Sida 222 av 330

Re: VW I.D

InläggPostat: 22 jul 2020 23:23
av wector
Glöm inte play/pause pedalerna

Re: VW I.D

InläggPostat: 23 jul 2020 03:40
av PapaD
wector skrev:Glöm inte play/pause pedalerna

Nej, de ingår i Style modellen. Inredning Style plus tror jag det heter.

Re: VW I.D

InläggPostat: 25 jul 2020 17:58
av hooked
Autogefuhl gör en genomgång och provkörning av id3. Inredning och mediasystem är inte direkt imponerande :roll:


Re: VW I.D

InläggPostat: 25 jul 2020 19:46
av BEV[e-Rage]
hooked skrev:Autogefuhl gör en genomgång och provkörning av id3. Inredning och mediasystem är inte direkt imponerande :roll:

Vad hade han väntat sig, en turkos ID.3 1st Max som han testar kostar ju bara 556-tusen (i Sverige). ;)

Re: VW I.D

InläggPostat: 25 jul 2020 19:46
av Laban
Trevlig att köra, goda utrymmen invändigt för sin storleksklass. Men så var det som hooked nämnde det där med interiören, infotainment.

Re: VW I.D

InläggPostat: 25 jul 2020 20:06
av mans71
Laban skrev:Trevlig att köra, goda utrymmen invändigt för sin storleksklass. Men så var det som hooked nämnde det där med interiören, infotainment.


Har du provkört?

Re: VW I.D

InläggPostat: 25 jul 2020 20:07
av Laban
mans71 skrev:Har du provkört?


Sammanfattning av provkörningen ovan.

Re: VW I.D

InläggPostat: 26 jul 2020 10:37
av Mickep
id3 på autobahn + laddning (tysk, så man får gissa vad de yrar om)

https://www.youtube.com/watch?v=Z2suLHRabaY

12% : 100 kW
80%: 50 kW

40.8 kWh på 33 min = 1.236 kWh/min = 74 kWh/h (ingen kommentar)

Re: VW I.D

InläggPostat: 26 jul 2020 12:06
av Laban
Enligt en kommentar drog den 2.05 kWh/mil i 119 km/h medelhastighet i testet.

Rätt ok tycker jag. ID.3 är ju relativt hög och kantig.

Re: VW I.D

InläggPostat: 26 jul 2020 14:24
av Anonymous FTW
hooked skrev:Autogefuhl gör en genomgång och provkörning av id3. Inredning och mediasystem är inte direkt imponerande :roll:

"Mediasystemet" nja han berömde ljudet i stereon och ljudet är ju en ganska stor del av "mediasystemet" i en bil. Han tyckte bilen var rolig att köra, exakt och precis styrning, tyst med bra ljudisolering, gillade accelerationen. Som en sportbil sade han på slutet angående köregenskaperna och sportbilar brukar ändå vara rätt roliga att köra. Hårdvarumässigt tyckte han det var en toppenbil. Han nämnde även hur äldre BMW ibland var tvungen att lägga tunga föremål i bagaget för att få grepp på bakhjulen vintertid, detta menade han skulle inte vara något problem med bakhjulsdriften på ID.3 då så mycket tyngd fanns över bakhjulen. Han berömde ljudet i dörrstängningen fler än en gång.

Negativt. Han tyckte inte om mjukvaran i bilen, dock är det något som går att uppgradera via OTA. Förhoppningsvis gör de om saker och ting till det bättre.
Han tog Tesla och Polestar som exempel på bilar med bra mjukvara, VW hade också kunnat ha Googles mjukvara i ID.3 likt Polestar och fått ut bilen fortare med mer intuitiv mjukvara, VW är dock ett stort företag som vill ha mjukvaran i egna händer.

Sen gillade han inte plasten på de 'plastigaste' (hårdplast) delarna i bilen. VW vore korkade om de inte ändrade det på kommande årsmodeller, lär inte kosta mycket att ändra vissa delar i interiören. Han kom inte heller överrens med kontrollerna på ratten.

Summering är att köpare av ID.3 kan se fram emot att det som är sämst med deras bil blir bättre via OTA. Vad jag förstått ska detta operativ in i resten av VW:s flotta också.
Egentligen inget chockerande vad gäller summering av testet. Vi vet redan att deras mjukvaruutveckling har gått knackigt, vi vet även samtidigt att VW sedan länge är duktiga på att tillverka bra och omtyckta bilar, med andra ord hårdvaran kunde de långt före denna bilen.

https://europe.autonews.com/automakers/vw-steps-software-push-vwos-operating-system