VW I.D

Här diskuterar vi elektriska fordon av alla slag

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: VW I.D

Inlägg av mati »

BEV[e-Rage] skrev:
Prisskillnaden mellan Base och Plus samt mellan Base och Max får man lägga in som extrautrustning (+ metallic och vinterhjul) när man räknar ut förmånsvärdet på Skatteverkets hemsida.
Dvs, inte alls så förmånligt.
Nej, i så fall är det verkligen inte förmånligt. Tvärtom, då blir detta en ganska dyr elbil att ha som förmånsbil med tanke på hur dåligt utrustad den är i grundutförande. Vår 2018 e-Golf ligger på strax över 2000 kr som bas, med den väl tilltagna utrustningen vi har på den ligger den på ungefär samma nivå som en barskrapad ID3. Och då anser jag att en Golf är en bättre bil. Det större batteriet i ID3 borde ju knappast påverka förmånsvärdet negativt.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
BEV[e-Rage]
Inlägg: 504
Blev medlem: 13 apr 2019 09:29

Re: VW I.D

Inlägg av BEV[e-Rage] »

mati skrev:
BEV[e-Rage] skrev:
Prisskillnaden mellan Base och Plus samt mellan Base och Max får man lägga in som extrautrustning (+ metallic och vinterhjul) när man räknar ut förmånsvärdet på Skatteverkets hemsida.
Dvs, inte alls så förmånligt.
Nej, i så fall är det verkligen inte förmånligt. Tvärtom, då blir detta en ganska dyr elbil att ha som förmånsbil med tanke på hur dåligt utrustad den är i grundutförande. Vår 2018 e-Golf ligger på strax över 2000 kr som bas, med den väl tilltagna utrustningen vi har på den ligger den på ungefär samma nivå som en barskrapad ID3. Och då anser jag att en Golf är en bättre bil. Det större batteriet i ID3 borde ju knappast påverka förmånsvärdet negativt.
Elbilar med samma plattform som fossilbilar gynnas när Skatteverket räknar fram förmånsgrundande pris då de jämför med motsvarande mycket billigare fossilvariant av modellen.
Finns det ingen fossilvariant som tillverkaren kan hänvisa till (typ Tesla) så gör de istället en ”justering” av bilens pris för att få fram det förmånsgrundande priset.
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare
Inlägg: 8475
Blev medlem: 26 nov 2014 05:42
Ort: Upplands Väsby, Stockholm

Re: VW I.D

Inlägg av Pontus »

BEV[e-Rage] skrev:
mati skrev:
BEV[e-Rage] skrev:
Prisskillnaden mellan Base och Plus samt mellan Base och Max får man lägga in som extrautrustning (+ metallic och vinterhjul) när man räknar ut förmånsvärdet på Skatteverkets hemsida.
Dvs, inte alls så förmånligt.
Nej, i så fall är det verkligen inte förmånligt. Tvärtom, då blir detta en ganska dyr elbil att ha som förmånsbil med tanke på hur dåligt utrustad den är i grundutförande. Vår 2018 e-Golf ligger på strax över 2000 kr som bas, med den väl tilltagna utrustningen vi har på den ligger den på ungefär samma nivå som en barskrapad ID3. Och då anser jag att en Golf är en bättre bil. Det större batteriet i ID3 borde ju knappast påverka förmånsvärdet negativt.
Elbilar med samma plattform som fossilbilar gynnas när Skatteverket räknar fram förmånsgrundande pris då de jämför med motsvarande mycket billigare fossilvariant av modellen.
Finns det ingen fossilvariant som tillverkaren kan hänvisa till (typ Tesla) så gör de istället en ”justering” av bilens pris för att få fram det förmånsgrundande priset.
Men som några redan sagt så verkar ju inte skatteverket bry sig om utrustningen så mycket, dvs en eGolf som kanske har mycket standard utrustning kan få samma förmånsvärde som en vanlig Golf med jätte lite utrustning.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: VW I.D

Inlägg av mati »

Pontus skrev:
Men som några redan sagt så verkar ju inte skatteverket bry sig om utrustningen så mycket, dvs en eGolf som kanske har mycket standard utrustning kan få samma förmånsvärde som en vanlig Golf med jätte lite utrustning.
Precis. Om jag minns rätt så har en e-Golf samma förmånsvärde som billigaste budget-Golfen med minsta motorn och manuell låda. Inte att de två bilarna på något sätt skulle vara jämförbara, men jag ska inte klaga eller så. :lol:
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
PapaD
elbilist
Inlägg: 713
Blev medlem: 24 jun 2019 21:26

Re: VW I.D

Inlägg av PapaD »

BEV[e-Rage] skrev:
Walker skrev:
Är det någon som lagt en order idag då?
Gäller väl bara de som förbokade en 1st edition nån gång för länge sedan..
- ID.3 1st(bas): 420’
- ID.3 1st Plus: 480’
- ID.3 1st Max: 542’
Så, någon på forumet som lagt en order och isåfall vilken variant, och färg?
Är det tillägg förutom val av nivå? Typ färgval kostar mer m Metallic?
feb 2019: Leaf 30 Tekna. Med vit lack.
sep 2020: ID. 3 1'st Plus. Med vit ratt...:-)
BEV[e-Rage]
Inlägg: 504
Blev medlem: 13 apr 2019 09:29

Re: VW I.D

Inlägg av BEV[e-Rage] »

PapaD skrev:
BEV[e-Rage] skrev:
Walker skrev:
Är det någon som lagt en order idag då?
Gäller väl bara de som förbokade en 1st edition nån gång för länge sedan..
- ID.3 1st(bas): 420’
- ID.3 1st Plus: 480’
- ID.3 1st Max: 542’
Så, någon på forumet som lagt en order och isåfall vilken variant, och färg?
Är det tillägg förutom val av nivå? Typ färgval kostar mer m Metallic?
I Tyskland ingick fritt färgval i 1st edition men i Sverige kostar metallic 14200:- extra, enligt en säljare jag frågade.
För 18” vinterhjul med odubbade friktionsdäck ville de dessutom ha 24000:-.
Användarvisningsbild
nek0
Inlägg: 4165
Blev medlem: 08 nov 2017 14:10
Ort: Huskvarna

Re: VW I.D

Inlägg av nek0 »

BEV[e-Rage] skrev:
PapaD skrev:
BEV[e-Rage] skrev:
Walker skrev:
Är det någon som lagt en order idag då?
Gäller väl bara de som förbokade en 1st edition nån gång för länge sedan..
- ID.3 1st(bas): 420’
- ID.3 1st Plus: 480’
- ID.3 1st Max: 542’
Så, någon på forumet som lagt en order och isåfall vilken variant, och färg?
Är det tillägg förutom val av nivå? Typ färgval kostar mer m Metallic?
I Tyskland ingick fritt färgval i 1st edition men i Sverige kostar metallic 14200:- extra, enligt en säljare jag frågade.
För 18” vinterhjul med odubbade friktionsdäck ville de dessutom ha 24000:-.
Behöver man upprepa igen att det är bara Tesla som vill sälja elbilar?
Fredrik j
Inlägg: 10682
Blev medlem: 06 jun 2019 21:23

Re: VW I.D

Inlägg av Fredrik j »

nek0 skrev:
BEV[e-Rage] skrev:
PapaD skrev:
BEV[e-Rage] skrev:
Walker skrev:
Är det någon som lagt en order idag då?
Gäller väl bara de som förbokade en 1st edition nån gång för länge sedan..
- ID.3 1st(bas): 420’
- ID.3 1st Plus: 480’
- ID.3 1st Max: 542’
Så, någon på forumet som lagt en order och isåfall vilken variant, och färg?
Är det tillägg förutom val av nivå? Typ färgval kostar mer m Metallic?
I Tyskland ingick fritt färgval i 1st edition men i Sverige kostar metallic 14200:- extra, enligt en säljare jag frågade.
För 18” vinterhjul med odubbade friktionsdäck ville de dessutom ha 24000:-.
Behöver man upprepa igen att det är bara Tesla som vill sälja elbilar?
Baserat på att metallic kostar extra?
Användarvisningsbild
nek0
Inlägg: 4165
Blev medlem: 08 nov 2017 14:10
Ort: Huskvarna

Re: VW I.D

Inlägg av nek0 »

Baserat på hela upplägget. Priset,prestandan....
BEV[e-Rage]
Inlägg: 504
Blev medlem: 13 apr 2019 09:29

Re: VW I.D

Inlägg av BEV[e-Rage] »

Pontus skrev:
BEV[e-Rage] skrev:
mati skrev:
BEV[e-Rage] skrev:
Prisskillnaden mellan Base och Plus samt mellan Base och Max får man lägga in som extrautrustning (+ metallic och vinterhjul) när man räknar ut förmånsvärdet på Skatteverkets hemsida.
Dvs, inte alls så förmånligt.
Nej, i så fall är det verkligen inte förmånligt. Tvärtom, då blir detta en ganska dyr elbil att ha som förmånsbil med tanke på hur dåligt utrustad den är i grundutförande. Vår 2018 e-Golf ligger på strax över 2000 kr som bas, med den väl tilltagna utrustningen vi har på den ligger den på ungefär samma nivå som en barskrapad ID3. Och då anser jag att en Golf är en bättre bil. Det större batteriet i ID3 borde ju knappast påverka förmånsvärdet negativt.
Elbilar med samma plattform som fossilbilar gynnas när Skatteverket räknar fram förmånsgrundande pris då de jämför med motsvarande mycket billigare fossilvariant av modellen.
Finns det ingen fossilvariant som tillverkaren kan hänvisa till (typ Tesla) så gör de istället en ”justering” av bilens pris för att få fram det förmånsgrundande priset.
Men som några redan sagt så verkar ju inte skatteverket bry sig om utrustningen så mycket, dvs en eGolf som kanske har mycket standard utrustning kan få samma förmånsvärde som en vanlig Golf med jätte lite utrustning.
Fel av mig, både e-Golf och ID.3 har Golf TSI 115 som jämförande bil enligt
https://www4.skatteverket.se/download/1 ... 019_27.pdf
Men konstigt att ID.3 1st, Pro och Pure har fått samma tillägg (17500 kr) när Pure lär bli billigare än 1st och Pro.
Användarvisningsbild
Zalman3
Teslaägare
Inlägg: 14855
Blev medlem: 29 mar 2016 18:28
Ort: Umeå

Re: VW I.D

Inlägg av Zalman3 »

Ingångsmodellen ID.3 Pure med upp till 330 km räckvidd (WLTP) för mindre än 30 000 euro kommer också att finnas tillgänglig inom några månader.
Minus 9000 euro i stöd så hamnar den på 21.000 euro netto.

Försäljning för ID.3 börjar den 20 juli.

Fyra veckor efter början av beställningen av den begränsade ID.3 1st för tidiga bokare öppnar Volkswagen sina beställningssystem för allmänheten den 20 juli 2020. Kunder i många europeiska länder kan välja mellan sju förkonfigurerade ID.3-modeller från sin återförsäljare och beställa rätt laddningsutrustning samtidigt. Köpare av ID.3 kan säkra attraktiva rabatter för laddning med We Charge i upp till tre år. För alla sju ID.3-modeller kan kunder i Tyskland ansöka om maximal finansiering av miljöbonus på 9.480 euro. ID.3 är också berättigad till finansiering i många andra europeiska länder.

”Vi är överväldiga över att så många tidiga bokare har stannat kvar hos oss. Majoriteten av dessa kunder har redan beställt sin ID.3 1 st från återförsäljare. För de många andra intresserade som vi var tvungna att börja med serieförsäljningen börjar saker äntligen: Från och med 20 juli kan du beställa din ID.3 från din återförsäljare från ett urval av sju modeller som är förkonfigurerade med de mest populära funktionerna ”, säger Jürgen Stackmann, försäljningschef för Volkswagen-märket.

Alla ID.3-modeller som kan beställas från och med 20 juli finns på listan över kvalificerade fordon i Tyskland och kan få den maximala finansieringsgraden för elfordon till ett belopp av 9 480 euro om de övriga finansieringskraven är uppfyllda och ansökningar görs. I detta fall tar Volkswagen över tillverkarens andel på 3.480 euro.

"Jag är övertygad om att e-mobilitet äntligen gör ett genombrott," sade Stackmann. ”Som våra modellnamn, till exempel Familj, Style, Tech och Tour, redan avslöjar kommer det att finnas rätt ID.3 för alla - till ett attraktivt pris. På så sätt realiserar vi vår vision om att möjliggöra utsläppsfri rörlighet för alla. ”

" Livsstil - Företag - Familj - Teknik - Max "

Detta är namnet på de sex av de sju förkonfigurerade modellerna som kan beställas från 20 juli och är tillgängliga från oktober.

De är baserade på den grundläggande ID.3 Pro Performance-modellen med ett 58 kWh batteri (nettobatteri-energiinnehåll) för en räckvidd på upp till 420 km (WLTP ) och en 150 kW bakhjulsdrift. Detta ger ett maximalt vridmoment på 310 Newton meter för sömlös accelerationsglädje på bara 3,4 sekunder från en stående start till 60 km / h.

När den levererades i oktober ingår en gratis programuppdatering för de två enastående digitala funktionerna AppConnect och fjärrområdet för den augmented reality head-up-displayen (den senare för modellerna "Tech" och "Max") från första kvartalet 2021. När de levererades under det första kvartalet 2021 har alla modeller redan alla funktioner.

Utan ytterligare utrustning är ID.3 "Pro Performance" 35.574,95 EUR. Beroende på kundgrupp läggs de oftast begärda utrustningspaketen till förkonfigurerade modeller. Varje modell har ett navigationssystem för områdesoptimerad navigering ombord, adaptiv farthållare och komforttelefoni med induktiv laddning.

ID.3 "Life" för 37.787,72 euro riktar sig till alla som letar efter en billig post, men inte vill missa komforten. Komfortpaketet inkluderar till exempel en uppvärmd ratt, sätesvärme och ytterligare två USB-C-anslutningar.

För den stilmedvetna finns det "Style" för 40.946,04 euro med det stora designpaketet inklusive matris-LED-strålkastare, LED-bakljus med dynamisk torkningsfunktion och panoramatakstak samt komfortpaketet.

En typisk allroundare är ID.3 "Business" med det lilla designpaketet inklusive matris-LED-strålkastare och tonade fönster, komfortpaket och assistanspaket med bakifrån kamera och nyckelfritt åtkomstsystem "Keyless Access" för 41 287,22 euro.

ID.3 "Family" erbjuder gott om utrymme, ljus och komfort med det stora designpaketet inklusive matris LED-strålkastare och stort panoramaglastak, det stora komfortpaketet med 2-zoners "Air Care" luftkonditionering och assistanspaketet med backkamera och "Keyless Access" för 42.305,87 euro.

Teknologälskare kommer att vara entusiastiska för ökad och assisterad körning i ID.3 "Tech": med ett stort designpaket inklusive matris LED-strålkastare, ett stort assistanspaket med "Travel Assist", "Side Assist" och "Emergency Assist" och ett stort infotainment-paket inklusive head -up display och ljudpaket för 43 680,32 euro.

ID.3 "Max" erbjuder maximalt design, teknik, sport och komfort för 45 917,48 euro, som inkluderar alla stora paket, en elektrisk 12-vägs massagestol och även den progressiva styrningen och DCC (Dynamic Cruise Control) ombord har.

Elektrisk körning under långa avstånd i ID.3 "Tour" med en räckvidd på upp till 550 km (WLTP)

Den sjunde förkonfigurerade "Tour", som också kan beställas från och med 20 juli, är baserad på fyrsitsmodellen ID.3 ProS, som erbjuder möjligheten att ett större batteri (77 kWh nätbatteri energiinnehåll) för en räckvidd på upp till 550 km (WLTP ) och en 125 kW DC-laddningseffekt. I grundkonfigurationen kostar det 40.936,31 euro.

ID.3 "Tour" för 48.432,44 euro innehåller redan allt du inte vill missa vid långa resor: head-up display och ljudpaket, matris LED-strålkastare, stort komfortpaket samt en 12-vägs massagestol och stort assistanspaket Alla förarassistentsystem inkluderar 19 "aluminiumfelgar.

Klimatneutral sju gånger

”Zwickau-platsen är redo för övergången till 100% elektrisk rörlighet. Med ID.3 fokuserar vi på produktion av de mest efterfrågade batterivarianten och utrustning. Dessutom har varje kund ett fritt val av färger och exteriörspaket, fälgar och inredning samt andra alternativ som kan beställas individuellt, som värmepumpen eller den populära cykelställsförberedelsen, säger Thomas Ulbrich, styrelseledamot för E-Mobility på Volkswagen-märket. "Tack vare användningen av förnybar energi vid tillverkning av fordon och batterier samt andra åtgärder är ID 2: s CO 2 -avtryck klimatneutralt."

VW Naturström för hållbar laddning och rabatter på We Charge

Tyska kunder kan ingå ett leveransavtal med Volkswagen Naturstrom ® precis i tid för serieproduktionen. Generellt rekommenderar Volkswagen att man använder el från förnybara energikällor så att CO 2 -avtrycket på ID.3 förblir lågt även under användningsfasen. Att ladda är via Ellien bred portfölj av ID.Chargers och en "all-round carefree installation service" kan också beställas. Alla sju ID.3-modeller har snabbladdningsfunktionen ombord. Beroende på land får kunderna ID gratis i upp till tre år. Företrädes tariff på We Charge med tillgång till offentliga butiker i Europa inklusive IONITY: s snabbladdningsnätverk. Här kan du ladda för 55ct / kWh med upp till 100 eller 125 kW för ProS. För täta resenärer är tullmodellen lönsam med en månatlig grundavgift på mindre än 10 euro och attraktiv 30ct / kWh på IONITY.

Miljarder i investeringar för demokratisering av elektrisk rörlighet

Som en del av sin e-offensiv planerar Volkswagen-märket att erbjuda elbilar i alla större fordonssegment fram till 2022. Volkswagen vill bli världsledande inom e-mobilitet under de kommande åren och kommer att investera 33 miljarder euro över hela koncernen år 2024, varav 11 miljarder kommer att investeras i Volkswagen-märket ensam. Volkswagen-märket räknar med att producera 1,5 miljoner elbilar fram till 2025.

Ingångsmodellen ID.3 Ren med upp till 330 km räckvidd (WLTP) för mindre än 30 000 euro kommer också att finnas tillgänglig på några månader.
https://www.volkswagen-newsroom.com/de/ ... -juli-6229
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Elektrifierad
Inlägg: 64
Blev medlem: 10 nov 2019 16:38

Re: VW I.D

Inlägg av Elektrifierad »

21000 Euro för en ID3 är ju helt sjukt bra pris. Vem köper egentligen en vanlig Golf istället för en ID3 efter denna lansering?
Användarvisningsbild
Zalman3
Teslaägare
Inlägg: 14855
Blev medlem: 29 mar 2016 18:28
Ort: Umeå

Re: VW I.D

Inlägg av Zalman3 »

Elektrifierad skrev:
21000 Euro för en ID3 är ju helt sjukt bra pris. Vem köper egentligen en vanlig Golf istället för en ID3 efter denna lansering?
Svar: Ingen!

https://ev-database.de/pkw/1127/Volkswagen-ID3-Pure


EDIT:
Det är ingen slump att fossilbilar nu är väldigt svårsålda.
Måste 600.000st osäljbara fossilbilar skrotas?
Efter coronakrisen är lagren fulla av osålda bilar som inte klarar kommande utsläppskrav. Nu vill biltillverkarna vill ha dispens för att kunna sälja dem.
Enligt brevet rör det sig om 600.000 färdigbyggda bilar som inte klarar de kommande utsläppskraven och som därför kommer bli osäljbara om EU-kommissionen inte gör något åt situationen.
https://www.mestmotor.se/automotorsport ... lappskrav/
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Fredrik j
Inlägg: 10682
Blev medlem: 06 jun 2019 21:23

Re: VW I.D

Inlägg av Fredrik j »

Zalman3 skrev:
Elektrifierad skrev:
21000 Euro för en ID3 är ju helt sjukt bra pris. Vem köper egentligen en vanlig Golf istället för en ID3 efter denna lansering?
Svar: Ingen!

https://ev-database.de/pkw/1127/Volkswagen-ID3-Pure


EDIT:
Det är ingen slump att fossilbilar nu är väldigt svårsålda.
Måste 600.000st osäljbara fossilbilar skrotas?
Efter coronakrisen är lagren fulla av osålda bilar som inte klarar kommande utsläppskrav. Nu vill biltillverkarna vill ha dispens för att kunna sälja dem.
Enligt brevet rör det sig om 600.000 färdigbyggda bilar som inte klarar de kommande utsläppskraven och som därför kommer bli osäljbara om EU-kommissionen inte gör något åt situationen.
https://www.mestmotor.se/automotorsport ... lappskrav/
Det beror ju på vad det är för modeller.
600 000 bilar är ju ungefär 2 veckors försäljning på den europeiska marknaden...
Användarvisningsbild
Zalman3
Teslaägare
Inlägg: 14855
Blev medlem: 29 mar 2016 18:28
Ort: Umeå

Re: VW I.D

Inlägg av Zalman3 »

Fredrik j skrev:
Zalman3 skrev:
Elektrifierad skrev:
21000 Euro för en ID3 är ju helt sjukt bra pris. Vem köper egentligen en vanlig Golf istället för en ID3 efter denna lansering?
Svar: Ingen!

https://ev-database.de/pkw/1127/Volkswagen-ID3-Pure


EDIT:
Det är ingen slump att fossilbilar nu är väldigt svårsålda.
Måste 600.000st osäljbara fossilbilar skrotas?
Efter coronakrisen är lagren fulla av osålda bilar som inte klarar kommande utsläppskrav. Nu vill biltillverkarna vill ha dispens för att kunna sälja dem.
Enligt brevet rör det sig om 600.000 färdigbyggda bilar som inte klarar de kommande utsläppskraven och som därför kommer bli osäljbara om EU-kommissionen inte gör något åt situationen.
https://www.mestmotor.se/automotorsport ... lappskrav/
Det beror ju på vad det är för modeller.
600 000 bilar är ju ungefär 2 veckors försäljning på den europeiska marknaden...
Gissar att det är ca 2 miljoner bilar som är svårsålda, 600.000st som är på gränsen till "omöjliga" att sälja.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Fredrik j
Inlägg: 10682
Blev medlem: 06 jun 2019 21:23

Re: VW I.D

Inlägg av Fredrik j »

Jag har försökt läsa ut vilka bilar det är som det gäller. Men det verkar vara ett anonymt gnäll från bilindustrin.
Användarvisningsbild
Zalman3
Teslaägare
Inlägg: 14855
Blev medlem: 29 mar 2016 18:28
Ort: Umeå

Re: VW I.D

Inlägg av Zalman3 »

Ingångsmodellen ID.3 Pure med upp till 330 km räckvidd (WLTP) för mindre än 30 000 euro kommer också att finnas tillgänglig inom några månader.
Hur många av er som är intresserade av ID3, tänker köpa den billigare ID3 Pure modellen?
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Vasp
Inlägg: 584
Blev medlem: 27 jan 2015 14:40
Ort: Skellefteå

Re: VW I.D

Inlägg av Vasp »

Blir kul när dessa börjar dyka upp hos VW handlaren i stan så att man kan se hur de är i verkliga livet. Fast jag är mer intresserad av nånting lite mindre typ en I.D2 eller I.D1 eller så men det verkar ju vara på väg om några år.
Användarvisningsbild
Zalman3
Teslaägare
Inlägg: 14855
Blev medlem: 29 mar 2016 18:28
Ort: Umeå

Re: VW I.D

Inlägg av Zalman3 »

Volkswagen ID.3 Pro S
Batteriekapazität 82.0 kWh
WLTP Werte, reichweite 550 km
Umweltbonus9.000 €
Pris 40.936 euro
https://ev-database.de/pkw/1203/Volkswagen-ID3-Pro-S

En ID3 med en WLTP räckvidd på 550km
Och till ett nettopris på
31.936 euro är intressant!

Måste Tesla sänka priset på modell 3?

Hyundai Kona Elektro 64 kWh kostar också ca 32.000 euro netto, måste kanske också sänka priset!
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Användarvisningsbild
OlleBack
Teslaägare
Inlägg: 559
Blev medlem: 24 aug 2017 10:29

Re: VW I.D

Inlägg av OlleBack »

Vad har wv sagt om service på id3 och kommande modeller?kommer dom fortsätta med samma modell och prissättning som på fossilarna?
Användarvisningsbild
Tellus
Teslaägare
Inlägg: 3589
Blev medlem: 04 dec 2018 09:07
Ort: Nerike
Referralkod: ts.la/magnus93984

Re: VW I.D

Inlägg av Tellus »

Blir intressant att se om tillverkningsmånaden kommer vara korrekt i registreringsbeviset eller om dom lyckas fejka det, med tanke på att bilarna är förvarade upp till 1 år.
Model 3 P+ -19
Model Y LR -22
Model S Pläd -23
Model 3 sr+ (såld), MYP (såld)
Klimatkompenserar med
SLK55AMG
740TurboIntercooler
Användarvisningsbild
Tellus
Teslaägare
Inlägg: 3589
Blev medlem: 04 dec 2018 09:07
Ort: Nerike
Referralkod: ts.la/magnus93984

Re: VW I.D

Inlägg av Tellus »

Zalman3 skrev:
Volkswagen ID.3 Pro S
Batteriekapazität 82.0 kWh
WLTP Werte, reichweite 550 km
Umweltbonus9.000 €
Pris 40.936 euro
https://ev-database.de/pkw/1203/Volkswagen-ID3-Pro-S

En ID3 med en WLTP räckvidd på 550km
Och till ett nettopris på
31.936 euro är intressant!

Måste Tesla sänka priset på modell 3?

Hyundai Kona Elektro 64 kWh kostar också ca 32.000 euro netto, måste kanske också sänka priset!
Tror varken bmw 3, audi a4 eller mercedes c sänkte priset när nya golfen kom. Leafen däremot borde sänkas en hundring.
Model 3 P+ -19
Model Y LR -22
Model S Pläd -23
Model 3 sr+ (såld), MYP (såld)
Klimatkompenserar med
SLK55AMG
740TurboIntercooler
Användarvisningsbild
Zalman3
Teslaägare
Inlägg: 14855
Blev medlem: 29 mar 2016 18:28
Ort: Umeå

Re: VW I.D

Inlägg av Zalman3 »

Nissan Leaf 40kWh kostar nu 29.234 euro i Tyskland.
Med 9000 euro i elbilsstöd får du loss en ny Leaf för
20.234 euro.

https://ev-database.de/pkw/1106/Nissan-Leaf

Problemet för Leafen är att den börjar kännas gammal.
Ingen kylning av batteriet och 50kW Chademo laddning duger inte idag.
WLTP räckvidden är 270km.

Snik ID3 med 330km i räckvidd kostar 21.000 euro netto.
Den har vätskekylda batterier och CCS laddning.

Opel Corsa-e 50kWh hittar man i Tyskland för under 18.000 Euro.
Det har vätskekylt batteri och 100kW CCS laddning.

Konkurransen hårdnar!
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Qwerty
Inlägg: 12
Blev medlem: 12 aug 2019 07:52

Re: VW I.D

Inlägg av Qwerty »

OlleBack skrev:
Vad har wv sagt om service på id3 och kommande modeller?kommer dom fortsätta med samma modell och prissättning som på fossilarna?
"Intervall för inspektionsservice för ID.-serien
Din ID. gör att allt blir mycket enklare, eftersom det inom Europa inte är någon skillnad mellan den mer omfattande inspektionsservicen och den mindre omfattande varianten.

Inspektionsservice:
Enligt serviceintervall som visas på färddatorn, inom två år som senast utan kilometerbegränsning. Inkluderar bromsvätska och byte av invändiga filter."


https://www.volkswagen.se/sv/aga-en-vw/ ... bilar.html
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare
Inlägg: 9334
Blev medlem: 11 jun 2014 22:11
Ort: Stockholm

Re: VW I.D

Inlägg av bylund »

Tellus skrev:
Blir intressant att se om tillverkningsmånaden kommer vara korrekt i registreringsbeviset eller om dom lyckas fejka det, med tanke på att bilarna är förvarade upp till 1 år.
Det korrekta tillverkningsdatumet är när man installerar programvaran? :)
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Skriv svar