De håller på och bygger om moselfabriken som är avsedd för elbilarna. Nånting är på gång i alla fall, även om jag tycker att det skulle kunna gå fortare. Men man får inte glömma att de inte börja sälja några bilar förrän de är riktigt färdiga med allting. Sen finns ju iofs det andra alternativet som innebär att man sätter en beta-klisterlapp på allt som inte fungerar och att ta lite extra mycket betalt för allt som inte existerar ännu, men det finns nog bara en enda tillverkare i världen som kommer undan med detta. Traditionella biltillverkare måste utveckla, testa, trimma in fabriken, börja sälja. Ungefär i den ordningen, steg för steg. Och det tar tid.
Kan väl också tycka att ex rapidgate är 2 magnituders mindre problem än dieselgate. Och man får anstränga sig rätt hårt för att till att börja med hitta på ”betagate” och sedan nämna det tillsammans med dieselgate.
Tesla Model 3 LR AWD, blå med vit inredning.
Zoe 22 kWh som andrabil - såld
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Ge dem lite slack, please, tyska stora bilutställningen 20-27/9 IAA 2018, så då kan de ju visa nåt där i Hannover...
Utställningen i Hannover i år är för bussar och lastbilar.
Den stora bilutställningen är i Frankfurt 2019.
I år är det bilutställningen i Paris i stället. Frankfurt och Paris turas om vartannat år.
Dessutom ställer inte VW ut i Paris i år.
vet du vad orsaken att de uteblir från Paris är? Men okejrå då kommer den 2020 alltså.
Snarare 2019 i Frankfurt.
Nu var det ju inte Neo (I.D) vi pratade om utan de 3 elbilarna som skulle presenteras i år (2018). Då är 2019 redan för sent. Jag är också övertygad om att elbilarna kommer, bara inte lika säker att man snyter dem ur näsan över natten och sedan ”ger” bort dem till fyndpriser.
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR
Nu var det ju inte Neo (I.D) vi pratade om utan de 3 elbilarna som skulle presenteras i år (2018). Då är 2019 redan för sent. Jag är också övertygad om att elbilarna kommer, bara inte lika säker att man snyter dem ur näsan över natten och sedan ”ger” bort dem till fyndpriser.
Jag håller med om att de inte håller utlovad tidplan. Men det vet vi ju fler tillverkare som inte heller gör. Jag behöver väl inte skriva ut vilken jag tänker på
Vi får vänta och se vad som presenteras i Frankfurt nästa år. Förhoppningsvis fler elbilar än bara Neo.
Nu var det ju inte Neo (I.D) vi pratade om utan de 3 elbilarna som skulle presenteras i år (2018). Då är 2019 redan för sent. Jag är också övertygad om att elbilarna kommer, bara inte lika säker att man snyter dem ur näsan över natten och sedan ”ger” bort dem till fyndpriser.
Jag håller med om att de inte håller utlovad tidplan. Men det vet vi ju fler tillverkare som inte heller gör. Jag behöver väl inte skriva ut vilken jag tänker på
Vi får vänta och se vad som presenteras i Frankfurt nästa år. Förhoppningsvis fler elbilar än bara Neo.
Jag håller tummarna!
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR
Kan väl också tycka att ex rapidgate är 2 magnituders mindre problem än dieselgate. Och man får anstränga sig rätt hårt för att till att börja med hitta på ”betagate” och sedan nämna det tillsammans med dieselgate.
Ja det gjorde mig inte direkt mer intresserad av att köpa någonting från de traditionella tillverkarna. Jag ska fundera på att förlåta VW då de släpper I.D Buzz
Tesla Model 3 LR AWD, blå med vit inredning.
Zoe 22 kWh som andrabil - såld
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Ja det gjorde mig inte direkt mer intresserad av att köpa någonting från de traditionella tillverkarna. Jag ska fundera på att förlåta VW då de släpper I.D Buzz
Jag är rädd att vi inte har något val. Alla biltillverkare fuskar med något
Volkswagen har nu upptäckt att det är dyrare än vad de tidigare tänkt att ta fram deras kommande elbilar och en del av anledningen är att konkurrenterna kommit så långt.
Volkswagen har nu upptäckt att det är dyrare än vad de tidigare tänkt att ta fram deras kommande elbilar och en del av anledningen är att konkurrenterna kommit så långt.
Volkswagen har nu upptäckt att det är dyrare än vad de tidigare tänkt att ta fram deras kommande elbilar och en del av anledningen är att konkurrenterna kommit så långt.
Jag tycker nog ändå att det är ett gott tecken att VW är öppna med såna här saker. Det känns som att flera andra traditionella tillverkare helst stretar på i tysthet och drar på smilbanden lite lagom (hej Mercedes) ut mot media och hoppas att ingen ska se hur illa ställt det är.
Ja, det kan ju vara klädsamt för VW att hålla sig till sanningen från och med nu. Jag tror inte (hoppas?) att de vågar komma med nya lögner och mörkläggningar. Visserligen uppdagas det fortfarande en del skit i kölvattnet av dieselgate, men det känns ju ändå som att det är mest gammal ballast som hänger kvar sen tidigare. Man får väl hoppas att de har lärt sig nånting.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14