Har du en Tesla eller annan elbil registrera den här.

Polestar 2

Här diskuterar vi elektriska fordon av alla slag

Moderator: Redaktion

Re: Polestar 2

Inläggav Mickep » 23 maj 2020 16:50

Har ni sett reklamfilerna för polestar 2?
Det är en far och dotter som samtalar och plötsligt säger dotter om han sett mammans nya bil.
Sedan håller de på med google i bilen, och ställer konstiga frågor.
Google. Inte räckvidd, laddhastighet pris m m. google.
Mickep

Inläggav Teslaägare Svenssons » 23 maj 2020 18:36

taliz skrev:
KristoferL skrev:
taliz skrev:Kommer PS2 vara begränsad till 180kmh?

Nej
Intressant. Hur motiverar dom det?

Inte alls... De försöker inte koppla ihop Polestar med Volvo.
Tesla Model X Signature #588 VIN S01051 Signature Red
Cybertruck Dual FSD Pre-order #2059
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
Svenssons
Teslaägare

Referralkod: axel6326

Inläggav Teslaägare Bruno » 25 maj 2020 07:15

Mickep skrev:Har ni sett reklamfilerna för polestar 2?
Det är en far och dotter som samtalar och plötsligt säger dotter om han sett mammans nya bil.

Intressant, det enda som är fastställt? :?: Allt annat kan ändras?
Användarvisningsbild
Bruno
Teslaägare

Referralkod: bruno10602

Inläggav Teslaägare fodogen » 25 maj 2020 09:32

Nu är det ju just googleoperativsystemet som gör mig mest sugen på bilen. Så helt fel ute är de ju inte.

Ser fram emot massor av tredjepartsappar och ännu bättre assistent än i Teslan. Rätt säker på att det är så här alla biltillverkare blir tvungna att göra till slut då ingen kommer vilja göra speciella appar för varje biltillverkare.
Användarvisningsbild
fodogen
Teslaägare

Inläggav SwedenEvGuru » 25 maj 2020 12:22

fodogen skrev:

Nu är det ju just googleoperativsystemet som gör mig mest sugen på bilen. Så helt fel ute är de ju inte.

Ser fram emot massor av tredjepartsappar och ännu bättre assistent än i Teslan. Rätt säker på att det är så här alla biltillverkare blir tvungna att göra till slut då ingen kommer vilja göra speciella appar för varje biltillverkare.

Detta som gör Polestar unikt jämfört mot andra Elbilar så helt rätt att ta upp detta i en reklamfilm som alla kan förstå.

Ingen vanlig konsument vill ha teknisk data dom vill få saker enkelt förklarat hur lång är räckvidden, tid att ladda bilen, service kostnader, driftskostnader.

Så Google integrerat i bilen och reklamen är klockren enligt mig och dessutom rolig som sätter sig i minnet.
SwedenEvGuru

Inläggav Teslaägare themax » 25 maj 2020 15:51

fodogen skrev:
Nu är det ju just googleoperativsystemet som gör mig mest sugen på bilen.

För mig är det precis tvärt om. Google i bilen gör att jag inte kommer välja den. Volvo har rätt snygga integreringar av Android Auto och Apple Carplay och tycker det är synd att de släppt in Google att ta över hela systemet. Jag litar inte för en sekund på det företaget.
--------
Har ICEat mig igenom allt från Saab V4 till en omprogrammerad Audi till att nu ratta en Model 3 LR AWD. Äntligen!
Användarvisningsbild
themax
Teslaägare

Referralkod: mats15727

Inläggav Teslaägare Bjelke » 25 maj 2020 17:26

themax skrev:
fodogen skrev:

För mig är det precis tvärt om. Google i bilen gör att jag inte kommer välja den. Volvo har rätt snygga integreringar av Android Auto och Apple Carplay och tycker det är synd att de släppt in Google att ta över hela systemet. Jag litar inte för en sekund på det företaget.

Äsch då, Google kommer säkert inte att spara och utnyttja all info om
dig och ditt bilägande/användande.... :lol:
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare

Referralkod: mikael1178

Inläggav kallekula » 25 maj 2020 17:47

themax skrev:

Vad olika det kan vara. Google är ett av de techbolag jag litar mest på.

Hade väldigt gärna haft åtminstone Android Auto i Tesla. Det är nog det som jag saknar mest i min bil.
kallekula

Inläggav Polestar2 » 25 maj 2020 17:49

themax skrev:
fodogen skrev:

Google har inte tagit över hela företaget, bilen kommer vara kompatibel med Apple CarPlay för den som föredrar det över Android. Dock inte från start, lär komma sommaren 2021.
Polestar2

Inläggav Teslaägare themax » 25 maj 2020 17:54

kallekula skrev:Vad olika det kan vara. Google är ett av de techbolag jag litar mest på.

Hade väldigt gärna haft åtminstone Android Auto i Tesla. Det är nog det som jag saknar mest i min bil.

Ja, vi har alla olika erfarenheter av Google – min är inte direkt positiv kan jag säga ...

Android Auto och Apple Carplay fungerar bra i Volvo och hade varit det bästa om du frågar mig. Detta eftersom man både kan välja och välja bort de funktionerna. Men här tvingas du i knät på Google – världens största datainsamlare.

Om Polestar går ut och är helt transparenta med vilken data som skickas till Google och vad den används till skulle jag kunna tänka omvärdera min ståndpunkt. Tills dess förbehåller jag mig rätten att vara skeptisk där andra är lyckliga.
--------
Har ICEat mig igenom allt från Saab V4 till en omprogrammerad Audi till att nu ratta en Model 3 LR AWD. Äntligen!
Användarvisningsbild
themax
Teslaägare

Referralkod: mats15727

FöregåendeNästa

Återgå till Elektriska Fordon