Kul att den slår V90 rent körmässigt, men... högt vägljud? Hmmm...
Det är VW du pratar om, de har fuskat förut... bilarna som finns på prov kanske är bättre ljudisolerade (en tanke bara, ingen sanning)?
Oj VW fuskar, finns det något bilmärke som inte fuskar?
VW har ju fuskat ordentligt, det gäller sköta det snyggt, inte bli upptäckt... Du kan ju alltid haspla ur dig och jämföra med andra. Om jag skulle säga att Trump har "gjort fel" så skulle du säga att det gör väl andra också? Och då är det okej för dig?
Där har du fel. Det är inte ok att fuska oavsett vem det handlar ok.
Det är bara löjligt att anklaga VW för fusk för något man inte har någon aning om.
Kul att den slår V90 rent körmässigt, men... högt vägljud? Hmmm...
Det är VW du pratar om, de har fuskat förut... bilarna som finns på prov kanske är bättre ljudisolerade (en tanke bara, ingen sanning)?
Oj VW fuskar, finns det något bilmärke som inte fuskar?
VW har ju fuskat ordentligt, det gäller sköta det snyggt, inte bli upptäckt... Du kan ju alltid haspla ur dig och jämföra med andra. Om jag skulle säga att Trump har "gjort fel" så skulle du säga att det gör väl andra också? Och då är det okej för dig?
Där har du fel. Det är inte ok att fuska oavsett vem det handlar ok.
Det är bara löjligt att anklaga VW för fusk för något man inte har någon aning om.
En tanke är ingen anklagelse... du däremot säger att alla biltillverkare fuskar...
Tesla Roadster, reserverad, tänkte i alla fall reservera en men det blev inget på lotto...
Provkört en Tesla Model S P85L
Klämt och känt på en Model X
Tittat på en Model Y
Dissat elbilar utan frunk som om det vore det viktigaste i världen... LOL!
Björn Nyland kommenterar ju i flera av sina videos om ID3 att han hela tiden blir påmind om hur tyst den är, så vore ju konstigt att den lät mer än andra bilar med tanke på hur många olika elbilar han har testat?
Tycker inte att ID3 är speciellt tyst i Björn Nylands mätningar.
ID3 buller.jpg
Tystare än hans specialpreparerade Model 3 med speciellt tysta "fuskdäck" iaf.
Uhm nej. Hans M3P ligger betydligt högre upp i listan, dvs tystare.
Vet inte om man kan kalla billiga kinesdäck för ”fuskdäck”.
Det är väl snarare dyra premiumdäck med skum i som ev. skulle vara ”fusk”.
Trodde asterisken betydde att det vara hans egen specialpreppade kärra.
Med premiumdäck (bättre prestanda och slitstyrka) så är hans Model 3 betydligt bullrigare så ja, de där kinesdäcken är ENKOM valda för att få ner bullret som är oacceptabelt i Model 3 med originaldäcken. Varför skulle han annars köra på Winrun? Karln är ju mångmiljonär tack sina framgångar på Youtube.
Första Model 3 utan extradämpning och/eller specialdäck kommer på 63:e plats.
Du kanske borde sätta dig in i hur listan är uppbyggd innan du kastar ur dig massa saker du uppenbarligen inte förstår.
Björn kör, precis som alla andra, på kinesdäcken för att de är billigast.
Det krävs förövrigt betydligt mer subscribers och views för att bli "mångmiljonär" på youtube.
Du kanske borde sätta dig in i hur listan är uppbyggd innan du kastar ur dig massa saker du uppenbarligen inte förstår.
Björn kör, precis som alla andra, på kinesdäcken för att de är billigast.
Det krävs förövrigt betydligt mer subscribers och views för att bli "mångmiljonär" på youtube.
Kolla på listan själv du så ser nog även du till slut att Winrun är mycket tystare än riktiga däck. Patetiskt att man måste sätta skitdäck på sin fina Tesla för att få ner bullret.
Han har lätt tjänat flera miljoner från youtube. Han har nästan 2000 videos uppe och han verkar ha en hel del tittningar på varje. I snitt kanske 50 tusen? Det blir ca 4 miljoner SEK...
Du kanske borde sätta dig in i hur listan är uppbyggd innan du kastar ur dig massa saker du uppenbarligen inte förstår.
Björn kör, precis som alla andra, på kinesdäcken för att de är billigast.
Det krävs förövrigt betydligt mer subscribers och views för att bli "mångmiljonär" på youtube.
Kolla på listan själv du så ser nog även du till slut att Winrun är mycket tystare än riktiga däck. Patetiskt att man måste sätta skitdäck på sin fina Tesla för att få ner bullret.
Han har lätt tjänat flera miljoner från youtube. Han har nästan 2000 videos uppe och han verkar ha en hel del tittningar på varje. I snitt kanske 50 tusen? Det blir ca 4 miljoner SEK...
Ok, så om man sätter Winrun på ID3 och ID4 så blir de också tysta? Magic!
För skoj skull säger vi att han tjänat 4 mille. Glömde du notera hur många år han hållt på?
Om du slår ut det på 8 år och drar av skatt så blir det nog knappt vad kassörskan på Coop tjänar.
Du kanske borde sätta dig in i hur listan är uppbyggd innan du kastar ur dig massa saker du uppenbarligen inte förstår.
Björn kör, precis som alla andra, på kinesdäcken för att de är billigast.
Det krävs förövrigt betydligt mer subscribers och views för att bli "mångmiljonär" på youtube.
Kolla på listan själv du så ser nog även du till slut att Winrun är mycket tystare än riktiga däck. Patetiskt att man måste sätta skitdäck på sin fina Tesla för att få ner bullret.
Han har lätt tjänat flera miljoner från youtube. Han har nästan 2000 videos uppe och han verkar ha en hel del tittningar på varje. I snitt kanske 50 tusen? Det blir ca 4 miljoner SEK...
Ok, så om man sätter Winrun på ID3 och ID4 så blir de också tysta? Magic!
För skoj skull säger vi att han tjänat 4 mille. Glömde du notera hur många år han hållt på?
Om du slår ut det på 8 år och drar av skatt så blir det nog knappt vad kassörskan på Coop tjänar.
Det finns en M3 högre upp i listan än ID3 med sommardäck och nio under ID3, hur får du det till att M3 är en tystare bil?
Du kanske borde sätta dig in i hur listan är uppbyggd innan du kastar ur dig massa saker du uppenbarligen inte förstår.
Björn kör, precis som alla andra, på kinesdäcken för att de är billigast.
Det krävs förövrigt betydligt mer subscribers och views för att bli "mångmiljonär" på youtube.
Kolla på listan själv du så ser nog även du till slut att Winrun är mycket tystare än riktiga däck. Patetiskt att man måste sätta skitdäck på sin fina Tesla för att få ner bullret.
Han har lätt tjänat flera miljoner från youtube. Han har nästan 2000 videos uppe och han verkar ha en hel del tittningar på varje. I snitt kanske 50 tusen? Det blir ca 4 miljoner SEK...
Ok, så om man sätter Winrun på ID3 och ID4 så blir de också tysta? Magic!
För skoj skull säger vi att han tjänat 4 mille. Glömde du notera hur många år han hållt på?
Om du slår ut det på 8 år och drar av skatt så blir det nog knappt vad kassörskan på Coop tjänar.
Det finns en M3 högre upp i listan än ID3 med sommardäck och nio under ID3, hur får du det till att M3 är en tystare bil?
Fel. Det finns 4st M3 ovanför ID3. Alla har olika däckfabrikat, men alla utom en är 18".
De som ligger under ID3 gör det främst för de har större hjul.
Med tanke på hur hög däckprofil, och smalare däck, ID3 har så borde den varit noterbart bättre än M3.
Men det är tvärtom, M3 är bättre trots lägre profil och bredare däck.
Senast redigerad av taliz, redigerad totalt 2 gång.
Du kanske borde sätta dig in i hur listan är uppbyggd innan du kastar ur dig massa saker du uppenbarligen inte förstår.
Björn kör, precis som alla andra, på kinesdäcken för att de är billigast.
Det krävs förövrigt betydligt mer subscribers och views för att bli "mångmiljonär" på youtube.
Kolla på listan själv du så ser nog även du till slut att Winrun är mycket tystare än riktiga däck. Patetiskt att man måste sätta skitdäck på sin fina Tesla för att få ner bullret.
Han har lätt tjänat flera miljoner från youtube. Han har nästan 2000 videos uppe och han verkar ha en hel del tittningar på varje. I snitt kanske 50 tusen? Det blir ca 4 miljoner SEK...
Ok, så om man sätter Winrun på ID3 och ID4 så blir de också tysta? Magic!
För skoj skull säger vi att han tjänat 4 mille. Glömde du notera hur många år han hållt på?
Om du slår ut det på 8 år och drar av skatt så blir det nog knappt vad kassörskan på Coop tjänar.
Ja, antagligen. Det är inte nån magi i det. Winrun är väl helt enkelt mjukare och tystare. Vet inte vad det är att skratta åt. Är ett underbetyg till Tesla som gjort en bil som inte är tyst nog med riktiga däck.
Björn har väl ett riktigt jobb också? Vad nu det här spelar för roll? Jag har råd att köra på riktiga däck även fast jag inte tjänat en krona på Youtube.
Du kanske borde sätta dig in i hur listan är uppbyggd innan du kastar ur dig massa saker du uppenbarligen inte förstår.
Björn kör, precis som alla andra, på kinesdäcken för att de är billigast.
Det krävs förövrigt betydligt mer subscribers och views för att bli "mångmiljonär" på youtube.
Kolla på listan själv du så ser nog även du till slut att Winrun är mycket tystare än riktiga däck. Patetiskt att man måste sätta skitdäck på sin fina Tesla för att få ner bullret.
Han har lätt tjänat flera miljoner från youtube. Han har nästan 2000 videos uppe och han verkar ha en hel del tittningar på varje. I snitt kanske 50 tusen? Det blir ca 4 miljoner SEK...
Ok, så om man sätter Winrun på ID3 och ID4 så blir de också tysta? Magic!
För skoj skull säger vi att han tjänat 4 mille. Glömde du notera hur många år han hållt på?
Om du slår ut det på 8 år och drar av skatt så blir det nog knappt vad kassörskan på Coop tjänar.
Det finns en M3 högre upp i listan än ID3 med sommardäck och nio under ID3, hur får du det till att M3 är en tystare bil?
Fel. Det finns 4st M3 ovanför ID3. Alla har olika däckfabrikat, men alla utom en är 18".
De som ligger under ID3 gör det främst för de har större hjul.
Du kanske borde sätta dig in i hur listan är uppbyggd innan du kastar ur dig massa saker du uppenbarligen inte förstår.
Björn kör, precis som alla andra, på kinesdäcken för att de är billigast.
Det krävs förövrigt betydligt mer subscribers och views för att bli "mångmiljonär" på youtube.
Kolla på listan själv du så ser nog även du till slut att Winrun är mycket tystare än riktiga däck. Patetiskt att man måste sätta skitdäck på sin fina Tesla för att få ner bullret.
Han har lätt tjänat flera miljoner från youtube. Han har nästan 2000 videos uppe och han verkar ha en hel del tittningar på varje. I snitt kanske 50 tusen? Det blir ca 4 miljoner SEK...
Ok, så om man sätter Winrun på ID3 och ID4 så blir de också tysta? Magic!
För skoj skull säger vi att han tjänat 4 mille. Glömde du notera hur många år han hållt på?
Om du slår ut det på 8 år och drar av skatt så blir det nog knappt vad kassörskan på Coop tjänar.
Det finns en M3 högre upp i listan än ID3 med sommardäck och nio under ID3, hur får du det till att M3 är en tystare bil?
Fel. Det finns 4st M3 ovanför ID3. Alla har olika däckfabrikat, men alla utom en är 18".
De som ligger under ID3 gör det främst för de har större hjul.
Med tanke på hur hög däckprofil, och smalare däck, ID3 har så borde den varit noterbart bättre än M3.
Men det är tvärtom, M3 är bättre trots lägre profil och bredare däck.
Det finns dock 14 som är sämre om man räknar in även vinterdäck, men man räknar bara dom som är bättre eller?
Det finns dock 14 som är sämre om man räknar in även vinterdäck, men man räknar bara dom som är bättre eller?
Återigen, de har så gott som uteslutande större fälgar och lägre profil.
Sätter du större fälgar med lägre profil på ID3 så lär den knappast bli bättre den heller.
Model 3 hade nog hoppat upp betydligt med 55-profil på däcken, och vice versa för ID3 med 40 eller 35-profil.
Det finns dock 14 som är sämre om man räknar in även vinterdäck, men man räknar bara dom som är bättre eller?
Återigen, de har så gott som uteslutande större fälgar och lägre profil.
Sätter du större fälgar med lägre profil på ID3 så lär den knappast bli bättre den heller.
Model 3 hade nog hoppat upp betydligt med 55-profil på däcken, och vice versa för ID3 med 40 eller 35-profil.
Spelar ingen roll, dom är mätt med den där konfigurationen så det är det som måste räknas, blir konstigt annars.
I annat fall måste Id.3 köras exakt samma sträcka på exakt samma däck vid samma väglag för att det ska vara rättvist.
Det finns dock 14 som är sämre om man räknar in även vinterdäck, men man räknar bara dom som är bättre eller?
Återigen, de har så gott som uteslutande större fälgar och lägre profil.
Sätter du större fälgar med lägre profil på ID3 så lär den knappast bli bättre den heller.
Model 3 hade nog hoppat upp betydligt med 55-profil på däcken, och vice versa för ID3 med 40 eller 35-profil.
Spelar ingen roll, dom är mätt med den där konfigurationen så det är det som måste räknas, blir konstigt annars.
I annat fall måste Id.3 köras exakt samma sträcka på exakt samma däck vid samma väglag för att det ska vara rättvist.
Spelar ingen roll? Det är väl uppenbart att det spelar väldigt stor roll. Ju större fälg och lägre profil du har desto mer bullrar det. Det gäller alla bilar.
Ser bra ut tycker jag. Vill helst ha en awd men känner inte för att vänta, så får låta bli att parkera i isiga uppförsbackar så länge
Håller med om att det ser lovande ut. Är mest orolig att friktionsdäck inte räcker för resor norrut. Men man får vara försiktig på gasen helt enkelt.
Jag bor norrut (egentligen mitt i Sverige)eller vad man kallar det, så jag kommer köra dubbat. Ska försöka komma på vilka fälgar och däck som blir rätt, tips mottages gärna
Kul att den slår V90 rent körmässigt, men... högt vägljud? Hmmm...
Konstigt. Alla andra recensioner jag sett har hyllat det låga vägljudet. Någon sade att det var den tystaste elbilen de kört. En annan sade att den var minst lika tyst som E-tron.
Inte en chans. Som jag skrivit tidigare så ansåg både min sambo och jag att vägljudet i Id3 var klart högre än i e-Golfen. Och e-tron spelar i en helt annan liga. Det går inte att jämföra.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Jag är förhållandevis okunnig - skulle ni kunna ge mig råd?
Jag har beställt en id4 1st - med vanliga friktions-vinterdäck som extra.
Men för ett par veckor sedan åkte jag i diket med min gamla BMW pga plötslig halka - och även om det gick bra så är det något jag inte vill göra igen.
I artikeln så tycker dom att id4 är benägen att halka.
Ska jag ändra min beställning till dubbdäck?? ( det var samma pris)
Jag bor i Stockholm, och åker varje helg till landstället nära Norrtälje - E18 uppåt, sen 20 min på kust- och småvägar.
Hur hade ni gjort? Tagit dubb eller friktionsdäck??
Tacksam för input
Kul att den slår V90 rent körmässigt, men... högt vägljud? Hmmm...
Konstigt. Alla andra recensioner jag sett har hyllat det låga vägljudet. Någon sade att det var den tystaste elbilen de kört. En annan sade att den var minst lika tyst som E-tron.
Inte en chans. Som jag skrivit tidigare så ansåg både min sambo och jag att vägljudet i Id3 var klart högre än i e-Golfen. Och e-tron spelar i en helt annan liga. Det går inte att jämföra.
Jag är förhållandevis okunnig - skulle ni kunna ge mig råd?
Jag har beställt en id4 1st - med vanliga friktions-vinterdäck som extra.
Men för ett par veckor sedan åkte jag i diket med min gamla BMW pga plötslig halka - och även om det gick bra så är det något jag inte vill göra igen.
I artikeln så tycker dom att id4 är benägen att halka.
Ska jag ändra min beställning till dubbdäck?? ( det var samma pris)
Jag bor i Stockholm, och åker varje helg till landstället nära Norrtälje - E18 uppåt, sen 20 min på kust- och småvägar.
Hur hade ni gjort? Tagit dubb eller friktionsdäck??
Tacksam för input
Friktionen.. så få dagar vi har denna typ av halka samt, kör lite lugnare så ska det gå bra. Själv har jag inte använt dubbdäck på 20år och inte åkt i diket, fastnat eller krockat pga avsaknaden av dubb, allt handlar om att anpassa farten efter vägförhållanden/väderlek.