Det är du som beter dig 100% fånigt och rent utav pinsamt nu.HelectriC skrev:Men asså, det blir ju bara löjligt när du fortsätter med lekmansdefinitionen av kvalitet. Antingen vill du missförstå eller så tror jag inte vi kommer längre.martinot skrev:Så du har aldrig hört talas om ljudkvalitet?HelectriC skrev:Nej, du hittar på definitioner av kvalitet som inte existerar, det blir bara snurrigt!martinot skrev:Våra MB har både varit kvalitet som felfria, och även kvalitet på chassi, motor och inredning.BrooklynS skrev:
Den bistra verkligheten är att de tyska statusmärkena är ganska kassa när det kommer till kvalitet. Om man nu inte har någon egen hitte-på-definition typ "ljudanläggning" förstås...
Men tänk "Lexus" då som är Toyotakvalitet plus lull-lull och de saker du räknar upp, så slipper du hänga upp dig på oväsentligheter.
Vår Tesla har bättre kvalitet på ljudsystem och infotainment, och bättre körkvalitet, men byggkvaliteten är klart sämre än MB, BMW och Audi.
Men tror vi är överens om att det finns många olika former av kvalitet på en bil, och dess ingående komponenter.
Är det påhittat påstår du?
Körkvalitet och kvalité på väl avstämt chassi påstår du också är något som jag bara hitta på?
Eller kvalitet på bilstolar?
Ok. Intressant!
Det finns helt uppenbart massor av begrepp som som innefattar kvalitet, som tex. ovan nämnda ljudkvalitet, som inte har att göra med om det är fel på en radio eller högtalare.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Kvalitet
"Kvalitet avser värdet av egenskaper som objekt, subjekt eller aktiviteter har. Begreppet kan åsyfta det inre värdet av en materiell produkt (exempelvis råvaror, konstruktion, produktionsprocess), en tjänst eller verksamhet (utbildning, forskning, behandling), ett verk (tidningsartikel, konstverk, musikinspelning, fotografi), eller en person eller grupp (chefer, konstnärer, studenter)."
https://en.wikipedia.org/wiki/Quality_(business)
"In business, engineering, and manufacturing, quality has a pragmatic interpretation as the non-inferiority or superiority of something; it's also defined as being suitable for its intended (fitness for purpose) while satisfying customer expectations. Quality is a perceptual, conditional, and somewhat subjective attribute and may be understood differently by different people."