Är inte det "B" mode på växelväljaren?MarkusL skrev:Ni som hämtat era, kan man köra ”one pedal”? Enligt min säljare kan man ställa in det i menysystemet men hon kunde lika gärna sagt ”finns i sjön” då jag inte hittade någon sådan inställning... min hade ”creep mode” på om det nu heter så på vw språk.
VW I.D
Moderator: Redaktion
Re: VW I.D
2023 Model 3 Highland LR AWD 18" FSD Dragkrok
- markuswesterberg
- Teslaägare
- Inlägg: 478
- Blev medlem: 08 mar 2019 09:06
Re: VW I.D
Det är nog B-mode säljarna refererar till som "one pedal driving" men B-mode är inte alls tillräckligt kraftfull regenerering för att det ska gå att köra som one pedal driving på exempelvis en Tesla. Hoppas de uppdaterar detta så småningom för one pedal driving är något av det bästa med elbil kan jag tycka.BjornS skrev:Är inte det "B" mode på växelväljaren?MarkusL skrev:Ni som hämtat era, kan man köra ”one pedal”? Enligt min säljare kan man ställa in det i menysystemet men hon kunde lika gärna sagt ”finns i sjön” då jag inte hittade någon sådan inställning... min hade ”creep mode” på om det nu heter så på vw språk.
Re: VW I.D
Var och provkörde en id3 "Performance" idag och är inte imponerad.
Skulle köpa en SR+ alla dagar i veckan.
Saknade också one pedal drive och B var ju lika dålig regen som på Zoe.
Förstår inte riktigt hur VW tror att den bilen ska rädda företaget, när jag testade att slå in Berlin på navigatorn så ansåg bilen att inga laddstopp krävdes vilket är imponerande räckvidd
Skulle köpa en SR+ alla dagar i veckan.
Saknade också one pedal drive och B var ju lika dålig regen som på Zoe.
Förstår inte riktigt hur VW tror att den bilen ska rädda företaget, när jag testade att slå in Berlin på navigatorn så ansåg bilen att inga laddstopp krävdes vilket är imponerande räckvidd
Renault Zoe Intens 41kWh -17
Tesla Model 3 SR+ med drag -20
Tesla Model 3 LR med drag -20
17.6kW solpaneler på taket
Tesla Model 3 LR med drag -20
17.6kW solpaneler på taket
Re: VW I.D
Nja, men man skulle kunna få den att regenerera till stillastående, d.v.s. one pedal drive om man kör som en gubbe med keps då regenereringen är minimal. Hittar inte detta i några menyer.BjornS skrev:Är inte det "B" mode på växelväljaren?MarkusL skrev:Ni som hämtat era, kan man köra ”one pedal”? Enligt min säljare kan man ställa in det i menysystemet men hon kunde lika gärna sagt ”finns i sjön” då jag inte hittade någon sådan inställning... min hade ”creep mode” på om det nu heter så på vw språk.
Att jämföra denna med standard range är inte rättvist då du kan leasa denna för runt 4000 medan en SR+ kostar 7 som billigast. Leasar du en Maxad ID3a däremot borde du nog göra en liten sinnesundersökning
Re: VW I.D
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Re: VW I.D
Ja, jag kan instämma med Chris. Det ÄR bra lysen. Jag kunde köra nästan hela tiden utan att blända av nu i mörkret. En gång blev det konstigt och jag såg att jag bländade mötande bil, alla andra fall var det tydligt att det fungerade. Brett ljus också, viktigt för mig som bor på landet med myyyycket vilt i dikena. Kurvljus också, det hade jag på mina cittror. Då med Xenon, den här har minst lika starkt ljus men bättre iom matrix funktionen.
Jag är på det hela taget riktigt nöjd. I mina ögon är det en kvalitetsinredning, men jag gillar ju surströmming. Pigg, stabil, bra utrymme. Buggar finns i infotainment, det måste de ordna. Men jag är inte orolig över det, och jag visste om det. Elbilsljudet försvinner lyckligtvis över 30 km/h helt, och jag är ju nästan aldrig inne i stan så det stör inte mig. Jag har dålig hörsel, tur just i det här fallet för jag var tvungen att koncentrera mig för att höra ljudet.
Det enda som var en liten chock var att ratten var vit. Jag var helt säker på att specen var svart, men det visade sig att jag misstolkat specen. Den var oerhört kryptisk till mitt försvar, och säljaren höll med om att det var omöjligt att veta från specen. Men nu blev det en vit ratt, så jag får väl ha rengöringsvipes i bilen helt enkelt. Det är ju snyggt så länge det är rent...Och så slapp man pianosvart på flera ställen. Som jag avskyr, så det blev väl bra till slut?
Jag är på det hela taget riktigt nöjd. I mina ögon är det en kvalitetsinredning, men jag gillar ju surströmming. Pigg, stabil, bra utrymme. Buggar finns i infotainment, det måste de ordna. Men jag är inte orolig över det, och jag visste om det. Elbilsljudet försvinner lyckligtvis över 30 km/h helt, och jag är ju nästan aldrig inne i stan så det stör inte mig. Jag har dålig hörsel, tur just i det här fallet för jag var tvungen att koncentrera mig för att höra ljudet.
Det enda som var en liten chock var att ratten var vit. Jag var helt säker på att specen var svart, men det visade sig att jag misstolkat specen. Den var oerhört kryptisk till mitt försvar, och säljaren höll med om att det var omöjligt att veta från specen. Men nu blev det en vit ratt, så jag får väl ha rengöringsvipes i bilen helt enkelt. Det är ju snyggt så länge det är rent...Och så slapp man pianosvart på flera ställen. Som jag avskyr, så det blev väl bra till slut?
Senast redigerad av PapaD, redigerad totalt 1 gånger.
feb 2019: Leaf 30 Tekna. Med vit lack.
sep 2020: ID. 3 1'st Plus. Med vit ratt...
sep 2020: ID. 3 1'st Plus. Med vit ratt...
Re: VW I.D
Här pratar dom också om 1.900kg i dragvikt.backe skrev:
For those intent on towing, the ID.4 can tug up to 4,189 lbs. (1,900 kg).
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
- markuswesterberg
- Teslaägare
- Inlägg: 478
- Blev medlem: 08 mar 2019 09:06
Re: VW I.D
Grattis!!PapaD skrev:Ja, jag kan instämma med Chris. Det ÄR bra lysen. Jag kunde köra nästan hela tiden utan att blända av nu i mörkret. En gång blev det konstigt och jag såg att jag bländade mötande bil, alla andra fall var det tydligt att det fungerade. Brett ljus också, viktigt för mig som bor på landet med myyyycket vilt i dikena. Kurvljus också, det hade jag på mina cittror. Då med Xenon, den här har minst lika starkt ljus men bättre iom matrix funktionen.
Jag är på det hela taget riktigt nöjd. I mina ögon är det en kvalitetsinredning, men jag gillar ju surströmming. Pigg, stabil, bra utrymme. Buggar finns i infotainment, det måste de ordna. Men jag är inte orolig över det, och jag visste om det. Elbilsljudet försvinner lyckligtvis över 30 km/h helt, och jag är ju nästan aldrig inne i stan så det stör inte mig. Jag har dålig hörsel, tur just i det här fallet för jag var tvungen att koncentrera mig för att höra ljudet.
Det enda som var en liten chock var att ratten var vit. Jag var helt säker på att specen var svart, men det visade sig att jag misstolkat specen. Den var oerhört kryptisk till mitt försvar, och säljaren höll med om att det var omöjligt att veta från specen. Men nu blev det en vit ratt, så jag får väl ha rengöringsvipes i bilen helt enkelt. Det är ju snyggt så länge det är rent...
Re: VW I.D
Jag har fått det (nästan) bekräftat av min säljare, men det krävs AWD då. Det var han säker på.Zalman3 skrev:Här pratar dom också om 1.900kg i dragvikt.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Re: VW I.D
Var det samma säljare som var säker på att du skulle få dragkrok till Audin?mati skrev:Jag har fått det (nästan) bekräftat av min säljare, men det krävs AWD då. Det var han säker på.Zalman3 skrev:Här pratar dom också om 1.900kg i dragvikt.
Re: VW I.D
Nej. Det här är en VW-säljare.LarsL skrev:Var det samma säljare som var säker på att du skulle få dragkrok till Audin?mati skrev:Jag har fått det (nästan) bekräftat av min säljare, men det krävs AWD då. Det var han säker på.Zalman3 skrev:Här pratar dom också om 1.900kg i dragvikt.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Re: VW I.D
Då jag ser att TS fortfarande är aktiv på forumet, skulle vi kunna ändra namnet på tråden till ID3 och så har vi diskussionerna om ID4 i den separata tråden som finns?
Re: VW I.D
funderar på leasa id3 vs tesla model 3. tom sr+ är ju dubbel så dyr! (7000 exclusive moms wtf?) är det tesla som är dyr eller id3 som är lågt prisaatt. antar att det är för att id34 kostar 400 och model 3 sr+ nästan 600.
finns det bättre leasing alt för privatpersoner (som inte momsfifflar).
som hot har jag tittat på xc40 automat T2 til ung samma pris (ring 3-4000/mån i 36 mån). Min gamla bil börjar kosta mer än vad den är värd i rep.
finns det bättre leasing alt för privatpersoner (som inte momsfifflar).
som hot har jag tittat på xc40 automat T2 til ung samma pris (ring 3-4000/mån i 36 mån). Min gamla bil börjar kosta mer än vad den är värd i rep.
Re: VW I.D
En Volvo XC40 T2 blir väl VÄLDIGT mycket dyrare per månad efter 1 april 2021, än en ID3 för 3.495kr per månad, där service ingår och skatt och el är försumbart.Mickep skrev:funderar på leasa id3 vs tesla model 3. tom sr+ är ju dubbel så dyr! (7000 exclusive moms wtf?) är det tesla som är dyr eller id3 som är lågt prisaatt. antar att det är för att id34 kostar 400 och model 3 sr+ nästan 600.
finns det bättre leasing alt för privatpersoner (som inte momsfifflar).
som hot har jag tittat på xc40 automat T2 til ung samma pris (ring 3-4000/mån i 36 mån). Min gamla bil börjar kosta mer än vad den är värd i rep.
Skyhög bilskatt och bensin kostar mycket pengar per månad för Volvon.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Re: VW I.D
Både och skulle jag säga. Id3 kostade ju för några veckor sedan 4300 som billigast, tror de kallar 3500 för kampanj. Plockar du på lite utrustning på id3 kommer du snabbt upp över 6000 vilket är nära sr+ som har mycket utrustning som standard (och är en mycket bättre bil). Den ligger väl runt 6500 med 1500 mil. Du kan inte jämföra privatleasing av en förbränningsbil utan att räkna med drivmedel och ev skatt (som jag Fattat det ingår inte alltid skatten i leasingkostnaden).Mickep skrev:funderar på leasa id3 vs tesla model 3. tom sr+ är ju dubbel så dyr! (7000 exclusive moms wtf?) är det tesla som är dyr eller id3 som är lågt prisaatt. antar att det är för att id34 kostar 400 och model 3 sr+ nästan 600.
finns det bättre leasing alt för privatpersoner (som inte momsfifflar).
som hot har jag tittat på xc40 automat T2 til ung samma pris (ring 3-4000/mån i 36 mån). Min gamla bil börjar kosta mer än vad den är värd i rep.
Enda sätter att motivera en sr+ framför id3 är alltså om du gillar utrustning, behöver packa mer, ha dragkrok/takbox eller åker på längre resor då och då.
Re: VW I.D
Jag måste ju dock säga att även id3 i sin snålaste version life har ganska mycket utrustning och framförallt sådant som jag själv värderar högt. De som jag själv känner saknas i life versionen är back kamera men kan nog samtidigt leva utan den.MarkusL skrev:Både och skulle jag säga. Id3 kostade ju för några veckor sedan 4300 som billigast, tror de kallar 3500 för kampanj. Plockar du på lite utrustning på id3 kommer du snabbt upp över 6000 vilket är nära sr+ som har mycket utrustning som standard (och är en mycket bättre bil). Den ligger väl runt 6500 med 1500 mil. Du kan inte jämföra privatleasing av en förbränningsbil utan att räkna med drivmedel och ev skatt (som jag Fattat det ingår inte alltid skatten i leasingkostnaden).Mickep skrev:funderar på leasa id3 vs tesla model 3. tom sr+ är ju dubbel så dyr! (7000 exclusive moms wtf?) är det tesla som är dyr eller id3 som är lågt prisaatt. antar att det är för att id34 kostar 400 och model 3 sr+ nästan 600.
finns det bättre leasing alt för privatpersoner (som inte momsfifflar).
som hot har jag tittat på xc40 automat T2 til ung samma pris (ring 3-4000/mån i 36 mån). Min gamla bil börjar kosta mer än vad den är värd i rep.
Enda sätter att motivera en sr+ framför id3 är alltså om du gillar utrustning, behöver packa mer, ha dragkrok/takbox eller åker på längre resor då och då.
Sen håller jag med, om man väljer en id3 med mycket utrustning så sticker den iväg i pris, samtidigt har den nog då nästan mer utrustning än vad M3 har.
För min del så tycker jag id3 life känns prisvärd men om man "måste" ha en massa annan utrustning så slår de kanske snabbt över mot en m3 sr+
VW Id.3 Life MY20 och Volvo V60 MY19
Re: VW I.D
Den här har kanske tagits upp här tidigare men rätt ok förbrukning i 130 km/h (122 km/h medelhastighet):
2.02 kWh/mil. Chris på Car Manic hade tydligen fått 2.05 kWh/mil i ett liknande test. Som jämförelse förbrukade Model Y 1.99 kWh/mil enligt Nextmoves test i den hastigheten.
Bådar ändå hyfsat gott för ID.4, även om den då är 4-5 cm högre och 8 cm bredare.
2.02 kWh/mil. Chris på Car Manic hade tydligen fått 2.05 kWh/mil i ett liknande test. Som jämförelse förbrukade Model Y 1.99 kWh/mil enligt Nextmoves test i den hastigheten.
Bådar ändå hyfsat gott för ID.4, även om den då är 4-5 cm högre och 8 cm bredare.
Tesla Model 3 LR AWD, blå med vit inredning.
Zoe 22 kWh som andrabil - såld
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Zoe 22 kWh som andrabil - såld
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Re: VW I.D
Jag provade ID.3 igår men just nu har dom ju bara MAX versionen så lite svårt att säga med utrustningen men helt klart kommer man sakna en del på Life versionen. Säljaren trodde att Life skulle komma in i slutet av oktober så jag får prova den då. Men jag tänker att ska man ha en snål andrabil så är kanske det lilla batteriet det som gäller och kan dom då få till en start med privat leasing som börjar med en 2a så kommer dom nog lyckas få ut många bilar.chaffis75 skrev:Jag måste ju dock säga att även id3 i sin snålaste version life har ganska mycket utrustning och framförallt sådant som jag själv värderar högt. De som jag själv känner saknas i life versionen är back kamera men kan nog samtidigt leva utan den.MarkusL skrev:Både och skulle jag säga. Id3 kostade ju för några veckor sedan 4300 som billigast, tror de kallar 3500 för kampanj. Plockar du på lite utrustning på id3 kommer du snabbt upp över 6000 vilket är nära sr+ som har mycket utrustning som standard (och är en mycket bättre bil). Den ligger väl runt 6500 med 1500 mil. Du kan inte jämföra privatleasing av en förbränningsbil utan att räkna med drivmedel och ev skatt (som jag Fattat det ingår inte alltid skatten i leasingkostnaden).Mickep skrev:funderar på leasa id3 vs tesla model 3. tom sr+ är ju dubbel så dyr! (7000 exclusive moms wtf?) är det tesla som är dyr eller id3 som är lågt prisaatt. antar att det är för att id34 kostar 400 och model 3 sr+ nästan 600.
finns det bättre leasing alt för privatpersoner (som inte momsfifflar).
som hot har jag tittat på xc40 automat T2 til ung samma pris (ring 3-4000/mån i 36 mån). Min gamla bil börjar kosta mer än vad den är värd i rep.
Enda sätter att motivera en sr+ framför id3 är alltså om du gillar utrustning, behöver packa mer, ha dragkrok/takbox eller åker på längre resor då och då.
Sen håller jag med, om man väljer en id3 med mycket utrustning så sticker den iväg i pris, samtidigt har den nog då nästan mer utrustning än vad M3 har.
För min del så tycker jag id3 life känns prisvärd men om man "måste" ha en massa annan utrustning så slår de kanske snabbt över mot en m3 sr+
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Re: VW I.D
Låter som likande tankar som mig.. Vi tänker den också som andra bil och då duger nog life och kanske man ska vänta på lilla batteriet..Pontus skrev:Jag provade ID.3 igår men just nu har dom ju bara MAX versionen så lite svårt att säga med utrustningen men helt klart kommer man sakna en del på Life versionen. Säljaren trodde att Life skulle komma in i slutet av oktober så jag får prova den då. Men jag tänker att ska man ha en snål andrabil så är kanske det lilla batteriet det som gäller och kan dom då få till en start med privat leasing som börjar med en 2a så kommer dom nog lyckas få ut många bilar.chaffis75 skrev:Jag måste ju dock säga att även id3 i sin snålaste version life har ganska mycket utrustning och framförallt sådant som jag själv värderar högt. De som jag själv känner saknas i life versionen är back kamera men kan nog samtidigt leva utan den.MarkusL skrev:Både och skulle jag säga. Id3 kostade ju för några veckor sedan 4300 som billigast, tror de kallar 3500 för kampanj. Plockar du på lite utrustning på id3 kommer du snabbt upp över 6000 vilket är nära sr+ som har mycket utrustning som standard (och är en mycket bättre bil). Den ligger väl runt 6500 med 1500 mil. Du kan inte jämföra privatleasing av en förbränningsbil utan att räkna med drivmedel och ev skatt (som jag Fattat det ingår inte alltid skatten i leasingkostnaden).Mickep skrev:funderar på leasa id3 vs tesla model 3. tom sr+ är ju dubbel så dyr! (7000 exclusive moms wtf?) är det tesla som är dyr eller id3 som är lågt prisaatt. antar att det är för att id34 kostar 400 och model 3 sr+ nästan 600.
finns det bättre leasing alt för privatpersoner (som inte momsfifflar).
som hot har jag tittat på xc40 automat T2 til ung samma pris (ring 3-4000/mån i 36 mån). Min gamla bil börjar kosta mer än vad den är värd i rep.
Enda sätter att motivera en sr+ framför id3 är alltså om du gillar utrustning, behöver packa mer, ha dragkrok/takbox eller åker på längre resor då och då.
Sen håller jag med, om man väljer en id3 med mycket utrustning så sticker den iväg i pris, samtidigt har den nog då nästan mer utrustning än vad M3 har.
För min del så tycker jag id3 life känns prisvärd men om man "måste" ha en massa annan utrustning så slår de kanske snabbt över mot en m3 sr+
Hoppas de kommer någon life till lämplig handlare I Skåne också snart.
VW Id.3 Life MY20 och Volvo V60 MY19
Re: VW I.D
ID3 med minsta batteriet (och backkamera + uppdaterad 100 kw laddning) är det vi väntar på. Det batteriet har ca 40% mer tillgänglig kapacitet mot våran e-Golf. Stor förbättring mot det vi har i dag! Den versionen löser det mesta av vårat transportbehov förutom europaresornachaffis75 skrev:Låter som likande tankar som mig.. Vi tänker den också som andra bil och då duger nog life och kanske man ska vänta på lilla batteriet..Pontus skrev:Jag provade ID.3 igår men just nu har dom ju bara MAX versionen så lite svårt att säga med utrustningen men helt klart kommer man sakna en del på Life versionen. Säljaren trodde att Life skulle komma in i slutet av oktober så jag får prova den då. Men jag tänker att ska man ha en snål andrabil så är kanske det lilla batteriet det som gäller och kan dom då få till en start med privat leasing som börjar med en 2a så kommer dom nog lyckas få ut många bilar.chaffis75 skrev:Jag måste ju dock säga att även id3 i sin snålaste version life har ganska mycket utrustning och framförallt sådant som jag själv värderar högt. De som jag själv känner saknas i life versionen är back kamera men kan nog samtidigt leva utan den.MarkusL skrev:Både och skulle jag säga. Id3 kostade ju för några veckor sedan 4300 som billigast, tror de kallar 3500 för kampanj. Plockar du på lite utrustning på id3 kommer du snabbt upp över 6000 vilket är nära sr+ som har mycket utrustning som standard (och är en mycket bättre bil). Den ligger väl runt 6500 med 1500 mil. Du kan inte jämföra privatleasing av en förbränningsbil utan att räkna med drivmedel och ev skatt (som jag Fattat det ingår inte alltid skatten i leasingkostnaden).Mickep skrev:funderar på leasa id3 vs tesla model 3. tom sr+ är ju dubbel så dyr! (7000 exclusive moms wtf?) är det tesla som är dyr eller id3 som är lågt prisaatt. antar att det är för att id34 kostar 400 och model 3 sr+ nästan 600.
finns det bättre leasing alt för privatpersoner (som inte momsfifflar).
som hot har jag tittat på xc40 automat T2 til ung samma pris (ring 3-4000/mån i 36 mån). Min gamla bil börjar kosta mer än vad den är värd i rep.
Enda sätter att motivera en sr+ framför id3 är alltså om du gillar utrustning, behöver packa mer, ha dragkrok/takbox eller åker på längre resor då och då.
Sen håller jag med, om man väljer en id3 med mycket utrustning så sticker den iväg i pris, samtidigt har den nog då nästan mer utrustning än vad M3 har.
För min del så tycker jag id3 life känns prisvärd men om man "måste" ha en massa annan utrustning så slår de kanske snabbt över mot en m3 sr+
Hoppas de kommer någon life till lämplig handlaren e I Skåne också snart.
Polestar 2 2022
Model S 75 2017
VW e-Golf 2018
Re: VW I.D
Imorrn kör teslabjörn 1000km challenge med ID3.
Kommer den slå PS2 som gick i mål på 11 timmar och 30 min i onsdags?
Jag tror det är möjligt.
Kommer den slå PS2 som gick i mål på 11 timmar och 30 min i onsdags?
Jag tror det är möjligt.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Re: VW I.D
ID3 har tydligen ett "klonk" ala tidiga Model 3 när man snabbladdar.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Re: VW I.D
VW är duktiga på att klona Teslas bilar...taliz skrev:ID3 har tydligen ett "klonk" ala tidiga Model 3 när man snabbladdar.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Re: VW I.D
Nu har jag också provat ID3.
Gillade den betydligt mer än etron.
Hörde inget fejk motorljud som andra rapporterat. Däremot fotgängarljudet, som försvann över 30.
Det var något som tjöt och var rejält irriterande i högre hastigheter. Förhoppningsvis pga nya däck, bilen hade rullat 90 mil.
Annars var den nog lite tystare än Model 3.
Filhållaren var värdelös.
Backkameran buggade ur direkt och det blev bara svart skärm. Sen tutade bilen varje gång jag la i backen(wtf?).
Man satt högt och vindrutan är stor. Ingen kurvsmiskare som Model 3.
All in all helt ok pendlarbil.
Säljarna hävdade att ID4 skulle dyka upp hos dom redan om några veckor. Blir intressant.
Gillade den betydligt mer än etron.
Hörde inget fejk motorljud som andra rapporterat. Däremot fotgängarljudet, som försvann över 30.
Det var något som tjöt och var rejält irriterande i högre hastigheter. Förhoppningsvis pga nya däck, bilen hade rullat 90 mil.
Annars var den nog lite tystare än Model 3.
Filhållaren var värdelös.
Backkameran buggade ur direkt och det blev bara svart skärm. Sen tutade bilen varje gång jag la i backen(wtf?).
Man satt högt och vindrutan är stor. Ingen kurvsmiskare som Model 3.
All in all helt ok pendlarbil.
Säljarna hävdade att ID4 skulle dyka upp hos dom redan om några veckor. Blir intressant.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.