I kommentarerna säger han att han gjort ett till test efter videon och att han körde i 108km/h på motorväg och fick medel på 210 wh/km.
Inte så pjåkigt.
Blir intressant att se hur dom gör här om bonusen höjs 1e april. Blir bilarna då plötsligt 10k dyrare också tro?
Det är klart de blir 10k dyrare. Varför skulle de gå ifrån gamla vanor? Jag kommer ihåg att e-Golfens pris höjdes med exakt 20k när bonusen höjdes från 40 till 60k. Samma sak kommer naturligtvis hända igen.
Samma sak gjorde biltillverkarna då man fick miljöbonus på snåla bilarna för typ 10 år sedan, samma sak då man fick 10k för att byta från olja till pellets så steg pelletspannorna 1-2 månader innan bidraget infördes med 10k.
Alla kan köpa sin egen bil utan förmåner/bidrag/bonusar.
Årets bil är väl egentligen en omröstning bland europas biljournalister? Brukar ju finnas ett starkt inslag av patriotism...
Tesla Model 3 kom i alla fall på andra plats förra året , bara slagen av en Peugeot... (som BTW har vunnit 4 ggr 2000-2020)
Tesla Roadster, reserverad, tänkte i alla fall reservera en men det blev inget på lotto...
Provkört en Tesla Model S P85L
Klämt och känt på en Model X
Tittat på en Model Y
Dissat elbilar utan frunk som om det vore det viktigaste i världen... LOL!
Kanske redan har tagit upp i denna gigantiskt långa tråd som i många delar handlar om allt annat än vw Id bilarna.
Men iaf finns det någon information när "vanliga" id4 modellarena släpps i Sverige för beställning? Alltså inte 1st.
Var och tittade på en Id3a idag. Kvaliteten på stolarna kändes inte okej. Plastig inredning och navigatorn kändes väldigt fossil. Säljaren upplyste mig oxå att Tesla gjorde förlust på varje såld bil och stora investerare hade börjat dra sig ur. Det lutar mer och mer åt en M3
TM 3 LR
Highland LR beställd
I övrigt analog vedeldare.
Kan man slå av eller minska anti spinn och anti sladd?
Nej, inte på id3 i alla fall, säg till någon om det finns en workaround för att stänga av! Den ör ju sjukt tråkig på snö.
Kanske fungerar samma trick som på Teslas med att koppla bort sensorn. Det är dock inte att rekommendera då man lätt får för mycket effekt och tappar kontrollen över bilen.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Var och tittade på en Id3a idag. Kvaliteten på stolarna kändes inte okej. Plastig inredning och navigatorn kändes väldigt fossil. Säljaren upplyste mig oxå att Tesla gjorde förlust på varje såld bil och stora investerare hade börjat dra sig ur. Det lutar mer och mer åt en M3
Säljaren upplyste mig oxå att Tesla gjorde förlust på varje såld bil och stora investerare hade börjat dra sig ur. Det lutar mer och mer åt en M3
Använde säljaren det argumentet för att övertala dig att köpa en ID3? Eller för att försvara ID3:s budgetmässiga framtoning? Patetiskt att klanka ned på konkurrenterna på det viset.
Jag hade nog vänt i dörren och gått ut igen.
Min säljare var ganska ärlig och erkände direkt att VW i nuläget inte riktigt kan konkurrera med Tesla.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Säljaren upplyste mig oxå att Tesla gjorde förlust på varje såld bil och stora investerare hade börjat dra sig ur. Det lutar mer och mer åt en M3
Använde säljaren det argumentet för att övertala dig att köpa en ID3? Eller för att försvara ID3:s budgetmässiga framtoning? Patetiskt att klanka ned på konkurrenterna på det viset.
Jag hade nog vänt i dörren och gått ut igen.
Min säljare var ganska ärlig och erkände direkt att VW i nuläget inte riktigt kan konkurrera med Tesla.
Här håller jag helt med dig.. Jag är väldigt glad i id3 och har väl en del negativa tankar om modell 3 men en säljare ska aldrig prata skit om andra märken ändå även om jag eventuellt skulle hålla med honom i sak.. Han ska ju sälja sin bil på vad som är bra med den inte på vad som är dåligt på andra bilar.
Så jo även jag hade nog lämnat butiken och valt en annan butik.