Sida 228 av 329

Re: VW I.D

InläggPostat: 05 aug 2020 08:18
av HelectriC
markuswesterberg skrev:Kommer ID.3 1st att ha någon app? Som tillåter att man exempelvis slår på klimatanläggningen på distans?


Ja, men när den kommer igång vet ingen. Inte nu i starten iaf.

Re: VW I.D

InläggPostat: 06 aug 2020 23:40
av Zalman3

In the meantime, reports from Germany say that ID.4 production and deliveries could start as soon as the end of the year.



https://electrek.co/2020/08/06/vw-id4-e ... eliveries/

Re: VW I.D

InläggPostat: 07 aug 2020 04:43
av Zalman3
Stämmer detta?
ID1 ersätter e-up
ID2 ersätter T-Roc
ID3 ersätter Golf
ID4 ersätter Tiguan
ID5 ersätter Passat
ID5 kombi ersätter Passat kombi
ID6 ersätter Touareg
ID7 ersätter Caravelle

Re: VW I.D

InläggPostat: 07 aug 2020 06:11
av mati
Vad menar du med ersätter? VW kommer ju inte sluta bygga dessa bilar. De kanske fasas ut på väldigt lång sikt, men inte inom de närmaste åren.
Bubblan anses ju vara en ersättare för Golfen, men den tillverkades ändå fram till 2003, det är 30 år efter att första Golfen introducerades.

Re: VW I.D

InläggPostat: 07 aug 2020 06:12
av Zalman3

Volkswagens chef Sten Forsberg tror att Sverige blir ett föregångsland vad gäller omställningen till elbilar och laddhybrider.

– Om inte Volkswagen i Sverige 2025 säljer 80-90 procent laddbara bilar blir jag väldigt förvånad, säger Forsberg efter dagarna i Almedalen.





Re: VW I.D

InläggPostat: 07 aug 2020 07:21
av Fredrik j
Zalman3 skrev:

Volkswagens chef Sten Forsberg tror att Sverige blir ett föregångsland vad gäller omställningen till elbilar och laddhybrider.

– Om inte Volkswagen i Sverige 2025 säljer 80-90 procent laddbara bilar blir jag väldigt förvånad, säger Forsberg efter dagarna i Almedalen.






Eftersom han spår att vw kommer sälja laddhybrider i Sverige 2025 och också 10-20% diesel/bensin så kan ju inte ID ersätta. ID är ju bara elbilar.

Re: VW I.D

InläggPostat: 07 aug 2020 07:28
av Zalman3
mati skrev:Vad menar du med ersätter? VW kommer ju inte sluta bygga dessa bilar. De kanske fasas ut på väldigt lång sikt, men inte inom de närmaste åren.
Bubblan anses ju vara en ersättare för Golfen, men den tillverkades ändå fram till 2003, det är 30 år efter att första Golfen introducerades.


Övergången från fossila bilar till el har redan skett.

Om du går in hos bilhandlaren och vill köpa en bensin VW Up.
Då får du svaret att den redan fasats ut, det finns bara elversionen VW e-Up att köpa.
Fossilbilsdöden går allt fortare.

Re: VW I.D

InläggPostat: 07 aug 2020 08:01
av wector
Fast en Up! är en nischprodukt i jämförelse med golf, passat och tiguan. Det kommer ta bra mycket längre tid innan dessa fossilvarianter försvinner.

Re: VW I.D

InläggPostat: 07 aug 2020 08:07
av HelectriC
Zalman3 skrev:
mati skrev:Vad menar du med ersätter? VW kommer ju inte sluta bygga dessa bilar. De kanske fasas ut på väldigt lång sikt, men inte inom de närmaste åren.
Bubblan anses ju vara en ersättare för Golfen, men den tillverkades ändå fram till 2003, det är 30 år efter att första Golfen introducerades.


Övergången från fossila bilar till el har redan skett.

Om du går in hos bilhandlaren och vill köpa en bensin VW Up.
Då får du svaret att den redan fasats ut, det finns bara elversionen VW e-Up att köpa.
Fossilbilsdöden går allt fortare.


Nja, globalt, så stämmer ju inte det. I många länder är en elbil fortfarande exotisk, något folk knappt vet något om, som de aldrig kommer i kontakt med. Att då säga att övergången redan har skett blir aningen haltande. Senast förra veckan när jag var i Tyskland och Danmark, så kom fortfarande massa människor fram och frågar om det är en ”sån där helelektrisk bil”. Det är ju bra att det finns ett positivt intresse, men vi har inte kommit till en övergång ännu på lång tid.

Re: VW I.D

InläggPostat: 07 aug 2020 08:25
av Laban
HelectriC skrev:Nja, globalt, så stämmer ju inte det. I många länder är en elbil fortfarande exotisk, något folk knappt vet något om, som de aldrig kommer i kontakt med. Att då säga att övergången redan har skett blir aningen haltande. Senast förra veckan när jag var i Tyskland och Danmark, så kom fortfarande massa människor fram och frågar om det är en ”sån där helelektrisk bil”. Det är ju bra att det finns ett positivt intresse, men vi har inte kommit till en övergång ännu på lång tid.


Kina ligger ganska långt fram, där var marknadsandelen 4.7% 2019. I Europa var det 4.3% första kvartalet 2020. Så vi är inte så långt upp på S kurvan ännu.