Sida 221 av 444

Re: VW I.D

InläggPostat: 20 jul 2020 11:27
av Zalman3
Fredrik j skrev:
Zalman3 skrev:
chaffis75 skrev:När kommer priser minsta batteri paketet?


Det måste komma mycket snart.

Opel Corsa-e säljs ju redan i Tyskland för under 18.000 euro, om man orkar vänta lite.
Och det är därför det är viktigt att vi i Sverige snarast får 100.000kr i elbilsstöd, annars blir det kaos!

Opel Corsa F e Edition 50kW Batterie*Klimaautomatik
17.545 €

https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... 19e68daeaf


Hur menar du med kaos?


Politikerna måste ta sitt ansvar, Sverige är med i EU, vi måste ha hyfsat samma regler som övriga Europa.

Eller är det regeringens strategi att låta Svenska bilförsäljare gå i konkurs?

Re: VW I.D

InläggPostat: 20 jul 2020 11:47
av Fredrik j
Det var ju inte så många år sedan euron kostade under 9 kronor och det var billigt att handla bilar i Tyskland. På senare år har det varit tvärt om. Majoriteten av alla nya bilar i Sverige säljs som förmånsbil. En begagnad tysk bil kan ju inte jämföras.
Varför är det så viktigt för dig att det går bra för bilhandlarna?
Dom måste konkurrera med service och närhet.

Re: VW I.D

InläggPostat: 20 jul 2020 14:01
av Zalman3
Intressant att ID3 har Car2X som standard.

Car2X: The new era of intelligent vehicle networking.

Is 5G the best technology for autonomous driving? That can not be answered today. Maybe it will complement existing technologies in the future, but it won’t be available for five years yet. But today there is already a platform that lifts networked driving to a completely new level. With WLANp, vehicles receive information in a matter of milliseconds from other traffic participants and their own environment, such as traffic lights at intersections or lane closure trailers on motorways. WLANp is a technical standard specifically designed for local vehicle communication. It makes it possible to transmit dynamic and temporary data in real time. Depending on the surroundings, the signal can reach 150 m in the city and up to 800 m on rural roads and highways. The signal covers a range of 360° and there are no ongoing communication costs. Car2X is based on a radio connection and does not require Wi-Fi or a mobile internet connection. “As no data is stored on the backend with local data transmission in contrast to mobile network connections, data security is also assured,” explains Thomas Biehle, Director of Cooperative Security and Electronic Processes at Volkswagen.


https://www.volkswagenag.com/en/news/st ... -life.html

Re: VW I.D

InläggPostat: 20 jul 2020 14:22
av Zalman3
VW anger villkor för laddningstjänst WeCharge.
https://www.electrive.net/2020/07/20/vw ... -wecharge/

vw-we-charge-tarife-888x444.jpg

Re: VW I.D

InläggPostat: 20 jul 2020 14:22
av Zalman3
VW anger villkor för laddningstjänst WeCharge.
https://www.electrive.net/2020/07/20/vw ... -wecharge/

vw-we-charge-tarife-888x444.jpg

Re: VW I.D

InläggPostat: 20 jul 2020 14:25
av vigge50
Och där hittar vi också 12 månaders bindningstid om jag förstår tyskan rätt...

Re: VW I.D

InläggPostat: 22 jul 2020 18:30
av PapaD
Nu först såg jag:
mellannivån är gratis abbonemang för ID3 (lilla batteriet kommer hamna utanför gratis men den kommer ju inte än på ett tag). Och då får man faktiskt lägre pris än Maingau, som erbjuder bra rabatt på Ionity för de flesta länder förutom Sverige. Även om det inte är billigt precis.

Re: VW I.D

InläggPostat: 22 jul 2020 18:43
av Robertrimmevik
Men stora abonnemanget är betydligt billigare än Audis. För 110kr i mån hade jag nästan tyckt att det är acceptabelt.

Re: VW I.D

InläggPostat: 22 jul 2020 19:11
av Zalman3
WeCharge är det rörigare lösning jag sett.
Snacka om att VWs bilförsäljare kan lura skjortan av oerfarna elbilsköpare!

Re: VW I.D

InläggPostat: 22 jul 2020 19:50
av PapaD
Men, vad konstigt: nu är alla motorval borta. Samma som 1'st på alla, den de kallar Pro Power på 204 hk. Vad bra, för alla. Fast 1'st är nu inte speciell längre. Bara en dekal som skiljer från övriga modeller, eller?