Tror också den där kommer sälja väldigt bra. Snygg bil med balanserad interiör.Martin E-tron skrev:Jag gillar det stenhårt!
Snygg, bra utrymme, 50 mil (ish)
Ser ut som en stark vinnare för VW.
VW har en väldigt, väldigt stor kundbas.
Moderator: Redaktion
Tror också den där kommer sälja väldigt bra. Snygg bil med balanserad interiör.Martin E-tron skrev:Jag gillar det stenhårt!
Snygg, bra utrymme, 50 mil (ish)
Ser ut som en stark vinnare för VW.
Håller med. Snygg utvändigt, snygga stolar. ID.3 interiören med skärmarna osv är väl sisådär. Armstöden fram ser minst sagt billiga ut precis som med ID.3. Men med det sagt så är jag inte den mest känsliga när det gäller det. Hade den haft en stor skärm + bra infotainment så hade jag inte brytt mig om det andra. Samt då förstås laddnätverksproblematiken. Tesla bygger nu V3 i Jokkmokk, Poultikasvaara (blir 4xV3 istället för dagens 2xV2, förberett för 8). Riksgränsen på G efter det. Har Ionity kommer längre upp än Sundsvall ännu ?mati skrev:Jag gillar den, framförallt utvändigt. Den ser ut att vara lite mindre plastig än ID3, även om Björn säger att den är fortfarande plastigare än en Golf. Men stolarna ser iaf snygga ut.
Inte i Sverige. Här kostar en fullsmetad ID3 en bit över 500, ID4 en bit över 600.Mickep skrev:Björn säger att en maxutrustad id3 kostatr ung som en max utrustad 4. Stämmer det? (i sverige). sa att det var ett kap.
Tiguan är den nya storsäljaren, säljer mer än Golf globalt också.Fredrik j skrev:Men Golf är ju en storsäljare i sverige. Inte är väl alla dom bilarna "fullsmetade"?
Kanske är det inte samma kund som efterfrågar en basutrustad ID3 resp. en bättre utrustad ID4?
En fullutrustad ID3 kommer ju säkert tappa mer i värde än en fullutrustad ID4.
Jag håller absolut med. ID4 är relativt prisvärd som MAX och framförallt i jämförelse med ID3. Den är lätt värd 100k mer tror jag. Mycket större bil, större batteri, dragkrok, snyggare interiör.taliz skrev:Inte i Sverige. Här kostar en fullsmetad ID3 en bit över 500, ID4 en bit över 600.Mickep skrev:Björn säger att en maxutrustad id3 kostatr ung som en max utrustad 4. Stämmer det? (i sverige). sa att det var ett kap.
Men jag tycker ändå ID4 verkar betydligt mer prisvärd.
Ser mkt bättre ut, betydligt mer praktisk, mkt mer utrymme och dessutom lite mer premium. Lär få betydlig större efterfrågan både som ny och beggad vs ID3.
Vem har sagt att detta är tråden för ID3? Den heter ID. Dvs rimligen passande för alla VWs ID-modeller.vigge50 skrev:Inte för att vara irriterande men skulle vi kunna ta diskussioner om ID4 i en separat tråd och ha denna tråden för ID3? Vet inte om TS fortfarande är aktiv eller om Tibor kanske kan ändra rubriken till denna tråden?
viewtopic.php?f=27&t=22177
En bakhjulsdriven ID.4 är inte fullutrustad enligt mitt förmenande.Fredrik j skrev:Men Golf är ju en storsäljare i sverige. Inte är väl alla dom bilarna "fullsmetade"?
Kanske är det inte samma kund som efterfrågar en basutrustad ID3 resp. en bättre utrustad ID4?
En fullutrustad ID3 kommer ju säkert tappa mer i värde än en fullutrustad ID4.
Tycker/tror jag med, vi har beställt en gulMartin E-tron skrev:Jag gillar det stenhårt!
Snygg, bra utrymme, 50 mil (ish)
Ser ut som en stark vinnare för VW.
Grattis. En max?JorgenM skrev:Tycker/tror jag med, vi har beställt en gulMartin E-tron skrev:Jag gillar det stenhårt!
Snygg, bra utrymme, 50 mil (ish)
Ser ut som en stark vinnare för VW.
Va fint! Vilket pris fick ni?JorgenM skrev:Tycker/tror jag med, vi har beställt en gulMartin E-tron skrev:Jag gillar det stenhårt!
Snygg, bra utrymme, 50 mil (ish)
Ser ut som en stark vinnare för VW.
Tanken är att den skulle vara billigare än en Y (och levereras innan vi måste lämna tillbaks S:en) så det är en vanlig 1st, skulle gärna ha max om det inte var 100k extra, betalar självklart listpris, pruta känns så pre-tesla , (tror det var 515k).mati skrev:Grattis. En max?JorgenM skrev:Tycker/tror jag med, vi har beställt en gulMartin E-tron skrev:Jag gillar det stenhårt!
Snygg, bra utrymme, 50 mil (ish)
Ser ut som en stark vinnare för VW.
Ok, så en ID4 Max i Sverige hamnar på ca 615 om jag förstått det rätt?JorgenM skrev:Tanken är att den skulle vara billigare än en Y (och levereras innan vi måste lämna tillbaks S:en) så det är en vanlig 1st, skulle gärna ha max om det inte var 100k extra, betalar självklart listpris, pruta känns så pre-tesla , (tror det var 515k).mati skrev:Grattis. En max?JorgenM skrev:Tycker/tror jag med, vi har beställt en gulMartin E-tron skrev:Jag gillar det stenhårt!
Snygg, bra utrymme, 50 mil (ish)
Ser ut som en stark vinnare för VW.
Japps! Iaf listpriset, har ingen aning om det går att pruta eller inte, kan tänka mig att det är svårt i början när tillgången är mindre än efterfrågan...martinot skrev:Ok, så en ID4 Max i Sverige hamnar på ca 615 om jag förstått det rätt?
Kan ju i så fall vara första gången någon betalat listpris för en VW...JorgenM skrev:Japps! Iaf listpriset, har ingen aning om det går att pruta eller inte, kan tänka mig att det är svårt i början när tillgången är mindre än efterfrågan...martinot skrev:Ok, så en ID4 Max i Sverige hamnar på ca 615 om jag förstått det rätt?
Men inte ens Max är fyrhjulsdriven?martinot skrev:Ok, så en ID4 Max i Sverige hamnar på ca 615 om jag förstått det rätt?JorgenM skrev:Tanken är att den skulle vara billigare än en Y (och levereras innan vi måste lämna tillbaks S:en) så det är en vanlig 1st, skulle gärna ha max om det inte var 100k extra, betalar självklart listpris, pruta känns så pre-tesla , (tror det var 515k).mati skrev:Grattis. En max?JorgenM skrev:Tycker/tror jag med, vi har beställt en gulMartin E-tron skrev:Jag gillar det stenhårt!
Snygg, bra utrymme, 50 mil (ish)
Ser ut som en stark vinnare för VW.
Tror inte de har berättat vad 4wd kommer att kosta ännu, men som du säger alla id4:or är idag bakhjulsdrivna!mikebike skrev:Men inte ens Max är fyrhjulsdriven?
Hur mycket kommer då en Max AWD kosta?
Vi går i samma tankar men tyvärr har inte 1st keyless access eller elstolar. Men 100 k för detta då är det ganska nära en m3 lr eller Y som har 4wd, bättre laddkurva samt suc.JorgenM skrev:Tanken är att den skulle vara billigare än en Y (och levereras innan vi måste lämna tillbaks S:en) så det är en vanlig 1st, skulle gärna ha max om det inte var 100k extra, betalar självklart listpris, pruta känns så pre-tesla , (tror det var 515k).mati skrev:Grattis. En max?JorgenM skrev:Tycker/tror jag med, vi har beställt en gulMartin E-tron skrev:Jag gillar det stenhårt!
Snygg, bra utrymme, 50 mil (ish)
Ser ut som en stark vinnare för VW.
Andra. Jag var först!Fredrik j skrev:Kan ju i så fall vara första gången någon betalat listpris för en VW...JorgenM skrev:Japps! Iaf listpriset, har ingen aning om det går att pruta eller inte, kan tänka mig att det är svårt i början när tillgången är mindre än efterfrågan...martinot skrev:Ok, så en ID4 Max i Sverige hamnar på ca 615 om jag förstått det rätt?
Volkswagen är med i Car Connectivity Consortium, så en så pass ny bil borde du kunna öppna med mobil eller smartklocka.jbark skrev:Vi går i samma tankar men tyvärr har inte 1st keyless access eller elstolar. Men 100 k för detta då är det ganska nära en m3 lr eller Y som har 4wd, bättre laddkurva samt suc.JorgenM skrev:Tanken är att den skulle vara billigare än en Y (och levereras innan vi måste lämna tillbaks S:en) så det är en vanlig 1st, skulle gärna ha max om det inte var 100k extra, betalar självklart listpris, pruta känns så pre-tesla , (tror det var 515k).mati skrev:Grattis. En max?JorgenM skrev:Tycker/tror jag med, vi har beställt en gulMartin E-tron skrev:Jag gillar det stenhårt!
Snygg, bra utrymme, 50 mil (ish)
Ser ut som en stark vinnare för VW.
Egentligen skulle nog en 3a sr+ funka för oss bortsett från när vi ska till fjällen med takbox. Id4 1 är ju billigare med mer range och ok laddkurva så känns segt att betala 80 k mer för teslan
Jag tyckte inte riktigt om touchknapparna på id3 heller, dock kan jag tänka mig att leva med det. Frågan är om jag kan leva med att jag behöver trycka på nyckeln varje gång jag ska in i bilen när jag köper en ny bil 2021 för en halv miljon... känns typiskt vw sniket att inte ha det som standard.
.