Lexus UX300e electric
Moderator: Redaktion
Re: Lexus UX300e electric
Pratade med en Nissan Leaf försäljare på Hedin.
Aldrig en bil med Chademo sa jag.
Va, vadå för? sa han. Han fattade inte ett dyft, trodde det var "liksom samma" på alla bilar...
Aldrig en bil med Chademo sa jag.
Va, vadå för? sa han. Han fattade inte ett dyft, trodde det var "liksom samma" på alla bilar...
Model 3, röd/vit SR+ med drag och aerofälgar, beställde 12/4, leverans 20/9 2019. Körde i två år Nissan Leaf Tekna 30 kWh 2017.
-
- Inlägg: 138
- Blev medlem: 04 jan 2017 18:54
Re: Lexus UX300e electric
Senaste jag läste om den var att den får CCS i Europa.Zalman3 skrev:Jag skulle inte köpa en ny elbil idag med Chademo laddning.Bjelke skrev:Njae det enda är väl att alla publika snabbladdare minst måste vara utrustade med CCS...[JM] skrev:Dom menar minimalt med utrymme mellan knapparna....12man skrev:från websidanVÅR NYA ELBIL UX 300e
JAPANSK DESIGN MÖTER EN ELEKTRISK FRAMTID
Den nya UX 300e har en kupé som är inspirerad av det japanska arkitektoniska konceptet Engawa där gränsen mellan insidan och utsidan effektivt har suddats ut. Känslan i kupén är avslappnad tack vara sin minimalistiska design och samtliga kontroller är även placerade där du förväntar dig att de ska vara placerade. Det finns till och med ett smart handledsstöd i mittkonsolen som även har en inbyggd
wtf,, vet att det är reklamtext och allt men lite
Ang ChaDeMo. Är det inte lag på att alla nya bilar som ska typgodkännas inom EU måste ha CCS?
Bilarna däremot får man väl göra som man vill med (än).
Jag är helt klart intresserad av denna när den kommer. Visst, den har flera tillkortakommanden men batteriet räcker mer än väl för mig och laddhastigheten spelar intagen roll alls då den laddas hela natten och alla längre resor görs med andra bilar.
Det som lockar är ju att få en elbil med lexuskvalitet, det saknas idag skulle jag säga:)
//Benke
- fth
- Teslaägare
- Inlägg: 7005
- Blev medlem: 30 mar 2017 16:25
- Ort: Stockholm
- Referralkod: ts.la/fredrik8071
Re: Lexus UX300e electric
Inte enligt Lexus själva:benke_berguv skrev:Senaste jag läste om den var att den får CCS i Europa.
https://bilogmotorbloggen.no/2019/11/25 ... nte-norge/Vi vet at det går mot CCS i Europa, men akkurat nå valgte vi Chademo, da det er standarden i Asia, sier Watanabe.
Takashi Watanabe är Lexus "chief engineer for electrified projects" och borde väl veta?
/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
- fth
- Teslaägare
- Inlägg: 7005
- Blev medlem: 30 mar 2017 16:25
- Ort: Stockholm
- Referralkod: ts.la/fredrik8071
Re: Lexus UX300e electric
Även om man själv inte behöver använda bilen på långresor så kanske nästa köpare vill kunna det.bonath skrev:Pratade med en Nissan Leaf försäljare på Hedin.
Aldrig en bil med Chademo sa jag.
Va, vadå för? sa han. Han fattade inte ett dyft, trodde det var "liksom samma" på alla bilar...
Andrahandsvärdet lär ju inte bli bättre av detta.
/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
Re: Lexus UX300e electric
Att köpa en så pass dyr bil med Chademo känns lite som att köpa en bensinbil som inte kan tankas med blyfri bensin. Det funkar inte längre. Och vem sak köpa den om några år? Ska man exportera den till Japan då?
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Re: Lexus UX300e electric
Jag tycker den verkar bli lite för dyr trots allt, samt såklart dåligt om det bara blir Chademo.benke_berguv skrev:Senaste jag läste om den var att den får CCS i Europa.Zalman3 skrev:Jag skulle inte köpa en ny elbil idag med Chademo laddning.Bjelke skrev:Dom menar minimalt med utrymme mellan knapparna....
Njae det enda är väl att alla publika snabbladdare minst måste vara utrustade med CCS...
Bilarna däremot får man väl göra som man vill med (än).
Jag är helt klart intresserad av denna när den kommer. Visst, den har flera tillkortakommanden men batteriet räcker mer än väl för mig och laddhastigheten spelar intagen roll alls då den laddas hela natten och alla längre resor görs med andra bilar.
Det som lockar är ju att få en elbil med lexuskvalitet, det saknas idag skulle jag säga:)
//Benke
I övrigt håller jag dock helt med! Lexus är den enda fossilbils-tillverkare som verkligen gjort bra intryck på mig. Av alla de märken jag kört i övrigt så har ingen annan samma kvalitetskänsla och ingen annan samma servicenivå.
Köpte en IS250-2006 till min mamma för 10 år sedan. Den bara går och går verkligen. Hon har inte haft ett enda fel på den hittills.
Hade själv en ISF. Inte ett enda problem med den heller. Skön känsla också med en prestandabil där motorn ändå inte var söndertrimmad. Allt kändes dimensionerat för att faktiskt kunna hantera kraften och vridmomentet.
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Re: Lexus UX300e electric
Borde bli måttligt populärt med tanke på att det är vänstertrafik i Japan...mati skrev:Att köpa en så pass dyr bil med Chademo känns lite som att köpa en bensinbil som inte kan tankas med blyfri bensin. Det funkar inte längre. Och vem sak köpa den om några år? Ska man exportera den till Japan då?
Model 3 reserverad 2016-04-01, reservationen vilande tills vidare (borde väl ta retur på den). Skoda Octavia Bensin/Etanol får tjänstgöra vidare tills jag hittar den elbil som passar behoven praktiskt och ekonomiskt då jag köpt min sista fossilbil.
Re: Lexus UX300e electric
Man får väl backa helt enkelt. Det borde inte vara helt ovant för japanerna med tanke på deras syn på elbilar och "självladdande" bensinbilar.StefL skrev:Borde bli måttligt populärt med tanke på att det är vänstertrafik i Japan...mati skrev:Att köpa en så pass dyr bil med Chademo känns lite som att köpa en bensinbil som inte kan tankas med blyfri bensin. Det funkar inte längre. Och vem sak köpa den om några år? Ska man exportera den till Japan då?
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
-
- Inlägg: 138
- Blev medlem: 04 jan 2017 18:54
Re: Lexus UX300e electric
Jag tror väl att denna bil inte är tänkt som en landsvägskryssare spelar kontakten så stor roll då?mati skrev:Att köpa en så pass dyr bil med Chademo känns lite som att köpa en bensinbil som inte kan tankas med blyfri bensin. Det funkar inte längre. Och vem sak köpa den om några år? Ska man exportera den till Japan då?
Om de flesta tänkt ha den som jag (stadsbil till och från jobbet osv osv) så kommer den kanske inte snabbladdas alls.
Min BMW i3s har vi snabbladdat på ccs ytterst få gånger och aldrig pga slut ström under ett års tid. All annan laddning har varit hemma och vid 22kw stolpar på Ica, ishall osv osv.
//Benke
Re: Lexus UX300e electric
Vad ska man med 22kW till om bilen max klarar 6,6 kW? Frågan är om det är max 10A trefas eller 32A enfas. Oavsett så är det värdelöst. Max 10 A, 2,3 kW Ifall man bara har enfas eller sannolik max 16A, 3,7 kW när man laddar hemma...benke_berguv skrev:Jag tror väl att denna bil inte är tänkt som en landsvägskryssare spelar kontakten så stor roll då?mati skrev:Att köpa en så pass dyr bil med Chademo känns lite som att köpa en bensinbil som inte kan tankas med blyfri bensin. Det funkar inte längre. Och vem sak köpa den om några år? Ska man exportera den till Japan då?
Om de flesta tänkt ha den som jag (stadsbil till och från jobbet osv osv) så kommer den kanske inte snabbladdas alls.
Min BMW i3s har vi snabbladdat på ccs ytterst få gånger och aldrig pga slut ström under ett års tid. All annan laddning har varit hemma och vid 22kw stolpar på Ica, ishall osv osv.
//Benke
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Re: Lexus UX300e electric
Aldrig förstått problemet gällande hemmaladdning. Visst, kör man timtaxa så får man aningen billigare ström om man kan ladda med högre effekt och köra laddningen de specifika timmar det är billigast. Känns dock som den skillnaden blir rätt marginell. För mig (och troligen nästan alla andra) så räcker egentligen 3,7 kW utan problem. Jag är normalt sett hemma ca 14 timmar per dygn och jag är inte i närheten av att snitta en förbrukning på dryga 50 kWh per dag. I Lexusens fall med så pass litet batteri så kommer man ju i praktiken alltid kunna ladda fullt hemma över kväll/natt även med 3,7 kW.Svenssons skrev:Vad ska man med 22kW till om bilen max klarar 6,6 kW? Frågan är om det är max 10A trefas eller 32A enfas. Oavsett så är det värdelöst. Max 10 A, 2,3 kW Ifall man bara har enfas eller sannolik max 16A, 3,7 kW när man laddar hemma...benke_berguv skrev:Jag tror väl att denna bil inte är tänkt som en landsvägskryssare spelar kontakten så stor roll då?mati skrev:Att köpa en så pass dyr bil med Chademo känns lite som att köpa en bensinbil som inte kan tankas med blyfri bensin. Det funkar inte längre. Och vem sak köpa den om några år? Ska man exportera den till Japan då?
Om de flesta tänkt ha den som jag (stadsbil till och från jobbet osv osv) så kommer den kanske inte snabbladdas alls.
Min BMW i3s har vi snabbladdat på ccs ytterst få gånger och aldrig pga slut ström under ett års tid. All annan laddning har varit hemma och vid 22kw stolpar på Ica, ishall osv osv.
//Benke
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
- Bjelke
- Teslaägare
- Inlägg: 19529
- Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
- Ort: Bollnäs
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Re: Lexus UX300e electric
Garanterat samma pissdåliga kombo som Nissan kör med, 32A enfas + CHAdeMO...
Helt ovärt sedan flera år nu...
Helt ovärt sedan flera år nu...
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Re: Lexus UX300e electric
Fast om du adderar självladdning på det så kanske det duger gott och väl! Det kommer bli kanon!Bjelke skrev:Garanterat samma pissdåliga kombo som Nissan kör med, 32A enfas + CHAdeMO...
Helt ovärt sedan flera år nu...
eNiro -19
Förhandsbokat VW ID3
Driver bolag inom elbilsleasing som ska göra det billigare att köra elbil! Vi delar på vinsten med våra kunder (till skillnad mot de stora drakarna). Elbilar åt folket!
Re: Lexus UX300e electric
"A hybrid that defies logic"Headline skrev:Fast om du adderar självladdning på det så kanske det duger gott och väl! Det kommer bli kanon!Bjelke skrev:Garanterat samma pissdåliga kombo som Nissan kör med, 32A enfas + CHAdeMO...
Helt ovärt sedan flera år nu...
Det var ju iaf hederligt för att vara deras hybridreklam. De erkänner att "självladdning" står i motsats till logik
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Re: Lexus UX300e electric
3,7 kW räcker säkert, du får då 37 kWh på 10 timmar och kan köra knappt 20 mil. Nu måste man dock pressa ut 16A på en fas för att få detta och har man 16A som huvudsäkring så lär säkringen gå. Skulle alltså inte rekommendera detta utan mer kanske 10A som mest och då får du bara 23 kWh på samma tid eller ca 10 mil. Själv tycker jag detta är på tok för lite även ifall det skulle räcka flera dagar. Igår kom jag t.ex. hem vid 01:00 på natten med ca 8 kWh kvar i batteriet och körde senare ca 20 mil idag. Det hade inte gått med laddning på endast en fas men nu laddar jag 10A på tre faser så inga problem.Legato skrev:
Aldrig förstått problemet gällande hemmaladdning. Visst, kör man timtaxa så får man aningen billigare ström om man kan ladda med högre effekt och köra laddningen de specifika timmar det är billigast. Känns dock som den skillnaden blir rätt marginell. För mig (och troligen nästan alla andra) så räcker egentligen 3,7 kW utan problem. Jag är normalt sett hemma ca 14 timmar per dygn och jag är inte i närheten av att snitta en förbrukning på dryga 50 kWh per dag. I Lexusens fall med så pass litet batteri så kommer man ju i praktiken alltid kunna ladda fullt hemma över kväll/natt även med 3,7 kW.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Re: Lexus UX300e electric
Jag vill också ha lite marginal för hemmaladdning. Även om man för det mesta klarar sig med låg laddeffekt så finns dock tillfällen då man behöver elda på lite mer med 11kW. Det är ovärderligt. Jag har inte heller någon snabbladdare i närheten som jag skulle kunna använda när det krisar.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
-
- Inlägg: 138
- Blev medlem: 04 jan 2017 18:54
Re: Lexus UX300e electric
Jag laddar bmwn och en Mitsubishi outlander phev på 16A huvudsäkringar helt utan bekymmer.
Naturligtvis inte samtidigt men det sköter Plejd åt mig galant.
Är helt oförstående till att alla verkar utgå från att man ALLTID kör bilen tom och ska maxladda hela tiden. Är man så dålig på planering så ska man ju köpa nåt annat, lättlöst problem eller hur?
Sen kommentaren om 22kw stolpen Svenssons. Spelar väl inte som helst roll vad bilen laddar med sen, stolpen har ju den effekt den har oavsett eller ?
//benke
Naturligtvis inte samtidigt men det sköter Plejd åt mig galant.
Är helt oförstående till att alla verkar utgå från att man ALLTID kör bilen tom och ska maxladda hela tiden. Är man så dålig på planering så ska man ju köpa nåt annat, lättlöst problem eller hur?
Sen kommentaren om 22kw stolpen Svenssons. Spelar väl inte som helst roll vad bilen laddar med sen, stolpen har ju den effekt den har oavsett eller ?
//benke
- fth
- Teslaägare
- Inlägg: 7005
- Blev medlem: 30 mar 2017 16:25
- Ort: Stockholm
- Referralkod: ts.la/fredrik8071
Re: Lexus UX300e electric
Jag tror inte någon har utgått från det laddmönstret, jag vet att jag inte gör det iaf.benke_berguv skrev:Är helt oförstående till att alla verkar utgå från att man ALLTID kör bilen tom och ska maxladda hela tiden. Är man så dålig på planering så ska man ju köpa nåt annat, lättlöst problem eller hur?
Däremot kan jag bara säga att jag inte förstår varför jag skulle välja en bil som har väsentligt sämre laddmöjligheter än i stort sett alla konkurrenter.
Då måste ju bilen ha några andra extremt bra egenskaper som uppväger de stora bristerna i denna mycket centrala funktionalitet.
Jag kan inte för mitt liv se att den här bilen har det.
/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
Re: Lexus UX300e electric
Det är väl ingen här som säger att man "ALLTID kör bilen tom" eller måste ladda fullt? Det händer dock att man kommer hem med låg SoC och då vill man ha möjlighet att ladda upp till nästa dags förbrukning vilket inte troligen inte är fullt.benke_berguv skrev:Jag laddar bmwn och en Mitsubishi outlander phev på 16A huvudsäkringar helt utan bekymmer.
Naturligtvis inte samtidigt men det sköter Plejd åt mig galant.
Är helt oförstående till att alla verkar utgå från att man ALLTID kör bilen tom och ska maxladda hela tiden. Är man så dålig på planering så ska man ju köpa nåt annat, lättlöst problem eller hur?
Sen kommentaren om 22kw stolpen Svenssons. Spelar väl inte som helst roll vad bilen laddar med sen, stolpen har ju den effekt den har oavsett eller ?
//benke
Kommentaren om 22kW-stolpen kommer sig ju av att denna tråd handlar om en bil som max klarar av 6,6 kW enfas vad det verkar. Vad för effekt som laddstolpen då klarar av är ju helt ovidkommande. Bilen kommer max klara av 6,6 kW från den laddstolpen och för vanlig hem så kommer max vara 3,7 kW om man maxar en vanlig förekommande huvudsäkring på 16A. Mer realistiskt kommer man bara kunna ladda runt 2,5 kW om man inte vill höja huvudsäkringen vilken inte lär vara möjligt om man kommer på besök hos någon t.ex.
2,5 kW laddning i vanliga hem för en bil som kommer om ett år låter inte så roligt. Snedbelastning av faserna är inte heller särskilt bra. Nu hoppas jag att det inte blir en enfasladdare på max 6,6 kW utan snarare en trefasladdare på 11 kW, även trefasladdare på 5,5 kW är faktiskt bättre än enfasladdare på 6,6 kW.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
- fth
- Teslaägare
- Inlägg: 7005
- Blev medlem: 30 mar 2017 16:25
- Ort: Stockholm
- Referralkod: ts.la/fredrik8071
Re: Lexus UX300e electric
Hear, hear!Svenssons skrev:Det är väl ingen här som säger att man "ALLTID kör bilen tom" eller måste ladda fullt? Det händer dock att man kommer hem med låg SoC och då vill man ha möjlighet att ladda upp till nästa dags förbrukning vilket inte troligen inte är fullt.benke_berguv skrev:Jag laddar bmwn och en Mitsubishi outlander phev på 16A huvudsäkringar helt utan bekymmer.
Naturligtvis inte samtidigt men det sköter Plejd åt mig galant.
Är helt oförstående till att alla verkar utgå från att man ALLTID kör bilen tom och ska maxladda hela tiden. Är man så dålig på planering så ska man ju köpa nåt annat, lättlöst problem eller hur?
Sen kommentaren om 22kw stolpen Svenssons. Spelar väl inte som helst roll vad bilen laddar med sen, stolpen har ju den effekt den har oavsett eller ?
//benke
Kommentaren om 22kW-stolpen kommer sig ju av att denna tråd handlar om en bil som max klarar av 6,6 kW enfas vad det verkar. Vad för effekt som laddstolpen då klarar av är ju helt ovidkommande. Bilen kommer max klara av 6,6 kW från den laddstolpen och för vanlig hem så kommer max vara 3,7 kW om man maxar en vanlig förekommande huvudsäkring på 16A. Mer realistiskt kommer man bara kunna ladda runt 2,5 kW om man inte vill höja huvudsäkringen vilken inte lär vara möjligt om man kommer på besök hos någon t.ex.kW laddning i vanliga hem för en bil som kommer om ett år låter inte så roligt. Snedbelastning av faserna är inte heller särskilt bra. Nu hoppas jag att det inte blir en enfasladdare på max 6,6 kW utan snarare en trefasladdare på 11 kW, även trefasladdare på 5,5 kW är faktiskt bättre än enfasladdare på 6,6 kW.
50kW CHAdeMO och 6.6kW enfas är faktiskt inte acceptabelt för en ny bilmodell 2021.
Så enkelt är det.
/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
-
- Inlägg: 138
- Blev medlem: 04 jan 2017 18:54
Re: Lexus UX300e electric
Det håller jag egentligen med om men en bil är ju så mycket mer än en pryl som bara ska laddas. Den ska ju till exempel fungera felfritt anser jag och det kan ju vara en egenskap som överskuggar tillkortakommandena gällande laddning.fth skrev:Hear, hear!Svenssons skrev:Det är väl ingen här som säger att man "ALLTID kör bilen tom" eller måste ladda fullt? Det händer dock att man kommer hem med låg SoC och då vill man ha möjlighet att ladda upp till nästa dags förbrukning vilket inte troligen inte är fullt.benke_berguv skrev:Jag laddar bmwn och en Mitsubishi outlander phev på 16A huvudsäkringar helt utan bekymmer.
Naturligtvis inte samtidigt men det sköter Plejd åt mig galant.
Är helt oförstående till att alla verkar utgå från att man ALLTID kör bilen tom och ska maxladda hela tiden. Är man så dålig på planering så ska man ju köpa nåt annat, lättlöst problem eller hur?
Sen kommentaren om 22kw stolpen Svenssons. Spelar väl inte som helst roll vad bilen laddar med sen, stolpen har ju den effekt den har oavsett eller ?
//benke
Kommentaren om 22kW-stolpen kommer sig ju av att denna tråd handlar om en bil som max klarar av 6,6 kW enfas vad det verkar. Vad för effekt som laddstolpen då klarar av är ju helt ovidkommande. Bilen kommer max klara av 6,6 kW från den laddstolpen och för vanlig hem så kommer max vara 3,7 kW om man maxar en vanlig förekommande huvudsäkring på 16A. Mer realistiskt kommer man bara kunna ladda runt 2,5 kW om man inte vill höja huvudsäkringen vilken inte lär vara möjligt om man kommer på besök hos någon t.ex.kW laddning i vanliga hem för en bil som kommer om ett år låter inte så roligt. Snedbelastning av faserna är inte heller särskilt bra. Nu hoppas jag att det inte blir en enfasladdare på max 6,6 kW utan snarare en trefasladdare på 11 kW, även trefasladdare på 5,5 kW är faktiskt bättre än enfasladdare på 6,6 kW.
50kW CHAdeMO och 6.6kW enfas är faktiskt inte acceptabelt för en ny bilmodell 2021.
Så enkelt är det.
/fth
Jag ratar tex oavkortat bilar som inte går att serva inom rimligt avstånd. Viktigt för mig och säkert oviktigt för någon annan. Jag skulle dock inte avråda nån att köpa tex en tesla bara de är medvetna om problemen med service och support där vi bor (Luleå)
//Benke
- fth
- Teslaägare
- Inlägg: 7005
- Blev medlem: 30 mar 2017 16:25
- Ort: Stockholm
- Referralkod: ts.la/fredrik8071
Re: Lexus UX300e electric
Ja, jag bor ju i Stockholm, men med tanke på hur många gånger jag haft min X på SC så kanske jag inte hade varit lika nöjd om jag hade haft 90 mil att åka varje gångbenke_berguv skrev:Jag ratar tex oavkortat bilar som inte går att serva inom rimligt avstånd. Viktigt för mig och säkert oviktigt för någon annan.
Har Lexus service i hela landet? Jag trodde dom var ett tämligen litet märke?
/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
Re: Lexus UX300e electric
Lexus är ett litet märke i Sverige, men det ägs som bekant av Toyota och ofta är det gemensamma serviceverkstäder. Tittar man norrut så finns det tex Lexusservice i Umeå, Luleå, Sundsvall och Östersund.fth skrev:Ja, jag bor ju i Stockholm, men med tanke på hur många gånger jag haft min X på SC så kanske jag inte hade varit lika nöjd om jag hade haft 90 mil att åka varje gångbenke_berguv skrev:Jag ratar tex oavkortat bilar som inte går att serva inom rimligt avstånd. Viktigt för mig och säkert oviktigt för någon annan.
Har Lexus service i hela landet? Jag trodde dom var ett tämligen litet märke?
/fth
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
- fth
- Teslaägare
- Inlägg: 7005
- Blev medlem: 30 mar 2017 16:25
- Ort: Stockholm
- Referralkod: ts.la/fredrik8071
Re: Lexus UX300e electric
Ja, då finns det förstås lite mer resurser än hos Tesla (än så länge iaf ).Legato skrev:Lexus är ett litet märke i Sverige, men det ägs som bekant av Toyota och ofta är det gemensamma serviceverkstäder. Tittar man norrut så finns det tex Lexusservice i Umeå, Luleå, Sundsvall och Östersund.fth skrev:Ja, jag bor ju i Stockholm, men med tanke på hur många gånger jag haft min X på SC så kanske jag inte hade varit lika nöjd om jag hade haft 90 mil att åka varje gångbenke_berguv skrev:Jag ratar tex oavkortat bilar som inte går att serva inom rimligt avstånd. Viktigt för mig och säkert oviktigt för någon annan.
Har Lexus service i hela landet? Jag trodde dom var ett tämligen litet märke?
/fth
/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
-
- Inlägg: 138
- Blev medlem: 04 jan 2017 18:54
Re: Lexus UX300e electric
Håller alla tummar som finns att tesla åtminstone får upp nåt permanent anläggning i Umeå så det bara blir 26 mil enkel väg om man råkar köpa sig en Tesla i framtidenfth skrev:Ja, då finns det förstås lite mer resurser än hos Tesla (än så länge iaf ).Legato skrev:Lexus är ett litet märke i Sverige, men det ägs som bekant av Toyota och ofta är det gemensamma serviceverkstäder. Tittar man norrut så finns det tex Lexusservice i Umeå, Luleå, Sundsvall och Östersund.fth skrev:Ja, jag bor ju i Stockholm, men med tanke på hur många gånger jag haft min X på SC så kanske jag inte hade varit lika nöjd om jag hade haft 90 mil att åka varje gångbenke_berguv skrev:Jag ratar tex oavkortat bilar som inte går att serva inom rimligt avstånd. Viktigt för mig och säkert oviktigt för någon annan.
Har Lexus service i hela landet? Jag trodde dom var ett tämligen litet märke?
/fth
/fth
//Benke