Men bilen är ju flångny, tror jag är första personen som hyr den. Det går ju att få kontakt med bilen och slå på värmen samt se laddstatus men inte ändra temperatur eller låsa bilen, vilket jag har en tendens att göra ofta.MrEarp skrev:Det går att ändra temp från appen, uppdatera MBUX till senaste och Hermes-modul, se bild.
Mercedes EQC
Moderator: Redaktion
Re: Mercedes EQC
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Re: Mercedes EQC
Det var ju extremtPontus skrev:Det är en yttre lucka sedan inre plus en tredje om du ska ladda DCtaliz skrev:Det är väl en lucka, och sen ett skydd för DC?HelectriC skrev:Är det 2 laddluckor på EQCPontus skrev:En trevlig bil med bra kvalitetskänsla men jag kan redan nu lista några nackdelar:
- Det går att slå på värme från appen men inte ändra temperaturen och temperaturen är alltid det samma som när man lämnade bilen.
- Behöva trycka på start och stoppknappen när man kommer till bilen samt går där ifrån.
- Bilen låser sig inte själv när jag lämnar den.
- Regenereringen går alltid tillbaka till noll så fort man slagit av "tändningen", dvs man måste ställa in den som man vill ha den varje gång man ska köra.
- Laddluckan (båda två) är manuella.
- Lite väl hög förbrukning, en bra bit över 3 kWh/mil.
- Väldigt mycket knappar i bilen och en del som inte är upplysta dvs omöjliga att se när man kör.
- Infotainment passar inte mig alls, väldigt rörigt.
Om man ändå kunde få ta det bästa från Teslan till denna bilen så skulle jag vara såld direkt
Två saker att dra i när man ska snabbladda dvs.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Re: Mercedes EQC
Då har jag ingen förklaring, du kan ju kolla så alla tjänster är aktiverade i appen, men det verkar så. Testade nu själv att byta temp i appen och det fungerade som vanligt.Pontus skrev:Men bilen är ju flångny, tror jag är första personen som hyr den. Det går ju att få kontakt med bilen och slå på värmen samt se laddstatus men inte ändra temperatur eller låsa bilen, vilket jag har en tendens att göra ofta.MrEarp skrev:Det går att ändra temp från appen, uppdatera MBUX till senaste och Hermes-modul, se bild.
Re: Mercedes EQC
Nej alla funktioner är inte aktiverade och försöker jag göra det så vill den ha ett amerikanskt körkort som ID. Kanske ska prova med mitt gamla US körkortMrEarp skrev:Då har jag ingen förklaring, du kan ju kolla så alla tjänster är aktiverade i appen, men det verkar så. Testade nu själv att byta temp i appen och det fungerade som vanligt.Pontus skrev:Men bilen är ju flångny, tror jag är första personen som hyr den. Det går ju att få kontakt med bilen och slå på värmen samt se laddstatus men inte ändra temperatur eller låsa bilen, vilket jag har en tendens att göra ofta.MrEarp skrev:Det går att ändra temp från appen, uppdatera MBUX till senaste och Hermes-modul, se bild.
Kan inte riktigt se varför man ska kunna stänga av ändringen av temperatur men samtidigt kunna starta värmen.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Re: Mercedes EQC
MrEarp om du har en EQC kanske du kan hjälpa till med en sak.
Hur får man den att vara kvar i max regen varje gång man startar den? För mig ställer den till åka till 0 regenerering så fort jag stänger av den.
Hur får man den att vara kvar i max regen varje gång man startar den? För mig ställer den till åka till 0 regenerering så fort jag stänger av den.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Re: Mercedes EQC
Hmm tror inte det går, kan kolla på min bil.Pontus skrev:MrEarp om du har en EQC kanske du kan hjälpa till med en sak.
Hur får man den att vara kvar i max regen varje gång man startar den? För mig ställer den till åka till 0 regenerering så fort jag stänger av den.
Jag kör oftast på D+, så att den rullar hela tiden.
Känns mest effektivt och mest komfort på landsväg ute på landsbygden där jag oftast kör.
-
- Inlägg: 140
- Blev medlem: 04 jan 2017 18:54
Re: Mercedes EQC
Samma som på Bmw i3 så inte okänt sen tidigare. Bra lösning så man inte får ”dc-hålen” fulla med snö vid ac-laddning.HelectriC skrev:Det var ju extremtPontus skrev:Det är en yttre lucka sedan inre plus en tredje om du ska ladda DCtaliz skrev:Det är väl en lucka, och sen ett skydd för DC?HelectriC skrev:Är det 2 laddluckor på EQCPontus skrev:En trevlig bil med bra kvalitetskänsla men jag kan redan nu lista några nackdelar:
- Det går att slå på värme från appen men inte ändra temperaturen och temperaturen är alltid det samma som när man lämnade bilen.
- Behöva trycka på start och stoppknappen när man kommer till bilen samt går där ifrån.
- Bilen låser sig inte själv när jag lämnar den.
- Regenereringen går alltid tillbaka till noll så fort man slagit av "tändningen", dvs man måste ställa in den som man vill ha den varje gång man ska köra.
- Laddluckan (båda två) är manuella.
- Lite väl hög förbrukning, en bra bit över 3 kWh/mil.
- Väldigt mycket knappar i bilen och en del som inte är upplysta dvs omöjliga att se när man kör.
- Infotainment passar inte mig alls, väldigt rörigt.
Om man ändå kunde få ta det bästa från Teslan till denna bilen så skulle jag vara såld direkt
Två saker att dra i när man ska snabbladda dvs.
//Benke
Re: Mercedes EQC
Ruskigt irriterande, det är som att värmen alltid skulle starta på 18 grader eller att stolen alltid ställer sig längst bakMrEarp skrev:Hmm tror inte det går, kan kolla på min bil.Pontus skrev:MrEarp om du har en EQC kanske du kan hjälpa till med en sak.
Hur får man den att vara kvar i max regen varje gång man startar den? För mig ställer den till åka till 0 regenerering så fort jag stänger av den.
Jag kör oftast på D+, så att den rullar hela tiden.
Känns mest effektivt och mest komfort på landsväg ute på landsbygden där jag oftast kör.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Re: Mercedes EQC
Skillnader i handhavande:
EQC Köra iväg:
EQC Köra iväg:
- Ta ur laddsladd
- Stänga laddluckorna
- Öppna dörren
- Stänga dörren
- Starta tändningen
- Lägga i Drive
- Ställa in regenereringen
- Lägga i Park
- Stänga av tändningen
- Öppna dörren
- Stänga dörren
- Låsa bilen med fjärren
- Ta ur laddsladden
- Öppna dörren
- Stänga dörren
- Lägga i Drive
- Öppna dörren
- Stänga dörren
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Re: Mercedes EQC
Har den inte keyless?Pontus skrev:Skillnader i handhavande:
EQC Köra iväg:EQC Parkera:
- Ta ur laddsladd
- Stänga laddluckorna
- Öppna dörren
- Stänga dörren
- Starta tändningen
- Lägga i Drive
- Ställa in regenereringen
Model 3 Köra iväg:
- Lägga i Park
- Stänga av tändningen
- Öppna dörren
- Stänga dörren
- Låsa bilen med fjärren
Model 3 Parkera:
- Ta ur laddsladden
- Öppna dörren
- Stänga dörren
- Lägga i Drive
- Öppna dörren
- Stänga dörren
Re: Mercedes EQC
Fast det räcker ju med en lucka för DC-hålen och en för hela kontakten, så slipper man det problemet. Måste inte ha en tredje. De flesta elbilar har ju en yttre och så en liten för själva DC-hålen och det räcker ju. Sällan man kör runt med öppen yttre lucka, den är ju stängd om man inte minst laddar typ2.benke_berguv skrev:HelectriC skrev:Pontus skrev:Samma som på Bmw i3 så inte okänt sen tidigare. Bra lösning så man inte får ”dc-hålen” fulla med snö vid ac-laddning.taliz skrev:Det var ju extremtHelectriC skrev:Det är en yttre lucka sedan inre plus en tredje om du ska ladda DC
//Benke
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Re: Mercedes EQC
Luckan på i3 sluter nog inte tätt. Är väl ett vanligt "tanklock". Där borde Mercedes (och BMW) tänka till och göra ett mer tättslutande yttre lock.HelectriC skrev:
Fast det räcker ju med en lucka för DC-hålen och en för hela kontakten, så slipper man det problemet. Måste inte ha en tredje. De flesta elbilar har ju en yttre och så en liten för själva DC-hålen och det räcker ju. Sällan man kör runt med öppen yttre lucka, den är ju stängd om man inte minst laddar typ2.
Samma med i3:ans frunk som släpper in allt möjligt. Löv t ex.
-
- Inlägg: 140
- Blev medlem: 04 jan 2017 18:54
Re: Mercedes EQC
Den har gummilist runt så det mesta stannar nog ute till skillnad från frunken. Det lät ovan som att det var jobbigt att ta ut plastpluppen när man ska ladda och nå har man jobbigare saker att göra på dagarna än detMWall skrev:Luckan på i3 sluter nog inte tätt. Är väl ett vanligt "tanklock". Där borde Mercedes (och BMW) tänka till och göra ett mer tättslutande yttre lock.HelectriC skrev:
Fast det räcker ju med en lucka för DC-hålen och en för hela kontakten, så slipper man det problemet. Måste inte ha en tredje. De flesta elbilar har ju en yttre och så en liten för själva DC-hålen och det räcker ju. Sällan man kör runt med öppen yttre lucka, den är ju stängd om man inte minst laddar typ2.
Samma med i3:ans frunk som släpper in allt möjligt. Löv t ex.
//benke
Re: Mercedes EQC
benke_berguv skrev:Den har gummilist runt så det mesta stannar nog ute till skillnad från frunken. Det lät ovan som att det var jobbigt att ta ut plastpluppen när man ska ladda och nå har man jobbigare saker att göra på dagarna än detMWall skrev:Luckan på i3 sluter nog inte tätt. Är väl ett vanligt "tanklock". Där borde Mercedes (och BMW) tänka till och göra ett mer tättslutande yttre lock.HelectriC skrev:
Fast det räcker ju med en lucka för DC-hålen och en för hela kontakten, så slipper man det problemet. Måste inte ha en tredje. De flesta elbilar har ju en yttre och så en liten för själva DC-hålen och det räcker ju. Sällan man kör runt med öppen yttre lucka, den är ju stängd om man inte minst laddar typ2.
Samma med i3:ans frunk som släpper in allt möjligt. Löv t ex.
//benke
Håller med. Kändes mest som gammalt vanligt "Tesla-är bättre"-raljerande än riktiga problem. Det enda som låter lite drygt på riktigt är det där med regenereringen. Men jag antar att det blir en vana också.
Re: Mercedes EQC
Det är två separata "knappar" för att öppna Typ 2 eller CCS uttaget, dock så räcker det att trycka på den nedre för att öppna båda två, så det krävs inte tre steg när man ska snabbladdataliz skrev:Det var ju extremtHelectriC skrev:Det är en yttre lucka sedan inre plus en tredje om du ska ladda DC
Re: Mercedes EQC
Ja för det kan ju inte vara så att Tesla helt enkelt är bättre.MWall skrev:benke_berguv skrev:Den har gummilist runt så det mesta stannar nog ute till skillnad från frunken. Det lät ovan som att det var jobbigt att ta ut plastpluppen när man ska ladda och nå har man jobbigare saker att göra på dagarna än detMWall skrev:Luckan på i3 sluter nog inte tätt. Är väl ett vanligt "tanklock". Där borde Mercedes (och BMW) tänka till och göra ett mer tättslutande yttre lock.HelectriC skrev:
Fast det räcker ju med en lucka för DC-hålen och en för hela kontakten, så slipper man det problemet. Måste inte ha en tredje. De flesta elbilar har ju en yttre och så en liten för själva DC-hålen och det räcker ju. Sällan man kör runt med öppen yttre lucka, den är ju stängd om man inte minst laddar typ2.
Samma med i3:ans frunk som släpper in allt möjligt. Löv t ex.
//benke
Håller med. Kändes mest som gammalt vanligt "Tesla-är bättre"-raljerande än riktiga problem. Det enda som låter lite drygt på riktigt är det där med regenereringen. Men jag antar att det blir en vana också.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
-
- Inlägg: 140
- Blev medlem: 04 jan 2017 18:54
Re: Mercedes EQC
Skippar frågan ”Tesla är bäst eller pest” då ni två sällan är överens om nåt MEN eftersom jag bor i Luleå och konstant har snö och is och hantera på vintern så får jag säga att jag föredrar att själv stänga luckan för hand så man känner att det är is eller annat som är i vägen. Hatar alla dessa elektriska bakluckor som packar ihop snö som fan uppe vid gängjärnen och gör så luckan knakar så man tror den ska vecka plåten på bilarna.taliz skrev:Ja för det kan ju inte vara så att Tesla helt enkelt är bättre.MWall skrev:benke_berguv skrev:Den har gummilist runt så det mesta stannar nog ute till skillnad från frunken. Det lät ovan som att det var jobbigt att ta ut plastpluppen när man ska ladda och nå har man jobbigare saker att göra på dagarna än detMWall skrev:Luckan på i3 sluter nog inte tätt. Är väl ett vanligt "tanklock". Där borde Mercedes (och BMW) tänka till och göra ett mer tättslutande yttre lock.HelectriC skrev:
Fast det räcker ju med en lucka för DC-hålen och en för hela kontakten, så slipper man det problemet. Måste inte ha en tredje. De flesta elbilar har ju en yttre och så en liten för själva DC-hålen och det räcker ju. Sällan man kör runt med öppen yttre lucka, den är ju stängd om man inte minst laddar typ2.
Samma med i3:ans frunk som släpper in allt möjligt. Löv t ex.
//benke
Håller med. Kändes mest som gammalt vanligt "Tesla-är bättre"-raljerande än riktiga problem. Det enda som låter lite drygt på riktigt är det där med regenereringen. Men jag antar att det blir en vana också.
Har teslorna (och e-tron osv iof) givare på stängningen på laddluckan som känner av och det är is i vägen efter en natts laddning eller försöker den stänga tills den brinner upp?
//hade gärna haft garage...
Re: Mercedes EQC
Jo men det fungerar bara när man ska öppna bilen inte när man ska stänga den.MWall skrev:Har den inte keyless?Pontus skrev:Skillnader i handhavande:
EQC Köra iväg:EQC Parkera:
- Ta ur laddsladd
- Stänga laddluckorna
- Öppna dörren
- Stänga dörren
- Starta tändningen
- Lägga i Drive
- Ställa in regenereringen
Model 3 Köra iväg:
- Lägga i Park
- Stänga av tändningen
- Öppna dörren
- Stänga dörren
- Låsa bilen med fjärren
Model 3 Parkera:
- Ta ur laddsladden
- Öppna dörren
- Stänga dörren
- Lägga i Drive
- Öppna dörren
- Stänga dörren
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Re: Mercedes EQC
Lite har du kanske rätt dock så är det nog så att man är van vid en sak och gillar det. Men en del av sakerna är så enkla att fixa att man blir lite fundersam och som sagt bilen är ju väldigt fin och trevlig förutom just dom här sakerna. Skulle man kunna få en model Y med samma solida kvalitetskänsla tror jag att jag skulle vara enormt lycklig.MWall skrev:benke_berguv skrev:Den har gummilist runt så det mesta stannar nog ute till skillnad från frunken. Det lät ovan som att det var jobbigt att ta ut plastpluppen när man ska ladda och nå har man jobbigare saker att göra på dagarna än detMWall skrev:Luckan på i3 sluter nog inte tätt. Är väl ett vanligt "tanklock". Där borde Mercedes (och BMW) tänka till och göra ett mer tättslutande yttre lock.HelectriC skrev:
Fast det räcker ju med en lucka för DC-hålen och en för hela kontakten, så slipper man det problemet. Måste inte ha en tredje. De flesta elbilar har ju en yttre och så en liten för själva DC-hålen och det räcker ju. Sällan man kör runt med öppen yttre lucka, den är ju stängd om man inte minst laddar typ2.
Samma med i3:ans frunk som släpper in allt möjligt. Löv t ex.
//benke
Håller med. Kändes mest som gammalt vanligt "Tesla-är bättre"-raljerande än riktiga problem. Det enda som låter lite drygt på riktigt är det där med regenereringen. Men jag antar att det blir en vana också.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Re: Mercedes EQC
Bra lista, jag har funderat på att göra något liknande för Model X jämfört med avgasbil t.ex. vid tankning/laddning. Där kommer det ju in än fler steg.Pontus skrev:Skillnader i handhavande:
EQC Köra iväg:EQC Parkera:
- Ta ur laddsladd
- Stänga laddluckorna
- Öppna dörren
- Stänga dörren
- Starta tändningen
- Lägga i Drive
- Ställa in regenereringen
Model 3 Köra iväg:
- Lägga i Park
- Stänga av tändningen
- Öppna dörren
- Stänga dörren
- Låsa bilen med fjärren
Model 3 Parkera:
- Ta ur laddsladden
- Öppna dörren
- Stänga dörren
- Lägga i Drive
- Öppna dörren
- Stänga dörren
Model X har ju än färre punkter:
Model X Köra iväg:
- Ta ur laddsladden
- Lägga i Drive
- Öppna dörren
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Re: Mercedes EQC
Behöver du ta upp nyckel när du ska låsa bilen? Eller menar du att bilen inte låser sig själv, walk-away? Jag föredrar faktiskt att den inte låser sig själv. Om jag touchar handtaget när jag lämnar bilen, så är jag säker på att den låser sig. Med Teslan var jag alltid osäker och det blev till att jag tog upp fob varje gång och låste manuellt, så det blev ju än mindre keyless.Pontus skrev:Jo men det fungerar bara när man ska öppna bilen inte när man ska stänga den.MWall skrev:Har den inte keyless?Pontus skrev:Skillnader i handhavande:
EQC Köra iväg:EQC Parkera:
- Ta ur laddsladd
- Stänga laddluckorna
- Öppna dörren
- Stänga dörren
- Starta tändningen
- Lägga i Drive
- Ställa in regenereringen
Model 3 Köra iväg:
- Lägga i Park
- Stänga av tändningen
- Öppna dörren
- Stänga dörren
- Låsa bilen med fjärren
Model 3 Parkera:
- Ta ur laddsladden
- Öppna dörren
- Stänga dörren
- Lägga i Drive
- Öppna dörren
- Stänga dörren
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Re: Mercedes EQC
Brukar ju finnas en zon på handtaget man kan toucha för att den ska låsa sig. Har den inte det?Pontus skrev:Jo men det fungerar bara när man ska öppna bilen inte när man ska stänga den.
Re: Mercedes EQC
Så var jag bara i början. Men visst, räcker med att den dörr inte är riktigt stängd för att bilen ska stå öppen. Det märker man inte med Teslas approach.HelectriC skrev:Behöver du ta upp nyckel när du ska låsa bilen? Eller menar du att bilen inte låser sig själv, walk-away? Jag föredrar faktiskt att den inte låser sig själv. Om jag touchar handtaget när jag lämnar bilen, så är jag säker på att den låser sig. Med Teslan var jag alltid osäker och det blev till att jag tog upp fob varje gång och låste manuellt, så det blev ju än mindre keyless.
Re: Mercedes EQC
Det är väl klart att den har det. Till och med min Skoda har detMWall skrev:Brukar ju finnas en zon på handtaget man kan toucha för att den ska låsa sig. Har den inte det?Pontus skrev:Jo men det fungerar bara när man ska öppna bilen inte när man ska stänga den.
Edit: En bild på EQC handtaget
Re: Mercedes EQC
Du får ett meddelande i appen att dörren inte är stängd...MWall skrev:Så var jag bara i början. Men visst, räcker med att den dörr inte är riktigt stängd för att bilen ska stå öppen. Det märker man inte med Teslas approach.HelectriC skrev:Behöver du ta upp nyckel när du ska låsa bilen? Eller menar du att bilen inte låser sig själv, walk-away? Jag föredrar faktiskt att den inte låser sig själv. Om jag touchar handtaget när jag lämnar bilen, så är jag säker på att den låser sig. Med Teslan var jag alltid osäker och det blev till att jag tog upp fob varje gång och låste manuellt, så det blev ju än mindre keyless.
Tesla Y LR -22 EAP