VW I.D
Moderator: Redaktion
Re: VW I.D
https://vwgroup.se/nyheter--media/press ... 2-fX6EPAGQ
Då var de klara, även priser för privatleasing finns med
Då var de klara, även priser för privatleasing finns med
Leaf 24kWh -16 (2016-2018). Ioniq 28kWh - 19 (2019-2020). Kona 64 kWh - 20 (2020-2022).
Niro 64 kWh - 19 (2022-...) Leaf 30 kWh-16 (2023-...)
Niro 64 kWh - 19 (2022-...) Leaf 30 kWh-16 (2023-...)
Re: VW I.D
Lägger upp bilden här direkt:
Tesla Model 3 LR AWD, blå med vit inredning.
Zoe 22 kWh som andrabil - såld
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Zoe 22 kWh som andrabil - såld
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Re: VW I.D
572km i WLTP räckvidd är bra.
Men folk kommer köpa i Tyskland.
ID3 Pure
45kWh
21.000 euro efter stöd
ID3 Pro
58kWh
26.575 euro efter stöd
ID3 Pro S
77kWh
31.936 euro efter stöd
https://ev-database.de/pkw/1127/Volkswa ... Pure#range
Men folk kommer köpa i Tyskland.
ID3 Pure
45kWh
21.000 euro efter stöd
ID3 Pro
58kWh
26.575 euro efter stöd
ID3 Pro S
77kWh
31.936 euro efter stöd
https://ev-database.de/pkw/1127/Volkswa ... Pure#range
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Re: VW I.D
Hur kan ID3 77kWh Tour ha så lågt privatisering pris?Laban skrev:Lägger upp bilden här direkt:
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Re: VW I.D
Om du med folk menar majoriten av de svenska köparna så betvivlar jag det.
Roade mig med att ta fram omräkningsfaktorn mellan euro och SEK:
ID.3 Life (58 kWh) - 37787 € -> 434 900 :-
ID.3 Pro S Tour (77 kWh) - 48432 € -> 531900 :-
1.16 för Life, 1.1 för Pro S Tour. Rätt ok ändå. Jag är dock mest intresserad av grundmodellen , dvs minsta batteripacket. Intressant där är väl att 77 kWh packet är relativt billigt i förhållande till 58 kWh. Så frågan är om basversionen får ett så lågt pris som man hoppas på.
Roade mig med att ta fram omräkningsfaktorn mellan euro och SEK:
ID.3 Life (58 kWh) - 37787 € -> 434 900 :-
ID.3 Pro S Tour (77 kWh) - 48432 € -> 531900 :-
1.16 för Life, 1.1 för Pro S Tour. Rätt ok ändå. Jag är dock mest intresserad av grundmodellen , dvs minsta batteripacket. Intressant där är väl att 77 kWh packet är relativt billigt i förhållande till 58 kWh. Så frågan är om basversionen får ett så lågt pris som man hoppas på.
Tesla Model 3 LR AWD, blå med vit inredning.
Zoe 22 kWh som andrabil - såld
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Zoe 22 kWh som andrabil - såld
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Re: VW I.D
En bra bit kvar till att nå priset 250 000, över 300 är den ju knappt relevant.
Model S P85DL+
Re: VW I.D
Då skiljer inte priset mycket för 1'st i Sverige. Jag bokade en plus för 494k, utrustningen ungefär som en business om jag förstått det rätt. Större skillnad i Tyskland, men de räknade kanske med mer entusiaster där för 1'st?
Nåväl, mycket pengar för mig så nu hoppas jag folket i Zwickau gör ett bra jobb.
Nåväl, mycket pengar för mig så nu hoppas jag folket i Zwickau gör ett bra jobb.
feb 2019: Leaf 30 Tekna. Med vit lack.
sep 2020: ID. 3 1'st Plus. Med vit ratt...
sep 2020: ID. 3 1'st Plus. Med vit ratt...
Re: VW I.D
Det måste komma mycket snart.chaffis75 skrev:När kommer priser minsta batteri paketet?
Opel Corsa-e säljs ju redan i Tyskland för under 18.000 euro, om man orkar vänta lite.
Och det är därför det är viktigt att vi i Sverige snarast får 100.000kr i elbilsstöd, annars blir det kaos!
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... 19e68daeafOpel Corsa F e Edition 50kW Batterie*Klimaautomatik
17.545 €
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Re: VW I.D
Hur menar du med kaos?Zalman3 skrev:Det måste komma mycket snart.chaffis75 skrev:När kommer priser minsta batteri paketet?
Opel Corsa-e säljs ju redan i Tyskland för under 18.000 euro, om man orkar vänta lite.
Och det är därför det är viktigt att vi i Sverige snarast får 100.000kr i elbilsstöd, annars blir det kaos!
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... 19e68daeafOpel Corsa F e Edition 50kW Batterie*Klimaautomatik
17.545 €
Re: VW I.D
Politikerna måste ta sitt ansvar, Sverige är med i EU, vi måste ha hyfsat samma regler som övriga Europa.Fredrik j skrev:Hur menar du med kaos?Zalman3 skrev:Det måste komma mycket snart.chaffis75 skrev:När kommer priser minsta batteri paketet?
Opel Corsa-e säljs ju redan i Tyskland för under 18.000 euro, om man orkar vänta lite.
Och det är därför det är viktigt att vi i Sverige snarast får 100.000kr i elbilsstöd, annars blir det kaos!
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... 19e68daeafOpel Corsa F e Edition 50kW Batterie*Klimaautomatik
17.545 €
Eller är det regeringens strategi att låta Svenska bilförsäljare gå i konkurs?
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Re: VW I.D
Det var ju inte så många år sedan euron kostade under 9 kronor och det var billigt att handla bilar i Tyskland. På senare år har det varit tvärt om. Majoriteten av alla nya bilar i Sverige säljs som förmånsbil. En begagnad tysk bil kan ju inte jämföras.
Varför är det så viktigt för dig att det går bra för bilhandlarna?
Dom måste konkurrera med service och närhet.
Varför är det så viktigt för dig att det går bra för bilhandlarna?
Dom måste konkurrera med service och närhet.
Re: VW I.D
Intressant att ID3 har Car2X som standard.
https://www.volkswagenag.com/en/news/st ... -life.htmlCar2X: The new era of intelligent vehicle networking.
Is 5G the best technology for autonomous driving? That can not be answered today. Maybe it will complement existing technologies in the future, but it won’t be available for five years yet. But today there is already a platform that lifts networked driving to a completely new level. With WLANp, vehicles receive information in a matter of milliseconds from other traffic participants and their own environment, such as traffic lights at intersections or lane closure trailers on motorways. WLANp is a technical standard specifically designed for local vehicle communication. It makes it possible to transmit dynamic and temporary data in real time. Depending on the surroundings, the signal can reach 150 m in the city and up to 800 m on rural roads and highways. The signal covers a range of 360° and there are no ongoing communication costs. Car2X is based on a radio connection and does not require Wi-Fi or a mobile internet connection. “As no data is stored on the backend with local data transmission in contrast to mobile network connections, data security is also assured,” explains Thomas Biehle, Director of Cooperative Security and Electronic Processes at Volkswagen.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Re: VW I.D
VW anger villkor för laddningstjänst WeCharge.
https://www.electrive.net/2020/07/20/vw ... -wecharge/
https://www.electrive.net/2020/07/20/vw ... -wecharge/
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Re: VW I.D
VW anger villkor för laddningstjänst WeCharge.
https://www.electrive.net/2020/07/20/vw ... -wecharge/
https://www.electrive.net/2020/07/20/vw ... -wecharge/
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Re: VW I.D
Nu först såg jag:
mellannivån är gratis abbonemang för ID3 (lilla batteriet kommer hamna utanför gratis men den kommer ju inte än på ett tag). Och då får man faktiskt lägre pris än Maingau, som erbjuder bra rabatt på Ionity för de flesta länder förutom Sverige. Även om det inte är billigt precis.
mellannivån är gratis abbonemang för ID3 (lilla batteriet kommer hamna utanför gratis men den kommer ju inte än på ett tag). Och då får man faktiskt lägre pris än Maingau, som erbjuder bra rabatt på Ionity för de flesta länder förutom Sverige. Även om det inte är billigt precis.
feb 2019: Leaf 30 Tekna. Med vit lack.
sep 2020: ID. 3 1'st Plus. Med vit ratt...
sep 2020: ID. 3 1'st Plus. Med vit ratt...
-
- elbilist
- Inlägg: 638
- Blev medlem: 24 sep 2019 12:16
Re: VW I.D
Men stora abonnemanget är betydligt billigare än Audis. För 110kr i mån hade jag nästan tyckt att det är acceptabelt.
Re: VW I.D
WeCharge är det rörigare lösning jag sett.
Snacka om att VWs bilförsäljare kan lura skjortan av oerfarna elbilsköpare!
Snacka om att VWs bilförsäljare kan lura skjortan av oerfarna elbilsköpare!
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Re: VW I.D
Men, vad konstigt: nu är alla motorval borta. Samma som 1'st på alla, den de kallar Pro Power på 204 hk. Vad bra, för alla. Fast 1'st är nu inte speciell längre. Bara en dekal som skiljer från övriga modeller, eller?
feb 2019: Leaf 30 Tekna. Med vit lack.
sep 2020: ID. 3 1'st Plus. Med vit ratt...
sep 2020: ID. 3 1'st Plus. Med vit ratt...
Re: VW I.D
Nej, de ingår i Style modellen. Inredning Style plus tror jag det heter.wector skrev:Glöm inte play/pause pedalerna
feb 2019: Leaf 30 Tekna. Med vit lack.
sep 2020: ID. 3 1'st Plus. Med vit ratt...
sep 2020: ID. 3 1'st Plus. Med vit ratt...
Re: VW I.D
Autogefuhl gör en genomgång och provkörning av id3. Inredning och mediasystem är inte direkt imponerande
-
- Inlägg: 506
- Blev medlem: 13 apr 2019 09:29
Re: VW I.D
Vad hade han väntat sig, en turkos ID.3 1st Max som han testar kostar ju bara 556-tusen (i Sverige).hooked skrev:Autogefuhl gör en genomgång och provkörning av id3. Inredning och mediasystem är inte direkt imponerande
Senast redigerad av BEV[e-Rage], redigerad totalt 1 gånger.
Re: VW I.D
Trevlig att köra, goda utrymmen invändigt för sin storleksklass. Men så var det som hooked nämnde det där med interiören, infotainment.
Tesla Model 3 LR AWD, blå med vit inredning.
Zoe 22 kWh som andrabil - såld
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Zoe 22 kWh som andrabil - såld
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd