Walker skrev:Det är ju det jag menar. Folk ställer sig redan i kö för en bil som inte är mer än en prototyp, knappt det. Sedan ska den säljas i ett antal i hela europa som bara är det dubbla antalet av de Golf som säljs i Sverige på ett år. Med tanke på problemet att bara få tag i en simpel eGolf redan idag, så önskar jag alla som tror att de kommer lägga händerna på en Neo före 2021 ett stort ”Lycka till”.
Jag tror att man måste lära sig att skilja mellan: Lansering, produktionsstart och tillgänglighet. För er som undrar - googla ”Tesla model 3”
Hej. Är det du som är walker från škoda forumet för ett par år sedan? Ja kan ju finnas flera walker såklart..
Ja som du säger. VW lär aldrig låta ngn av sina elbilar sälja mera eller bättre än sina fossil favoriter Golf eller Tiguan. År 2025 ska man ligga på en årsvolym på 3 miljoner elbilar på nya MEB plattformen. 1 miljon med VW märket resterande2 miljoner på resten av koncernen.. tänk då tar VW grupp säljer ca 10 miljoner bilar per år och endast 3 miljoner ska va elbilar..
Pratade med min VW säljare i veckan som tidigare va på Skoda. Han sa att inga beställningar eller ngn kö fanns nu. Däremot kunde man sätta upp sig på en intresse lista. Beställningar börjar nästa år. Produktionsstart november v45 2019 och kundbilar börjar levereras April 2020...
Självklart kommer man inte låta VW i.D neo sno försäljning av nya Golf 8..
Skickat från min iPad med Tapatalk