VW I.D
Moderator: Redaktion
Re: VW I.D
Jag väntar fortfarande på återkoppling efter att jag skickade in min bekräftelse igår kväll… men nu har avtalet försvunnit helt i appen, så kanske är något på g i bakgrunden…
VW Id.3 Pro Performance Family MY21
Re: VW I.D
Jag fick teckna ett nytt i appen.Klart nu.krille skrev:Jag väntar fortfarande på återkoppling efter att jag skickade in min bekräftelse igår kväll… men nu har avtalet försvunnit helt i appen, så kanske är något på g i bakgrunden…
feb 2019: Leaf 30 Tekna. Med vit lack.
sep 2020: ID. 3 1'st Plus. Med vit ratt...
sep 2020: ID. 3 1'st Plus. Med vit ratt...
Re: VW I.D
3,15 kr/kWh på alla Ionity i SverigeDodde skrev:Blir det då 3,90kr/kw när man laddar på t ex E.ONs 150 laddare?
3,90 kr/kWh på övriga DC-laddare som ingår i Wecharge i Sverige
3,40 kr/kWh på alla AC-laddare som ingår i Wecharge i Sverige
Samma uppdelning även utomlands, men olika pris i olika länder, samt att en del länder och/eller laddningsformer tar betalt per minut istället för per kWh.
VW Id.3 Pro Performance Family MY21
Re: VW I.D
Fick du återkoppling med instruktioner om att göra så? Eller provade du bara? Jag har fortfarande inget abonnemang i appen och ingen återkopplingPapaD skrev:Jag fick teckna ett nytt i appen.Klart nu.krille skrev:Jag väntar fortfarande på återkoppling efter att jag skickade in min bekräftelse igår kväll… men nu har avtalet försvunnit helt i appen, så kanske är något på g i bakgrunden…
VW Id.3 Pro Performance Family MY21
Re: VW I.D
Fattar jag de rätt att de är dessa priser som gäller eller så fungerar de helt enkelt inta att betala med we charge?krille skrev:3,15 kr/kWh på alla Ionity i SverigeDodde skrev:Blir det då 3,90kr/kw när man laddar på t ex E.ONs 150 laddare?
3,90 kr/kWh på övriga DC-laddare som ingår i Wecharge i Sverige
3,40 kr/kWh på alla AC-laddare som ingår i Wecharge i Sverige
Samma uppdelning även utomlands, men olika pris i olika länder, samt att en del länder och/eller laddningsformer tar betalt per minut istället för per kWh.
De jag tänker på är att slippa chock priser som plug and chage (så heter de väl som skickades med polestar) tex haft ibland på vissa ställe.
Om de funkar på de sätta så är de ju grymt bra. Ingen risk för överraskningar då..
VW Id.3 Life MY20 och Volvo V60 MY19
Re: VW I.D
Efter att jag ringt igår fick jag ett mail som jag skulle svara på och godkänna att jag ville uppdatera mitt avtal till den nya taxan. Svarade på mailet igår kväll, och när jag öppnade appen idag för att visa mitt aktuella avtal hade det återställts så att jag igen kunde välja igen bland de tre abonnemangsformerna. Valde Plus, befintligt laddkort, och knappade in koden som stod på kortet. Nu ser jag de uppdaterade taxorna i när jag klickar på "översikt avtal". Ska ut och åka i helgen, förhoppningsvis fungerar det som annonserat! Klickar jag nu på t ex en MER-laddare i appens karta står det att det ska kosta 3,90/kWh (ironiskt nog mindre än MER själva som tar 5 kr/kWh... )krille skrev:Fick du återkoppling med instruktioner om att göra så? Eller provade du bara? Jag har fortfarande inget abonnemang i appen och ingen återkopplingPapaD skrev:Jag fick teckna ett nytt i appen.Klart nu.krille skrev:Jag väntar fortfarande på återkoppling efter att jag skickade in min bekräftelse igår kväll… men nu har avtalet försvunnit helt i appen, så kanske är något på g i bakgrunden…
Re: VW I.D
Du tänker på Plugsurfing som skickades med Polestar... där har de ju ingen enhetstaxa, vilket är det som Wecharge har infört nu. Antingen funkar det att betala med kortet eller inte. Funkar kortet gäller taxan i prislistan jag tog siffrorna från...chaffis75 skrev:Fattar jag de rätt att de är dessa priser som gäller eller så fungerar de helt enkelt inta att betala med we charge?krille skrev:3,15 kr/kWh på alla Ionity i SverigeDodde skrev:Blir det då 3,90kr/kw när man laddar på t ex E.ONs 150 laddare?
3,90 kr/kWh på övriga DC-laddare som ingår i Wecharge i Sverige
3,40 kr/kWh på alla AC-laddare som ingår i Wecharge i Sverige
Samma uppdelning även utomlands, men olika pris i olika länder, samt att en del länder och/eller laddningsformer tar betalt per minut istället för per kWh.
De jag tänker på är att slippa chock priser som plug and chage (så heter de väl som skickades med polestar) tex haft ibland på vissa ställe.
Om de funkar på de sätta så är de ju grymt bra. Ingen risk för överraskningar då..
VW Id.3 Pro Performance Family MY21
Re: VW I.D
Gjorde likadant nu. Dock så fick jag svar på mailet igår att de skulle höra av sig när det var klart... Men men.. nu är det ju fixat i alla fallsimin skrev:Efter att jag ringt igår fick jag ett mail som jag skulle svara på och godkänna att jag ville uppdatera mitt avtal till den nya taxan. Svarade på mailet igår kväll, och när jag öppnade appen idag för att visa mitt aktuella avtal hade det återställts så att jag igen kunde välja igen bland de tre abonnemangsformerna. Valde Plus, befintligt laddkort, och knappade in koden som stod på kortet. Nu ser jag de uppdaterade taxorna i när jag klickar på "översikt avtal". Ska ut och åka i helgen, förhoppningsvis fungerar det som annonserat! Klickar jag nu på t ex en MER-laddare i appens karta står det att det ska kosta 3,90/kWh (ironiskt nog mindre än MER själva som tar 5 kr/kWh... )krille skrev:Fick du återkoppling med instruktioner om att göra så? Eller provade du bara? Jag har fortfarande inget abonnemang i appen och ingen återkopplingPapaD skrev:Jag fick teckna ett nytt i appen.Klart nu.krille skrev:Jag väntar fortfarande på återkoppling efter att jag skickade in min bekräftelse igår kväll… men nu har avtalet försvunnit helt i appen, så kanske är något på g i bakgrunden…
VW Id.3 Pro Performance Family MY21
Re: VW I.D
Bifogar prislistan för "Nya We Charge Plus".krille skrev:Du tänker på Plugsurfing som skickades med Polestar... där har de ju ingen enhetstaxa, vilket är det som Wecharge har infört nu. Antingen funkar det att betala med kortet eller inte. Funkar kortet gäller taxan i prislistan jag tog siffrorna från...chaffis75 skrev:Fattar jag de rätt att de är dessa priser som gäller eller så fungerar de helt enkelt inta att betala med we charge?krille skrev:3,15 kr/kWh på alla Ionity i SverigeDodde skrev:Blir det då 3,90kr/kw när man laddar på t ex E.ONs 150 laddare?
3,90 kr/kWh på övriga DC-laddare som ingår i Wecharge i Sverige
3,40 kr/kWh på alla AC-laddare som ingår i Wecharge i Sverige
Samma uppdelning även utomlands, men olika pris i olika länder, samt att en del länder och/eller laddningsformer tar betalt per minut istället för per kWh.
De jag tänker på är att slippa chock priser som plug and chage (så heter de väl som skickades med polestar) tex haft ibland på vissa ställe.
Om de funkar på de sätta så är de ju grymt bra. Ingen risk för överraskningar då..
VW Id.3 Pro Performance Family MY21
Re: VW I.D
Funkar det som det är sagt ovan är det grymt bra. MER och E.ON t ex. Vet inte om det finns någon stor aktör i Tyskland som är knutna till We charge exkl IONITY.
Re: VW I.D
Aral, Allego, EnBW t ex verkar funka med WeCharge. 0,47€/kWh enl. appen med WeCharge plus.Dodde skrev:Funkar det som det är sagt ovan är det grymt bra. MER och E.ON t ex. Vet inte om det finns någon stor aktör i Tyskland som är knutna till We charge exkl IONITY.
Re: VW I.D
Nu kom ett mail om att de sagt upp mitt gamla avtal och det var fritt att teckna ett nytt. Lite annorlunda mot hur det lät igår, men jag är nöjd...krille skrev:Gjorde likadant nu. Dock så fick jag svar på mailet igår att de skulle höra av sig när det var klart... Men men.. nu är det ju fixat i alla fallsimin skrev:Efter att jag ringt igår fick jag ett mail som jag skulle svara på och godkänna att jag ville uppdatera mitt avtal till den nya taxan. Svarade på mailet igår kväll, och när jag öppnade appen idag för att visa mitt aktuella avtal hade det återställts så att jag igen kunde välja igen bland de tre abonnemangsformerna. Valde Plus, befintligt laddkort, och knappade in koden som stod på kortet. Nu ser jag de uppdaterade taxorna i när jag klickar på "översikt avtal". Ska ut och åka i helgen, förhoppningsvis fungerar det som annonserat! Klickar jag nu på t ex en MER-laddare i appens karta står det att det ska kosta 3,90/kWh (ironiskt nog mindre än MER själva som tar 5 kr/kWh... )krille skrev:Fick du återkoppling med instruktioner om att göra så? Eller provade du bara? Jag har fortfarande inget abonnemang i appen och ingen återkopplingPapaD skrev:Jag fick teckna ett nytt i appen.Klart nu.krille skrev:Jag väntar fortfarande på återkoppling efter att jag skickade in min bekräftelse igår kväll… men nu har avtalet försvunnit helt i appen, så kanske är något på g i bakgrunden…
VW Id.3 Pro Performance Family MY21
Re: VW I.D
Ja helt rätt plugsurfing var de jag tänte på..krille skrev:Du tänker på Plugsurfing som skickades med Polestar... där har de ju ingen enhetstaxa, vilket är det som Wecharge har infört nu. Antingen funkar det att betala med kortet eller inte. Funkar kortet gäller taxan i prislistan jag tog siffrorna från...chaffis75 skrev:Fattar jag de rätt att de är dessa priser som gäller eller så fungerar de helt enkelt inta att betala med we charge?krille skrev:3,15 kr/kWh på alla Ionity i SverigeDodde skrev:Blir det då 3,90kr/kw när man laddar på t ex E.ONs 150 laddare?
3,90 kr/kWh på övriga DC-laddare som ingår i Wecharge i Sverige
3,40 kr/kWh på alla AC-laddare som ingår i Wecharge i Sverige
Samma uppdelning även utomlands, men olika pris i olika länder, samt att en del länder och/eller laddningsformer tar betalt per minut istället för per kWh.
De jag tänker på är att slippa chock priser som plug and chage (så heter de väl som skickades med polestar) tex haft ibland på vissa ställe.
Om de funkar på de sätta så är de ju grymt bra. Ingen risk för överraskningar då..
Får. Säga att detta låter bra.. Jag har tidigare inte haft en tanke på att använda we charge då jag tyckte de inte varit bra nog men detta låter som de både är enkelt och rimliga priser och antar de är enkelt även i utlandet typ Danmark och Tyskland som vi (innan corona) besökt regelbundet.
Kul att de fattar att de behöver denna typen av laddkort för att de ska kännas både tryggt och enkelt ett köra med elbil både hemma och utomlands.
VW Id.3 Life MY20 och Volvo V60 MY19
Re: VW I.D
Inte det lättaste att komma fram tyvärr. 5 min av info och sedan kommer det att dom inte kan ta samtalet. Störigt!
Re: VW I.D
Jag skickade ett mejl till supporten, och mitt befintliga avtal blev borttaget samma dag. Och sedan kunde jag välja ett nytt.Dodde skrev:Inte det lättaste att komma fram tyvärr. 5 min av info och sedan kommer det att dom inte kan ta samtalet. Störigt!
Re: VW I.D
Provladdade lite idag.Dodde skrev:Funkar det som det är sagt ovan är det grymt bra. MER och E.ON t ex. Vet inte om det finns någon stor aktör i Tyskland som är knutna till We charge exkl IONITY.
Först på Okq8, där acceppterades inte kortet... men tror att laddarna kan ha varit offline.
Sedan AC-laddning hos Mer.
Till sist DC-laddning hos Porsche Center.
Debitering helt som förväntat vad gäller priset.
VW Id.3 Pro Performance Family MY21
Re: VW I.D
OKQ8s nya egna laddare ingår inte i We Charge.krille skrev:Provladdade lite idag.
Först på Okq8, där acceppterades inte kortet... men tror att laddarna kan ha varit offline.
Sedan AC-laddning hos Mer.
Till sist DC-laddning hos Porsche Center.
Debitering helt som förväntat vad gäller priset.
Re: VW I.D
Det stod dock att den skulle vara med i WeCharge i We Connect ID-appen... men det är nog som du säger nu när jag tänker efter, läste nog det någonstansJonasK skrev:OKQ8s nya egna laddare ingår inte i We Charge.krille skrev:Provladdade lite idag.
Först på Okq8, där acceppterades inte kortet... men tror att laddarna kan ha varit offline.
Sedan AC-laddning hos Mer.
Till sist DC-laddning hos Porsche Center.
Debitering helt som förväntat vad gäller priset.
VW Id.3 Pro Performance Family MY21
- Off Grid Byggaren
- Inlägg: 2273
- Blev medlem: 06 jan 2016 22:40
Re: VW I.D
Vid en del OKQ8 mackar står det någon enstaka 50 kW laddare som hör till MER eller E.ONkrille skrev:Det stod dock att den skulle vara med i WeCharge i We Connect ID-appen... men det är nog som du säger nu när jag tänker efter, läste nog det någonstansJonasK skrev:OKQ8s nya egna laddare ingår inte i We Charge.krille skrev:Provladdade lite idag.
Först på Okq8, där acceppterades inte kortet... men tror att laddarna kan ha varit offline.
Sedan AC-laddning hos Mer.
Till sist DC-laddning hos Porsche Center.
Debitering helt som förväntat vad gäller priset.
De kanske funkar?
Re: VW I.D
Hur kan leasingen öka med ca 500 per månad om man förlänger leasingen? Tog bara två år. Bör inte en billigare äldre bil ha en lägre kostnad? Heja vw finans…
Fick inte förlänga befintligt om jag inte har bokat ny bil.
Fick inte förlänga befintligt om jag inte har bokat ny bil.
- Off Grid Byggaren
- Inlägg: 2273
- Blev medlem: 06 jan 2016 22:40
Re: VW I.D
Ofta använder de miljöbilsbonusen för att hålla ned leasingavgiften i början.Blipblop skrev:Hur kan leasingen öka med ca 500 per månad om man förlänger leasingen? Tog bara två år. Bör inte en billigare äldre bil ha en lägre kostnad? Heja vw finans…
Fick inte förlänga befintligt om jag inte har bokat ny bil.
Den borde varit cirka 3000:- per månad, så de har isåfall sänkt leasingen med 2500:- nu.
Re: VW I.D
Orkar du utveckla?Blipblop skrev:Hur kan leasingen öka med ca 500 per månad om man förlänger leasingen? Tog bara två år. Bör inte en billigare äldre bil ha en lägre kostnad? Heja vw finans…
Fick inte förlänga befintligt om jag inte har bokat ny bil.
Re: VW I.D
Friends and family 2999 sek plus cykelhållare, högre mil osv som blev 3800 per månad. Nu med högre räntor är det ganska precis 4000kr.Lacho skrev:Orkar du utveckla?Blipblop skrev:Hur kan leasingen öka med ca 500 per månad om man förlänger leasingen? Tog bara två år. Bör inte en billigare äldre bil ha en lägre kostnad? Heja vw finans…
Fick inte förlänga befintligt om jag inte har bokat ny bil.
Vid nyår går leasingen ut som för hundratals andra bilar (gissar jag) och om jag frågar vw finans vad det skulle kosta att leasa den i 6 månader till så blir nya kostnaden typ 4550. Personligen tycker jag det är orimligt med en två år gammal bil som kostar mer än leasing från ny. Behövs mer info?