VW I.D

Här diskuterar vi elektriska fordon av alla slag

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
thnis
Teslaägare
Inlägg: 423
Blev medlem: 22 maj 2017 16:12
Ort: Stockholm

Re: VW I.D

Inlägg av thnis »

Zalman3 skrev:
VW ID3 går först till personal för kvalitetssäkring.
VW ID.3 går först till anställda för "långtgående kvalitetssäkring"

Förra veckan rapporterade vi igen om VW ID.3 och dess programvaruproblem. Du kan läsa om tidigare rapporter, aktuell status och vad VW har för avsikt att göra i den här artikeln "VW ID.3 och programvaruproblemen -" långt ifrån marknadsmognad " . VW har berättat för electrek.co att schemat för start i Europa för den här sommaren är ”fast”. Dessutom gavs det förståelse för att de första ID.3 som kom från monteringslinjen skulle "överlämnas till anställda på Volkswagen-anläggningarna för omfattande kvalitetssäkring" .
VW ville inte heller gå in på mer information om den engelskspråkiga portalen. Med tanke på rykten, för att förstå den slimmade nedvarianten, som borde komma ut på gatan först: De digitala funktionerna för marknadslansering kommer att regelbundet och gradvis läggas till och utökas under de kommande månaderna. Programvaran installeras i fordonen under produktionen och uppdateras före leverans till våra kunder och även efteråt när uppdateringar är tillgängliga. "Höga kvalitetsstandarder" har högsta prioritet för företaget.
Därför notatet att den första VW ID.3 drivs, testas och utvärderas också av företagets anställda. ”Vi har beslutat att de första fordonen som kommer från monteringslinjen kommer att överlämnas till anställda i Volkswagen-anläggningen för omfattande kvalitetssäkring som en del av de dagliga testerna. Våra medarbetare kommer därför att ge oss avgörande feedback om ID.3: s prestanda - innan vi levererar till kunderna, berättade VW till e-mobilitetsportalen.
För närvarande bör man anta att allt kommer att gå som planerat. Med andra ord, ”First Edition” - där alla 30 000 stycken ska komma parallellt på gatan - kommer verkligen att komma på gatan sommaren 2020. Vidare tillkännagav en talesman för VW i januari att företaget ville bygga cirka 100 000 elbilar i sin fabrik i Zwickau i år . Det verkar också nu ifrågasättas.
https://www.elektroauto-news.net/2020/v ... sicherung/
Det här är väl inte ny information? VW´s personal kör väl redan runt med dessa bilar och rapporterar in fel sedan en bra tid tillbaka vad jag har läst och förstått. :)
Polestar 2 2022
Model S 75 2017
VW e-Golf 2018
Användarvisningsbild
thnis
Teslaägare
Inlägg: 423
Blev medlem: 22 maj 2017 16:12
Ort: Stockholm

Re: VW I.D

Inlägg av thnis »

Mickep skrev:
Vad är det för några "problem" de menar. Är det typ teslas spökbromsnigsproblem eller är det att föraren katapultuskjuts när den trycker på gas-broms gas-broms i en viss ordning?
:D Kan vara det. Händer i alla fall mig ofta i min Tesla.
Polestar 2 2022
Model S 75 2017
VW e-Golf 2018
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14381
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: VW I.D

Inlägg av taliz »

https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
granlundii
Inlägg: 284
Blev medlem: 10 apr 2019 08:35

Re: VW I.D

Inlägg av granlundii »

Jag såg nu på nätet priser på ID3 i Finland, som en spekulant hade fått i butik. Billigaste versionen startar från 40000€ (45 KWh). Inget vidare om tanken var att bilen skulle kosta under 30000€ i Tyskland. Har någon fått priser i Sverige?

Opel Corsa (50KWh) finns i Tyskland för ca 22000€, då ingår bonusen på 6000e i priset. Känns mer prisvärt att ta hem en begagnad Corsa om något år än att lägga pengarna på en ID3 om priset (40000€) stämmer. Det börjar kännas lite som att prissänkningen på elbilar nu har avtagit??
Nissan Leaf 2014
granlundii
Inlägg: 284
Blev medlem: 10 apr 2019 08:35

Re: VW I.D

Inlägg av granlundii »

Skall tillägga att uppgifterna inte skall ses som 100% tillförlitliga. I bästa fall är det first edition-versionen som kostar 40000€, fast skribenten påstår att priserna är 40/45/50k för de tre batteristorlekarna.
Nissan Leaf 2014
Hok
Inlägg: 365
Blev medlem: 13 jan 2015 17:37

Re: VW I.D

Inlägg av Hok »

Jag vet inte vilka skattelättnader Finland har för elbilar, men ICE-bilar har ju höga skatter i Finland. Så priset i Finland kanske inte kan jämföras med Tyskland rakt av.
granlundii
Inlägg: 284
Blev medlem: 10 apr 2019 08:35

Re: VW I.D

Inlägg av granlundii »

Skatten är mycket låg på elbilar i Finland, så ganska jämförbart borde det vara. Sen är stödet bara 2000€.
Nissan Leaf 2014
Användarvisningsbild
Zalman3
Teslaägare
Inlägg: 14855
Blev medlem: 29 mar 2016 18:28
Ort: Umeå

Re: VW I.D

Inlägg av Zalman3 »

granlundii skrev:
Jag såg nu på nätet priser på ID3 i Finland, som en spekulant hade fått i butik. Billigaste versionen startar från 40000€ (45 KWh). Inget vidare om tanken var att bilen skulle kosta under 30000€ i Tyskland. Har någon fått priser i Sverige?

Opel Corsa (50KWh) finns i Tyskland för ca 22000€, då ingår bonusen på 6000e i priset. Känns mer prisvärt att ta hem en begagnad Corsa om något år än att lägga pengarna på en ID3 om priset (40000€) stämmer. Det börjar kännas lite som att prissänkningen på elbilar nu har avtagit??
En Opel Corsa-e
€ 17,900.-
https://www.autoscout24.com/offers/opel ... c=listPage

VW e-Golf
18.825,00 €
https://www.ludego.com/produkt/vw-e-gol ... inkl-bafa/


VW själva säger ju att en ID3 ska kosta 23.430 euro efter stöd i Tyskland.
Elbil billigare.jpg
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
joyhan
Inlägg: 89
Blev medlem: 26 okt 2014 18:49

Re: VW I.D

Inlägg av joyhan »

Hur köper man denna bil? Kan man beställa den via nätet och så fraktas den hem till sig i Sverige?

En Opel Corsa-e
€ 17,900.-
https://www.autoscout24.com/offers/opel ... c=listPage
Användarvisningsbild
Zalman3
Teslaägare
Inlägg: 14855
Blev medlem: 29 mar 2016 18:28
Ort: Umeå

Re: VW I.D

Inlägg av Zalman3 »

joyhan skrev:
Hur köper man denna bil? Kan man beställa den via nätet och så fraktas den hem till sig i Sverige?

En Opel Corsa-e
€ 17,900.-
https://www.autoscout24.com/offers/opel ... c=listPage
Enklast är att vänta 6 månader OCH 600 mil så den blir begagnad, då er det enkelt att importera från ett EU-land.
Ett fordon kallas för nytt
om det har kört mindre än 600 mil
eller om det har varit i trafik
mindre än 6 månader.
Ska du köpa den som ny, kan det, beroende på land, vara så att en person i det land bilen säljs måste köpa den för att få stödet utbetalat.
Eller så köper du en ny bil utan lokalt stöd, tar bort lokal moms, lägger på svensk moms, och då får svenskt 60.000kr i stöd.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Anonymous FTW
Inlägg: 402
Blev medlem: 12 apr 2020 16:52

Re: VW I.D

Inlägg av Anonymous FTW »

Volkswagen står fast vid att ID.3 ska lanseras i sommar.
https://www.vibilagare.se/nyheter/volks ... r-i-sommar

Sida som visar video på bland annat ID.3:s HUD. Ser fräscht ut:
https://electrek.co/2020/04/03/vw-heads ... ctric-car/
Användarvisningsbild
Zalman3
Teslaägare
Inlägg: 14855
Blev medlem: 29 mar 2016 18:28
Ort: Umeå

Re: VW I.D

Inlägg av Zalman3 »

helix skrev:
dd88 skrev:
taliz skrev:
dd88 skrev:
taliz skrev:
Skulle vilja hävda att Teslas system är bilvärldens iOS.
Dom behöver inte chansa och släppa funktioner som är buggiga eller inte funkar alls
Vänta nu, tänkte du verkligen efter här?
Ja, men det gjorde inte du?
Övriga tillverkare jagar Tesla, de tvingas släppa ofärdiga funktioner som Audis FOD. VW med ID3 verkar ha svårt att ens få till en körfärdig bil.
Samtidigt rullar Tesla på som tåget. Under 8 år har bilarna uppdaterats regelbundet utan driftstopp.
Återigen, bara för att andra har problem så betyder det inte att Tesla inte har det.

Finns mängder med trådar på forumet gällande diverse mer eller mindre allvarliga buggar, börja där.
3 år med Tesla. Stabil mjukvara på alla mina bilar och har inte ett endaste problem med min nuvarande Model 3. Är tvärtom riktigt imponerad hur Tesla lyckas leverera så stabil mjukvara och hela processen med OTA, releasenotes, nya funktioner osv är helt outstanding. De buggar som uppstår är oftast relaterat till edge-cases och berör icke-central funktionalitet.

jämför jag med allt annat jag provat så är Tesla många många år före när det gäller mjukvara. Nu senast när jag körde Taycan så insåg jag hur otroligt långt efter VW-koncernen ligger. Segt gränssnitt, onödigt många klick, komplicerat UX, små skärmar, osv. Teslas UI är verkligen i en egen division och responsen i skärmen är helt laggfri.

VW har problem med att få kompetenta programmerare.
Det gäller att kunna locka rätt anställda – annars hotar mjukvarukaos med buggfest.

Att vara en vass utvecklare i dag innebär att bli överöst av attraktiva jobberbjudanden på ställen man drömt om sedan länge.
Utmaningen för Volkswagen blir då att försöka locka världens bästa utvecklare att börja jobba för dem.
Och förlåt mina kanske hårda ord, men duktiga programmerare eller systemarkitekter kanske inte tycker det är
superattraktivt att sitta på tolfte våningen i industristaden Wolfsburg och skriva mjukvara för företaget som fuskade med utsläppen.
https://www.vibilagare.se/opinion/kroni ... -ar-folket
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Användarvisningsbild
nek0
Inlägg: 4169
Blev medlem: 08 nov 2017 14:10
Ort: Huskvarna

Re: VW I.D

Inlägg av nek0 »

Zalman du glömde kopiera den här meningen när du ändå var i gång med kopieringen "Hoppas det, för ingen bilköpare förtjänar att åka runt i en ny elbil som inte är buggfri."
Användarvisningsbild
zerkano
Teslaägare
Inlägg: 48
Blev medlem: 07 apr 2020 13:49
Ort: Botkyrka

Re: VW I.D

Inlägg av zerkano »

Zalman3 skrev:
helix skrev:
dd88 skrev:
taliz skrev:
dd88 skrev:
Vänta nu, tänkte du verkligen efter här?
Ja, men det gjorde inte du?
Övriga tillverkare jagar Tesla, de tvingas släppa ofärdiga funktioner som Audis FOD. VW med ID3 verkar ha svårt att ens få till en körfärdig bil.
Samtidigt rullar Tesla på som tåget. Under 8 år har bilarna uppdaterats regelbundet utan driftstopp.
Återigen, bara för att andra har problem så betyder det inte att Tesla inte har det.

Finns mängder med trådar på forumet gällande diverse mer eller mindre allvarliga buggar, börja där.
3 år med Tesla. Stabil mjukvara på alla mina bilar och har inte ett endaste problem med min nuvarande Model 3. Är tvärtom riktigt imponerad hur Tesla lyckas leverera så stabil mjukvara och hela processen med OTA, releasenotes, nya funktioner osv är helt outstanding. De buggar som uppstår är oftast relaterat till edge-cases och berör icke-central funktionalitet.

jämför jag med allt annat jag provat så är Tesla många många år före när det gäller mjukvara. Nu senast när jag körde Taycan så insåg jag hur otroligt långt efter VW-koncernen ligger. Segt gränssnitt, onödigt många klick, komplicerat UX, små skärmar, osv. Teslas UI är verkligen i en egen division och responsen i skärmen är helt laggfri.

VW har problem med att få kompetenta programmerare.
Det gäller att kunna locka rätt anställda – annars hotar mjukvarukaos med buggfest.

Att vara en vass utvecklare i dag innebär att bli överöst av attraktiva jobberbjudanden på ställen man drömt om sedan länge.
Utmaningen för Volkswagen blir då att försöka locka världens bästa utvecklare att börja jobba för dem.
Och förlåt mina kanske hårda ord, men duktiga programmerare eller systemarkitekter kanske inte tycker det är
superattraktivt att sitta på tolfte våningen i industristaden Wolfsburg och skriva mjukvara för företaget som fuskade med utsläppen.
https://www.vibilagare.se/opinion/kroni ... -ar-folket
Gällande gränssnittet på Tesla bilarnas menyer är dom gjorda av samma team som gör Apples gränssnitt det visuella

Skickat från min SM-G975F via Tapatalk
Tesla Model Y LR
Tesla model 3 LR såld
Hyundai Ionic 28kWh
Användarvisningsbild
Zalman3
Teslaägare
Inlägg: 14855
Blev medlem: 29 mar 2016 18:28
Ort: Umeå

Re: VW I.D

Inlägg av Zalman3 »

nek0 skrev:
Zalman du glömde kopiera den här meningen när du ändå var i gång med kopieringen "Hoppas det, för ingen bilköpare förtjänar att åka runt i en ny elbil som inte är buggfri."

Exakt så är det!

Provkörde en Mercedes EQC och hade sett youtubeklipp om hur cool Augmented Reality lösning Mercedes har.
Säljaren höll på länge för att få igång den på bilen, men till slut gav han upp!
Rörigare användargränssnitt har jag inte sett!

Min systers Nissan Leaf ska gå att styra med en app, man får vara glad om man i 25% av fallen får kontakt med bilen!
jämför jag med allt annat jag provat så är Tesla många många år före när det gäller mjukvara.
Nu senast när jag körde Taycan så insåg jag hur otroligt långt efter VW-koncernen ligger.
Segt gränssnitt, onödigt många klick, komplicerat UX, små skärmar, osv.
Teslas UI är verkligen i en egen division och responsen i skärmen är helt laggfri.
Jag säger inte att Tesla är helt buggfri, men jämfört med konkurrenterna är Tesla en iPhone och konkurrenterna en Nokia med Symbian OS.

Tesla har stor skärm.
Snabba datorer ger laggfri respons.
Oftast bara max 2 klick för att göra en inställning.
Redigt och logiskt gränssnitt.
Man kan twittra Elon och önska nya funktioner.
Mycket enkelt att hitta snabbladdare.
Snabb och säker appstyrning av bilen.
Ofta uppdateringar för att få ny funktionalitet.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Användarvisningsbild
nek0
Inlägg: 4169
Blev medlem: 08 nov 2017 14:10
Ort: Huskvarna

Re: VW I.D

Inlägg av nek0 »

Zalman3 skrev:
nek0 skrev:
Zalman du glömde kopiera den här meningen när du ändå var i gång med kopieringen "Hoppas det, för ingen bilköpare förtjänar att åka runt i en ny elbil som inte är buggfri."

Exakt så är det!

Provkörde en Mercedes EQC och hade sett youtubeklipp om hur cool Augmented Reality lösning Mercedes har.
Säljaren höll på länge för att få igång den på bilen, men till slut gav han upp!
Rörigare användargränssnitt har jag inte sett!

Min systers Nissan Leaf ska gå att styra med en app, man får vara glad om man i 25% av fallen får kontakt med bilen!
jämför jag med allt annat jag provat så är Tesla många många år före när det gäller mjukvara.
Nu senast när jag körde Taycan så insåg jag hur otroligt långt efter VW-koncernen ligger.
Segt gränssnitt, onödigt många klick, komplicerat UX, små skärmar, osv.
Teslas UI är verkligen i en egen division och responsen i skärmen är helt laggfri.
Jag säger inte att Tesla är helt buggfri, men jämfört med konkurrenterna är Tesla en iPhone och konkurrenterna en Nokia med Symbian OS.

Tesla har stor skärm.
Snabba datorer ger laggfri respons.
Oftast bara max 2 klick för att göra en inställning.
Redigt och logiskt gränssnitt.
Man kan twittra Elon och önska nya funktioner.
Mycket enkelt att hitta snabbladdare.
Snabb och säker appstyrning av bilen.
Ofta uppdateringar för att få ny funktionalitet.
Jag menade inte bara Tesla utan alla. Finns det någon bil utan buggar?
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: VW I.D

Inlägg av mati »

Zalman3 skrev:
Det gäller att kunna locka rätt anställda – annars hotar mjukvarukaos med buggfest.

Att vara en vass utvecklare i dag innebär att bli överöst av attraktiva jobberbjudanden på ställen man drömt om sedan länge.
Utmaningen för Volkswagen blir då att försöka locka världens bästa utvecklare att börja jobba för dem.
Och förlåt mina kanske hårda ord, men duktiga programmerare eller systemarkitekter kanske inte tycker det är
superattraktivt att sitta på tolfte våningen i industristaden Wolfsburg och skriva mjukvara för företaget som fuskade med utsläppen.
Så är det definitivt. Jag skulle visserligen inte betrakta mig själv som en superduktig programmerare som arbetsmarknaden skriker efter, men jag skulle hursomhelst aldrig vilja jobba hos VW. De betalar väldigt bra, det gör de, men annars är det ingenting som skulle locka mig överhuvudtaget. Och jag är nog inte ensam om det. Ett stelt och ringrostigt jätteföretag med en gigantisk hierarki utan möjlighet att påverka nånting. Nej tack.
Samtidigt är det där med att man blir överöst av attraktiva jobberbjudanden en seglevad myt enligt min erfarenhet. Eller så har jag under mina dryga 20 år som mjukvaruutvecklare och -arkitekt lyckats väldigt bra med att gömma mig för de där rekryterarna som sägs jaga folk överallt. Eller så är de rädda för mig eller nåt. :lol:
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Anonymous FTW
Inlägg: 402
Blev medlem: 12 apr 2020 16:52

Re: VW I.D

Inlägg av Anonymous FTW »

Zalman3 skrev:
nek0 skrev:
Zalman du glömde kopiera den här meningen när du ändå var i gång med kopieringen "Hoppas det, för ingen bilköpare förtjänar att åka runt i en ny elbil som inte är buggfri."

Exakt så är det!

Provkörde en Mercedes EQC och hade sett youtubeklipp om hur cool Augmented Reality lösning Mercedes har.
Säljaren höll på länge för att få igång den på bilen, men till slut gav han upp!
Rörigare användargränssnitt har jag inte sett!

Min systers Nissan Leaf ska gå att styra med en app, man får vara glad om man i 25% av fallen får kontakt med bilen!
jämför jag med allt annat jag provat så är Tesla många många år före när det gäller mjukvara.
Nu senast när jag körde Taycan så insåg jag hur otroligt långt efter VW-koncernen ligger.
Segt gränssnitt, onödigt många klick, komplicerat UX, små skärmar, osv.
Teslas UI är verkligen i en egen division och responsen i skärmen är helt laggfri.
Jag säger inte att Tesla är helt buggfri, men jämfört med konkurrenterna är Tesla en iPhone och konkurrenterna en Nokia med Symbian OS.

Tesla har stor skärm.
Snabba datorer ger laggfri respons.
Oftast bara max 2 klick för att göra en inställning.
Redigt och logiskt gränssnitt.
Man kan twittra Elon och önska nya funktioner.
Mycket enkelt att hitta snabbladdare.
Snabb och säker appstyrning av bilen.
Ofta uppdateringar för att få ny funktionalitet.
Fast Symbian var ett öppet system där du kunde lägga in egna vilka appar du ville medans iOS är ett låst system. Men visst Apple vann på användarbarhet, inte på teknik. Den första iPhone var rena ålderdomen teknikmässigt jämfört med vad Nokia hade.

Frågan är dock vart man ska placera Tesla då, för de verkar inte heller vinna på användarbarhet.
https://www.mestmotor.se/automotorsport ... r-foraren/

Sen är tyvärr inte en skärm för allt speciell trafiksäker lösning heller.
https://www.vibilagare.se/nyheter/sa-fa ... ogle-samst
Användarvisningsbild
Laban
Teslaägare
Inlägg: 3082
Blev medlem: 30 sep 2015 05:28
Ort: Luleå

Re: VW I.D

Inlägg av Laban »

Mjukvaran ingår i teknikdelen som jag ser det. Och där var Iphone helt överlägsen.

Få se nu, vad är det VW, Jaguar osv har problem med..
Tesla Model 3 LR AWD, blå med vit inredning.
Zoe 22 kWh som andrabil - såld
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Användarvisningsbild
nek0
Inlägg: 4169
Blev medlem: 08 nov 2017 14:10
Ort: Huskvarna

Re: VW I.D

Inlägg av nek0 »

Laban skrev:
Mjukvaran ingår i teknikdelen som jag ser det. Och där var Iphone helt överlägsen.

Få se nu, vad är det VW, Jaguar osv har problem med..
VW, Jaguar osv har problem med mjukvaran dvs. precis samma problem som Tesla och alla andra har
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14381
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: VW I.D

Inlägg av taliz »

nek0 skrev:
Laban skrev:
Mjukvaran ingår i teknikdelen som jag ser det. Och där var Iphone helt överlägsen.

Få se nu, vad är det VW, Jaguar osv har problem med..
VW, Jaguar osv har problem med mjukvaran dvs. precis samma problem som Tesla och alla andra har
Vad är det för "problem" med mjukvaran som Tesla har?
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
nek0
Inlägg: 4169
Blev medlem: 08 nov 2017 14:10
Ort: Huskvarna

Re: VW I.D

Inlägg av nek0 »

taliz skrev:
nek0 skrev:
Laban skrev:
Mjukvaran ingår i teknikdelen som jag ser det. Och där var Iphone helt överlägsen.

Få se nu, vad är det VW, Jaguar osv har problem med..
VW, Jaguar osv har problem med mjukvaran dvs. precis samma problem som Tesla och alla andra har
Vad är det för "problem" med mjukvaran som Tesla har?
:lol: sluta nu snälla :lol:
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14381
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

VW I.D

Inlägg av taliz »

nek0 skrev:
taliz skrev:
nek0 skrev:
Laban skrev:
Mjukvaran ingår i teknikdelen som jag ser det. Och där var Iphone helt överlägsen.

Få se nu, vad är det VW, Jaguar osv har problem med..
VW, Jaguar osv har problem med mjukvaran dvs. precis samma problem som Tesla och alla andra har
Vad är det för "problem" med mjukvaran som Tesla har?
:lol: sluta nu snälla :lol:
Du kanske inte bör kasta ut påståenden om du inte kan försvara dem.
VW har så grova problem att de inte kan leverera bilarna. Jaguar har ett fruktansvärt laggigt system.
Teslas fungerar utmärkt och är lika snabbt och smidigt som iOS på en ny iPhone.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
nek0
Inlägg: 4169
Blev medlem: 08 nov 2017 14:10
Ort: Huskvarna

Re: VW I.D

Inlägg av nek0 »

taliz skrev:
nek0 skrev:
taliz skrev:
nek0 skrev:
Laban skrev:
Mjukvaran ingår i teknikdelen som jag ser det. Och där var Iphone helt överlägsen.

Få se nu, vad är det VW, Jaguar osv har problem med..
VW, Jaguar osv har problem med mjukvaran dvs. precis samma problem som Tesla och alla andra har
Vad är det för "problem" med mjukvaran som Tesla har?
:lol: sluta nu snälla :lol:
Du kanske inte bör kasta ut påståenden om du inte kan försvara dem.
VW har så grova problem att de inte kan leverera bilarna. Jaguar har ett fruktansvärt laggigt system.
Teslas fungerar utmärkt och är lika snabbt och smidigt som iOS på en ny iPhone.
Du kanske ska läsa lite i tråden om nya uppdateringar. Läs lite om regnsensor,parkeringssensorer, dåliga bromsar Model3, FSD, röststyrningen, automatisk avbländning,Phantom breaking........
Man brukar inte laga något som inte är trasigt och vad gör OTA?
Räcker det?
Nu kan du sluta med tramset orkar inte skratta mer.
Svenssons
Teslaägare
Inlägg: 12321
Blev medlem: 11 aug 2014 22:59

Re: VW I.D

Inlägg av Svenssons »

nek0 skrev:
Du kanske ska läsa lite i tråden om nya uppdateringar. Läs lite om regnsensor,parkeringssensorer, dåliga bromsar Model3, FSD, röststyrningen, automatisk avbländning,Phantom breaking........
Man brukar inte laga något som inte är trasigt och vad gör OTA?
Räcker det?
Nu kan du sluta med tramset orkar inte skratta mer.
Inget av det där har väl du upplevt? Du jämför också en bil som inte kan levereras pga av mjukvaran med en bil som inte har några problem med mjukvaran men där en del har problem med vissa funktioner eller vill ha mer. Känns rätt ihåligt att komma med kritiken när du själv inte har erfarenhet. Visst, jag har inte erfarenhet av VW bil men dels beror det på att den inte levereras och dels så klagar jag inte på funktioner som jag själv inte testat.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Skriv svar