Re: VW I.D
Postat: 26 maj 2021 12:55
Du för observera precis vad du vill.TobbeTesla skrev:Ett tips i all välmening. Du får nog den responsen för att du har en tendens att uttala dig ganska egocentriskt tyvärr. "Det enda som duger för någon överhuvudtaget är det som duger för marinot". Och slänger dig med ganska extrema adjektiv. Är verkligen en M3 SR+ en "USEL" bil för att den enligt dig inte laddar tillräckligt snabbt? Är det verkligen en objektiv observation? Är verkligen inte menat som ett personangrepp, bara en observation från min sida...martinot skrev:Nu känns det som du sprider negativitet kring mig.iAkita skrev:Tråkigt att höra att du sprider negativitet kring elbilar..
Men skippar att bemöta personangrepp med samma mynt. Den typen av "debatt" tycke jag är tråkig, och den får du ta med någon annan.
Av fossilbilster på forumet så anklagas jag för att prata negativt om ICE-bilar, och av miljömuppar på forumet så anklagas jag att prata negativ om elbilar.
Sanningen är att de har sina olika styrkor och fördelar, och jag står för mina egna åsikter (placerar inte in mig i någotdera fack, utan försöker se objektivt på saker).
Enligt listan klarade bara TM3 LR bara 74 km/h. Det kan väl inte stämma? AWD och sedan?Mickep skrev:
Sämre än sina bröder Tiguan(76kmt) och Touareg(75kmt)?mati skrev:ID4 verkar vara dålig på att undvika älgar. Jag trodde att en elbil med låg tyngdpunkt klarar älgtestet bättre.
https://www.autoevolution.com/news/vide ... 63614.html
km77 testade m3 till 83kmt.Dodde skrev:Enligt listan klarade bara TM3 LR bara 74 km/h. Det kan väl inte stämma? AWD och sedan?Mickep skrev:
Det roliga är att alla är sämre än Citroën Xantia Activa. Vilken bil!heldiggrisen skrev:Sämre än sina bröder Tiguan(76kmt) och Touareg(75kmt)?mati skrev:ID4 verkar vara dålig på att undvika älgar. Jag trodde att en elbil med låg tyngdpunkt klarar älgtestet bättre.
https://www.autoevolution.com/news/vide ... 63614.html
Har någon i VW eller AE missat maxlasten?
Den vill jag ha! Tänkt dig en sån och 0-100 på under 5s
Den här verkar vara förtäckt, så förhoppningsvis blir den mer lik konceptet.Bjelke skrev:Inte lika retro som den man sett förut, är det två olika eller är det så här ”den” kommer att bli?
https://www.elektroauto-news.net/2021/v ... -strategieVW vill börja "snart" med V2G.
Som en lösning för denna obalans tar han V2G i spel: " E-bilar som är anslutna till laddningsuttaget på natten kan fungera som lagring här " och
överföra sin energi tillbaka till nätet under toppbelastningar. Brandstätter tillkännagav i intervjun att VW: s e-bilar " kommer att möjliggöra dubbelriktad laddning i framtiden ".
Tillverkaren vill " göra ett erbjudande här snart ".
https://www.blocket.se/annons/skaraborg ... _/96573642
Volkswagen ID3 Life 58Kwh KAMPANJ PRIVATLEASING FR 2495:-
2 495 kr/mån
första förhöjd hyra på 20.000kr
Jag körde en ID.3 i basutförande under 4 månader. Trevlig bil, kvick vid rödljusen, ganska stor i kupén för sin storlek men bagaget var ett problem när vi åkte alla 4 i bilen. Det var lite väl stötig över farthinder och och ojämnheter i stan men den trivdes bra på motorvägen i farter runt 110-130.Zalman3 skrev:Ni som nu kört en ID3 ett tag.
Hur nöjda är Ni?
Det skrivs ju så lite om ID3 här nu.
Jag och syrran har provkört.Dodde skrev:Jag körde en ID.3 i basutförande under 4 månader. Trevlig bil, kvick vid rödljusen, ganska stor i kupén för sin storlek men bagaget var ett problem när vi åkte alla 4 i bilen. Det var lite väl stötig över farthinder och och ojämnheter i stan men den trivdes bra på motorvägen i farter runt 110-130.Zalman3 skrev:Ni som nu kört en ID3 ett tag.
Hur nöjda är Ni?
Det skrivs ju så lite om ID3 här nu.
Hade mot alla odds inte ett enda problem med infotainmentsystemet även om den inte hade senaste uppdateringen.
Skall man köpa/leasa så får man nog gå upp något snäpp på utrustning för basutförandet var inget vidare.