Lexus UX300e electric
Moderator: Redaktion
-
- Inlägg: 139
- Blev medlem: 04 jan 2017 18:54
Re: Lexus UX300e electric
Om alla bara köpte bilar efter siffror och rationella skäl skulle ju alla köpa samma bil, dvs den som ger ”mest meter bil för pengarna” och inget annat skulle finnas.
Som tur är gör ju inte alla det:)
Jag är väl en som mycket hellre skulle lägga pengarna på en Lexus elbil än nån tesla oavsett modell. Lexus uppfyller alla mina elbilskrav samt bör även uppfylla det vanliga ”lexuskraven” i form av kvalitet, felfrihet, könsla osv osv. Då spelar det ingen roll om tex model 3 kan köra 3 gånger längre på en laddning eller gör 0-100 på 3 sekunder. Jag kör max 5 mil om dagen ändå och ungarna skriker och blir åksjuka redan i en Bmw i3s så det mervärdet är ju noll.
Blir ju lite knepig argumentation när man ska veva fordonsbredder och annat mot varandra som att det finns ett rätt och fel.
Påminner och när folk köper kök. För vissa funkar ikeakök och för vissa är det helt otänkbart att köpa ”sånt skit”. Båda uppfyller ju samma mätbara krav men känns helt olika vilket tilltalar olika och då även får kosta olika.
//Benke
Som tur är gör ju inte alla det:)
Jag är väl en som mycket hellre skulle lägga pengarna på en Lexus elbil än nån tesla oavsett modell. Lexus uppfyller alla mina elbilskrav samt bör även uppfylla det vanliga ”lexuskraven” i form av kvalitet, felfrihet, könsla osv osv. Då spelar det ingen roll om tex model 3 kan köra 3 gånger längre på en laddning eller gör 0-100 på 3 sekunder. Jag kör max 5 mil om dagen ändå och ungarna skriker och blir åksjuka redan i en Bmw i3s så det mervärdet är ju noll.
Blir ju lite knepig argumentation när man ska veva fordonsbredder och annat mot varandra som att det finns ett rätt och fel.
Påminner och när folk köper kök. För vissa funkar ikeakök och för vissa är det helt otänkbart att köpa ”sånt skit”. Båda uppfyller ju samma mätbara krav men känns helt olika vilket tilltalar olika och då även får kosta olika.
//Benke
Re: Lexus UX300e electric
Det är inte säkert att man kan överföra premiumstämpeln från ett segment till ett annat. Ta datorer, IBM var referensen på stordatorer och första PCn. Sedan kom konkurrenten Compaq och fick samma kvalitetsrykte som IBM. IBM tappade sakta status och till slut återstod bara de bärbara som premium. Nokia var premium, sedan tog tekniken ett språng och Nokia gled rekordsnabbt ner i budgeträsket.
Om kunderna inte längre uppskattar det som gjorde märket till premium en gång i tiden, jämförs det snart med budgetalternativen. OnePlus mot Samsung. Hankook mot Bridgestone. Det är farligt för premiummärken när de billiga blivit tillräckligt bra.
Det är en annan sak om märket i sig ska ge bäraren status i en grupp: Adidas och en svart BMW eller väst och en custom HD. Lexus har inte den statusen.
Om kunderna inte längre uppskattar det som gjorde märket till premium en gång i tiden, jämförs det snart med budgetalternativen. OnePlus mot Samsung. Hankook mot Bridgestone. Det är farligt för premiummärken när de billiga blivit tillräckligt bra.
Det är en annan sak om märket i sig ska ge bäraren status i en grupp: Adidas och en svart BMW eller väst och en custom HD. Lexus har inte den statusen.
- fth
- Teslaägare
- Inlägg: 7064
- Blev medlem: 30 mar 2017 16:25
- Ort: Stockholm
- Referralkod: ts.la/fredrik8071
Re: Lexus UX300e electric
Jag är helt med på att bilval till viss/stor del baseras på rent subjektiva orsaker, men din jämförelse haltar dock lite i det här fallet.benke_berguv skrev:Båda uppfyller ju samma mätbara krav men känns helt olika vilket tilltalar olika och då även får kosta olika.
Det finns ju faktiskt flera viktiga rent objektiva kriterier map räckvidd, laddeffekt, CHAdeMO istf CCS etc där den här bilen helt enkelt inte når upp till en lägsta acceptabel nivå.
Det är ju inte så att den här bilen är likvärdig med andra alternativ, men kostar lite mer för att det är en Lexus, den är ju helt enkelt föråldrad redan innan den släppts, iaf enligt de specifikationer som visats hittills.
/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
Re: Lexus UX300e electric
I en grupp?HenrikC skrev:
Det är en annan sak om märket i sig ska ge bäraren status i en grupp: Adidas och en svart BMW eller väst och en custom HD. Lexus har inte den statusen.
Det relevanta är såklart vad potentiella köpare som grupp anser. För mig är Lexus mycket mer attraktivt än BMW, Audi eller Mercedes. För mig har både produkten och servicen varit på mycket högre nivå än hos tyskarna. För dig kanske motsatsen gäller.
Att Lexus är en liten nischspelare i Sverige råder det dock ingen tvekan om, men annat är det i USA. Jag känner lite samma sak med min Honda, här är det många som tänker på det som en liten tillverkare, medan det i USA är den mest sålda bilen.
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Re: Lexus UX300e electric
"benkes" poäng var ju att vad som är viktiga egenskaper är högst individuellt.fth skrev:Det finns ju faktiskt flera viktiga rent objektiva kriterier map räckvidd, laddeffekt, CHAdeMO istf CCS etc där den här bilen helt enkelt inte når upp till en lägsta acceptabel nivå.benke_berguv skrev:Båda uppfyller ju samma mätbara krav men känns helt olika vilket tilltalar olika och då även får kosta olika.
/fth
Varför ska han bry sig om snabbladdning, laddeffekt, Chademo mm om han (som han skrev) aldrig kör mer än fem mil per dag?
Det är ju helt upp till honom att anse att Teslas upplevda och/eller faktiska kvalitet inte lever upp till "en lägsta acceptabel nivå". För mig är inte den egenskapen tillräckligt viktig, men jag tycker inte det är särskilt svårt att förstå att andra prioriterar det högt.
Jag känner igen diskussionen från Honda E-tråden. Vissa verkar anse att man inte ska köpa en bil utifrån ens personliga behov och preferenser utan utifrån vad andra tycker är viktigt. Jag köper inte alls det resonemanget.
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Re: Lexus UX300e electric
Dom flesta här inne lever ju i en bubbla. Samt att det man själv gör, gör alla andra. Glöm inte hur bilar helt plötsligt är telefoner eftersom Nokia är med i bilden också.Legato skrev:I en grupp?HenrikC skrev:
Det är en annan sak om märket i sig ska ge bäraren status i en grupp: Adidas och en svart BMW eller väst och en custom HD. Lexus har inte den statusen.
Det relevanta är såklart vad potentiella köpare som grupp anser. För mig är Lexus mycket mer attraktivt än BMW, Audi eller Mercedes. För mig har både produkten och servicen varit på mycket högre nivå än hos tyskarna. För dig kanske motsatsen gäller.
Att Lexus är en liten nischspelare i Sverige råder det dock ingen tvekan om, men annat är det i USA. Jag känner lite samma sak med min Honda, här är det många som tänker på det som en liten tillverkare, medan det i USA är den mest sålda bilen.
Re: Lexus UX300e electric
Jag hade själv gärna haft en Lexus. Det jag försökte få fram var hur flyktiga begrepp som premium och kundlojalitet är. Hamnade för ett par år sedan på en fest mellan några personer som kände varandra genom Alfa-klubben. Intressant nog hade de bytt till Tesla. Anekdot? Javisst, men Tesla fanns inte när de en gång i tiden blev Alfa-frälsta.Legato skrev:
I en grupp?
Det relevanta är såklart vad potentiella köpare som grupp anser. För mig är Lexus mycket mer attraktivt än BMW, Audi eller Mercedes.
Re: Lexus UX300e electric
Skall bli intressant om och när man blir kontaktad av Lexus i Uppsala.
Men om det bara blir 1-fas och Chademo får man vända tillbaka svaret att tyvärr är det då inte intressant
Men om det bara blir 1-fas och Chademo får man vända tillbaka svaret att tyvärr är det då inte intressant
-
- elbilist
- Inlägg: 1402
- Blev medlem: 30 sep 2019 10:07
Re: Lexus UX300e electric
Byggde bilen på norska sidan, tycker den ser sjukt snygg ut, men 50kW Chademo????? Hur tänkte de där?
6,6kW AC laddning känns också sådär.
Tyvärr faller den bort för mig.
6,6kW AC laddning känns också sådär.
Tyvärr faller den bort för mig.
Re: Lexus UX300e electric
Toyota (och då även Lexus) behöver ingen snabbladdning, de laddar sig själva! Har du inte sett reklamenheldiggrisen skrev:Byggde bilen på norska sidan, tycker den ser sjukt snygg ut, men 50kW Chademo????? Hur tänkte de där?
6,6kW AC laddning känns också sådär.
Tyvärr faller den bort för mig.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Re: Lexus UX300e electric
Grymt ful!Zalman3 skrev:https://www.lexus.se/car-models/ux-300e/#heroVÅR NYA ELBIL UX 300eLEXUS ELECTRIFIED
Nu har vi haft världspremiär av vår första elbil. De första leveranserna till svenska kunder kommer att ske i januari 2021. Om du redan nu vill göra en intresseanmälan tar du kontakt med en Lexus återförsäljare.
Om ett knappt år finns den i Sverige.
The Lexus UX 300e will be available to pre-order from 1st April 2020.
Ser ut, som någon påpekade innan, som en missbildad "alien".
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Re: Lexus UX300e electric
Visar på företag som sitter fast i gamla konventioner, och som inte törs tänka nytt (eller som tar sina kunder för att vara för korkade, och misstror att de kan anpassa sig och lära nytt).Legato skrev:Man blir dock lite trött när man läser allra första meningen i beskrivningen...
"När du trycker på START och sedan...."
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Re: Lexus UX300e electric
Jo, men även om Honda E kanske inte heller (som de flesta japanska EV) verkar helt genomtänkt eller har något effektivt elpaket/drivlina, så har den iaf. en kul och grymt snygg design. Denna Lexus är ju asful, och har absolut inget som talar för den.Legato skrev:fth skrev:För mig är det fullkomligt obegripligt att någon skulle köpa denna bil.
Kan någon som seriöst överväger ett köp förklara för mig?
/fth
Jag överväger inte köp, men jag köpte ju en Honda E, det är på många sätt "också" ett irrationellt val.
Jag tror denna kommer sälja uselt, men en liten nisch kanske den ändå har med folk som vill ha en mindre SUV för pendling/stadskörning och vill ha högsta möjliga kvalitet.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Re: Lexus UX300e electric
Tror inte det handlar om det. Tror att folk (speciellt på elbilsforum som detta) har mycket bra koll när det gäller att köpa bilar som motsvarar ens behov och preferenser. Är nog snarare att många är allt för religiösa i sina val, och blir förorättade om ens egna val inte automatiskt är rätt för alla andra.Legato skrev:"benkes" poäng var ju att vad som är viktiga egenskaper är högst individuellt.fth skrev:Det finns ju faktiskt flera viktiga rent objektiva kriterier map räckvidd, laddeffekt, CHAdeMO istf CCS etc där den här bilen helt enkelt inte når upp till en lägsta acceptabel nivå.benke_berguv skrev:Båda uppfyller ju samma mätbara krav men känns helt olika vilket tilltalar olika och då även får kosta olika.
/fth
Varför ska han bry sig om snabbladdning, laddeffekt, Chademo mm om han (som han skrev) aldrig kör mer än fem mil per dag?
Det är ju helt upp till honom att anse att Teslas upplevda och/eller faktiska kvalitet inte lever upp till "en lägsta acceptabel nivå". För mig är inte den egenskapen tillräckligt viktig, men jag tycker inte det är särskilt svårt att förstå att andra prioriterar det högt.
Jag känner igen diskussionen från Honda E-tråden. Vissa verkar anse att man inte ska köpa en bil utifrån ens personliga behov och preferenser utan utifrån vad andra tycker är viktigt. Jag köper inte alls det resonemanget.
https://www.adzooma.com/blog/confirmati ... -marketing
Handlar även om att många innerst inne är osäkra på sina val, och ju osäkrare de är på sina egna val, så måste de försvara de desto hårdare inför andra, och få andra att agera som en själv (eftersom de själva är osäkra på om de gjort rätt).
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Re: Lexus UX300e electric
Du menar att det blir 1-fasladdning och Chademo på Lexus EV i Europa? Jezus!Svenssons skrev:Lexus lanserar alltså nu sin elbil från 2014 med enfasladdning hemma, max snabbladdning på 50 kW, räckvidd på troligen under 30 mil, pris på 600kkr och utseende som en Mirai.
PS Skulle inte bli förvånad om den även kommer med Chademo vilket verkar vara fallet...
Helt sjukt i så fall!
Men inget förvånar mig om japanarna. De är grymt duktiga på mycket, men gällande elbilar är de flesta helt lost. De verkar inte ha lärt sig något alls på alla sina misstag.
Tror att den EV-fientliga inställningen som den japanska bilindustrin har, kommer att bli dess undergång.
Amerikanska Tesla, europeiska VAG och alla kineser kommer att springa förbi den japanska bilindustrin.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Re: Lexus UX300e electric
Inte nog med det, de mäter fortfarande räckvidden enligt NEDC. Sedan 1/9 2019 måste dock alla bilar registreras enligt WLTP och denna bil kommer 2021. NEDC mäts väl inte längre och även Japan använder WLTP. Det är väl mer ett tecken på att det är en bil de tog fram för mer än 5 år sedan men sedan inte önskat tillverka.martinot skrev:
Du menar att det blir 1-fasladdning och Chademo på Lexus EV i Europa? Jezus!
Helt sjukt i så fall!
Topphastigheten är på hela 160 km/h och den är blixtrande snabb 0-100 km/h, den klarar av det på 7,5 sekunder.
Designen är minimalistisk med endast 20 knappar på ratten.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
- fth
- Teslaägare
- Inlägg: 7064
- Blev medlem: 30 mar 2017 16:25
- Ort: Stockholm
- Referralkod: ts.la/fredrik8071
Re: Lexus UX300e electric
Provkörning av UX300e, betalvägg, men någon med prenumeration kanske kan rapportera resultat:
https://www.nyteknik.se/premium/provkor ... na-7004591
/fth
https://www.nyteknik.se/premium/provkor ... na-7004591
/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
- Elmil
- Teslaägare
- Inlägg: 566
- Blev medlem: 02 jan 2017 19:18
- Ort: Smedjebacken
- Referralkod: ts.la/mats11813
Re: Lexus UX300e electric
Nu har bilen också fått WLTP och de slår på stora lanseringstrumman. Dags att slå till med 50' rabatt!Svenssons skrev:Inte nog med det, de mäter fortfarande räckvidden enligt NEDC. Sedan 1/9 2019 måste dock alla bilar registreras enligt WLTP och denna bil kommer 2021. NEDC mäts väl inte längre och även Japan använder WLTP. Det är väl mer ett tecken på att det är en bil de tog fram för mer än 5 år sedan men sedan inte önskat tillverka.martinot skrev:
Du menar att det blir 1-fasladdning och Chademo på Lexus EV i Europa? Jezus!
Helt sjukt i så fall!
Topphastigheten är på hela 160 km/h och den är blixtrande snabb 0-100 km/h, den klarar av det på 7,5 sekunder.
Designen är minimalistisk med endast 20 knappar på ratten.
Helsidesannons i dagens SvD
Nya Lexus UX 300e
FÖRHANDSBOKA VÅR NYA ELBIL NU
Lanseras i april 2021 och du kan förhandsboka nya Lexus UX 300e redan idag.
Lanseringspris från 529900 kr
Ord.pris från 579900 kr
(klimatbonus ej inräknad)
Räckvidd WLTP 305-315 km
Model 3 LR 2019
14.9 kWp solceller
14.9 kWp solceller
Re: Lexus UX300e electric
10 år och 100.000 mils batterigaranti är bra!
https://www.lexus.se/all-electric/how-a ... aintenance
GENERÖS GARANTI
För en maximal livslängd och ett problemfritt ägande är våra batterier försedda med ett avancerat kyl- och värmesystem. Batteripaketet är dessutom förseglat med gummipackningar för att skydda det mot vatten och vägdamm. Lexus erbjuder förlängd EV-batterigaranti i 10 år eller 100 000 mil (vilket som först inträffar) som gäller alla funktionsfel på batteripaketet och om kapaciteten sjunker under 70%, under förutsättning att du följt rekommenderad serviceintervall som utförts av Lexus-auktoriserad serviceverkstad.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
- Nicke Nyfiken
- Teslaägare
- Inlägg: 5294
- Blev medlem: 13 sep 2015 20:47
Re: Lexus UX300e electric
Generös garanti helt klart.Zalman3 skrev:10 år och 100.000 mils batterigaranti är bra!
Men man undrar vad det är för kritisk serviceåtgärd som förhindrar eventuella fel på batteriet och minskar degraderingen?Lexus erbjuder förlängd EV-batterigaranti i 10 år eller 100 000 mil (vilket som först inträffar) som gäller alla funktionsfel på batteripaketet och om kapaciteten sjunker under 70%, under förutsättning att du följt rekommenderad serviceintervall som utförts av Lexus-auktoriserad serviceverkstad.
Åtgärden verkar i alla fall vara så extremt komplicerad att endast Lexusverkstäder klarar av det.
Model Y P
Model S P
Model S P
Re: Lexus UX300e electric
Insåg att jag glömt kika närmare på denna. Tänkte att om den låg under 450k så kunde den vara intressant. 580k i basversionen med väldigt snål utrustning var inte lika lockande...
Men... De har en lanseringskampanj med 50k rabatt på alla varianter. Nu kommer onekligen TCS-medlemmar stå i kö!
Men... De har en lanseringskampanj med 50k rabatt på alla varianter. Nu kommer onekligen TCS-medlemmar stå i kö!
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Re: Lexus UX300e electric
Jag tycker den ser krockad ut på bakdörrarna. Bucklig i alla riktningar. Har reagerat på det på andra Lexus-bilar också. Ett par veck för mycket för min smak.martinot skrev:Grymt ful!Zalman3 skrev:https://www.lexus.se/car-models/ux-300e/#heroVÅR NYA ELBIL UX 300eLEXUS ELECTRIFIED
Nu har vi haft världspremiär av vår första elbil. De första leveranserna till svenska kunder kommer att ske i januari 2021. Om du redan nu vill göra en intresseanmälan tar du kontakt med en Lexus återförsäljare.
Om ett knappt år finns den i Sverige.
The Lexus UX 300e will be available to pre-order from 1st April 2020.
Ser ut, som någon påpekade innan, som en missbildad "alien".
Re: Lexus UX300e electric
Legato skrev:Men... De har en lanseringskampanj med 50k rabatt på alla varianter. Nu kommer onekligen TCS-medlemmar stå i kö!
Såg smil-gubben..., men hur tänker man på Lexus/Toyota egentligen?
Vill man inte sälja, Chademo och 1-fas laddare. Detta är en kombination jag inte vill ha igen.
Räcker med den Leaf jag har idag, skaffar hellre en Zoe till faktiskt...
Re: Lexus UX300e electric
Känns som att den inkluderade fria garantin på 10 år inte längre är lika kostnadsfri och generös då.Nicke Nyfiken skrev:Generös garanti helt klart.Zalman3 skrev:10 år och 100.000 mils batterigaranti är bra!
Men man undrar vad det är för kritisk serviceåtgärd som förhindrar eventuella fel på batteriet och minskar degraderingen?Lexus erbjuder förlängd EV-batterigaranti i 10 år eller 100 000 mil (vilket som först inträffar) som gäller alla funktionsfel på batteripaketet och om kapaciteten sjunker under 70%, under förutsättning att du följt rekommenderad serviceintervall som utförts av Lexus-auktoriserad serviceverkstad.
Åtgärden verkar i alla fall vara så extremt komplicerad att endast Lexusverkstäder klarar av det.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik