VW I.D

Här diskuterar vi elektriska fordon av alla slag

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Laban
Teslaägare
Inlägg: 3082
Blev medlem: 30 sep 2015 05:28
Ort: Luleå

Re: VW I.D

Inlägg av Laban »

Skulle aldrig i helvetet välja e-golf över 3:an. Det är divisioner mellan dem i rolighetsfaktor. Sen känns den liten och smidig också.
Tesla Model 3 LR AWD, blå med vit inredning.
Zoe 22 kWh som andrabil - såld
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Användarvisningsbild
thnis
Teslaägare
Inlägg: 423
Blev medlem: 22 maj 2017 16:12
Ort: Stockholm

Re: VW I.D

Inlägg av thnis »

Laban skrev:
Skulle aldrig i helvetet välja e-golf över 3:an. Det är divisioner mellan dem i rolighetsfaktor. Sen känns den liten och smidig också.
Ja du har helt rätt. E-Golfen är liten och smidig. Lätt att parkera i små P-rutor. Tjusningen med snabba Teslor gick för övrigt över för mig på mindre än ett år. Å väldigt tyst är e-Golfen med :)
Polestar 2 2022
Model S 75 2017
VW e-Golf 2018
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: VW I.D

Inlägg av mati »

thnis skrev:
Laban skrev:
Skulle aldrig i helvetet välja e-golf över 3:an. Det är divisioner mellan dem i rolighetsfaktor. Sen känns den liten och smidig också.
Ja du har helt rätt. E-Golfen är liten och smidig. Lätt att parkera i små P-rutor. Tjusningen med snabba Teslor gick för övrigt över för mig på mindre än ett år. Å väldigt tyst är e-Golfen med :)
:lol: Precis. Det var främst den tysta kupén i e-Golfen som fick oss att ta den istället för Teslan. Och smidigheten. Numera är e-Golfen dock den bullrigare bilen jämfört med e-tron.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
Laban
Teslaägare
Inlägg: 3082
Blev medlem: 30 sep 2015 05:28
Ort: Luleå

Re: VW I.D

Inlägg av Laban »

Gubbar !!! :-)
Tesla Model 3 LR AWD, blå med vit inredning.
Zoe 22 kWh som andrabil - såld
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
vigge50
Inlägg: 7461
Blev medlem: 11 apr 2014 12:23
Ort: Göteborg

Re: VW I.D

Inlägg av vigge50 »

Stevvee skrev:
thnis skrev:
mati skrev:
Hon är säkert representativ för alla som har förbokat en ID3. :lol:
Jag kommer också avboka min, men knappast för att istället beställa en Model 3.
Haha ja hon representera alla potentiella VW ID3 köpare :lol: Tycker hela det här debaklet med förseningar av VW påminner väldigt mycket om Teslas försening av Model 3. OJ nu svor jag i kyrkan!

Jag har kvar min reservation av ID3 tills vidare. Får se hur vi gör sedan. Har inte bestämt oss än. Använder e-Golfen varje dag o Teslan väldigt sällan. Enbart vid längre resor.
Fast tar man upp M3 förseningen så var det ingen försening. Samma med Mx som också blev sen fast ändå inte enligt ”experterna”
Och vem har sagt att Model X inte var försenad? Finns en presentation av Model X där de tydligt säger att den ska släppas i slutet av 2013, kom dock två år senare.
Tar man Model 3 så kan man såklart diskutera, när den presenterades 2016 så sa Tesla slutet av 2017, några månader senare så sa de att leveranserna skulle börja tidigare. Leveranserna till anställda började juli 2017 men sen tog det ju väldigt lång tid innan leveranserna började i volymer.
Nu vet jag att vissa har påpekat att Elon runt 2011-2013 pratade om att deras billigare modell skulle komma runt 2015-2016 men ska man verkligen ta endast lite prat om en kommande modell som ett fast datum? I så fall så är det ju ingenting mot Volkswagens förseningar.
We are electrifying all vehicle classes, and therefore have everything we need to make the Volkswagen Group the top automaker in all respects, including electric mobility, by 2018.
Skulle gärna vilja ha få reda på vilket synsätt jag ska använda för att se att Volkswagen är den ledande tillverkaren inom elektrifiering. Möjligtvis om man räknar antalet kommande elbilar som visats upp som prototyper...

https://www.greencarreports.com/news/10 ... 18-it-says

Eller vad sägs som när Volkswagen 2011 presenterade en elversion av den populära folkabussen och sa att den skulle komma 2013, senast jag hörde nu var att den ska komma 2022.

https://www.mestmotor.se/automotorsport ... ka-byggas/

Men visst, Teslas förseningar är stora problem som bör diskuteras här i mängder men när Volkswagen verkar vara försenade så ska det sopas under mattan och glömmas bort.
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14482
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: VW I.D

Inlägg av taliz »

Dom internkrigar nog bl.a. om försäljningsmodellen.....
Ska dom ha återförsäljare, eller inte?

https://insideevs.com/news/399698/vw-sa ... rmany/amp/
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Stevvee
Inlägg: 830
Blev medlem: 29 dec 2018 10:59

Re: VW I.D

Inlägg av Stevvee »

vigge50 skrev:
Stevvee skrev:
thnis skrev:
mati skrev:
Hon är säkert representativ för alla som har förbokat en ID3. :lol:
Jag kommer också avboka min, men knappast för att istället beställa en Model 3.
Haha ja hon representera alla potentiella VW ID3 köpare :lol: Tycker hela det här debaklet med förseningar av VW påminner väldigt mycket om Teslas försening av Model 3. OJ nu svor jag i kyrkan!

Jag har kvar min reservation av ID3 tills vidare. Får se hur vi gör sedan. Har inte bestämt oss än. Använder e-Golfen varje dag o Teslan väldigt sällan. Enbart vid längre resor.
Fast tar man upp M3 förseningen så var det ingen försening. Samma med Mx som också blev sen fast ändå inte enligt ”experterna”
Och vem har sagt att Model X inte var försenad? Finns en presentation av Model X där de tydligt säger att den ska släppas i slutet av 2013, kom dock två år senare.
Tar man Model 3 så kan man såklart diskutera, när den presenterades 2016 så sa Tesla slutet av 2017, några månader senare så sa de att leveranserna skulle börja tidigare. Leveranserna till anställda började juli 2017 men sen tog det ju väldigt lång tid innan leveranserna började i volymer.
Nu vet jag att vissa har påpekat att Elon runt 2011-2013 pratade om att deras billigare modell skulle komma runt 2015-2016 men ska man verkligen ta endast lite prat om en kommande modell som ett fast datum? I så fall så är det ju ingenting mot Volkswagens förseningar.
We are electrifying all vehicle classes, and therefore have everything we need to make the Volkswagen Group the top automaker in all respects, including electric mobility, by 2018.
Skulle gärna vilja ha få reda på vilket synsätt jag ska använda för att se att Volkswagen är den ledande tillverkaren inom elektrifiering. Möjligtvis om man räknar antalet kommande elbilar som visats upp som prototyper...

https://www.greencarreports.com/news/10 ... 18-it-says

Eller vad sägs som när Volkswagen 2011 presenterade en elversion av den populära folkabussen och sa att den skulle komma 2013, senast jag hörde nu var att den ska komma 2022.

https://www.mestmotor.se/automotorsport ... ka-byggas/

Men visst, Teslas förseningar är stora problem som bör diskuteras här i mängder men när Volkswagen verkar vara försenade så ska det sopas under mattan och glömmas bort.
Minns inte i vilken tråd det var men blev ett jäkla hugg så fort man drog upp dessa två förseningar
vigge50
Inlägg: 7461
Blev medlem: 11 apr 2014 12:23
Ort: Göteborg

Re: VW I.D

Inlägg av vigge50 »

Stevvee skrev:
vigge50 skrev:
Och vem har sagt att Model X inte var försenad? Finns en presentation av Model X där de tydligt säger att den ska släppas i slutet av 2013, kom dock två år senare.
Tar man Model 3 så kan man såklart diskutera, när den presenterades 2016 så sa Tesla slutet av 2017, några månader senare så sa de att leveranserna skulle börja tidigare. Leveranserna till anställda började juli 2017 men sen tog det ju väldigt lång tid innan leveranserna började i volymer.
Nu vet jag att vissa har påpekat att Elon runt 2011-2013 pratade om att deras billigare modell skulle komma runt 2015-2016 men ska man verkligen ta endast lite prat om en kommande modell som ett fast datum? I så fall så är det ju ingenting mot Volkswagens förseningar.
We are electrifying all vehicle classes, and therefore have everything we need to make the Volkswagen Group the top automaker in all respects, including electric mobility, by 2018.
Skulle gärna vilja ha få reda på vilket synsätt jag ska använda för att se att Volkswagen är den ledande tillverkaren inom elektrifiering. Möjligtvis om man räknar antalet kommande elbilar som visats upp som prototyper...

https://www.greencarreports.com/news/10 ... 18-it-says

Eller vad sägs som när Volkswagen 2011 presenterade en elversion av den populära folkabussen och sa att den skulle komma 2013, senast jag hörde nu var att den ska komma 2022.

https://www.mestmotor.se/automotorsport ... ka-byggas/

Men visst, Teslas förseningar är stora problem som bör diskuteras här i mängder men när Volkswagen verkar vara försenade så ska det sopas under mattan och glömmas bort.
Minns inte i vilken tråd det var men blev ett jäkla hugg så fort man drog upp dessa två förseningar
Vad konstigt, det har ju inte diskuterats tidigare i några tusen kommentarer. Vi bör ju helt klart diskutera förseningen av Model X några år till.
Stevvee
Inlägg: 830
Blev medlem: 29 dec 2018 10:59

Re: VW I.D

Inlägg av Stevvee »

vigge50 skrev:
Stevvee skrev:
vigge50 skrev:
Och vem har sagt att Model X inte var försenad? Finns en presentation av Model X där de tydligt säger att den ska släppas i slutet av 2013, kom dock två år senare.
Tar man Model 3 så kan man såklart diskutera, när den presenterades 2016 så sa Tesla slutet av 2017, några månader senare så sa de att leveranserna skulle börja tidigare. Leveranserna till anställda började juli 2017 men sen tog det ju väldigt lång tid innan leveranserna började i volymer.
Nu vet jag att vissa har påpekat att Elon runt 2011-2013 pratade om att deras billigare modell skulle komma runt 2015-2016 men ska man verkligen ta endast lite prat om en kommande modell som ett fast datum? I så fall så är det ju ingenting mot Volkswagens förseningar.
We are electrifying all vehicle classes, and therefore have everything we need to make the Volkswagen Group the top automaker in all respects, including electric mobility, by 2018.
Skulle gärna vilja ha få reda på vilket synsätt jag ska använda för att se att Volkswagen är den ledande tillverkaren inom elektrifiering. Möjligtvis om man räknar antalet kommande elbilar som visats upp som prototyper...

https://www.greencarreports.com/news/10 ... 18-it-says

Eller vad sägs som när Volkswagen 2011 presenterade en elversion av den populära folkabussen och sa att den skulle komma 2013, senast jag hörde nu var att den ska komma 2022.

https://www.mestmotor.se/automotorsport ... ka-byggas/

Men visst, Teslas förseningar är stora problem som bör diskuteras här i mängder men när Volkswagen verkar vara försenade så ska det sopas under mattan och glömmas bort.
Minns inte i vilken tråd det var men blev ett jäkla hugg så fort man drog upp dessa två förseningar
Vad konstigt, det har ju inte diskuterats tidigare i några tusen kommentarer. Vi bör ju helt klart diskutera förseningen av Model X några år till.
November, Taliz inblandad :)
PapaD
elbilist
Inlägg: 713
Blev medlem: 24 jun 2019 21:26

Re: VW I.D

Inlägg av PapaD »

Intressant hur de skal hjälpa återförsäljare att slippa finansbiten för kunder. Det de tjänar pengar på ska de slippa göra...
Tesla är allas förebild nu, även VW. Så snart finns det ingen serviceorg hos dem heller utanför Stockholm, Göteborg o Malmö.
feb 2019: Leaf 30 Tekna. Med vit lack.
sep 2020: ID. 3 1'st Plus. Med vit ratt...:-)
Användarvisningsbild
Zalman3
Teslaägare
Inlägg: 14855
Blev medlem: 29 mar 2016 18:28
Ort: Umeå

Re: VW I.D

Inlägg av Zalman3 »

Mycket snack på nätet om ID3 problem med mjukvaran.
VD Herbert Diess har en ojämn start på den elektriska åldern.
Mer än 10 000 tekniker försöker för närvarande lösa problemen med flaggskeppsbilen ID.3.
Och de första personliga offren dyker redan upp.
https://www.manager-magazin.de/premium/ ... 0169534497


Dock förnekas det att mjukvaruproblemen skulle medföra förseningar på 12 månader.
Sen återstår det att se om man får fram battericeller i tillräckliga volymer och kvaliteter.
"Hundratals testförare" som samlar kilometer på kvällen och på kvällen skulle rapportera nya fel varje morgon, nämner rapporten upp till 300 fel om dagen - på grund av teknik- och mjukvaruexperternas dagliga mötesplats, skriver tidningen från "Showdown i Hall 74" , Den dramatisera rubriken understryks i texten med interna negativa scenarier som antar en försening på upp till tolv månader. Konfidenter för grupp- och varumärkeschef Herbert Diess skulle kalla detta "fullständigt nonsens". Högt rankade VW-experter har nyligen försäkrat electrive.net att målet att leverera ID.3 "på sommaren" kommer att förbli. Emellertid är indikationen på säsongen mycket mjuk. Det är fortfarande sensommaren i september. I handeln genomförs de första leveranserna som electrive för närvarande i augusti tidigast.

En försening på flera månader skulle naturligtvis också få konsekvenser för Diess, som är en viktig drivkraft bakom MEB och därmed ID.3 . Frågan är öppen om det radikalt nya elektroniska modulsystemet bara kan fungera bra med en mjukvaruarkitektur som har utvecklats från grunden eller om den nya programvaran var ett steg för många. Även de stora investerarna från Porsche- och Piëch-familjerna sägs ha uttryckt sin missnöje i ”små gruppdiskussioner”.

Laddningsdagers banner

Den eventuellt interna lutande stämningen mot elektriska offensiven av Diess leder "Manager Magazin" till en spekulation av personal: "Ser framåt" Diess har redan utökat VW-märkesstyrelsen med flera huvud - till exempel har utvecklingschef Frank Welsch och Matthias Rabe en chef Teknologichef. "Om det är en stor ID.3-försening, kan han avfyra olika styrelseledamöter," sade tidningen bokstavligen. Med andra ord, om någon var tvungen att ta av sig hatten i fallet med Welsch och Rabe, skulle det inte finnas något maktvakuum i utvecklingsavdelningen - och detta kan avfyra vissa styrelseledamöter för att skydda sig själv. Så mycket för "Manager Magazin" glasboll.

Åtminstone på en front rapporteras för närvarande inga problem med ID.3: tillgängligheten av battericellerna. Som välkänt påverkar detta problem för närvarande Audi- dotterbolaget och produktionen av e-tron i Bryssel, Huvudleverantören för battericellerna i e-tron med 95 kWh-batteriet är LG Chem, det finns problem med att öka produktionen i anläggningen i Polen. Cellerna för det mindre 71 kWh-batteriet kommer från Samsung SDI, men enligt "Manager Magazin" borde de "ännu inte ha den nödvändiga kvaliteten". Av denna anledning hade Audi och Porsche krångat internt om tillgängliga batterikapaciteter, enligt tidningen. Diess talade sedan för Porsche i gruppstyrelsen, varför produktionen av e-tron för närvarande är trög och inte den för Taycan. Denna information har emellertid inte bekräftats. De sammanfaller emellertid med information från batteriexperter som electrive.net-redaktionen pratade med.
https://www.electrive.net/2020/02/25/vo ... d-3-start/
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Mickep
Inlägg: 3666
Blev medlem: 08 mar 2016 13:07

Re: VW I.D

Inlägg av Mickep »

Mjukvaror har tonvis med fel. 300 om dagen låter inte mycket. Jag menar har man folk som letar fel är det BRA att man hittar saker. det kommer finnas fel även när den leveraras, (och fel kommer uppstå när man fixar) inte ens tesla är helt felfri. Det är de ständiga uppdateringarna som är garanten att de åtgärdas.
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14482
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: VW I.D

Inlägg av taliz »

Mickep skrev:
Det är de ständiga uppdateringarna som är garanten att de åtgärdas.
Får man det med ID3 då? Kan inte se ngt i specs om det.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
Zalman3
Teslaägare
Inlägg: 14855
Blev medlem: 29 mar 2016 18:28
Ort: Umeå

Re: VW I.D

Inlägg av Zalman3 »

ID3 verkar komma med elmotorer på
126 hk
145 hk
150 hk
160 hk
204 hk


Förstår inte varför man vill ha så många olika snarlika motor alternativ. 2 hade räckt.
Dessutom verkar det märkligt att inte starkaste motorn går att få till största batteriet.

Dessutom verkar 2000kWh/600€ laddning ingå.
Lite rörigt med vilka laddningspaket som kommer att erbjudas.
Gissar att man vill låsa in folk på någon form av dyrt Ionity abonnemang.

Vidare verkar det finnas femtioelva utrustningspaket.
Screenshot_20200226-044709_YouTube.jpg
Screenshot_20200226-051536_YouTube.jpg
EDIT:
Onödigt rörigt tycker jag.
Det hade varit enklare med:
2 elmotor alternativ
2 olika utrustningspaket
Ett rabatterat kWh pris hos Ionity.

EDIT2:
Och hur dyrt blir det att ladda en ID3 efter 3 år?
8,70kr per kWh hos Ionity?
Så man "måste" köpa en ny bil efter 3 år?
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Svenssons
Teslaägare
Inlägg: 12321
Blev medlem: 11 aug 2014 22:59

Re: VW I.D

Inlägg av Svenssons »

Verkar som "attraktive Ionity Preise" kan ligga på 0,3€ per kWh baserat på "2000 kWh, bis zu 600€".

Frågan är vad månadspengen för Go+ kan ligga på senare. Det verkar endast vara Go+ som tillåter snabbladdning i högre hastighet.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: VW I.D

Inlägg av mati »

taliz skrev:
Mickep skrev:
Det är de ständiga uppdateringarna som är garanten att de åtgärdas.
Får man det med ID3 då? Kan inte se ngt i specs om det.
Ja
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Mickep
Inlägg: 3666
Blev medlem: 08 mar 2016 13:07

Re: VW I.D

Inlägg av Mickep »

Tyskarna verkar inte sugna på ein volk ein auto ein wille.
Bra att det finns alternativ. annars tycker jag 3 är lagom. billig, lagom, bäst.
Paketen är där vinsterna görs så föredrar en bil där utrustningen redan finns med. Låg pris är önskat iallafall.
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14482
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: VW I.D

Inlägg av taliz »

mati skrev:
taliz skrev:
Mickep skrev:
Det är de ständiga uppdateringarna som är garanten att de åtgärdas.
Får man det med ID3 då? Kan inte se ngt i specs om det.
Ja
Var står det?
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
Zalman3
Teslaägare
Inlägg: 14855
Blev medlem: 29 mar 2016 18:28
Ort: Umeå

Re: VW I.D

Inlägg av Zalman3 »

VW har ju tillverkat ID3 sedan den 4 november 2019 och ställt upp dom på en parkering.

Fabriken ska kunna tillverka 350.000 bilar per år.
Det blir väldigt många bilar på denna parkering innan augusti, då de börjar leverera ut till kund.

Fabrikken i Zwickau er rigget for å produsere 350.000 biler i året, og vil da være den største elbilfabrikken i Europa
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Användarvisningsbild
Laban
Teslaägare
Inlägg: 3082
Blev medlem: 30 sep 2015 05:28
Ort: Luleå

Re: VW I.D

Inlägg av Laban »

taliz skrev:
mati skrev:
taliz skrev:
Mickep skrev:
Det är de ständiga uppdateringarna som är garanten att de åtgärdas.
Får man det med ID3 då? Kan inte se ngt i specs om det.
Ja
Var står det?
Enligt denna artikel så kommer de första 20k bilarna inte ha OTA:

https://cleantechnica.com/2019/12/22/vo ... d-7-bulli/

Sanningshalten i detta återstår väl att se. Men med tanke på att varken e-Tron eller i-Pace har fullständig OTA så skulle jag nog inte säga med säkerhet att ID.3 verkligen kommer att ha OTA, åtminstone inte en där hela systemet uppdateras. Ska vi gissa på att "kritiska uppdateringar" kräver service på verkstad ?
Tesla Model 3 LR AWD, blå med vit inredning.
Zoe 22 kWh som andrabil - såld
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: VW I.D

Inlägg av mati »

MEB-plattformen är gjord för att kunna uppdateras OTA. Men än så länge har VW tydligen inte fått det att funka. De iD3 som är tillverkade och som står på lager just nu måste uppdateras en och en, alltså manuellt. Men när de är klara och leveras till kund ska de klara OTA-uppdatering. Det är så jag har uppfattat det.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
Laban
Teslaägare
Inlägg: 3082
Blev medlem: 30 sep 2015 05:28
Ort: Luleå

Re: VW I.D

Inlägg av Laban »

mati skrev:
MEB-plattformen är gjord för att kunna uppdateras OTA. Men än så länge har VW tydligen inte fått det att funka. De iD3 som är tillverkade och som står på lager just nu måste uppdateras en och en, alltså manuellt. Men när de är klara och leveras till kund ska de klara OTA-uppdatering. Det är så jag har uppfattat det.
Känns inte direkt förtroendeingivande.
Tesla Model 3 LR AWD, blå med vit inredning.
Zoe 22 kWh som andrabil - såld
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Användarvisningsbild
Laban
Teslaägare
Inlägg: 3082
Blev medlem: 30 sep 2015 05:28
Ort: Luleå

Re: VW I.D

Inlägg av Laban »



Komfortpaketet ger 2xUSB, multifunktionsratt, regnsensorer mm så det antar jag att man måste ha. Backkamera kräver assistanspaketet. Streaming + internet kräver infotainment plus paketet. Blir intressant att se vad grundversionen + de paket man "måste" ha kommer att kosta.
Tesla Model 3 LR AWD, blå med vit inredning.
Zoe 22 kWh som andrabil - såld
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Användarvisningsbild
Zalman3
Teslaägare
Inlägg: 14855
Blev medlem: 29 mar 2016 18:28
Ort: Umeå

Re: VW I.D

Inlägg av Zalman3 »

Postade ju denna video den 26 februari.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Användarvisningsbild
Laban
Teslaägare
Inlägg: 3082
Blev medlem: 30 sep 2015 05:28
Ort: Luleå

Re: VW I.D

Inlägg av Laban »

Sorry, ja det var väl en diskussion om de olika motorstorlekarna som kanske utgick från denna video ?

Nåväl, det blir väl mer och mer tydligt att grundversionen av ID.3 är något som VW inte nödvändigtvis vill sälja. Eller någon vill köpa om man vill se det på det sättet.
Tesla Model 3 LR AWD, blå med vit inredning.
Zoe 22 kWh som andrabil - såld
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Skriv svar