VW I.D

Här diskuterar vi elektriska fordon av alla slag

Moderator: Redaktion

Fredrik j
Inlägg: 10799
Blev medlem: 06 jun 2019 21:23

Re: VW I.D

Inlägg av Fredrik j »

När man har inbytesbil är det ju klurigt och veta hur mycket rabatt man fått. Det beror ju på om dom betalar marknadspris eller inte för inbytesbilen.
Gargamel
Inlägg: 1273
Blev medlem: 04 aug 2020 21:41

Re: VW I.D

Inlägg av Gargamel »

Idag såg jag en ID4, som långtidstestades av Vi bilägare.
Han stannade till i södertälje och ionity-macken och laddade typ 10 minuter.
Ifall någon har ett intresseblock att anteckna i. :D
benke_berguv
Inlägg: 139
Blev medlem: 04 jan 2017 18:54

Re: VW I.D

Inlägg av benke_berguv »

backe skrev:
martinot skrev:
HelectriC skrev:
Zalman3 skrev:
ID WEcharge.jpg
Wow, 3 månader förlängning :lol:
Både KLM och SAS har förlängt mina guldkort för 1 helt år och nu 1 helt år till. DET tycker jag är mer riktigt i dessa tider!
Har SAS EB-poäng som fryser inne sista maj om jag inte använder de. Vet du om man även kan få dessa förlängda?
https://www.sas.se/trafikinformation/fa ... eurobonus/
Om poängen förfaller så kan du gå i deras shop och köpa saker för dem istället för resor. Kostar massor med poäng men kanske bättre än att bara tappa poängen.

//Benke
backe
Inlägg: 1714
Blev medlem: 05 apr 2020 18:38

Re: VW I.D

Inlägg av backe »

benke_berguv skrev:
backe skrev:
martinot skrev:
HelectriC skrev:
Zalman3 skrev:
ID WEcharge.jpg
Wow, 3 månader förlängning :lol:
Både KLM och SAS har förlängt mina guldkort för 1 helt år och nu 1 helt år till. DET tycker jag är mer riktigt i dessa tider!
Har SAS EB-poäng som fryser inne sista maj om jag inte använder de. Vet du om man även kan få dessa förlängda?
https://www.sas.se/trafikinformation/fa ... eurobonus/
Om poängen förfaller så kan du gå i deras shop och köpa saker för dem istället för resor. Kostar massor med poäng men kanske bättre än att bara tappa poängen.

//Benke

Det gjorde jag för ett tag sen, blev ett helt gäng trisslotter :)
benke_berguv
Inlägg: 139
Blev medlem: 04 jan 2017 18:54

Re: VW I.D

Inlägg av benke_berguv »

Man får inte mycket för sina poäng i den där shoppen inte
Har några hundratusen poäng som förfaller under 2022 och hoppas de går att resa upp dem istället för att spendera i deras shop men bättre än inget

//benke
FredrikR
elbilist
Inlägg: 430
Blev medlem: 24 apr 2015 09:39
Ort: Uppsala

Re: VW I.D

Inlägg av FredrikR »

https://elbilen.se/nyheter/volkswagen-v ... A_8CrW1frg


Så VW kanske förbättrar inredningen. Den och programmeringen har ju varit de två stora klagomålen.
Sen är det som det nämns i artikeln, frågan vad det gör på priset.
Leaf 24kWh -16 (2016-2018). Ioniq 28kWh - 19 (2019-2020). Kona 64 kWh - 20 (2020-2022).
Niro 64 kWh - 19 (2022-...) Leaf 30 kWh-16 (2023-...)
Användarvisningsbild
Zalman3
Teslaägare
Inlägg: 14855
Blev medlem: 29 mar 2016 18:28
Ort: Umeå

Re: VW I.D

Inlägg av Zalman3 »

FredrikR skrev:
https://elbilen.se/nyheter/volkswagen-v ... A_8CrW1frg


Så VW kanske förbättrar inredningen. Den och programmeringen har ju varit de två stora klagomålen.
Sen är det som det nämns i artikeln, frågan vad det gör på priset.
VW sitter i en rävsax. MEB är framtagen för att prismässigt kunna konkurrera med billiga kineser.
Men kunderna knorrar att MEB bilarna inte blev så billiga som utlovats, däremot känns de billiga.

När nu kineserna kommer med exempelvis MG Marvel R som dels är hyfsat billig, 40.000 euro.
Men promotas som en premiumbil med 5G, V2X(kommunicerar med rödljus och andra bilar) V2L(eluttag)
4WD, drag, läderklädsel och läder inredning.

Om nu MEB-bilarna får lite mera premium inredning så kanske priset springer iväg ännu mera och då är man ändå för dyr mot vad man får för pengarna.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14482
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: VW I.D

Inlägg av taliz »

Lär väl komma en facelift efter 3-4 år, precis som det brukar göra.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Dasko
Inlägg: 12
Blev medlem: 13 jun 2020 07:30

Re: VW I.D

Inlägg av Dasko »

Zalman3 skrev:
FredrikR skrev:
https://elbilen.se/nyheter/volkswagen-v ... A_8CrW1frg


Så VW kanske förbättrar inredningen. Den och programmeringen har ju varit de två stora klagomålen.
Sen är det som det nämns i artikeln, frågan vad det gör på priset.
VW sitter i en rävsax. MEB är framtagen för att prismässigt kunna konkurrera med billiga kineser.
Men kunderna knorrar att MEB bilarna inte blev så billiga som utlovats, däremot känns de billiga.

När nu kineserna kommer med exempelvis MG Marvel R som dels är hyfsat billig, 40.000 euro.
Men promotas som en premiumbil med 5G, V2X(kommunicerar med rödljus och andra bilar) V2L(eluttag)
4WD, drag, läderklädsel och läder inredning.

Om nu MEB-bilarna får lite mera premium inredning så kanske priset springer iväg ännu mera och då är man ändå för dyr mot vad man får för pengarna.
Man får nog inte underskatta vad märket betyder för konsumenten. Jag tror ”kina-bilarna” kommer få det ganska tufft i Sverige. I stor utsträckning tror jag man köper bilar från ett märke man känner sig trygg med, på gott och ont såklart.

Sen är det ju såklart inte så konstigt att en bil tillverkad i Kina generellt sett blir billigare än en bil tillverkad i Europa/USA med tanke på lönekostnader. För egen del får det gärna vara hårdplast på en del ställen i bilen om jag vet att det är tillverkad av arbetare med schyssta arbetsvillkor.
Dasko
Inlägg: 12
Blev medlem: 13 jun 2020 07:30

Re: VW I.D

Inlägg av Dasko »

Dasko skrev:
Zalman3 skrev:
FredrikR skrev:
https://elbilen.se/nyheter/volkswagen-v ... A_8CrW1frg


Så VW kanske förbättrar inredningen. Den och programmeringen har ju varit de två stora klagomålen.
Sen är det som det nämns i artikeln, frågan vad det gör på priset.
VW sitter i en rävsax. MEB är framtagen för att prismässigt kunna konkurrera med billiga kineser.
Men kunderna knorrar att MEB bilarna inte blev så billiga som utlovats, däremot känns de billiga.

När nu kineserna kommer med exempelvis MG Marvel R som dels är hyfsat billig, 40.000 euro.
Men promotas som en premiumbil med 5G, V2X(kommunicerar med rödljus och andra bilar) V2L(eluttag)
4WD, drag, läderklädsel och läder inredning.

Om nu MEB-bilarna får lite mera premium inredning så kanske priset springer iväg ännu mera och då är man ändå för dyr mot vad man får för pengarna.
Man får nog inte underskatta vad märket betyder för konsumenten. Jag tror ”kina-bilarna” kommer få det ganska tufft i Sverige. I stor utsträckning tror jag man köper bilar från ett märke man känner sig trygg med, på gott och ont såklart.

Sen är det ju såklart inte så konstigt att en bil tillverkad i Kina generellt sett blir billigare än en bil tillverkad i Europa/USA med tanke på lönekostnader. För egen del får det gärna vara ”billig” hårdplast på en del ställen i bilen om jag vet att det är tillverkad av arbetare med schyssta arbetsvillkor.
Användarvisningsbild
Zalman3
Teslaägare
Inlägg: 14855
Blev medlem: 29 mar 2016 18:28
Ort: Umeå

Re: VW I.D

Inlägg av Zalman3 »

Dasko skrev:
Zalman3 skrev:
FredrikR skrev:
https://elbilen.se/nyheter/volkswagen-v ... A_8CrW1frg


Så VW kanske förbättrar inredningen. Den och programmeringen har ju varit de två stora klagomålen.
Sen är det som det nämns i artikeln, frågan vad det gör på priset.
VW sitter i en rävsax. MEB är framtagen för att prismässigt kunna konkurrera med billiga kineser.
Men kunderna knorrar att MEB bilarna inte blev så billiga som utlovats, däremot känns de billiga.

När nu kineserna kommer med exempelvis MG Marvel R som dels är hyfsat billig, 40.000 euro.
Men promotas som en premiumbil med 5G, V2X(kommunicerar med rödljus och andra bilar) V2L(eluttag)
4WD, drag, läderklädsel och läder inredning.

Om nu MEB-bilarna får lite mera premium inredning så kanske priset springer iväg ännu mera och då är man ändå för dyr mot vad man får för pengarna.
Man får nog inte underskatta vad märket betyder för konsumenten. Jag tror ”kina-bilarna” kommer få det ganska tufft i Sverige. I stor utsträckning tror jag man köper bilar från ett märke man känner sig trygg med, på gott och ont såklart.

Sen är det ju såklart inte så konstigt att en bil tillverkad i Kina generellt sett blir billigare än en bil tillverkad i Europa/USA med tanke på lönekostnader. För egen del får det gärna vara hårdplast på en del ställen i bilen om jag vet att det är tillverkad av arbetare med schyssta arbetsvillkor.
Lite intressant vore att få veta vad en MG ZS EV kostar att tillverka. Den säljs ju för 339.900kr i Sverige.

Det är inte säkert att en Kina Tesla SR+ kostar så speciellt mycket mera att tillverka.

EDIT:
ID4 har sålt grymt bra.
Blir en av Sveriges mest sålda bilar i april.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
pingflood
Inlägg: 130
Blev medlem: 03 dec 2020 10:56

Re: VW I.D

Inlägg av pingflood »

Zalman3 skrev:
Dasko skrev:
Zalman3 skrev:
FredrikR skrev:
https://elbilen.se/nyheter/volkswagen-v ... A_8CrW1frg


Så VW kanske förbättrar inredningen. Den och programmeringen har ju varit de två stora klagomålen.
Sen är det som det nämns i artikeln, frågan vad det gör på priset.
VW sitter i en rävsax. MEB är framtagen för att prismässigt kunna konkurrera med billiga kineser.
Men kunderna knorrar att MEB bilarna inte blev så billiga som utlovats, däremot känns de billiga.

När nu kineserna kommer med exempelvis MG Marvel R som dels är hyfsat billig, 40.000 euro.
Men promotas som en premiumbil med 5G, V2X(kommunicerar med rödljus och andra bilar) V2L(eluttag)
4WD, drag, läderklädsel och läder inredning.

Om nu MEB-bilarna får lite mera premium inredning så kanske priset springer iväg ännu mera och då är man ändå för dyr mot vad man får för pengarna.
Man får nog inte underskatta vad märket betyder för konsumenten. Jag tror ”kina-bilarna” kommer få det ganska tufft i Sverige. I stor utsträckning tror jag man köper bilar från ett märke man känner sig trygg med, på gott och ont såklart.

Sen är det ju såklart inte så konstigt att en bil tillverkad i Kina generellt sett blir billigare än en bil tillverkad i Europa/USA med tanke på lönekostnader. För egen del får det gärna vara hårdplast på en del ställen i bilen om jag vet att det är tillverkad av arbetare med schyssta arbetsvillkor.
Lite intressant vore att få veta vad en MG ZS EV kostar att tillverka. Den säljs ju för 339.900kr i Sverige.

Det är inte säkert att en Kina Tesla SR+ kostar så speciellt mycket mera att tillverka.

EDIT:
ID4 har sålt grymt bra.
Blir en av Sveriges mest sålda bilar i april.
Har väl lite att göra med att den släpptes i April så alla som väntat får ut och reggar sin. Blir mer intressant att se hur den säljer resten av året.
Hoppsan_84
Inlägg: 264
Blev medlem: 09 dec 2020 22:19

Re: VW I.D

Inlägg av Hoppsan_84 »

Jag kolla runt lite i vad man betalar med We Charge eftersom det ingår ett år med ID4.

Planen va att det skulle vara ett smidigt kort när Frugan är ute och åker och Ionity inte är tillgängligt.
Jag får nog behålla min palett av taggar och appar ett tag till.

E.on 50kw (4,95 i E.on appen)
5AD414F3-9B00-40D2-B758-A5AC69BD56A5.jpeg
Ionity 350kw (8.70 utan abonnemang)
719C7AD3-1594-4EA2-84BC-703B6B19BCB0.jpeg
BEE 50kw (5.00 i BEE appen)
87B68CDE-E2AD-4307-A233-218752C23091.jpeg
El2an
Inlägg: 57
Blev medlem: 19 okt 2020 17:26

Re: VW I.D

Inlägg av El2an »

Hoppsan_84 skrev:
Jag kolla runt lite i vad man betalar med We Charge eftersom det ingår ett år med ID4.

Planen va att det skulle vara ett smidigt kort när Frugan är ute och åker och Ionity inte är tillgängligt.
Jag får nog behålla min palett av taggar och appar ett tag till.
Helt sjuka priser :shock:
Raptor
Inlägg: 149
Blev medlem: 09 aug 2017 12:39

Re: VW I.D

Inlägg av Raptor »

Dasko skrev:
Zalman3 skrev:
FredrikR skrev:
https://elbilen.se/nyheter/volkswagen-v ... A_8CrW1frg


Så VW kanske förbättrar inredningen. Den och programmeringen har ju varit de två stora klagomålen.
Sen är det som det nämns i artikeln, frågan vad det gör på priset.
VW sitter i en rävsax. MEB är framtagen för att prismässigt kunna konkurrera med billiga kineser.
Men kunderna knorrar att MEB bilarna inte blev så billiga som utlovats, däremot känns de billiga.

När nu kineserna kommer med exempelvis MG Marvel R som dels är hyfsat billig, 40.000 euro.
Men promotas som en premiumbil med 5G, V2X(kommunicerar med rödljus och andra bilar) V2L(eluttag)
4WD, drag, läderklädsel och läder inredning.

Om nu MEB-bilarna får lite mera premium inredning så kanske priset springer iväg ännu mera och då är man ändå för dyr mot vad man får för pengarna.
Man får nog inte underskatta vad märket betyder för konsumenten. Jag tror ”kina-bilarna” kommer få det ganska tufft i Sverige. I stor utsträckning tror jag man köper bilar från ett märke man känner sig trygg med, på gott och ont såklart.

Sen är det ju såklart inte så konstigt att en bil tillverkad i Kina generellt sett blir billigare än en bil tillverkad i Europa/USA med tanke på lönekostnader. För egen del får det gärna vara hårdplast på en del ställen i bilen om jag vet att det är tillverkad av arbetare med schyssta arbetsvillkor.
Här i Sverige kan kineserna ta över genom att privatleasa de billigt, som de gjort med MG ZS. Då är all bekymmer om hållbarhet och kvalitet inte ditt.
Fredrik j
Inlägg: 10799
Blev medlem: 06 jun 2019 21:23

Re: VW I.D

Inlägg av Fredrik j »

Raptor skrev:
Dasko skrev:
Zalman3 skrev:
FredrikR skrev:
https://elbilen.se/nyheter/volkswagen-v ... A_8CrW1frg


Så VW kanske förbättrar inredningen. Den och programmeringen har ju varit de två stora klagomålen.
Sen är det som det nämns i artikeln, frågan vad det gör på priset.
VW sitter i en rävsax. MEB är framtagen för att prismässigt kunna konkurrera med billiga kineser.
Men kunderna knorrar att MEB bilarna inte blev så billiga som utlovats, däremot känns de billiga.

När nu kineserna kommer med exempelvis MG Marvel R som dels är hyfsat billig, 40.000 euro.
Men promotas som en premiumbil med 5G, V2X(kommunicerar med rödljus och andra bilar) V2L(eluttag)
4WD, drag, läderklädsel och läder inredning.

Om nu MEB-bilarna får lite mera premium inredning så kanske priset springer iväg ännu mera och då är man ändå för dyr mot vad man får för pengarna.
Man får nog inte underskatta vad märket betyder för konsumenten. Jag tror ”kina-bilarna” kommer få det ganska tufft i Sverige. I stor utsträckning tror jag man köper bilar från ett märke man känner sig trygg med, på gott och ont såklart.

Sen är det ju såklart inte så konstigt att en bil tillverkad i Kina generellt sett blir billigare än en bil tillverkad i Europa/USA med tanke på lönekostnader. För egen del får det gärna vara hårdplast på en del ställen i bilen om jag vet att det är tillverkad av arbetare med schyssta arbetsvillkor.
Här i Sverige kan kineserna ta över genom att privatleasa de billigt, som de gjort med MG ZS. Då är all bekymmer om hållbarhet och kvalitet inte ditt.
Det måste finnas en marknad för 2 år gamla 3000-milsbilar för att priserna ska vara hållbara.
Men det är klart man ska utnyttja om en tillverkare vill slå sig in.
Raptor
Inlägg: 149
Blev medlem: 09 aug 2017 12:39

Re: VW I.D

Inlägg av Raptor »

Fredrik j skrev:

Det måste finnas en marknad för 2 år gamla 3000-milsbilar för att priserna ska vara hållbara.
Men det är klart man ska utnyttja om en tillverkare vill slå sig in.
Pris styr om marknad finns för 2 år gamla 3000 milsbilar.
Antagligen är det tillverkaren som tar smällen om de går in med starka privatleasingerbjudanden och dåligt andrahandsvärde.
Fredrik j
Inlägg: 10799
Blev medlem: 06 jun 2019 21:23

Re: VW I.D

Inlägg av Fredrik j »

Raptor skrev:
Fredrik j skrev:

Det måste finnas en marknad för 2 år gamla 3000-milsbilar för att priserna ska vara hållbara.
Men det är klart man ska utnyttja om en tillverkare vill slå sig in.
Pris styr om marknad finns för 2 år gamla 3000 milsbilar.
Antagligen är det tillverkaren som tar smällen om de går in med starka privatleasingerbjudanden och dåligt andrahandsvärde.
Knappast ett recept om man ska "ta över"....
Raptor
Inlägg: 149
Blev medlem: 09 aug 2017 12:39

Re: VW I.D

Inlägg av Raptor »

Fredrik j skrev:
Raptor skrev:
Fredrik j skrev:

Det måste finnas en marknad för 2 år gamla 3000-milsbilar för att priserna ska vara hållbara.
Men det är klart man ska utnyttja om en tillverkare vill slå sig in.
Pris styr om marknad finns för 2 år gamla 3000 milsbilar.
Antagligen är det tillverkaren som tar smällen om de går in med starka privatleasingerbjudanden och dåligt andrahandsvärde.
Knappast ett recept om man ska "ta över"....
Kineserna kommer absolut att skaka om bilmarknaden.
De har börjat fatta kvalitet och innovation.
Se DJI (här har de ~70% av marknaden).
Även Xiaomi, Anker. Etc...
dfa
Inlägg: 432
Blev medlem: 27 apr 2020 10:25

Re: VW I.D

Inlägg av dfa »

Vet inte om det redan skrivits, men ID.4 var den mest registrerade bilen i Sverige i April av alla biltyper, enligt Bilsweden

Av ID.4 registrerades 1444st följt av tvåan Volvo S/V60 med 801st.


ID.4 leder även över Tesla Model 3 för 2021 YTD (alltså även inkluderat Q1) som sveriges mest registerade elbil just nu.
chaffis75
elbilist
Inlägg: 4873
Blev medlem: 21 okt 2016 07:39
Ort: Löddeköpinge

Re: VW I.D

Inlägg av chaffis75 »

dfa skrev:
Vet inte om det redan skrivits, men ID.4 var den mest registrerade bilen i Sverige i April av alla biltyper, enligt Bilsweden

Av ID.4 registrerades 1444st följt av tvåan Volvo S/V60 med 801st.


ID.4 leder även över Tesla Model 3 för 2021 YTD (alltså även inkluderat Q1) som sveriges mest registerade elbil just nu.
Häftigt även om de såklart blir en puckel i början.. Ska blir kul att se hur de ser ut mot slutet av året..
VW Id.3 Life MY20 och Volvo V60 MY19
Användarvisningsbild
Zalman3
Teslaägare
Inlägg: 14855
Blev medlem: 29 mar 2016 18:28
Ort: Umeå

Re: VW I.D

Inlägg av Zalman3 »

chaffis75 skrev:
dfa skrev:
Vet inte om det redan skrivits, men ID.4 var den mest registrerade bilen i Sverige i April av alla biltyper, enligt Bilsweden

Av ID.4 registrerades 1444st följt av tvåan Volvo S/V60 med 801st.


ID.4 leder även över Tesla Model 3 för 2021 YTD (alltså även inkluderat Q1) som sveriges mest registerade elbil just nu.
Häftigt även om de såklart blir en puckel i början.. Ska blir kul att se hur de ser ut mot slutet av året..
Mycket större puckel för ID3.
2020 december, 2569 bilar
2021 januari, 25 bilar
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
chaffis75
elbilist
Inlägg: 4873
Blev medlem: 21 okt 2016 07:39
Ort: Löddeköpinge

Re: VW I.D

Inlägg av chaffis75 »

Zalman3 skrev:
chaffis75 skrev:
dfa skrev:
Vet inte om det redan skrivits, men ID.4 var den mest registrerade bilen i Sverige i April av alla biltyper, enligt Bilsweden

Av ID.4 registrerades 1444st följt av tvåan Volvo S/V60 med 801st.


ID.4 leder även över Tesla Model 3 för 2021 YTD (alltså även inkluderat Q1) som sveriges mest registerade elbil just nu.
Häftigt även om de såklart blir en puckel i början.. Ska blir kul att se hur de ser ut mot slutet av året..
Mycket större puckel för ID3.
2020 december, 2569 bilar
2021 januari, 25 bilar
Något som har siffrorna efter Jan för. Id3? Kanske de är lite tesla stuk där, få ut så mycket de går innan året var slut..
VW Id.3 Life MY20 och Volvo V60 MY19
dfa
Inlägg: 432
Blev medlem: 27 apr 2020 10:25

Re: VW I.D

Inlägg av dfa »

Zalman3 skrev:
chaffis75 skrev:
dfa skrev:
Vet inte om det redan skrivits, men ID.4 var den mest registrerade bilen i Sverige i April av alla biltyper, enligt Bilsweden

Av ID.4 registrerades 1444st följt av tvåan Volvo S/V60 med 801st.


ID.4 leder även över Tesla Model 3 för 2021 YTD (alltså även inkluderat Q1) som sveriges mest registerade elbil just nu.
Häftigt även om de såklart blir en puckel i början.. Ska blir kul att se hur de ser ut mot slutet av året..
Mycket större puckel för ID3.
2020 december, 2569 bilar
2021 januari, 25 bilar
...och Tesla levererade 23st 3:or i Januari och 1192st i Mars samma år.
Jag vet inte riktig vart du vill komma med att jämföra två slumpmässigt valda månader för random bilmodell.
Användarvisningsbild
Zalman3
Teslaägare
Inlägg: 14855
Blev medlem: 29 mar 2016 18:28
Ort: Umeå

Re: VW I.D

Inlägg av Zalman3 »

dfa skrev:
Zalman3 skrev:
chaffis75 skrev:
dfa skrev:
Vet inte om det redan skrivits, men ID.4 var den mest registrerade bilen i Sverige i April av alla biltyper, enligt Bilsweden

Av ID.4 registrerades 1444st följt av tvåan Volvo S/V60 med 801st.


ID.4 leder även över Tesla Model 3 för 2021 YTD (alltså även inkluderat Q1) som sveriges mest registerade elbil just nu.
Häftigt även om de såklart blir en puckel i början.. Ska blir kul att se hur de ser ut mot slutet av året..
Mycket större puckel för ID3.
2020 december, 2569 bilar
2021 januari, 25 bilar
...och Tesla levererade 23st 3:or i Januari och 1192st i Mars samma år.
Jag vet inte riktig vart du vill komma med att jämföra två slumpmässigt valda månader för random bilmodell.

Att Tesla skeppar flest bilar den tredje månaden i varje kvartal är ingen nyhet.
Men att ID3 har så låga volymer förstår jag inte.
Det beror inte på upprampning eftersom den byggts sedan 4 november 2019. Och att skeppa från Tyskland till Sverige är ingen orsak.
Är det mjukvaran som 1,5 år från produktionsstart som fortfarande spökar?
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Skriv svar