Sida 223 av 365

Re: VW I.D

InläggPostat: 28 jul 2020 08:04
av Laban


En del lustiga lösningar GUI mässigt. Samt en startknapp. De hade åsikter om den, borde kanske ha placerats på växelväljaren istället. Bagageutrymmet är ganska djupt/stort för storleksklassen:

Screenshot 2020-07-28 at 08.48.09.png


Långt axelavstånd (några cm längre än PS2) men kort svängradie. Stor invändigt, liten utvändigt. Jag gillar jag ID.3:an, kanske t.o.m pga den lite märkliga interiören. Hellre det än e-Niro, Kona osv som bara är tråkiga.

Re: VW I.D

InläggPostat: 30 jul 2020 10:03
av Zalman3
Får mejl av VW. De har tydligen ett gäng ID3 osålda?
Märkligt.


Vi har nu gått igenom och matchat befintliga ID.3 1st edition bilar mot de förbokare som var först med att boka upp sig. Det finns nu ett fåtal bilar kvar av modellerna Plus och Max (se nedan). Vi vill såklart erbjuda alla förhandsbokare som visat intresse tidigare en möjlighet att beställa en av dessa limited editionbilar innan vi öppnar dem för nya kunder.

Re: VW I.D

InläggPostat: 30 jul 2020 10:22
av vigge50
Zalman3 skrev:Får mejl av VW. De har tydligen ett gäng ID3 osålda?
Märkligt.


Vi har nu gått igenom och matchat befintliga ID.3 1st edition bilar mot de förbokare som var först med att boka upp sig. Det finns nu ett fåtal bilar kvar av modellerna Plus och Max (se nedan). Vi vill såklart erbjuda alla förhandsbokare som visat intresse tidigare en möjlighet att beställa en av dessa limited editionbilar innan vi öppnar dem för nya kunder.

Vad är det märkliga med det? Då de två varianterna kostar 475 respektive 535 000 kr utav vad jag fick fram från en snabb sökning så är det en hel del pengar för en bil i den storleksklassen. Bara för att det är en elbil så betyder det inte att köparna helt plötsligt har 200 000 kr mer att köpa en bil för.

Re: VW I.D

InläggPostat: 30 jul 2020 10:31
av Zalman3
vigge50 skrev:
Zalman3 skrev:Får mejl av VW. De har tydligen ett gäng ID3 osålda?
Märkligt.


Vi har nu gått igenom och matchat befintliga ID.3 1st edition bilar mot de förbokare som var först med att boka upp sig. Det finns nu ett fåtal bilar kvar av modellerna Plus och Max (se nedan). Vi vill såklart erbjuda alla förhandsbokare som visat intresse tidigare en möjlighet att beställa en av dessa limited editionbilar innan vi öppnar dem för nya kunder.

Vad är det märkliga med det? Då de två varianterna kostar 475 respektive 535 000 kr utav vad jag fick fram från en snabb sökning så är det en hel del pengar för en bil i den storleksklassen. Bara för att det är en elbil så betyder det inte att köparna helt plötsligt har 200 000 kr mer att köpa en bil för.


Då är ju det märkliga att VW vill ha 535.000 kr
för en ID3.
Måste nästan vara rekord för en bil med yttermåtten av en VW Golf.
Dessutom bara ca 4-5% billigare än en Tesla.

Re: VW I.D

InläggPostat: 30 jul 2020 12:25
av Jordad
Zalman3 skrev:
vigge50 skrev:
Zalman3 skrev:Får mejl av VW. De har tydligen ett gäng ID3 osålda?
Märkligt.


Vi har nu gått igenom och matchat befintliga ID.3 1st edition bilar mot de förbokare som var först med att boka upp sig. Det finns nu ett fåtal bilar kvar av modellerna Plus och Max (se nedan). Vi vill såklart erbjuda alla förhandsbokare som visat intresse tidigare en möjlighet att beställa en av dessa limited editionbilar innan vi öppnar dem för nya kunder.

Vad är det märkliga med det? Då de två varianterna kostar 475 respektive 535 000 kr utav vad jag fick fram från en snabb sökning så är det en hel del pengar för en bil i den storleksklassen. Bara för att det är en elbil så betyder det inte att köparna helt plötsligt har 200 000 kr mer att köpa en bil för.


Då är ju det märkliga att VW vill ha 535.000 kr
för en ID3.
Måste nästan vara rekord för en bil med yttermåtten av en VW Golf.
Dessutom bara ca 4-5% billigare än en Tesla.

Ja den har ungefär samma utrustning och räckvidd som SR+ och kostar nästan lika mycket. De flesta väljer nog Tesla då.

Re: VW I.D

InläggPostat: 30 jul 2020 12:52
av Laban
Zalman3 skrev:Då är ju det märkliga att VW vill ha 535.000 kr
för en ID3.
Måste nästan vara rekord för en bil med yttermåtten av en VW Golf.
Dessutom bara ca 4-5% billigare än en Tesla.


Fast versionen med stora batteripacket samt fullt utrustad blir kanske inte storsäljaren direkt. Life versionen med 58 kWh packet kostar från 434 900 :- Sen tycker jag inte att man ska stirra sig blind på yttermåtten på elbilar. ID.3 är betydligt rymligare än Golf. Ska man ha 150 hk + DSG låda är grundpriset 299k för Golf. Och då ser den ut så här:

Screenshot 2020-07-30 at 13.51.20.png


Jag gissar på att ID.3 blir billigare att äga än motsvarande fossila Golf, även för den som kör 1500 mil/år snarare än 3000.

Re: VW I.D

InläggPostat: 30 jul 2020 13:50
av Laban
Men hur många % av de potentiella kunderna behöver dragkrok i denna klass av bilar ? Tänker mig att fästet för cyklar räcker ganska långt.

Re: VW I.D

InläggPostat: 30 jul 2020 16:57
av PapaD
Den blev litet annorlunda än vad jag trodde. Den träffar mer rätt hos mig än vad jag hoppats på. Jag tycker det är kul att det finns prestandabilar men värderar hållbarhet och pålitlighet mycket mer. Bilen känns som en Toyota. Verkar vara tyst och ha bra mekanik. Hoppas den är lika felfri. Isf blir det en bra gubbbil åt griniga gamla gubbar som mig. :D

Re: VW I.D

InläggPostat: 30 jul 2020 22:49
av Zalman3

Re: VW I.D

InläggPostat: 30 jul 2020 22:52
av mastodontfilmsmats
Ska priset vara högt eller lågt?
Eller är det prisvärdhet månntro (subjektivt, precis som design)?

Men ja. Autogefühls test gav mersmak.