Ska det bli "folkstandard" att säga "bilen har 78 kilowatt" när man menar 78 kWh?Fredrik j skrev:Det känns som han är lite av bilförarens motsvarighet till analfabet. Låtsas han att han aldrig suttit i en bil innan men ändå vill göra bilrecensioner?
”Jag trycker på varningstriangeln här”
https://youtu.be/yJFXom-X6m4
Polestar 2
Moderator: Redaktion
Re: Polestar 2
Re: Polestar 2
Skämskudde krävs för att ta sig igenom det där testet, hoppas verkligen han spelar dum.
Don't let your outrage for injustice end where your selfishness begins.
Re: Polestar 2
Det är väl som att säga ”150 hästar” om en bil. Det är ju inte rätt men alla vet ju vad som menas.Jerker skrev:Ska det bli "folkstandard" att säga "bilen har 78 kilowatt" när man menar 78 kWh?Fredrik j skrev:Det känns som han är lite av bilförarens motsvarighet till analfabet. Låtsas han att han aldrig suttit i en bil innan men ändå vill göra bilrecensioner?
”Jag trycker på varningstriangeln här”
https://youtu.be/yJFXom-X6m4
Re: Polestar 2
Ja. ”Så här stor ratt är jag inte van vid”.dd88 skrev:Skämskudde krävs för att ta sig igenom det där testet, hoppas verkligen han spelar dum.
-
- Inlägg: 64
- Blev medlem: 10 nov 2019 16:38
Re: Polestar 2
Han kan inte vara längre än 170 cm. När jag provsatt denna kändes den trång, både fram och bak. Jag är normallång och smal. I baksätet kunde man inte sitta rakt pga det låga taket. Folk som är över 180 cm kommer inte kunna sitta i baksätet utan att få nackspärr. Inget av detta togs upp under testet. Uselt.
Re: Polestar 2
Whiners! Tycker det var ett bra klipp. Bra vinkel från en som är van vid elbilar.
Tydligt att PS2 är en konverterad avgasbil där man öppnar huven som om det satt en oljebrännare under, och "tanklocket" är också manuellt precis som avgasditon.
Gällande utrymme så ser jag det som en "tillplattad" XC40.
Tydligt att PS2 är en konverterad avgasbil där man öppnar huven som om det satt en oljebrännare under, och "tanklocket" är också manuellt precis som avgasditon.
Gällande utrymme så ser jag det som en "tillplattad" XC40.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
- OfarligTesla
- Teslaägare
- Inlägg: 5482
- Blev medlem: 17 feb 2018 09:16
Re: Polestar 2
Han verkade ju inte kunna något om bilar direkt, trycker på varningstrianglar på fjärrkontrollen, kan inte hitta knappen för bakluckan eller öppna frunken mm. När man dessutom pratar om batteristorleken i ”kilowatt” undrar man också hur bra kollen är på elbilarna också.
Nja, ingen bra reklam för elbilar i allmänhet tycker jag om detta är ett test av en elbil.
Nja, ingen bra reklam för elbilar i allmänhet tycker jag om detta är ett test av en elbil.
Re: Polestar 2
Detta är Teslaägaren och medlemmen djfabbe här på TCS som driver podden "Bilar med sladd" (som först hette Teslapodden) sedan några år.OfarligTesla skrev:Han verkade ju inte kunna något om bilar direkt, trycker på varningstrianglar på fjärrkontrollen, kan inte hitta knappen för bakluckan eller öppna frunken mm. När man dessutom pratar om batteristorleken i ”kilowatt” undrar man också hur bra kollen är på elbilarna också.
Nja, ingen bra reklam för elbilar i allmänhet tycker jag om detta är ett test av en elbil.
- OfarligTesla
- Teslaägare
- Inlägg: 5482
- Blev medlem: 17 feb 2018 09:16
Re: Polestar 2
Det förändrar ingenting av vad jag sa, så jag vet inte vad det har med saken att göra?Jerker skrev:Detta är Teslaägaren och medlemmen djfabbe här på TCS som driver podden "Bilar med sladd" (som först hette Teslapodden) sedan några år.
Kändes mer som det var satir där man drev med elbilsägare om jag skall vara ärlig.
Re: Polestar 2
Nja, jag ville bara klargöra att det är en person som sysslat rätt mycket med att prata om och bedöma elbilar under de senaste åren. Sen får man själv dra sina slutsatser av det.OfarligTesla skrev:Det förändrar ingenting av vad jag sa, så jag vet inte vad det har med saken att göra?Jerker skrev:Detta är Teslaägaren och medlemmen djfabbe här på TCS som driver podden "Bilar med sladd" (som först hette Teslapodden) sedan några år.
Kändes mer som det var satir där man drev med elbilsägare om jag skall vara ärlig.
Själv lyssnade jag på podden det första halvåret, kanske. Men jag gillade inte riktigt upplägget och hur man behandlade ämnena så jag slutade att lyssna.
Re: Polestar 2
Fjompigaste "biltetstet" någonsin. Han är mer intresserad av att synas i rutan än att läsa in sig på den bil han testar.Fredrik j skrev:Det känns som han är lite av bilförarens motsvarighet till analfabet. Låtsas han att han aldrig suttit i en bil innan men ändå vill göra bilrecensioner?
”Jag trycker på varningstriangeln här”
https://youtu.be/yJFXom-X6m4
Var dig själv, alla andra är upptagna
S 100D -17
S 100D -17
Re: Polestar 2
Det är inte elbilsförarna Volvo (Polestar) i första hand vill locka till köp utan dom som idag redan kör Volvo.
Re: Polestar 2
Ska vi gissa att man valde den lösningen för frunken eftersom volvoägare är vana att den sitter där.taliz skrev:Whiners! Tycker det var ett bra klipp. Bra vinkel från en som är van vid elbilar.
Tydligt att PS2 är en konverterad avgasbil där man öppnar huven som om det satt en oljebrännare under, och "tanklocket" är också manuellt precis som avgasditon.
Gällande utrymme så ser jag det som en "tillplattad" XC40.
Re: Polestar 2
Snarare för att man då kunde använda grejerna från XC40 rakt av.Fredrik j skrev:Ska vi gissa att man valde den lösningen för frunken eftersom volvoägare är vana att den sitter där.taliz skrev:Whiners! Tycker det var ett bra klipp. Bra vinkel från en som är van vid elbilar.
Tydligt att PS2 är en konverterad avgasbil där man öppnar huven som om det satt en oljebrännare under, och "tanklocket" är också manuellt precis som avgasditon.
Gällande utrymme så ser jag det som en "tillplattad" XC40.
Inte särskilt smidigt att behöva böja sig och dra i en spak vid golvet, inget man vill göra flera ggr om dagen.
En användbar frunk vill man kunna öppna från app/keyfob och infotainmentskärmen, eller åtminstone någon knapp i närheten.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Re: Polestar 2
Keyfob hade varit bra. Infotainmentskärmen är det klart sämsta alternativet. Tycker jag. Gillar inte skärmen i min bil.taliz skrev:Snarare för att man då kunde använda grejerna från XC40 rakt av.Fredrik j skrev:Ska vi gissa att man valde den lösningen för frunken eftersom volvoägare är vana att den sitter där.taliz skrev:Whiners! Tycker det var ett bra klipp. Bra vinkel från en som är van vid elbilar.
Tydligt att PS2 är en konverterad avgasbil där man öppnar huven som om det satt en oljebrännare under, och "tanklocket" är också manuellt precis som avgasditon.
Gällande utrymme så ser jag det som en "tillplattad" XC40.
Inte särskilt smidigt att behöva böja sig och dra i en spak vid golvet, inget man vill göra flera ggr om dagen.
En användbar frunk vill man kunna öppna från app/keyfob och infotainmentskärmen, eller åtminstone någon knapp i närheten.
Re: Polestar 2
Att laddluckan är manuell är som sagt samma grej, enkelt att bara lyfta över från avgasbilen.
Dom verkar inte ha tänkt på att en elbil "tankar" man varje dag när man har laddning hemma eller på jobb. Dvs den där luckan skall slitas upp för jämnan.
Då blir det snabbt störigt, och enormt bekvämt med andra bilar där luckan öppnas med en knapp på laddsladden.
Dom verkar inte ha tänkt på att en elbil "tankar" man varje dag när man har laddning hemma eller på jobb. Dvs den där luckan skall slitas upp för jämnan.
Då blir det snabbt störigt, och enormt bekvämt med andra bilar där luckan öppnas med en knapp på laddsladden.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Re: Polestar 2
Eller med ett långt tryck på trunkknappen på fobben.taliz skrev:Att laddluckan är manuell är som sagt samma grej, enkelt att bara lyfta över från avgasbilen.
Dom verkar inte ha tänkt på att en elbil "tankar" man varje dag när man har laddning hemma eller på jobb. Dvs den där luckan skall slitas upp för jämnan.
Då blir det snabbt störigt, och enormt bekvämt med andra bilar där luckan öppnas med en knapp på laddsladden.
Var dig själv, alla andra är upptagna
S 100D -17
S 100D -17
Re: Polestar 2
Men att man skulle glömma stänga den, som han säger, känns ju märkligt. Man måste ju ändå koppla ur kabeln.
Re: Polestar 2
Då måste man ju gräva fram den när man står där med laddkontakten.Kriper skrev:Eller med ett långt tryck på trunkknappen på fobben.taliz skrev:Att laddluckan är manuell är som sagt samma grej, enkelt att bara lyfta över från avgasbilen.
Dom verkar inte ha tänkt på att en elbil "tankar" man varje dag när man har laddning hemma eller på jobb. Dvs den där luckan skall slitas upp för jämnan.
Då blir det snabbt störigt, och enormt bekvämt med andra bilar där luckan öppnas med en knapp på laddsladden.
Re: Polestar 2
Om man är van vid att den stänger sig själv...Fredrik j skrev:Men att man skulle glömma stänga den, som han säger, känns ju märkligt. Man måste ju ändå koppla ur kabeln.
Finns gott om Tesla-ägare som bevittnat att man snabbt glömmer att man måste stänga av en avgasbil..
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Re: Polestar 2
Skulle inte tro att polestarköparna normalt kommer från tesla.taliz skrev:Om man är van vid att den stänger sig själv...Fredrik j skrev:Men att man skulle glömma stänga den, som han säger, känns ju märkligt. Man måste ju ändå koppla ur kabeln.
Finns gott om Tesla-ägare som bevittnat att man snabbt glömmer att man måste stänga av en avgasbil..
Man har anpassat bilen för att passa den som redan kör Volvo.
Re: Polestar 2
taliz skrev:Att laddluckan är manuell är som sagt samma grej, enkelt att bara lyfta över från avgasbilen.
Dom verkar inte ha tänkt på att en elbil "tankar" man varje dag när man har laddning hemma eller på jobb. Dvs den där luckan skall slitas upp för jämnan.
Då blir det snabbt störigt, och enormt bekvämt med andra bilar där luckan öppnas med en knapp på laddsladden.
På i3:an har vi manuell lucka. Det är inga problem. Ibland får jag trycka 2-3 ggr på knappen på vår WC-kontakt för att Teslans lucka ska öppnas. Vet inte om det är så mycket smidigare.
Och att öppna frunken som en motorhuv? Vad är problemet med det egentligen?
Re: Polestar 2
Att laddluckan är manuell är inget problem, man skall ändå in och ut med laddaren och så länge den är manuell är det minimalt extra tid. Det är också en extra sak som inte kan gå sönder.
Tycker Fabian får oförtjänt kritik, nästan som man utser honom till förrädare för att han hyllar bilen.
Det jag saknar är inslag när bilen snabbladdas, de var uppenbarligen vid ccs station och har pressat bilen på grusvägar, att spendera några minuter när bilen laddas hade inte varit mycket begärt.
Tycker Fabian får oförtjänt kritik, nästan som man utser honom till förrädare för att han hyllar bilen.
Det jag saknar är inslag när bilen snabbladdas, de var uppenbarligen vid ccs station och har pressat bilen på grusvägar, att spendera några minuter när bilen laddas hade inte varit mycket begärt.
Re: Polestar 2
Vad förväntas ska hända när bilen laddas? Det är väl som att titta på när färg torkar.
Re: Polestar 2
Mäta upp laddkurvan, eg. laddeffekt vs SoC hade varit intressant att se. Har inte sett det för Polestar 2. Eller finns den informationen ute redan kanske?Fredrik j skrev:Vad förväntas ska hända när bilen laddas? Det är väl som att titta på när färg torkar.