Sida 5 av 232

Re: VW I.D

InläggPostat: 17 jul 2018 16:15
av Oykkh47
Blir en spännande bil detta tror jag. Den och I.D crozz. Hoppas beställa en så fort det bara går. Håller tummarna på leverans våren 2020. Hoppas jag har råd med srora batteriet och mycket utrustning. Den ska ju va lika rymlig som en passat inuti..

Skickat från min SM-G965F via Tapatalk

Re: VW I.D

InläggPostat: 17 jul 2018 19:51
av mati
Oykkh47 skrev:Blir en spännande bil detta tror jag. Den och I.D crozz. Hoppas beställa en så fort det bara går. Håller tummarna på leverans våren 2020. Hoppas jag har råd med srora batteriet och mycket utrustning. Den ska ju va lika rymlig som en passat inuti..

Det är väl Neo som ska bli lika rymlig som en Passar inuti. Det blir spännande att se hur det ska gå ihop med tanke på att den blir kortare än en Golf. Men visserligen slipper man en lång motorhuv.
Jag kommer troligen också beställa en fortast möjligt. 2020 går Tesla-leasingen ut, senast då måste jag ha nåt annat. Audi e-tron är säkert jättefin också, men prislappen blir nog lite för saftig för min smak. En lite mer lagom prissatt bil som Neo eller Crozz blir nog bra.

Re: VW I.D

InläggPostat: 18 jul 2018 07:52
av Leo
Angående storleksjämförelser är det axelavståndets storlek som gör den så rymlig inuti kupen. Att man alltså kan jämföra den med en större bil.

Re: VW I.D

InläggPostat: 17 aug 2018 08:39
av 12man
VW ska bygga alla nya elbilar (MEB/I.D.) i Zwickau fabriken, gamla Trabant stället, idag tillverkas där 1350 Golf/Passat, (och lite Bentley och Lamborghini karosser). Så runt .5 miljoner elbilar är det tänkt?

Edit 1350/dag

Re: VW I.D

InläggPostat: 17 aug 2018 09:00
av FredrikR
12man skrev:VW ska bygga alla nya elbilar (MEB/I.D.) i Zwickau fabriken, gamla Trabant stället, idag tillverkas där 1350 Golf/Passat, (och lite Bentley och Lamborghini karosser). Så runt .5 miljoner elbilar är det tänkt?


Men har de sagt att det endast ska tillverkas elbilar där? Fast de lär ju ha det som mål, för 500 000 I.D låter inte omöjligt inom några år.

Re: VW I.D

InläggPostat: 17 aug 2018 10:29
av mati
FredrikR skrev:
12man skrev:VW ska bygga alla nya elbilar (MEB/I.D.) i Zwickau fabriken, gamla Trabant stället, idag tillverkas där 1350 Golf/Passat, (och lite Bentley och Lamborghini karosser). Så runt .5 miljoner elbilar är det tänkt?


Men har de sagt att det endast ska tillverkas elbilar där? Fast de lär ju ha det som mål, för 500 000 I.D låter inte omöjligt inom några år.

Ja, det blir bara elbilar där som jag har förstått det.

Re: VW I.D

InläggPostat: 17 aug 2018 11:55
av HelectriC
12man skrev:VW ska bygga alla nya elbilar (MEB/I.D.) i Zwickau fabriken, gamla Trabant stället, idag tillverkas där 1350 Golf/Passat, (och lite Bentley och Lamborghini karosser). Så runt .5 miljoner elbilar är det tänkt?


undrar om det blir karosstillpassning på samma sätt som med Trabant när det begav sig :shock:

https://www.youtube.com/watch?v=ukSpTgLN9BE

Re: VW I.D

InläggPostat: 17 aug 2018 12:32
av Nicke Nyfiken
HelectriC skrev:
12man skrev:VW ska bygga alla nya elbilar (MEB/I.D.) i Zwickau fabriken, gamla Trabant stället, idag tillverkas där 1350 Golf/Passat, (och lite Bentley och Lamborghini karosser). Så runt .5 miljoner elbilar är det tänkt?


undrar om det blir karosstillpassning på samma sätt som med Trabant när det begav sig :shock:

https://www.youtube.com/watch?v=ukSpTgLN9BE

:lol: :lol: :lol:
Tänk att Borat jobbat på Trabantfabriken.

En riktig hantverkare. Med honom på Teslafabriken så hade de sluppit alla klagomål på ojämna karossskarvar och dåligt justerade dörrar.

Re: VW I.D

InläggPostat: 17 aug 2018 16:18
av mati
HelectriC skrev:
12man skrev:VW ska bygga alla nya elbilar (MEB/I.D.) i Zwickau fabriken, gamla Trabant stället, idag tillverkas där 1350 Golf/Passat, (och lite Bentley och Lamborghini karosser). Så runt .5 miljoner elbilar är det tänkt?


undrar om det blir karosstillpassning på samma sätt som med Trabant när det begav sig :shock:

https://www.youtube.com/watch?v=ukSpTgLN9BE

Det finns ju än idag en biltillverkare - ganska känd för sina elbilar har jag hört - som har samma karosstillpassning. Trabant var visserligen en aning billigare, men minst lika populär. Den luktade däremot nåt så in i helvete fruktansvärt.
Samtidigt hade ju Trabant en leveranstid uppemot 20 år. Det påminner ju lite om många av dagens elbilar som e-Golf och så. Vi får hoppas att detta inte går i arv på nåt sätt.

Re: VW I.D

InläggPostat: 17 aug 2018 17:36
av bylund
De har ju en hel del gemensamt, som växelväljare vid ratten och avsaknaden av både fyrtaktsmotor och stålkaross.

IMG_1335.jpg