Vi får väl hoppas det går framåt för ionity.Geni87 skrev:Ja samma här, snittar 30 km per resa. Å andra sidan gör jag ett antal resor per år på över 50-100 mil per sträcka, och vid de tillfällena måste ju snabbladdningen fungera smidigt för att det inte ska kännas som en begränsning. Men Ionitys nätverk skulle redan idag vara till stor hjälp vid de långresor jag oftast gör. Så om ett år är jag rätt bekväm med att det kommer funka fint.Jeppe_E skrev:Ja, vi har alla olika behov. Som jag kör idag, så skulle jag oavsett om jag valt en Tesla eller en annan elbil utnyttjat ett snabbladdningsnätverk kanske 3-5 ggr per år och det är ganska många med mig som kör korta sträckor.Laban skrev:Man kan väl som exempel nämna att Toyota sålde 131 000 CH-R i Europa förra året. En bil som de flesta här knappt kan se på utan att må dåligt. Så det finns utrymmen för olika typer av design, interiör, trots att även jag inte kan förstå att inte alla följer i Model 3's fotspår vad gäller den bitenHelectriC skrev:Varför väljer någon BMW 3, Audi A4, MB C? De är ju alla fossilbilar i samma storlek. Liiiite distans måste man väl klara att ha till sina egna preferenser.
Det jag skulle fundera på är förstås snabbladdningsnätverket. Det måste hända något drastiskt med Ionity de närmsta året för att jag skulle fundera på något annat än Tesla då Polestar 2 släpps.
36 km i snitt per resa, faktiskt.
Själv tänker jag spendera majoriteten av mina mil ute på långresor i Europa.
Och jag tänker göra det nu, inte om 2-3-4 år.
Model 3 är enda rimliga alternativet för min del.