Om vi nu ska fråga Mati om hans eTron så kan vi ju även fråga om hans upplevelse med Tesla.Zalman3 skrev:På andra sätt har ju dock VAG en massa bra kvaliteter som andra inte har, och som Tesla helt saknar, som mycket hög byggkvalitet och hög standard på sina bilar.
Mina erfarenheter av VAG bilar är att de har sämre kvalitet än snittbilen.
Har kört en Audi A6 Quattro förut och var det en massa konstiga fel med den. Fick stopp på E4 när kabeln till huvuddatorn lossnade. Direkt trafikfarligt.
Det tråkiga var också att VAG hävdade att Non stop garantin inte gällde fast jag hade en nästan ny bil.
Fick bråka massor för att få rätt.
Mati här på forumet kan ju inte hävda att hans bekymmer med att få drag till sin bil var en smärtfri historia.
AMS har frågat Audi e-tron ägare vad de tycker om sin bil.
E-TRON-ÄGARNA GILLAR INTE...
"Dörrlåsen till bakdörrarna strular."
"Mjukvaruproblem med backspeglarna."
"Mycket elektronikstrul!"
"Laddluckan trasig."
"Styrdonet till batteriets vätskenivå felar."
"Drar lite mycket el."
"Felmeddelanden som försvinner när man stänger av bilen. Man vet inte om det är fel eller inte på bilen."
"En förlegad mobilapp som ofta inte fungerar."
"Problem med blåtandskopplingen till bilen."
Vill man ha en kvalitetsbil ska man köpa en Toyota.
Men visst, skulle man göra en lista på alla problem olika ägare hade med sina Teslor och lägga fram det som ett stort problem så hade man fått mycket kritik här på forumet, speciellt om man lägger samma problemen över flera år och flera bilar. Vet att en ny användare gjorde det här en gång för några år sedan, satan vad mycket kritik han fick då det inte ansågs rimligt. Men att nu göra samma sak för Volkswagen koncernen är alltså helt rimligt?