Det som de kallar "elektrisk prestanda" kallar jag avgasbilsprestanda...
ELEKTRISK PRESTANDA
Accelererar från 0-100 km/h på 7.5 sekunder och har en topphastighet på 160 km/h
Moderator: Redaktion
ELEKTRISK PRESTANDA
Accelererar från 0-100 km/h på 7.5 sekunder och har en topphastighet på 160 km/h
Laban skrev:På pappret lång ifrån imponerande. Och fronten är ....
Men med ett lågt pris kan det kanske fungera. Låt mig gissa att så inte blir fallet.
VÅR NYA ELBIL UX 300e
JAPANSK DESIGN MÖTER EN ELEKTRISK FRAMTID
Den nya UX 300e har en kupé som är inspirerad av det japanska arkitektoniska konceptet Engawa där gränsen mellan insidan och utsidan effektivt har suddats ut. Känslan i kupén är avslappnad tack vara sin minimalistiska design och samtliga kontroller är även placerade där du förväntar dig att de ska vara placerade. Det finns till och med ett smart handledsstöd i mittkonsolen som även har en inbyggd volymkontroll.
fth skrev:Känns väldigt halvhjärtat, WLTP landar väl på typ 250km, varför i h-e anger dom NEDC-siffra, får man ens göra det längre?
Den behöver nog kosta <350,000:- för att kunna sälja öht, men jag gissar att den kommer att börja på typ 500,000:-.
Min bedömning: flopp.
Edit: kom ihåg att denna alltså skall börja levereras 2021. Den här skulle ha svårt att konkurrera idag, om ett år är den nog helt förbisprungen, för lite, för sent, är nog slutsatsen.
/fth
Legato skrev:Skulle gissa på WLTP mellan 300 och 350 km.
Legato skrev:Lexusen lär ha betydligt bättre kvalitet och kvalitetskänsla, landar den 200k billigare så tror jag absolut inte den är "osäljbar".
fth skrev:Många bedömare tror på samma pris som jag, c:a 500,000:-, se t.ex https://ev-database.org/car/1251/Lexus-UX-300e:
Jag tror det blir mycket svårt att sälja denna till det priset.
/fth
Användare som besöker denna kategori: j_h_h, Joohan, vigge50, zyax och 27 gäster