Bruno skrev:nek0 skrev:Bruno skrev:taliz skrev:https://www.mestmotor.se/recharge/artiklar/nyheter/20210112/vi-har-kort-volkswagen-id-4-i-pa-svenska-vagar-aldigt-smidig-och-lattkord/
Kul att den slår V90 rent körmässigt, men... högt vägljud? Hmmm...
Det är VW du pratar om, de har fuskat förut... bilarna som finns på prov kanske är bättre ljudisolerade (en tanke bara, ingen sanning)?
Oj VW fuskar, finns det något bilmärke som inte fuskar?
VW har ju fuskat ordentligt, det gäller sköta det snyggt, inte bli upptäckt... Du kan ju alltid haspla ur dig och jämföra med andra. Om jag skulle säga att Trump har "gjort fel" så skulle du säga att det gör väl andra också? Och då är det okej för dig?
Jag tycker inte att det är ok för nån att fuska, men känslan är väl att VW är minst troliga att fuska just nu då dom fått betala typ 50 miljarder dollar för sitt fuskande eller nåt liknande och chefer har sprutat åt alla håll p.g.a. fusket.
Sen att man tillverkar någon slags specialbil för tester kan inte annat än bita tillbaka på tillverkaren som jag ser det, nu har dom tester jag sett varit med förseriebilar så jag vet inte om kanske den AMS testat är sämre än vad dom ska vara i produktion eller om dom som tycker att dom är tysta är tystare än vad dom ska vara?
Min ska tillverkas om ett par veckor, så om en månad eller så kan jag ge dig en personlig reflektion