Moderator: Redaktion
PapaD skrev:Det är en helt annan typ av bil...
Laban skrev:martinot skrev:Nu är jag själv inte direkt någon spekulant på en VW som varumärke (av flera anledningar), men hur stor är den i förhållande till M3 (som är nuvarande andrabil för oss idag, och vi kan nog inte tänka oss en mindre, ens som andrabil)?
Om 3:an är på gnällen storleksmässigt som andrabil så är nog inte ID.3 något för er. Om det är bagageutrymmet som är problemet. Invändigt kan det fungera. Jag hade inget problem att sitta bakom förarsätet med förarstolen justerad enligt mitt tycke och smak, 190 cm lång.
Davidswe skrev:Hej
Hur är det med krocktester på ID3, finns det några gjorda?
Är det en säker bil ?
Erxon skrev:Då har även jag provkört en ID.3 och kan mest jämföra mot den Leaf -18 jag kör mest idag. Har även nu en Zoe -20 som frun kör.
Det första jag kan säga var att stolarna var f-n så mycket skönare i folkan, men har inte heller haft någon bil med sämre stolar än Nissan.
Skulle helt klart kunna byta rakt av nu bara för stolarna skull. Sen kommer dessa stolar inte upp i de Volvo-stolar jag haft innan Nissan.
PapaD skrev:Det kanske är ett tecken Mati, du ska köra Etron helt enkelt.Sämre kan man ha det.
mati skrev:PapaD skrev:Det kanske är ett tecken Mati, du ska köra Etron helt enkelt.Sämre kan man ha det.
Ja, det är en jättefin bil, men jag kommer nog inte ha den kvar så länge till. Den kostar mig i privata pengar nånstans mellan 11 och 12-tusen varje månad. Det är helt enkelt inte rimligt, framförallt med tanke på att den mest bara står och samlar damm just nu. Hade jag kört mer med den så hade det kanske gått att motivera, men så som det när nu blir det ganska svårt. Dessutom är jag inte gjord av pengar.
En ID4 är nog en bra bil för oss. Dragvikten på 1000kg är visserligen i klenaste laget, men det fungerar möjligen ändå för vår lilla husvagn. Den väger ju bevisligen inte så mycket så som min vägning visar. Och med tanke på att vågarna har en delning på 20kg blir man nog inte halshuggen om den skulle väga 1020kg vid en kontroll.![]()
Vi får helt enkelt inte lasta den mer än vi brukar göra. Det känns faktiskt som en okej kompromiss om det innebär att man har 5 eller 6 tusen mer i plånboken varje månad.
Användare som besöker denna kategori: martinot, pingflood, TiborBlomhall och 27 gäster