Sida 88 av 224

Re: VW I.D

Postat: 20 jul 2020 09:33
av FredrikR
https://vwgroup.se/nyheter--media/press ... 2-fX6EPAGQ

Då var de klara, även priser för privatleasing finns med

Re: VW I.D

Postat: 20 jul 2020 09:35
av Laban
Lägger upp bilden här direkt:
Screenshot 2020-07-20 at 09.34.17.png

Re: VW I.D

Postat: 20 jul 2020 09:36
av Zalman3
572km i WLTP räckvidd är bra.

Men folk kommer köpa i Tyskland.

ID3 Pure
45kWh
21.000 euro efter stöd

ID3 Pro
58kWh
26.575 euro efter stöd

ID3 Pro S
77kWh
31.936 euro efter stöd

https://ev-database.de/pkw/1127/Volkswa ... Pure#range

Re: VW I.D

Postat: 20 jul 2020 09:51
av Zalman3
Laban skrev:
Lägger upp bilden här direkt:
Screenshot 2020-07-20 at 09.34.17.png
Hur kan ID3 77kWh Tour ha så lågt privatisering pris?

Re: VW I.D

Postat: 20 jul 2020 09:59
av Laban
Om du med folk menar majoriten av de svenska köparna så betvivlar jag det.

Roade mig med att ta fram omräkningsfaktorn mellan euro och SEK:

ID.3 Life (58 kWh) - 37787 € -> 434 900 :-
ID.3 Pro S Tour (77 kWh) - 48432 € -> 531900 :-

1.16 för Life, 1.1 för Pro S Tour. Rätt ok ändå. Jag är dock mest intresserad av grundmodellen , dvs minsta batteripacket. Intressant där är väl att 77 kWh packet är relativt billigt i förhållande till 58 kWh. Så frågan är om basversionen får ett så lågt pris som man hoppas på.

Re: VW I.D

Postat: 20 jul 2020 10:05
av mans71
En bra bit kvar till att nå priset 250 000, över 300 är den ju knappt relevant.

Re: VW I.D

Postat: 20 jul 2020 10:06
av PapaD
Då skiljer inte priset mycket för 1'st i Sverige. Jag bokade en plus för 494k, utrustningen ungefär som en business om jag förstått det rätt. Större skillnad i Tyskland, men de räknade kanske med mer entusiaster där för 1'st?

Nåväl, mycket pengar för mig så nu hoppas jag folket i Zwickau gör ett bra jobb.

Re: VW I.D

Postat: 20 jul 2020 11:40
av chaffis75
När kommer priser minsta batteri paketet?

Re: VW I.D

Postat: 20 jul 2020 11:49
av Zalman3
chaffis75 skrev:
När kommer priser minsta batteri paketet?
Det måste komma mycket snart.

Opel Corsa-e säljs ju redan i Tyskland för under 18.000 euro, om man orkar vänta lite.
Och det är därför det är viktigt att vi i Sverige snarast får 100.000kr i elbilsstöd, annars blir det kaos!
Opel Corsa F e Edition 50kW Batterie*Klimaautomatik
17.545 €
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... 19e68daeaf

Re: VW I.D

Postat: 20 jul 2020 12:24
av Fredrik j
Zalman3 skrev:
chaffis75 skrev:
När kommer priser minsta batteri paketet?
Det måste komma mycket snart.

Opel Corsa-e säljs ju redan i Tyskland för under 18.000 euro, om man orkar vänta lite.
Och det är därför det är viktigt att vi i Sverige snarast får 100.000kr i elbilsstöd, annars blir det kaos!
Opel Corsa F e Edition 50kW Batterie*Klimaautomatik
17.545 €
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... 19e68daeaf
Hur menar du med kaos?

Re: VW I.D

Postat: 20 jul 2020 12:27
av Zalman3
Fredrik j skrev:
Zalman3 skrev:
chaffis75 skrev:
När kommer priser minsta batteri paketet?
Det måste komma mycket snart.

Opel Corsa-e säljs ju redan i Tyskland för under 18.000 euro, om man orkar vänta lite.
Och det är därför det är viktigt att vi i Sverige snarast får 100.000kr i elbilsstöd, annars blir det kaos!
Opel Corsa F e Edition 50kW Batterie*Klimaautomatik
17.545 €
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... 19e68daeaf
Hur menar du med kaos?
Politikerna måste ta sitt ansvar, Sverige är med i EU, vi måste ha hyfsat samma regler som övriga Europa.

Eller är det regeringens strategi att låta Svenska bilförsäljare gå i konkurs?

Re: VW I.D

Postat: 20 jul 2020 12:47
av Fredrik j
Det var ju inte så många år sedan euron kostade under 9 kronor och det var billigt att handla bilar i Tyskland. På senare år har det varit tvärt om. Majoriteten av alla nya bilar i Sverige säljs som förmånsbil. En begagnad tysk bil kan ju inte jämföras.
Varför är det så viktigt för dig att det går bra för bilhandlarna?
Dom måste konkurrera med service och närhet.

Re: VW I.D

Postat: 20 jul 2020 15:01
av Zalman3
Intressant att ID3 har Car2X som standard.
Car2X: The new era of intelligent vehicle networking.

Is 5G the best technology for autonomous driving? That can not be answered today. Maybe it will complement existing technologies in the future, but it won’t be available for five years yet. But today there is already a platform that lifts networked driving to a completely new level. With WLANp, vehicles receive information in a matter of milliseconds from other traffic participants and their own environment, such as traffic lights at intersections or lane closure trailers on motorways. WLANp is a technical standard specifically designed for local vehicle communication. It makes it possible to transmit dynamic and temporary data in real time. Depending on the surroundings, the signal can reach 150 m in the city and up to 800 m on rural roads and highways. The signal covers a range of 360° and there are no ongoing communication costs. Car2X is based on a radio connection and does not require Wi-Fi or a mobile internet connection. “As no data is stored on the backend with local data transmission in contrast to mobile network connections, data security is also assured,” explains Thomas Biehle, Director of Cooperative Security and Electronic Processes at Volkswagen.
https://www.volkswagenag.com/en/news/st ... -life.html

Re: VW I.D

Postat: 20 jul 2020 15:22
av Zalman3
VW anger villkor för laddningstjänst WeCharge.
https://www.electrive.net/2020/07/20/vw ... -wecharge/
vw-we-charge-tarife-888x444.jpg

Re: VW I.D

Postat: 20 jul 2020 15:22
av Zalman3
VW anger villkor för laddningstjänst WeCharge.
https://www.electrive.net/2020/07/20/vw ... -wecharge/
vw-we-charge-tarife-888x444.jpg

Re: VW I.D

Postat: 20 jul 2020 15:25
av vigge50
Och där hittar vi också 12 månaders bindningstid om jag förstår tyskan rätt...

Re: VW I.D

Postat: 22 jul 2020 19:30
av PapaD
Nu först såg jag:
mellannivån är gratis abbonemang för ID3 (lilla batteriet kommer hamna utanför gratis men den kommer ju inte än på ett tag). Och då får man faktiskt lägre pris än Maingau, som erbjuder bra rabatt på Ionity för de flesta länder förutom Sverige. Även om det inte är billigt precis.

Re: VW I.D

Postat: 22 jul 2020 19:43
av Robertrimmevik
Men stora abonnemanget är betydligt billigare än Audis. För 110kr i mån hade jag nästan tyckt att det är acceptabelt.

Re: VW I.D

Postat: 22 jul 2020 20:11
av Zalman3
WeCharge är det rörigare lösning jag sett.
Snacka om att VWs bilförsäljare kan lura skjortan av oerfarna elbilsköpare!

Re: VW I.D

Postat: 22 jul 2020 20:50
av PapaD
Men, vad konstigt: nu är alla motorval borta. Samma som 1'st på alla, den de kallar Pro Power på 204 hk. Vad bra, för alla. Fast 1'st är nu inte speciell längre. Bara en dekal som skiljer från övriga modeller, eller?

Re: VW I.D

Postat: 23 jul 2020 00:23
av wector
Glöm inte play/pause pedalerna

Re: VW I.D

Postat: 23 jul 2020 04:40
av PapaD
wector skrev:
Glöm inte play/pause pedalerna Bild
Nej, de ingår i Style modellen. Inredning Style plus tror jag det heter.

Re: VW I.D

Postat: 25 jul 2020 18:58
av hooked
Autogefuhl gör en genomgång och provkörning av id3. Inredning och mediasystem är inte direkt imponerande :roll:


Re: VW I.D

Postat: 25 jul 2020 20:46
av BEV[e-Rage]
hooked skrev:
Autogefuhl gör en genomgång och provkörning av id3. Inredning och mediasystem är inte direkt imponerande :roll:
Vad hade han väntat sig, en turkos ID.3 1st Max som han testar kostar ju bara 556-tusen (i Sverige). ;)

Re: VW I.D

Postat: 25 jul 2020 20:46
av Laban
Trevlig att köra, goda utrymmen invändigt för sin storleksklass. Men så var det som hooked nämnde det där med interiören, infotainment.