med de förutsägelser jag predikat under lång tid.
Kan vi inte komma överens om det nu, en gång för alla, att vi aldrig kommer att få se en vettig elbil med bra utrymmen och skaplig räckvidd med acceptabel utrustning för under 350.000.- efter bonus?
Sedan får alla tillverkare lova vad de vill. Det som i slutänden avgör är ju siffrorna på prislappen.
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11843
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: VW I.D

Inlägg av HelectriC »

Walker skrev:
HelectriC skrev:
:shock:
Men snälla ni. Varför så förvånade. Helt i linje med de förutsägelser jag predikat under lång tid.
Kan vi inte komma överens om det nu, en gång för alla, att vi aldrig kommer att få se en vettig elbil med bra utrymmen och skaplig räckvidd med acceptabel utrustning för under 350.000.- efter bonus?
Sedan får alla tillverkare lova vad de vill. Det som i slutänden avgör är ju siffrorna på prislappen.
Här i Norge finns det gott om elbilar som kostar mindre. Hade jag dock bott i Sverige hade jag nog inte ens funderat på elbil, alldeles för dyrt jämfört med fossilt.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
bonath
Teslaägare
Inlägg: 1973
Blev medlem: 26 jan 2015 07:37
Ort: Halmstad

Re: VW I.D

Inlägg av bonath »

Jävlar vad det regnar "tesladödare"...
Model 3, röd/vit SR+ med drag och aerofälgar, beställde 12/4, leverans 20/9 2019. Körde i två år Nissan Leaf Tekna 30 kWh 2017.
Användarvisningsbild
LasseTM
Teslaägare
Inlägg: 986
Blev medlem: 01 feb 2019 12:10
Ort: Tullinge

Re: VW I.D

Inlägg av LasseTM »

Surfaren skrev:
Ingår det någon mjukvara då eller får man köpa till den sen när VW snickrat färdigt? :roll:

Ganska bra avstånd till vad ID.3 1st ska börja på enligt volkswagen.se. Men om man klarar sig med basvarianten låter jag vara osagt.
ID.3 1ST kommer erbjudas i tre olika versioner (alla baserade på 58 kWh batteriet), priset börjar under 410.000 kr.
https://www.volkswagen.se/sv/elbilar/id ... n/id3.html
Räkna på 450k med lite utrustning, det är ju ändå 100k under en SR+ i pris.
Renault Zoe Intens 41kWh -17
Tesla Model 3 SR+ med drag -20
Tesla Model 3 LR med drag -20
17.6kW solpaneler på taket
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14482
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: VW I.D

Inlägg av taliz »

LasseTM skrev:
Surfaren skrev:
Ingår det någon mjukvara då eller får man köpa till den sen när VW snickrat färdigt? :roll:

Ganska bra avstånd till vad ID.3 1st ska börja på enligt volkswagen.se. Men om man klarar sig med basvarianten låter jag vara osagt.
ID.3 1ST kommer erbjudas i tre olika versioner (alla baserade på 58 kWh batteriet), priset börjar under 410.000 kr.
https://www.volkswagen.se/sv/elbilar/id ... n/id3.html
Räkna på 450k med lite utrustning, det är ju ändå 100k under en SR+ i pris.
En Golf kostar väl en hundring mindre än en BMW 3-serie också. For good reason.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: VW I.D

Inlägg av mati »

HelectriC skrev:
Walker skrev:
HelectriC skrev:
:shock:
Men snälla ni. Varför så förvånade. Helt i linje med de förutsägelser jag predikat under lång tid.
Kan vi inte komma överens om det nu, en gång för alla, att vi aldrig kommer att få se en vettig elbil med bra utrymmen och skaplig räckvidd med acceptabel utrustning för under 350.000.- efter bonus?
Sedan får alla tillverkare lova vad de vill. Det som i slutänden avgör är ju siffrorna på prislappen.
Här i Norge finns det gott om elbilar som kostar mindre. Hade jag dock bott i Sverige hade jag nog inte ens funderat på elbil, alldeles för dyrt jämfört med fossilt.
Ja, tyvärr är det så. Den så kallade folkelbilen ID3 kommer ingen vilja köpa för det priset. Vad vill de ha för iD4 eller ID5 när de lanseras om ungefär lite drygt 5-10 år? En miljon?
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
Zalman3
Teslaägare
Inlägg: 14855
Blev medlem: 29 mar 2016 18:28
Ort: Umeå

Re: VW I.D

Inlägg av Zalman3 »

Fick nyhetsbrev från VW.

Vecka 25 kan de som bokat en ID.3 1ST beställa sin bil, och leveranserna planeras sedan till slutet av sommaren. Möjligheten att beställa vanliga ID.3 kommer att öppnas några veckor efter beställningsstarten av ID.3 1ST.


Så det går hyfsat snabbt att beställa vanliga ID3.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Användarvisningsbild
Walker
Teslaägare
Inlägg: 2947
Blev medlem: 01 mar 2018 21:54
Ort: Köping

Re: VW I.D

Inlägg av Walker »

Zalman3 skrev:
Fick nyhetsbrev från VW.

Vecka 25 kan de som bokat en ID.3 1ST beställa sin bil, och leveranserna planeras sedan till slutet av sommaren. Möjligheten att beställa vanliga ID.3 kommer att öppnas några veckor efter beställningsstarten av ID.3 1ST.


Så det går hyfsat snabbt att beställa vanliga ID3.
Beställa ja....
Leverans är en helt annan femma....
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR
Swede1
Inlägg: 1227
Blev medlem: 01 apr 2016 15:57

Re: VW I.D

Inlägg av Swede1 »

Ja de vill att man ska beställa bilen, men de är tröga med återbetalningen av reservationspengarma. Vw kan glömma beställning utan provkörning, dessutom löjligt pris på Ionity. Vw elbilssatsning verkar att ha drabbats hårt av Corona. :?
Användarvisningsbild
Zalman3
Teslaägare
Inlägg: 14855
Blev medlem: 29 mar 2016 18:28
Ort: Umeå

Re: VW I.D

Inlägg av Zalman3 »

Walker skrev:
Zalman3 skrev:
Fick nyhetsbrev från VW.

Vecka 25 kan de som bokat en ID.3 1ST beställa sin bil, och leveranserna planeras sedan till slutet av sommaren. Möjligheten att beställa vanliga ID.3 kommer att öppnas några veckor efter beställningsstarten av ID.3 1ST.


Så det går hyfsat snabbt att beställa vanliga ID3.
Beställa ja....
Leverans är en helt annan femma....
Trots alla mjukvaruproblem så tror jag att ID3 kommer att sälja bra.
Kanske +100.000 levererade i år.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Användarvisningsbild
Walker
Teslaägare
Inlägg: 2947
Blev medlem: 01 mar 2018 21:54
Ort: Köping

Re: VW I.D

Inlägg av Walker »

Zalman3 skrev:
Walker skrev:
Zalman3 skrev:
Fick nyhetsbrev från VW.

Vecka 25 kan de som bokat en ID.3 1ST beställa sin bil, och leveranserna planeras sedan till slutet av sommaren. Möjligheten att beställa vanliga ID.3 kommer att öppnas några veckor efter beställningsstarten av ID.3 1ST.


Så det går hyfsat snabbt att beställa vanliga ID3.
Beställa ja....
Leverans är en helt annan femma....
Trots alla mjukvaruproblem så tror jag att ID3 kommer att sälja bra.
Kanske +100.000 levererade i år.
...vi får väl se. Framtiden får utvisa. Jag vet ju bara vilka leveranstider jag haft på mina VW/Skoda-bilar.
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11843
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: VW I.D

Inlägg av HelectriC »

Swede1 skrev:
Ja de vill att man ska beställa bilen, men de är tröga med återbetalningen av reservationspengarma. Vw kan glömma beställning utan provkörning, dessutom löjligt pris på Ionity. Vw elbilssatsning verkar att ha drabbats hårt av Corona. :?
Jasså? Jag fick pengarna efter 1 vecka.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
dfa
Inlägg: 432
Blev medlem: 27 apr 2020 10:25

Re: VW I.D

Inlägg av dfa »

Ang. Ionity så hittade det här i en pressrelease ( kanske redan är känt )

"Volkswagen customers can use the IONITY quick-charging
network at favourable rates: prices start at €0.30 per kilowatt hour depending on the tariff they choose"
https://www.volkswagen-newsroom.com/en/id4-and-id3-5834

Ang. leveranser av ID.3 1st efter den 17:e så bör det väl inte ta jättelång tid?
Själva bilarna står ju redan på parkeringsplatsen i Zwickau, så transport därifrån till handlaren typ?
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14482
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: VW I.D

Inlägg av taliz »

Man har ju faktiskt lyckats producera étron i hyfsade mängder.
Det är ju visserligen en modifierad avgasbil, men ändå.
Tror nog de kan komma upp i 100k/år takt inom något år.

Sen kommer den riktiga utmaningen. 100k/år är bara 1% av deras försäljning. De måste konvertera många fabriker närmaste åren, och se till att det finns batterier för dem.
Det är inte långt till 2025.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11843
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: VW I.D

Inlägg av HelectriC »

Jag har beställningsgrupp 1 och kan således beställa med en gång den 17 juni. Kommer jag göra det? NEJ! ID.3 känns mer och mer som en upp-chaussad e-UP. Relativt plastig, svaga möjligheter att få med sig något på taket och eventuell möjlighet till cyklar bak (inbyggd cykelhållare kommer väl inte på 1st?). Sen känns den väldigt dyr om man ska ha normal utrustning. Måste upp i dyrare kategorier för en del grundläggande utrustning. Nej, jag kan inte se att 1st blir slutsåld särskilt fort. Kanske senare varianter där man specar själv i kombination med prisharmonisering (för att undvika grå-import från Tyskland) gör bot på det, men det återstår att se.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
Zalman3
Teslaägare
Inlägg: 14855
Blev medlem: 29 mar 2016 18:28
Ort: Umeå

Re: VW I.D

Inlägg av Zalman3 »


Volkswagen will narrowly meet an end-of-summer deadline to start deliveries of its flagship ID.3 electric car, but early buyers will have to wait months for all the features to work.

Two software functions in the first vehicles delivered in September will be activated only through an update in early 2021, VW said Wednesday in a statement. Customers willing to wait for delivery until the fourth quarter will have full functionality right from the start.


The missing features are for connecting apps from smartphones and other devices to the car's display as well as a long-distance view for the heads-up display system.

Starting a new model with an incomplete version is virtually unheard of for Volkswagen and reflects the internal pressure to get the car on the streets. The software issues contributed to a clash that cost Chief Executive Officer Herbert Diess direct control of Volkswagen's namesake car brand, the group's largest division.

Ralf Brandstaetter was handed operational oversight of the brand on Monday. The move addresses "criticism that has been voiced right from the start: That Diess is doing too much," the CEO said in a video interview posted on LinkedIn.

The ID.3's success is vital for the world's biggest automaker to meet stricter emissions rules in Europe and get the industry's largest push into electric vehicles off the ground. VW intends to flank the ID.3 with an SUV sibling dubbed ID.4 later this year and add two large electric-car factories in China that can churn out more vehicles per year than Tesla Inc. sold in 2019.

The coronavirus crisis along with the recent management turmoil at VW complicated the already ambitious plan to narrow the gap to Tesla, which will add the key Model Y SUV to its bestselling Model 3 in coming months.

VW's supervisory board stripped Diess of his role as head of the VW car brand this week after the CEO accused board members of committing crimes by leaking confidential information to media. Diess apologized for the remarks made at an internal meeting.

Diess had been under pressure already after VW's powerful labor representatives blamed him for the ID.3's production hiccups and electronics issues plaguing the Golf hatchback.

Prices for the first edition of the ID.3 start below 40,000 euros in Germany, making them eligible for government incentives. Three different versions are available, with the top version commanding about 50,000 euros.

Across the 12-brand group, Volkswagen plans to invest 33 billion euros ($37.5 billion) by 2024 in a push to become the world's largest electric-car maker, including 11 billion euros alone for the VW brand. The unit targets producing 1.5 million electric cars per year in 2025.

In the LinkedIn post, Diess vowed to improve talks with Volkswagen's workers, many of whom are concerned because of seismic changes affecting the auto industry including the shift toward electric mobility, he said.

"I can understand that there is a great deal of unrest and also questions and sometimes fear in the system," Diess said. "We need to engage in more dialog."
https://www.chron.com/business/article/ ... 329739.php
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: VW I.D

Inlägg av mati »

HelectriC skrev:
Jag har beställningsgrupp 1 och kan således beställa med en gång den 17 juni. Kommer jag göra det? NEJ! ID.3 känns mer och mer som en upp-chaussad e-UP. Relativt plastig, svaga möjligheter att få med sig något på taket och eventuell möjlighet till cyklar bak (inbyggd cykelhållare kommer väl inte på 1st?). Sen känns den väldigt dyr om man ska ha normal utrustning. Måste upp i dyrare kategorier för en del grundläggande utrustning. Nej, jag kan inte se att 1st blir slutsåld särskilt fort. Kanske senare varianter där man specar själv i kombination med prisharmonisering (för att undvika grå-import från Tyskland) gör bot på det, men det återstår att se.
Min VW-säljare tyckte också att den blir för dyr och att det känns som att man köper grisen i säcken, framförallt med tanke på mjukvaruproblemen. Hans rekommendation var att behålla e-Golfen några år till eftersom vi är så nöjda med den, det är en helt annan typ av bil. Risken är ju annars att vi blir besvikna med ID3. Jag har visserligen avbokat iD3 för länge sedan, så sett inget nytt för min del, men det var ändå intressant att få höra hans åsikt. Den elbil som säljs riktigt bra just nu enligt honom är e-Up. Lågt pris och bra räckvidd. Efterfrågan för ID3 är ganska måttlig.
Det blir nog riktigt jobbigt för oss när Tesla öppnar sin tyska fabrik, sa han.
Han sa också att Corona kom som en guds gåva för VW, men även för alla andra biltillverkare. Nu har de nåt att skylla på när alla de fina utlovade elbilarna, som skulle komma iår, inte alls kommer.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
chaffis75
elbilist
Inlägg: 4873
Blev medlem: 21 okt 2016 07:39
Ort: Löddeköpinge

Re: VW I.D

Inlägg av chaffis75 »

mati skrev:
HelectriC skrev:
Jag har beställningsgrupp 1 och kan således beställa med en gång den 17 juni. Kommer jag göra det? NEJ! ID.3 känns mer och mer som en upp-chaussad e-UP. Relativt plastig, svaga möjligheter att få med sig något på taket och eventuell möjlighet till cyklar bak (inbyggd cykelhållare kommer väl inte på 1st?). Sen känns den väldigt dyr om man ska ha normal utrustning. Måste upp i dyrare kategorier för en del grundläggande utrustning. Nej, jag kan inte se att 1st blir slutsåld särskilt fort. Kanske senare varianter där man specar själv i kombination med prisharmonisering (för att undvika grå-import från Tyskland) gör bot på det, men det återstår att se.
Min VW-säljare tyckte också att den blir för dyr och att det känns som att man köper grisen i säcken, framförallt med tanke på mjukvaruproblemen. Hans rekommendation var att behålla e-Golfen några år till eftersom vi är så nöjda med den, det är en helt annan typ av bil. Risken är ju annars att vi blir besvikna med ID3. Jag har visserligen avbokat iD3 för länge sedan, så sett inget nytt för min del, men det var ändå intressant att få höra hans åsikt. Den elbil som säljs riktigt bra just nu enligt honom är e-Up. Lågt pris och bra räckvidd. Efterfrågan för ID3 är ganska måttlig.
Det blir nog riktigt jobbigt för oss när Tesla öppnar sin tyska fabrik, sa han.
Han sa också att Corona kom som en guds gåva för VW, men även för alla andra biltillverkare. Nu har de nåt att skylla på när alla de fina utlovade elbilarna, som skulle komma iår, inte alls kommer.
Låter rimligt de din säljare säger.
De jag undrar är varför id3 blir så dyr, de känns ju inte som man lyxat till inredningen snarast tvärtom. Man har även förenklat bilen så den varken har krok eller takräcke vilket är viktigt på Europa marknaden. Ja finns fler saker man kan säga om bilen men frågan återstår, varför blir den så dyr?
VW Id.3 Life MY20 och Volvo V60 MY19
Användarvisningsbild
Walker
Teslaägare
Inlägg: 2947
Blev medlem: 01 mar 2018 21:54
Ort: Köping

Re: VW I.D

Inlägg av Walker »

mati skrev:
HelectriC skrev:
Jag har beställningsgrupp 1 och kan således beställa med en gång den 17 juni. Kommer jag göra det? NEJ! ID.3 känns mer och mer som en upp-chaussad e-UP. Relativt plastig, svaga möjligheter att få med sig något på taket och eventuell möjlighet till cyklar bak (inbyggd cykelhållare kommer väl inte på 1st?). Sen känns den väldigt dyr om man ska ha normal utrustning. Måste upp i dyrare kategorier för en del grundläggande utrustning. Nej, jag kan inte se att 1st blir slutsåld särskilt fort. Kanske senare varianter där man specar själv i kombination med prisharmonisering (för att undvika grå-import från Tyskland) gör bot på det, men det återstår att se.
Min VW-säljare tyckte också att den blir för dyr och att det känns som att man köper grisen i säcken, framförallt med tanke på mjukvaruproblemen. Hans rekommendation var att behålla e-Golfen några år till eftersom vi är så nöjda med den, det är en helt annan typ av bil. Risken är ju annars att vi blir besvikna med ID3. Jag har visserligen avbokat iD3 för länge sedan, så sett inget nytt för min del, men det var ändå intressant att få höra hans åsikt. Den elbil som säljs riktigt bra just nu enligt honom är e-Up. Lågt pris och bra räckvidd. Efterfrågan för ID3 är ganska måttlig.
Det blir nog riktigt jobbigt för oss när Tesla öppnar sin tyska fabrik, sa han.
Han sa också att Corona kom som en guds gåva för VW, men även för alla andra biltillverkare. Nu har de nåt att skylla på när alla de fina utlovade elbilarna, som skulle komma iår, inte alls kommer.
Ett problem där är ju att e-Up’en inte kommer in i drivor. Citigon, uppen och mii är slutsålda och bara enstaka exemplar finns ute hos handlarna. Min Škodahandlare har kommit över en eCitigo nu ( alltså EN, 1, one, Uno) när jag frågade vad han ger för rabatt på den asgarvade han och sa (nu citerar jag) ”LISTPRIS, exakt 0.- i rabatt”
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: VW I.D

Inlägg av mati »

chaffis75 skrev:
... men frågan återstår, varför blir den så dyr?
Två saker. Batterierna och att det är en VW.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
chaffis75
elbilist
Inlägg: 4873
Blev medlem: 21 okt 2016 07:39
Ort: Löddeköpinge

Re: VW I.D

Inlägg av chaffis75 »

mati skrev:
chaffis75 skrev:
... men frågan återstår, varför blir den så dyr?
Två saker. Batterierna och att det är en VW.
Är de på se sätta så har de problem.. De borde verkligen föröka göra tillbehören billiga då för att på något sätt göra den mer prisvärd.
VW för mig är mellanklass bil som ska vara varken billigast eller dyrast men här känns den mer prissatt som dyr men med Skoda deltager i inredningen, de går inte ihop.
Missförstå mig nu inte, jag tycker bilen är fin och kan tänka mig en men inte de de priser som den verkar får, då finns andra alternativ.
VW Id.3 Life MY20 och Volvo V60 MY19
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: VW I.D

Inlägg av mati »

VW har ju under rätt många år byggt ganska dyra bilar. Det har jag alltid irriterat mig på. Bilarna är inte dåliga eller så, men de är för dyra jämfört med konkurrenterna. Det hindrar visserligen inte folk från att köpa VW, jag har ju själv köpt en till sist, men att bilarna är relativt dyra är inget man ens behöver diskutera.
Men ID3 känns ju onekligen som en budgetbil. Jag kan ha fel, men det är intrycket jag får. Man kan tycka vad man vill om Golfens inredning, men den känns åtminstone inte billig. Man har inte den där billiga budgetkänslan som man får i t.ex. en Renault eller i vissa japanska bilar. ID3 däremot ger mig just den känslan. Och om man då måste betala mer än för en e-Golf, som känns gedigen och trygg, och som dessutom är välbeprövad och krångelfri, så är det nånting som inte riktigt stämmer. Och eftersom vi inte behöver mer räckvidd än vad e-Golfen erbjuder så hade det varit rent sagt korkat att skaffa en ID3 istället. Nä, jag är inställd på att behålla e-Golfen så länge det bara går.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
chaffis75
elbilist
Inlägg: 4873
Blev medlem: 21 okt 2016 07:39
Ort: Löddeköpinge

Re: VW I.D

Inlägg av chaffis75 »

mati skrev:
VW har ju under rätt många år byggt ganska dyra bilar. Det har jag alltid irriterat mig på. Bilarna är inte dåliga eller så, men de är för dyra jämfört med konkurrenterna. Det hindrar visserligen inte folk från att köpa VW, jag har ju själv köpt en till sist, men att bilarna är relativt dyra är inget man ens behöver diskutera.
Men ID3 känns ju onekligen som en budgetbil. Jag kan ha fel, men det är intrycket jag får. Man kan tycka vad man vill om Golfens inredning, men den känns åtminstone inte billig. Man har inte den där billiga budgetkänslan som man får i t.ex. en Renault eller i vissa japanska bilar. ID3 däremot ger mig just den känslan. Och om man då måste betala mer än för en e-Golf, som känns gedigen och trygg, och som dessutom är välbeprövad och krångelfri, så är det nånting som inte riktigt stämmer. Och eftersom vi inte behöver mer räckvidd än vad e-Golfen erbjuder så hade det varit rent sagt korkat att skaffa en ID3 istället. Nä, jag är inställd på att behålla e-Golfen så länge det bara går.
Japp ungefär så jag också ser på id3 men du förklarade tydligare..
VW Id.3 Life MY20 och Volvo V60 MY19
Mickep
Inlägg: 3666
Blev medlem: 08 mar 2016 13:07

Re: VW I.D

Inlägg av Mickep »

Hade priset varit 350000 hade det låtit helt annorlunda.
Användarvisningsbild
Walker
Teslaägare
Inlägg: 2947
Blev medlem: 01 mar 2018 21:54
Ort: Köping

Re: VW I.D

Inlägg av Walker »

Mickep skrev:
Hade priset varit 350000 hade det låtit helt annorlunda.
Om inte om hade funnits skulle hela världen se annorlunda ut....
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR
Skriv svar