Sida 147 av 224

Re: VW I.D

Postat: 04 dec 2020 20:48
av martinot
iAkita skrev:
Idag fick jag ett erbjudande på ID4 1st Max som kommer bli svårt att motstå, så med största sannolikhet säger jag hej då till min e-Niro om några månader. Det känns nästan inte rimligt att man kan få en fullutrustad ID med dragkrok billigare än den billigaste Model 3 SR som går att få tag på, utan dragkrok. Även priskillnaden till andra elbilar, till exempel e-Niro (eller för den delen ID3), känns för liten. Kommer vi äntligen börja få se lite prispress på elbilar det kommande året tro? Det känns som det om VW ligger kvar på den här prisnivån.
VW har panik då de gjort bort sig när de planerat för, och räknat med, försäljning av ID3 under hela 2020, för att undvika EU-böterna. Nu kommer de sälja i panik till stora förluster (för att förlusterna av böterna är ännu större).

Så bra läge att köpa ID3 i slutet av december nu i år skulle jag säga. Priserna kommer snarare att gå ner är jag övertygad om. Detta då köparna har övertaget och stryptaget om säljarna och VW.

Re: VW I.D

Postat: 04 dec 2020 21:02
av taliz
På tal om ID4 så skall det tydligen levereras 4000 bilar nu i december.
Men de verkar alla hamna i Tyskland och Nederländerna vad jag förstår.

Förövrigt är ju 587 fortfarande en hel del mer än 549. ;)

Re: VW I.D

Postat: 04 dec 2020 21:02
av iAkita
martinot skrev:
iAkita skrev:
Idag fick jag ett erbjudande på ID4 1st Max som kommer bli svårt att motstå, så med största sannolikhet säger jag hej då till min e-Niro om några månader. Det känns nästan inte rimligt att man kan få en fullutrustad ID med dragkrok billigare än den billigaste Model 3 SR som går att få tag på, utan dragkrok. Även priskillnaden till andra elbilar, till exempel e-Niro (eller för den delen ID3), känns för liten. Kommer vi äntligen börja få se lite prispress på elbilar det kommande året tro? Det känns som det om VW ligger kvar på den här prisnivån.
VW har panik då de gjort bort sig när de planerat för, och räknat med, försäljning av ID3 under hela 2020, för att undvika EU-böterna. Nu kommer de sälja i panik till stora förluster (för att förlusterna av böterna är ännu större).

Så bra läge att köpa ID3 i slutet av december nu i år skulle jag säga. Priserna kommer snarare att gå ner är jag övertygad om. Detta då köparna har övertaget och stryptaget om säljarna och VW.
Så kan det kanske vara men det förklarar inte varför det är så pass bra pris på ID4 (även jämfört med ID3), eftersom ID4 inte börjar levereras förrän nästa år.

Re: VW I.D

Postat: 04 dec 2020 21:08
av martinot
iAkita skrev:
martinot skrev:
iAkita skrev:
Idag fick jag ett erbjudande på ID4 1st Max som kommer bli svårt att motstå, så med största sannolikhet säger jag hej då till min e-Niro om några månader. Det känns nästan inte rimligt att man kan få en fullutrustad ID med dragkrok billigare än den billigaste Model 3 SR som går att få tag på, utan dragkrok. Även priskillnaden till andra elbilar, till exempel e-Niro (eller för den delen ID3), känns för liten. Kommer vi äntligen börja få se lite prispress på elbilar det kommande året tro? Det känns som det om VW ligger kvar på den här prisnivån.
VW har panik då de gjort bort sig när de planerat för, och räknat med, försäljning av ID3 under hela 2020, för att undvika EU-böterna. Nu kommer de sälja i panik till stora förluster (för att förlusterna av böterna är ännu större).

Så bra läge att köpa ID3 i slutet av december nu i år skulle jag säga. Priserna kommer snarare att gå ner är jag övertygad om. Detta då köparna har övertaget och stryptaget om säljarna och VW.
Så kan det kanske vara men det förklarar inte varför det är så pass bra pris på ID4 (även jämfört med ID3), eftersom ID4 inte börjar levereras förrän nästa år.
Är det någon som vet hur en försäljning räknas av en bil ur EU-reglernas perspektiv? Måste de leverera bilen ut till kund (så att kund kan börja rulla med den i år), eller räcker det med att kontraktet och försäljningen är gjord på "pappret", för att de skall räknas in som försäljning under 2020?

Re: VW I.D

Postat: 04 dec 2020 21:16
av iAkita
martinot skrev:
iAkita skrev:
martinot skrev:
iAkita skrev:
Idag fick jag ett erbjudande på ID4 1st Max som kommer bli svårt att motstå, så med största sannolikhet säger jag hej då till min e-Niro om några månader. Det känns nästan inte rimligt att man kan få en fullutrustad ID med dragkrok billigare än den billigaste Model 3 SR som går att få tag på, utan dragkrok. Även priskillnaden till andra elbilar, till exempel e-Niro (eller för den delen ID3), känns för liten. Kommer vi äntligen börja få se lite prispress på elbilar det kommande året tro? Det känns som det om VW ligger kvar på den här prisnivån.
VW har panik då de gjort bort sig när de planerat för, och räknat med, försäljning av ID3 under hela 2020, för att undvika EU-böterna. Nu kommer de sälja i panik till stora förluster (för att förlusterna av böterna är ännu större).

Så bra läge att köpa ID3 i slutet av december nu i år skulle jag säga. Priserna kommer snarare att gå ner är jag övertygad om. Detta då köparna har övertaget och stryptaget om säljarna och VW.
Så kan det kanske vara men det förklarar inte varför det är så pass bra pris på ID4 (även jämfört med ID3), eftersom ID4 inte börjar levereras förrän nästa år.
Är det någon som vet hur en försäljning räknas av en bil ur EU-reglernas perspektiv? Måste de leverera bilen ut till kund (så att kund kan börja rulla med den i år), eller räcker det med att kontraktet och försäljningen är gjord på "pappret", för att de skall räknas in som försäljning under 2020?
Bra fråga, det tänkte jag inte på. Jag är också nyfiken, så hoppas någon vet.

Re: VW I.D

Postat: 04 dec 2020 21:24
av TobbeTesla
martinot skrev:
iAkita skrev:
martinot skrev:
iAkita skrev:
Idag fick jag ett erbjudande på ID4 1st Max som kommer bli svårt att motstå, så med största sannolikhet säger jag hej då till min e-Niro om några månader. Det känns nästan inte rimligt att man kan få en fullutrustad ID med dragkrok billigare än den billigaste Model 3 SR som går att få tag på, utan dragkrok. Även priskillnaden till andra elbilar, till exempel e-Niro (eller för den delen ID3), känns för liten. Kommer vi äntligen börja få se lite prispress på elbilar det kommande året tro? Det känns som det om VW ligger kvar på den här prisnivån.
VW har panik då de gjort bort sig när de planerat för, och räknat med, försäljning av ID3 under hela 2020, för att undvika EU-böterna. Nu kommer de sälja i panik till stora förluster (för att förlusterna av böterna är ännu större).

Så bra läge att köpa ID3 i slutet av december nu i år skulle jag säga. Priserna kommer snarare att gå ner är jag övertygad om. Detta då köparna har övertaget och stryptaget om säljarna och VW.
Så kan det kanske vara men det förklarar inte varför det är så pass bra pris på ID4 (även jämfört med ID3), eftersom ID4 inte börjar levereras förrän nästa år.
Är det någon som vet hur en försäljning räknas av en bil ur EU-reglernas perspektiv? Måste de leverera bilen ut till kund (så att kund kan börja rulla med den i år), eller räcker det med att kontraktet och försäljningen är gjord på "pappret", för att de skall räknas in som försäljning under 2020?
Jag är 99% säker på att bilen måste levereras till kund då t.ex VWs attraktiva privatleasingerbjudanden för ID3 bara gäller bilar som levereras till kund innan årsskiftet.

Re: VW I.D

Postat: 07 dec 2020 10:23
av iAkita
Sådär, då var en ID4 1st max beställd och en lång och jobbig väntan på bilen påbörjad! Det ska bli spännande att se vad den går för om SECC genomförs på samma sätt som 2020 även kommande sommar.

Re: VW I.D

Postat: 07 dec 2020 10:51
av Mickep
I staterna får man tydligen 3 års!!! fri snabbladdning på 150 kW stationerna på electrify america. Varför får man inte samma på ionity i EU?

Re: VW I.D

Postat: 07 dec 2020 10:57
av vigge50
taliz skrev:
På tal om ID4 så skall det tydligen levereras 4000 bilar nu i december.
Men de verkar alla hamna i Tyskland och Nederländerna vad jag förstår.

Förövrigt är ju 587 fortfarande en hel del mer än 549. ;)
Vad får du 549 ifrån? Tesla har höjt priserna så en SR+ kostar 579 och sen tillkommer 12 för dragkrok och 9 för destination avgift. Så nä, en Model 3 med dragkrok skulle kostat mer.

Re: VW I.D

Postat: 07 dec 2020 11:03
av Elektrifierad
Någon som kört med Goodyear Ultragrip Performance G1 på ID.3 och kan lämna en kommentar?

Re: VW I.D

Postat: 07 dec 2020 11:52
av Skabb1
iAkita skrev:
Sådär, då var en ID4 1st max beställd och en lång och jobbig väntan på bilen påbörjad! Det ska bli spännande att se vad den går för om SECC genomförs på samma sätt som 2020 även kommande sommar.
Spännande. Grattis! Håll oss uppdaterade!

Vad gjorde att du valde MAX framöver 1st?

Jag har försökt forska lite om skillnaden men VW utrustningslista på webben är ganska hafsigt ihopslängd upplever jag. Bland annat funderar jag på skillnaden i förarstödsystem modellerna emellan. Kan någon bringa klarhet?

Re: VW I.D

Postat: 07 dec 2020 11:53
av taliz
vigge50 skrev:
taliz skrev:
På tal om ID4 så skall det tydligen levereras 4000 bilar nu i december.
Men de verkar alla hamna i Tyskland och Nederländerna vad jag förstår.

Förövrigt är ju 587 fortfarande en hel del mer än 549. ;)
Vad får du 549 ifrån? Tesla har höjt priserna så en SR+ kostar 579 och sen tillkommer 12 för dragkrok och 9 för destination avgift. Så nä, en Model 3 med dragkrok skulle kostat mer.
549 på lagerbilar.

Re: VW I.D

Postat: 07 dec 2020 11:56
av taliz
Skabb1 skrev:
iAkita skrev:
Sådär, då var en ID4 1st max beställd och en lång och jobbig väntan på bilen påbörjad! Det ska bli spännande att se vad den går för om SECC genomförs på samma sätt som 2020 även kommande sommar.
Spännande. Grattis! Håll oss uppdaterade!

Vad gjorde att du valde MAX framöver 1st?

Jag har försökt forska lite om skillnaden men VW utrustningslista på webben är ganska hafsigt ihopslängd upplever jag. Bland annat funderar jag på skillnaden i förarstödsystem modellerna emellan. Kan någon bringa klarhet?
Max inkluderar travelassist, dvs att den håller sig mitt i filen. Utan den blir det "ping pong" mellan linjerna.
Max har också elstolar med massage och justerbar lumbar.
Elbaklucka. Panoramatak. Ställbart chassi. Större fälgar. Matrix-ljus och säkert något mer.

En hel del grejer alltså, men är det värt 100k mer? Inte för mig iaf.

Re: VW I.D

Postat: 07 dec 2020 12:11
av Skabb1
taliz skrev:
Skabb1 skrev:
iAkita skrev:
Sådär, då var en ID4 1st max beställd och en lång och jobbig väntan på bilen påbörjad! Det ska bli spännande att se vad den går för om SECC genomförs på samma sätt som 2020 även kommande sommar.
Spännande. Grattis! Håll oss uppdaterade!

Vad gjorde att du valde MAX framöver 1st?

Jag har försökt forska lite om skillnaden men VW utrustningslista på webben är ganska hafsigt ihopslängd upplever jag. Bland annat funderar jag på skillnaden i förarstödsystem modellerna emellan. Kan någon bringa klarhet?
Max inkluderar travelassist, dvs att den håller sig mitt i filen. Utan den blir det "ping pong" mellan linjerna.
Max har också elstolar med massage och justerbar lumbar.
Elbaklucka. Panoramatak. Ställbart chassi. Större fälgar. Matrix-ljus och säkert något mer.

En hel del grejer alltså, men är det värt 100k mer? Inte för mig iaf.
Noterade detta. Som jag uppfattat det har 1st bara "lane assist", men när jag kollade en film på ID3 med just denna funktion verkar den vara mycket bättre. Men det är alltså fortfarande studs mellan linjerna utan paketet travel assist?

Re: VW I.D

Postat: 07 dec 2020 12:15
av iAkita
Skabb1 skrev:
iAkita skrev:
Sådär, då var en ID4 1st max beställd och en lång och jobbig väntan på bilen påbörjad! Det ska bli spännande att se vad den går för om SECC genomförs på samma sätt som 2020 även kommande sommar.
Spännande. Grattis! Håll oss uppdaterade!

Vad gjorde att du valde MAX framöver 1st?

Jag har försökt forska lite om skillnaden men VW utrustningslista på webben är ganska hafsigt ihopslängd upplever jag. Bland annat funderar jag på skillnaden i förarstödsystem modellerna emellan. Kan någon bringa klarhet?
Tack! ID4 1st skulle vara ett ganska stort steg ner i utrustningsnivå jämfört med min e-Niro, så den kändes inte aktuell (även om den säljs till ett fyndpris med tanke på vad man får). Den utrustning utöver 1st som jag får med Max som jag är mest intresserad av är LED-matrix, bättre och elektriskt reglerade stolar med svankstöd och massagefunktion, travel assist istället för lane assist, akusikglas, och motoriserad baklucka med rörelsesensor. Sen skadar det inte att den har HUD och panoramaglastak, även om det inte hade varit en dealbreaker.

Re: VW I.D

Postat: 07 dec 2020 12:37
av Dasko
Har även jag beställt en 1st MAX.
Lite nyfiken, vad fick du för uppskattad leveranstid av handlaren?

Re: VW I.D

Postat: 07 dec 2020 12:38
av Dasko
iAkita skrev:
Skabb1 skrev:
iAkita skrev:
Sådär, då var en ID4 1st max beställd och en lång och jobbig väntan på bilen påbörjad! Det ska bli spännande att se vad den går för om SECC genomförs på samma sätt som 2020 även kommande sommar.
Spännande. Grattis! Håll oss uppdaterade!

Vad gjorde att du valde MAX framöver 1st?

Jag har försökt forska lite om skillnaden men VW utrustningslista på webben är ganska hafsigt ihopslängd upplever jag. Bland annat funderar jag på skillnaden i förarstödsystem modellerna emellan. Kan någon bringa klarhet?
Tack! ID4 1st skulle vara ett ganska stort steg ner i utrustningsnivå jämfört med min e-Niro, så den kändes inte aktuell (även om den säljs till ett fyndpris med tanke på vad man får). Den utrustning utöver 1st som jag får med Max som jag är mest intresserad av är LED-matrix, bättre och elektriskt reglerade stolar med svankstöd och massagefunktion, travel assist istället för lane assist, akusikglas, och motoriserad baklucka med rörelsesensor. Sen skadar det inte att den har HUD och panoramaglastak, även om det inte hade varit en dealbreaker.
Har även jag beställt en 1st MAX.
Lite nyfiken, vad fick du för uppskattad leveranstid av handlaren?

Re: VW I.D

Postat: 07 dec 2020 12:41
av iAkita
Dasko skrev:
iAkita skrev:
Skabb1 skrev:
iAkita skrev:
Sådär, då var en ID4 1st max beställd och en lång och jobbig väntan på bilen påbörjad! Det ska bli spännande att se vad den går för om SECC genomförs på samma sätt som 2020 även kommande sommar.
Spännande. Grattis! Håll oss uppdaterade!

Vad gjorde att du valde MAX framöver 1st?

Jag har försökt forska lite om skillnaden men VW utrustningslista på webben är ganska hafsigt ihopslängd upplever jag. Bland annat funderar jag på skillnaden i förarstödsystem modellerna emellan. Kan någon bringa klarhet?
Tack! ID4 1st skulle vara ett ganska stort steg ner i utrustningsnivå jämfört med min e-Niro, så den kändes inte aktuell (även om den säljs till ett fyndpris med tanke på vad man får). Den utrustning utöver 1st som jag får med Max som jag är mest intresserad av är LED-matrix, bättre och elektriskt reglerade stolar med svankstöd och massagefunktion, travel assist istället för lane assist, akusikglas, och motoriserad baklucka med rörelsesensor. Sen skadar det inte att den har HUD och panoramaglastak, även om det inte hade varit en dealbreaker.
Har även jag beställt en 1st MAX.
Lite nyfiken, vad fick du för uppskattad leveranstid av handlaren?
Grattis! Säljaren var väldigt vag angående leveranstid och ville inte lova för mycket, men antagligen andra halvan av mars någon gång. Du då?

Re: VW I.D

Postat: 07 dec 2020 12:44
av jbark
iAkita skrev:
Skabb1 skrev:
iAkita skrev:
Sådär, då var en ID4 1st max beställd och en lång och jobbig väntan på bilen påbörjad! Det ska bli spännande att se vad den går för om SECC genomförs på samma sätt som 2020 även kommande sommar.
Spännande. Grattis! Håll oss uppdaterade!

Vad gjorde att du valde MAX framöver 1st?

Jag har försökt forska lite om skillnaden men VW utrustningslista på webben är ganska hafsigt ihopslängd upplever jag. Bland annat funderar jag på skillnaden i förarstödsystem modellerna emellan. Kan någon bringa klarhet?
Tack! ID4 1st skulle vara ett ganska stort steg ner i utrustningsnivå jämfört med min e-Niro, så den kändes inte aktuell (även om den säljs till ett fyndpris med tanke på vad man får). Den utrustning utöver 1st som jag får med Max som jag är mest intresserad av är LED-matrix, bättre och elektriskt reglerade stolar med svankstöd och massagefunktion, travel assist istället för lane assist, akusikglas, och motoriserad baklucka med rörelsesensor. Sen skadar det inte att den har HUD och panoramaglastak, även om det inte hade varit en dealbreaker.
Hur är det med nyckelfritt system på 1st? Är det bara i bilen eller även så att man slipper ta upp den för att komma in?

Re: VW I.D

Postat: 07 dec 2020 12:46
av Dasko
iAkita skrev:
Dasko skrev:
iAkita skrev:
Skabb1 skrev:
iAkita skrev:
Sådär, då var en ID4 1st max beställd och en lång och jobbig väntan på bilen påbörjad! Det ska bli spännande att se vad den går för om SECC genomförs på samma sätt som 2020 även kommande sommar.
Spännande. Grattis! Håll oss uppdaterade!

Vad gjorde att du valde MAX framöver 1st?

Jag har försökt forska lite om skillnaden men VW utrustningslista på webben är ganska hafsigt ihopslängd upplever jag. Bland annat funderar jag på skillnaden i förarstödsystem modellerna emellan. Kan någon bringa klarhet?
Tack! ID4 1st skulle vara ett ganska stort steg ner i utrustningsnivå jämfört med min e-Niro, så den kändes inte aktuell (även om den säljs till ett fyndpris med tanke på vad man får). Den utrustning utöver 1st som jag får med Max som jag är mest intresserad av är LED-matrix, bättre och elektriskt reglerade stolar med svankstöd och massagefunktion, travel assist istället för lane assist, akusikglas, och motoriserad baklucka med rörelsesensor. Sen skadar det inte att den har HUD och panoramaglastak, även om det inte hade varit en dealbreaker.
Har även jag beställt en 1st MAX.
Lite nyfiken, vad fick du för uppskattad leveranstid av handlaren?
Grattis! Säljaren var väldigt vag angående leveranstid och ville inte lova för mycket, men antagligen andra halvan av mars någon gång. Du då?
Tack detsamma!
"Början av sommaren i bästa fall". Står dock Q1 när jag loggar in på "min wolkswagen".

Re: VW I.D

Postat: 07 dec 2020 12:52
av iAkita
jbark skrev:
iAkita skrev:
Skabb1 skrev:
iAkita skrev:
Sådär, då var en ID4 1st max beställd och en lång och jobbig väntan på bilen påbörjad! Det ska bli spännande att se vad den går för om SECC genomförs på samma sätt som 2020 även kommande sommar.
Spännande. Grattis! Håll oss uppdaterade!

Vad gjorde att du valde MAX framöver 1st?

Jag har försökt forska lite om skillnaden men VW utrustningslista på webben är ganska hafsigt ihopslängd upplever jag. Bland annat funderar jag på skillnaden i förarstödsystem modellerna emellan. Kan någon bringa klarhet?
Tack! ID4 1st skulle vara ett ganska stort steg ner i utrustningsnivå jämfört med min e-Niro, så den kändes inte aktuell (även om den säljs till ett fyndpris med tanke på vad man får). Den utrustning utöver 1st som jag får med Max som jag är mest intresserad av är LED-matrix, bättre och elektriskt reglerade stolar med svankstöd och massagefunktion, travel assist istället för lane assist, akusikglas, och motoriserad baklucka med rörelsesensor. Sen skadar det inte att den har HUD och panoramaglastak, även om det inte hade varit en dealbreaker.
Hur är det med nyckelfritt system på 1st? Är det bara i bilen eller även så att man slipper ta upp den för att komma in?
I 1st Max räcker det att du har nyckeln med dig, men det gör det inte i 1st om jag förstår det rätt.

Re: VW I.D

Postat: 07 dec 2020 13:52
av Yeahman82
Dasko skrev:
iAkita skrev:
Grattis! Säljaren var väldigt vag angående leveranstid och ville inte lova för mycket, men antagligen andra halvan av mars någon gång. Du då?
Tack detsamma!
"Början av sommaren i bästa fall". Står dock Q1 när jag loggar in på "min wolkswagen".
Jag har också beställd en Max. Grattis till oss :-)

Jag var faktiskt i kontakt med handlaren idag och han sa att jag kan räkna med leverans "någonstans i slutet feb början av mars, enligt den senaste informationen jag har från VW". Underligt att de ger så olika prognoser.

Jag ser förresten ingenting om leveranstid på "Min Volkswagen" utan där står det bara att bilen är beställd. Var ser ni den informationen?

Re: VW I.D

Postat: 07 dec 2020 14:07
av jbark
iAkita skrev:
jbark skrev:
iAkita skrev:
Skabb1 skrev:
iAkita skrev:
Sådär, då var en ID4 1st max beställd och en lång och jobbig väntan på bilen påbörjad! Det ska bli spännande att se vad den går för om SECC genomförs på samma sätt som 2020 även kommande sommar.
Spännande. Grattis! Håll oss uppdaterade!

Vad gjorde att du valde MAX framöver 1st?

Jag har försökt forska lite om skillnaden men VW utrustningslista på webben är ganska hafsigt ihopslängd upplever jag. Bland annat funderar jag på skillnaden i förarstödsystem modellerna emellan. Kan någon bringa klarhet?
Tack! ID4 1st skulle vara ett ganska stort steg ner i utrustningsnivå jämfört med min e-Niro, så den kändes inte aktuell (även om den säljs till ett fyndpris med tanke på vad man får). Den utrustning utöver 1st som jag får med Max som jag är mest intresserad av är LED-matrix, bättre och elektriskt reglerade stolar med svankstöd och massagefunktion, travel assist istället för lane assist, akusikglas, och motoriserad baklucka med rörelsesensor. Sen skadar det inte att den har HUD och panoramaglastak, även om det inte hade varit en dealbreaker.
Hur är det med nyckelfritt system på 1st? Är det bara i bilen eller även så att man slipper ta upp den för att komma in?
I 1st Max räcker det att du har nyckeln med dig, men det gör det inte i 1st om jag förstår det rätt.
Ja det är så jag tolkat det med tyvärr. Lite synd då vi har det som krav och en max blir för dyr med tanke på laddnätverket kontra Tesla. Det lutar nog mot en sr+ för oss då.

Re: VW I.D

Postat: 07 dec 2020 14:32
av Dasko
Yeahman82 skrev:
Dasko skrev:
iAkita skrev:
Grattis! Säljaren var väldigt vag angående leveranstid och ville inte lova för mycket, men antagligen andra halvan av mars någon gång. Du då?
Tack detsamma!
"Början av sommaren i bästa fall". Står dock Q1 när jag loggar in på "min wolkswagen".
Jag har också beställd en Max. Grattis till oss :-)

Jag var faktiskt i kontakt med handlaren idag och han sa att jag kan räkna med leverans "någonstans i slutet feb början av mars, enligt den senaste informationen jag har från VW". Underligt att de ger så olika prognoser.

Jag ser förresten ingenting om leveranstid på "Min Volkswagen" utan där står det bara att bilen är beställd. Var ser ni den informationen?
Du har rätt.
Inser att jag blandar ihop saker. Det var avtalet det stod Q1 på.

Re: VW I.D

Postat: 07 dec 2020 16:00
av iAkita
jbark skrev:
iAkita skrev:
jbark skrev:

Hur är det med nyckelfritt system på 1st? Är det bara i bilen eller även så att man slipper ta upp den för att komma in?
I 1st Max räcker det att du har nyckeln med dig, men det gör det inte i 1st om jag förstår det rätt.
Ja det är så jag tolkat det med tyvärr. Lite synd då vi har det som krav och en max blir för dyr med tanke på laddnätverket kontra Tesla. Det lutar nog mot en sr+ för oss då.
Fast du kan få en del rabatt på ID4 Max, vilket gör att den kostar ganska exakt lika mycket som en SR+ (mindre om du vill ha dragkrok). Då får du en större och bättre utrustad bil med 77 kWh tillgänglig batterikapacitet, jämfört med 49 kWh i Model 3 SR+ (enligt "Teslabjörns" tester). Prestandamässigt vinner såklart Teslan överlägset, om det är viktigt för dig.