Pratade med en Nissan Leaf försäljare på Hedin.
Aldrig en bil med Chademo sa jag.
Va, vadå för? sa han. Han fattade inte ett dyft, trodde det var "liksom samma" på alla bilar...
Moderator: Redaktion
Zalman3 skrev:Bjelke skrev:[JM] skrev:12man skrev:från websidanVÅR NYA ELBIL UX 300e
JAPANSK DESIGN MÖTER EN ELEKTRISK FRAMTID
Den nya UX 300e har en kupé som är inspirerad av det japanska arkitektoniska konceptet Engawa där gränsen mellan insidan och utsidan effektivt har suddats ut. Känslan i kupén är avslappnad tack vara sin minimalistiska design och samtliga kontroller är även placerade där du förväntar dig att de ska vara placerade. Det finns till och med ett smart handledsstöd i mittkonsolen som även har en inbyggd
wtf,, vet att det är reklamtext och allt men lite
Dom menar minimalt med utrymme mellan knapparna....
Ang ChaDeMo. Är det inte lag på att alla nya bilar som ska typgodkännas inom EU måste ha CCS?
Njae det enda är väl att alla publika snabbladdare minst måste vara utrustade med CCS...
Bilarna däremot får man väl göra som man vill med (än).
Jag skulle inte köpa en ny elbil idag med Chademo laddning.
benke_berguv skrev:Senaste jag läste om den var att den får CCS i Europa.
Vi vet at det går mot CCS i Europa, men akkurat nå valgte vi Chademo, da det er standarden i Asia, sier Watanabe.
bonath skrev:Pratade med en Nissan Leaf försäljare på Hedin.
Aldrig en bil med Chademo sa jag.
Va, vadå för? sa han. Han fattade inte ett dyft, trodde det var "liksom samma" på alla bilar...
benke_berguv skrev:Zalman3 skrev:Bjelke skrev:Dom menar minimalt med utrymme mellan knapparna....
Njae det enda är väl att alla publika snabbladdare minst måste vara utrustade med CCS...
Bilarna däremot får man väl göra som man vill med (än).
Jag skulle inte köpa en ny elbil idag med Chademo laddning.
Senaste jag läste om den var att den får CCS i Europa.
Jag är helt klart intresserad av denna när den kommer. Visst, den har flera tillkortakommanden men batteriet räcker mer än väl för mig och laddhastigheten spelar intagen roll alls då den laddas hela natten och alla längre resor görs med andra bilar.
Det som lockar är ju att få en elbil med lexuskvalitet, det saknas idag skulle jag säga:)
//Benke
mati skrev:Att köpa en så pass dyr bil med Chademo känns lite som att köpa en bensinbil som inte kan tankas med blyfri bensin. Det funkar inte längre. Och vem sak köpa den om några år? Ska man exportera den till Japan då?
StefL skrev:mati skrev:Att köpa en så pass dyr bil med Chademo känns lite som att köpa en bensinbil som inte kan tankas med blyfri bensin. Det funkar inte längre. Och vem sak köpa den om några år? Ska man exportera den till Japan då?
Borde bli måttligt populärt med tanke på att det är vänstertrafik i Japan...
mati skrev:Att köpa en så pass dyr bil med Chademo känns lite som att köpa en bensinbil som inte kan tankas med blyfri bensin. Det funkar inte längre. Och vem sak köpa den om några år? Ska man exportera den till Japan då?
benke_berguv skrev:mati skrev:Att köpa en så pass dyr bil med Chademo känns lite som att köpa en bensinbil som inte kan tankas med blyfri bensin. Det funkar inte längre. Och vem sak köpa den om några år? Ska man exportera den till Japan då?
Jag tror väl att denna bil inte är tänkt som en landsvägskryssare spelar kontakten så stor roll då?
Om de flesta tänkt ha den som jag (stadsbil till och från jobbet osv osv) så kommer den kanske inte snabbladdas alls.
Min BMW i3s har vi snabbladdat på ccs ytterst få gånger och aldrig pga slut ström under ett års tid. All annan laddning har varit hemma och vid 22kw stolpar på Ica, ishall osv osv.
//Benke
Användare som besöker denna kategori: p1457, RyssenKefir, Taz och 15 gäster