VW I.D

Här diskuterar vi elektriska fordon av alla slag

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
BjornS
Teslaägare
Inlägg: 251
Blev medlem: 27 feb 2018 14:58

Re: VW I.D

Inlägg av BjornS »

MarkusL skrev:
Ni som hämtat era, kan man köra ”one pedal”? Enligt min säljare kan man ställa in det i menysystemet men hon kunde lika gärna sagt ”finns i sjön” då jag inte hittade någon sådan inställning... min hade ”creep mode” på om det nu heter så på vw språk.
Är inte det "B" mode på växelväljaren?
2019 Model 3 SR+ 18" FSD Dragkrok
2023 Model 3 Highland LR AWD 18" FSD Dragkrok
Användarvisningsbild
markuswesterberg
Teslaägare
Inlägg: 478
Blev medlem: 08 mar 2019 09:06

Re: VW I.D

Inlägg av markuswesterberg »

BjornS skrev:
MarkusL skrev:
Ni som hämtat era, kan man köra ”one pedal”? Enligt min säljare kan man ställa in det i menysystemet men hon kunde lika gärna sagt ”finns i sjön” då jag inte hittade någon sådan inställning... min hade ”creep mode” på om det nu heter så på vw språk.
Är inte det "B" mode på växelväljaren?
Det är nog B-mode säljarna refererar till som "one pedal driving" men B-mode är inte alls tillräckligt kraftfull regenerering för att det ska gå att köra som one pedal driving på exempelvis en Tesla. Hoppas de uppdaterar detta så småningom för one pedal driving är något av det bästa med elbil kan jag tycka.
Användarvisningsbild
LasseTM
Teslaägare
Inlägg: 986
Blev medlem: 01 feb 2019 12:10
Ort: Tullinge

Re: VW I.D

Inlägg av LasseTM »

Var och provkörde en id3 "Performance" idag och är inte imponerad.
Skulle köpa en SR+ alla dagar i veckan.
Saknade också one pedal drive och B var ju lika dålig regen som på Zoe.
Förstår inte riktigt hur VW tror att den bilen ska rädda företaget, när jag testade att slå in Berlin på navigatorn så ansåg bilen att inga laddstopp krävdes vilket är imponerande räckvidd :mrgreen:
Renault Zoe Intens 41kWh -17
Tesla Model 3 SR+ med drag -20
Tesla Model 3 LR med drag -20
17.6kW solpaneler på taket
Användarvisningsbild
MarkusL
Teslaägare
Inlägg: 413
Blev medlem: 16 feb 2019 22:59

Re: VW I.D

Inlägg av MarkusL »

BjornS skrev:
MarkusL skrev:
Ni som hämtat era, kan man köra ”one pedal”? Enligt min säljare kan man ställa in det i menysystemet men hon kunde lika gärna sagt ”finns i sjön” då jag inte hittade någon sådan inställning... min hade ”creep mode” på om det nu heter så på vw språk.
Är inte det "B" mode på växelväljaren?
Nja, men man skulle kunna få den att regenerera till stillastående, d.v.s. one pedal drive om man kör som en gubbe med keps då regenereringen är minimal. Hittar inte detta i några menyer.
Att jämföra denna med standard range är inte rättvist då du kan leasa denna för runt 4000 medan en SR+ kostar 7 som billigast. Leasar du en Maxad ID3a däremot borde du nog göra en liten sinnesundersökning :)
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: VW I.D

Inlägg av mati »

e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
backe
Inlägg: 1705
Blev medlem: 05 apr 2020 18:38

Re: VW I.D

Inlägg av backe »

PapaD
elbilist
Inlägg: 713
Blev medlem: 24 jun 2019 21:26

Re: VW I.D

Inlägg av PapaD »

Ja, jag kan instämma med Chris. Det ÄR bra lysen. Jag kunde köra nästan hela tiden utan att blända av nu i mörkret. En gång blev det konstigt och jag såg att jag bländade mötande bil, alla andra fall var det tydligt att det fungerade. Brett ljus också, viktigt för mig som bor på landet med myyyycket vilt i dikena. Kurvljus också, det hade jag på mina cittror. Då med Xenon, den här har minst lika starkt ljus men bättre iom matrix funktionen.

Jag är på det hela taget riktigt nöjd. I mina ögon är det en kvalitetsinredning, men jag gillar ju surströmming. :-) Pigg, stabil, bra utrymme. Buggar finns i infotainment, det måste de ordna. Men jag är inte orolig över det, och jag visste om det. Elbilsljudet försvinner lyckligtvis över 30 km/h helt, och jag är ju nästan aldrig inne i stan så det stör inte mig. Jag har dålig hörsel, tur just i det här fallet för jag var tvungen att koncentrera mig för att höra ljudet.

Det enda som var en liten chock var att ratten var vit. Jag var helt säker på att specen var svart, men det visade sig att jag misstolkat specen. Den var oerhört kryptisk till mitt försvar, och säljaren höll med om att det var omöjligt att veta från specen. Men nu blev det en vit ratt, så jag får väl ha rengöringsvipes i bilen helt enkelt. :-) Det är ju snyggt så länge det är rent...Och så slapp man pianosvart på flera ställen. Som jag avskyr, så det blev väl bra till slut?
Senast redigerad av PapaD, redigerad totalt 1 gånger.
feb 2019: Leaf 30 Tekna. Med vit lack.
sep 2020: ID. 3 1'st Plus. Med vit ratt...:-)
Användarvisningsbild
Zalman3
Teslaägare
Inlägg: 14855
Blev medlem: 29 mar 2016 18:28
Ort: Umeå

Re: VW I.D

Inlägg av Zalman3 »

Här pratar dom också om 1.900kg i dragvikt.
For those intent on towing, the ID.4 can tug up to 4,189 lbs. (1,900 kg).

Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Användarvisningsbild
markuswesterberg
Teslaägare
Inlägg: 478
Blev medlem: 08 mar 2019 09:06

Re: VW I.D

Inlägg av markuswesterberg »

PapaD skrev:
Ja, jag kan instämma med Chris. Det ÄR bra lysen. Jag kunde köra nästan hela tiden utan att blända av nu i mörkret. En gång blev det konstigt och jag såg att jag bländade mötande bil, alla andra fall var det tydligt att det fungerade. Brett ljus också, viktigt för mig som bor på landet med myyyycket vilt i dikena. Kurvljus också, det hade jag på mina cittror. Då med Xenon, den här har minst lika starkt ljus men bättre iom matrix funktionen.

Jag är på det hela taget riktigt nöjd. I mina ögon är det en kvalitetsinredning, men jag gillar ju surströmming. :-) Pigg, stabil, bra utrymme. Buggar finns i infotainment, det måste de ordna. Men jag är inte orolig över det, och jag visste om det. Elbilsljudet försvinner lyckligtvis över 30 km/h helt, och jag är ju nästan aldrig inne i stan så det stör inte mig. Jag har dålig hörsel, tur just i det här fallet för jag var tvungen att koncentrera mig för att höra ljudet.

Det enda som var en liten chock var att ratten var vit. Jag var helt säker på att specen var svart, men det visade sig att jag misstolkat specen. Den var oerhört kryptisk till mitt försvar, och säljaren höll med om att det var omöjligt att veta från specen. Men nu blev det en vit ratt, så jag får väl ha rengöringsvipes i bilen helt enkelt. :-) Det är ju snyggt så länge det är rent...
Grattis!!
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: VW I.D

Inlägg av mati »

Zalman3 skrev:
Här pratar dom också om 1.900kg i dragvikt.
Jag har fått det (nästan) bekräftat av min säljare, men det krävs AWD då. Det var han säker på.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: VW I.D

Inlägg av LarsL »

mati skrev:
Zalman3 skrev:
Här pratar dom också om 1.900kg i dragvikt.
Jag har fått det (nästan) bekräftat av min säljare, men det krävs AWD då. Det var han säker på.
Var det samma säljare som var säker på att du skulle få dragkrok till Audin? ;)
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: VW I.D

Inlägg av mati »

LarsL skrev:
mati skrev:
Zalman3 skrev:
Här pratar dom också om 1.900kg i dragvikt.
Jag har fått det (nästan) bekräftat av min säljare, men det krävs AWD då. Det var han säker på.
Var det samma säljare som var säker på att du skulle få dragkrok till Audin? ;)
Nej. Det här är en VW-säljare.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
vigge50
Inlägg: 7461
Blev medlem: 11 apr 2014 12:23
Ort: Göteborg

Re: VW I.D

Inlägg av vigge50 »

Då jag ser att TS fortfarande är aktiv på forumet, skulle vi kunna ändra namnet på tråden till ID3 och så har vi diskussionerna om ID4 i den separata tråden som finns?
Mickep
Inlägg: 3666
Blev medlem: 08 mar 2016 13:07

Re: VW I.D

Inlägg av Mickep »

funderar på leasa id3 vs tesla model 3. tom sr+ är ju dubbel så dyr! (7000 exclusive moms wtf?) är det tesla som är dyr eller id3 som är lågt prisaatt. antar att det är för att id34 kostar 400 och model 3 sr+ nästan 600.
finns det bättre leasing alt för privatpersoner (som inte momsfifflar).

som hot har jag tittat på xc40 automat T2 til ung samma pris (ring 3-4000/mån i 36 mån). Min gamla bil börjar kosta mer än vad den är värd i rep.
Användarvisningsbild
Zalman3
Teslaägare
Inlägg: 14855
Blev medlem: 29 mar 2016 18:28
Ort: Umeå

Re: VW I.D

Inlägg av Zalman3 »

Mickep skrev:
funderar på leasa id3 vs tesla model 3. tom sr+ är ju dubbel så dyr! (7000 exclusive moms wtf?) är det tesla som är dyr eller id3 som är lågt prisaatt. antar att det är för att id34 kostar 400 och model 3 sr+ nästan 600.
finns det bättre leasing alt för privatpersoner (som inte momsfifflar).

som hot har jag tittat på xc40 automat T2 til ung samma pris (ring 3-4000/mån i 36 mån). Min gamla bil börjar kosta mer än vad den är värd i rep.
En Volvo XC40 T2 blir väl VÄLDIGT mycket dyrare per månad efter 1 april 2021, än en ID3 för 3.495kr per månad, där service ingår och skatt och el är försumbart.
Skyhög bilskatt och bensin kostar mycket pengar per månad för Volvon.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Användarvisningsbild
MarkusL
Teslaägare
Inlägg: 413
Blev medlem: 16 feb 2019 22:59

Re: VW I.D

Inlägg av MarkusL »

Mickep skrev:
funderar på leasa id3 vs tesla model 3. tom sr+ är ju dubbel så dyr! (7000 exclusive moms wtf?) är det tesla som är dyr eller id3 som är lågt prisaatt. antar att det är för att id34 kostar 400 och model 3 sr+ nästan 600.
finns det bättre leasing alt för privatpersoner (som inte momsfifflar).

som hot har jag tittat på xc40 automat T2 til ung samma pris (ring 3-4000/mån i 36 mån). Min gamla bil börjar kosta mer än vad den är värd i rep.
Både och skulle jag säga. Id3 kostade ju för några veckor sedan 4300 som billigast, tror de kallar 3500 för kampanj. Plockar du på lite utrustning på id3 kommer du snabbt upp över 6000 vilket är nära sr+ som har mycket utrustning som standard (och är en mycket bättre bil). Den ligger väl runt 6500 med 1500 mil. Du kan inte jämföra privatleasing av en förbränningsbil utan att räkna med drivmedel och ev skatt (som jag Fattat det ingår inte alltid skatten i leasingkostnaden).
Enda sätter att motivera en sr+ framför id3 är alltså om du gillar utrustning, behöver packa mer, ha dragkrok/takbox eller åker på längre resor då och då.
chaffis75
elbilist
Inlägg: 4868
Blev medlem: 21 okt 2016 07:39
Ort: Löddeköpinge

Re: VW I.D

Inlägg av chaffis75 »

MarkusL skrev:
Mickep skrev:
funderar på leasa id3 vs tesla model 3. tom sr+ är ju dubbel så dyr! (7000 exclusive moms wtf?) är det tesla som är dyr eller id3 som är lågt prisaatt. antar att det är för att id34 kostar 400 och model 3 sr+ nästan 600.
finns det bättre leasing alt för privatpersoner (som inte momsfifflar).

som hot har jag tittat på xc40 automat T2 til ung samma pris (ring 3-4000/mån i 36 mån). Min gamla bil börjar kosta mer än vad den är värd i rep.
Både och skulle jag säga. Id3 kostade ju för några veckor sedan 4300 som billigast, tror de kallar 3500 för kampanj. Plockar du på lite utrustning på id3 kommer du snabbt upp över 6000 vilket är nära sr+ som har mycket utrustning som standard (och är en mycket bättre bil). Den ligger väl runt 6500 med 1500 mil. Du kan inte jämföra privatleasing av en förbränningsbil utan att räkna med drivmedel och ev skatt (som jag Fattat det ingår inte alltid skatten i leasingkostnaden).
Enda sätter att motivera en sr+ framför id3 är alltså om du gillar utrustning, behöver packa mer, ha dragkrok/takbox eller åker på längre resor då och då.
Jag måste ju dock säga att även id3 i sin snålaste version life har ganska mycket utrustning och framförallt sådant som jag själv värderar högt. De som jag själv känner saknas i life versionen är back kamera men kan nog samtidigt leva utan den.

Sen håller jag med, om man väljer en id3 med mycket utrustning så sticker den iväg i pris, samtidigt har den nog då nästan mer utrustning än vad M3 har.

För min del så tycker jag id3 life känns prisvärd men om man "måste" ha en massa annan utrustning så slår de kanske snabbt över mot en m3 sr+
VW Id.3 Life MY20 och Volvo V60 MY19
Användarvisningsbild
Laban
Teslaägare
Inlägg: 3082
Blev medlem: 30 sep 2015 05:28
Ort: Luleå

Re: VW I.D

Inlägg av Laban »

Den här har kanske tagits upp här tidigare men rätt ok förbrukning i 130 km/h (122 km/h medelhastighet):



2.02 kWh/mil. Chris på Car Manic hade tydligen fått 2.05 kWh/mil i ett liknande test. Som jämförelse förbrukade Model Y 1.99 kWh/mil enligt Nextmoves test i den hastigheten.

Bådar ändå hyfsat gott för ID.4, även om den då är 4-5 cm högre och 8 cm bredare.
Tesla Model 3 LR AWD, blå med vit inredning.
Zoe 22 kWh som andrabil - såld
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare
Inlägg: 8564
Blev medlem: 26 nov 2014 05:42
Ort: Upplands Väsby, Stockholm

Re: VW I.D

Inlägg av Pontus »

chaffis75 skrev:
MarkusL skrev:
Mickep skrev:
funderar på leasa id3 vs tesla model 3. tom sr+ är ju dubbel så dyr! (7000 exclusive moms wtf?) är det tesla som är dyr eller id3 som är lågt prisaatt. antar att det är för att id34 kostar 400 och model 3 sr+ nästan 600.
finns det bättre leasing alt för privatpersoner (som inte momsfifflar).

som hot har jag tittat på xc40 automat T2 til ung samma pris (ring 3-4000/mån i 36 mån). Min gamla bil börjar kosta mer än vad den är värd i rep.
Både och skulle jag säga. Id3 kostade ju för några veckor sedan 4300 som billigast, tror de kallar 3500 för kampanj. Plockar du på lite utrustning på id3 kommer du snabbt upp över 6000 vilket är nära sr+ som har mycket utrustning som standard (och är en mycket bättre bil). Den ligger väl runt 6500 med 1500 mil. Du kan inte jämföra privatleasing av en förbränningsbil utan att räkna med drivmedel och ev skatt (som jag Fattat det ingår inte alltid skatten i leasingkostnaden).
Enda sätter att motivera en sr+ framför id3 är alltså om du gillar utrustning, behöver packa mer, ha dragkrok/takbox eller åker på längre resor då och då.
Jag måste ju dock säga att även id3 i sin snålaste version life har ganska mycket utrustning och framförallt sådant som jag själv värderar högt. De som jag själv känner saknas i life versionen är back kamera men kan nog samtidigt leva utan den.

Sen håller jag med, om man väljer en id3 med mycket utrustning så sticker den iväg i pris, samtidigt har den nog då nästan mer utrustning än vad M3 har.

För min del så tycker jag id3 life känns prisvärd men om man "måste" ha en massa annan utrustning så slår de kanske snabbt över mot en m3 sr+
Jag provade ID.3 igår men just nu har dom ju bara MAX versionen så lite svårt att säga med utrustningen men helt klart kommer man sakna en del på Life versionen. Säljaren trodde att Life skulle komma in i slutet av oktober så jag får prova den då. Men jag tänker att ska man ha en snål andrabil så är kanske det lilla batteriet det som gäller och kan dom då få till en start med privat leasing som börjar med en 2a så kommer dom nog lyckas få ut många bilar.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
chaffis75
elbilist
Inlägg: 4868
Blev medlem: 21 okt 2016 07:39
Ort: Löddeköpinge

Re: VW I.D

Inlägg av chaffis75 »

Pontus skrev:
chaffis75 skrev:
MarkusL skrev:
Mickep skrev:
funderar på leasa id3 vs tesla model 3. tom sr+ är ju dubbel så dyr! (7000 exclusive moms wtf?) är det tesla som är dyr eller id3 som är lågt prisaatt. antar att det är för att id34 kostar 400 och model 3 sr+ nästan 600.
finns det bättre leasing alt för privatpersoner (som inte momsfifflar).

som hot har jag tittat på xc40 automat T2 til ung samma pris (ring 3-4000/mån i 36 mån). Min gamla bil börjar kosta mer än vad den är värd i rep.
Både och skulle jag säga. Id3 kostade ju för några veckor sedan 4300 som billigast, tror de kallar 3500 för kampanj. Plockar du på lite utrustning på id3 kommer du snabbt upp över 6000 vilket är nära sr+ som har mycket utrustning som standard (och är en mycket bättre bil). Den ligger väl runt 6500 med 1500 mil. Du kan inte jämföra privatleasing av en förbränningsbil utan att räkna med drivmedel och ev skatt (som jag Fattat det ingår inte alltid skatten i leasingkostnaden).
Enda sätter att motivera en sr+ framför id3 är alltså om du gillar utrustning, behöver packa mer, ha dragkrok/takbox eller åker på längre resor då och då.
Jag måste ju dock säga att även id3 i sin snålaste version life har ganska mycket utrustning och framförallt sådant som jag själv värderar högt. De som jag själv känner saknas i life versionen är back kamera men kan nog samtidigt leva utan den.

Sen håller jag med, om man väljer en id3 med mycket utrustning så sticker den iväg i pris, samtidigt har den nog då nästan mer utrustning än vad M3 har.

För min del så tycker jag id3 life känns prisvärd men om man "måste" ha en massa annan utrustning så slår de kanske snabbt över mot en m3 sr+
Jag provade ID.3 igår men just nu har dom ju bara MAX versionen så lite svårt att säga med utrustningen men helt klart kommer man sakna en del på Life versionen. Säljaren trodde att Life skulle komma in i slutet av oktober så jag får prova den då. Men jag tänker att ska man ha en snål andrabil så är kanske det lilla batteriet det som gäller och kan dom då få till en start med privat leasing som börjar med en 2a så kommer dom nog lyckas få ut många bilar.
Låter som likande tankar som mig.. Vi tänker den också som andra bil och då duger nog life och kanske man ska vänta på lilla batteriet..
Hoppas de kommer någon life till lämplig handlare I Skåne också snart.
VW Id.3 Life MY20 och Volvo V60 MY19
Användarvisningsbild
thnis
Teslaägare
Inlägg: 423
Blev medlem: 22 maj 2017 16:12
Ort: Stockholm

Re: VW I.D

Inlägg av thnis »

chaffis75 skrev:
Pontus skrev:
chaffis75 skrev:
MarkusL skrev:
Mickep skrev:
funderar på leasa id3 vs tesla model 3. tom sr+ är ju dubbel så dyr! (7000 exclusive moms wtf?) är det tesla som är dyr eller id3 som är lågt prisaatt. antar att det är för att id34 kostar 400 och model 3 sr+ nästan 600.
finns det bättre leasing alt för privatpersoner (som inte momsfifflar).

som hot har jag tittat på xc40 automat T2 til ung samma pris (ring 3-4000/mån i 36 mån). Min gamla bil börjar kosta mer än vad den är värd i rep.
Både och skulle jag säga. Id3 kostade ju för några veckor sedan 4300 som billigast, tror de kallar 3500 för kampanj. Plockar du på lite utrustning på id3 kommer du snabbt upp över 6000 vilket är nära sr+ som har mycket utrustning som standard (och är en mycket bättre bil). Den ligger väl runt 6500 med 1500 mil. Du kan inte jämföra privatleasing av en förbränningsbil utan att räkna med drivmedel och ev skatt (som jag Fattat det ingår inte alltid skatten i leasingkostnaden).
Enda sätter att motivera en sr+ framför id3 är alltså om du gillar utrustning, behöver packa mer, ha dragkrok/takbox eller åker på längre resor då och då.
Jag måste ju dock säga att även id3 i sin snålaste version life har ganska mycket utrustning och framförallt sådant som jag själv värderar högt. De som jag själv känner saknas i life versionen är back kamera men kan nog samtidigt leva utan den.

Sen håller jag med, om man väljer en id3 med mycket utrustning så sticker den iväg i pris, samtidigt har den nog då nästan mer utrustning än vad M3 har.

För min del så tycker jag id3 life känns prisvärd men om man "måste" ha en massa annan utrustning så slår de kanske snabbt över mot en m3 sr+
Jag provade ID.3 igår men just nu har dom ju bara MAX versionen så lite svårt att säga med utrustningen men helt klart kommer man sakna en del på Life versionen. Säljaren trodde att Life skulle komma in i slutet av oktober så jag får prova den då. Men jag tänker att ska man ha en snål andrabil så är kanske det lilla batteriet det som gäller och kan dom då få till en start med privat leasing som börjar med en 2a så kommer dom nog lyckas få ut många bilar.
Låter som likande tankar som mig.. Vi tänker den också som andra bil och då duger nog life och kanske man ska vänta på lilla batteriet..
Hoppas de kommer någon life till lämplig handlaren e I Skåne också snart.
ID3 med minsta batteriet (och backkamera + uppdaterad 100 kw laddning) är det vi väntar på. Det batteriet har ca 40% mer tillgänglig kapacitet mot våran e-Golf. Stor förbättring mot det vi har i dag! Den versionen löser det mesta av vårat transportbehov förutom europaresorna :)
Polestar 2 2022
Model S 75 2017
VW e-Golf 2018
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14479
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: VW I.D

Inlägg av taliz »

Imorrn kör teslabjörn 1000km challenge med ID3.
Kommer den slå PS2 som gick i mål på 11 timmar och 30 min i onsdags?
Jag tror det är möjligt.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14479
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: VW I.D

Inlägg av taliz »

ID3 har tydligen ett "klonk" ala tidiga Model 3 när man snabbladdar. :D
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Svenssons
Teslaägare
Inlägg: 12321
Blev medlem: 11 aug 2014 22:59

Re: VW I.D

Inlägg av Svenssons »

taliz skrev:
ID3 har tydligen ett "klonk" ala tidiga Model 3 när man snabbladdar. :D
VW är duktiga på att klona Teslas bilar... ;)
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14479
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: VW I.D

Inlägg av taliz »

Nu har jag också provat ID3.
Gillade den betydligt mer än etron. :lol:

Hörde inget fejk motorljud som andra rapporterat. Däremot fotgängarljudet, som försvann över 30.
Det var något som tjöt och var rejält irriterande i högre hastigheter. Förhoppningsvis pga nya däck, bilen hade rullat 90 mil.
Annars var den nog lite tystare än Model 3.
Filhållaren var värdelös.
Backkameran buggade ur direkt och det blev bara svart skärm. Sen tutade bilen varje gång jag la i backen(wtf?).
Man satt högt och vindrutan är stor. Ingen kurvsmiskare som Model 3.
All in all helt ok pendlarbil.

Säljarna hävdade att ID4 skulle dyka upp hos dom redan om några veckor. Blir intressant.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Skriv svar