Polestar 2

Här diskuterar vi elektriska fordon av alla slag

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
dd88
Inlägg: 2352
Blev medlem: 17 aug 2018 11:17

Re: Polestar 2

Inlägg av dd88 »

Ric skrev:
Någon som vet tjänstevikten?
Skulle bli förvånad om det är något dom kommunicerar utåt, vet inte om dom släppt vikten för Polestar 1 än och det var länge sen den presenterades.
Don't let your outrage for injustice end where your selfishness begins.
Användarvisningsbild
Geni87
Inlägg: 1728
Blev medlem: 19 nov 2017 13:04
Ort: Göteborg

Re: Polestar 2

Inlägg av Geni87 »

Henrik Torphammar skrev:
juristen skrev:
Henrik Torphammar skrev:
juristen skrev:
Klintan skrev:
Sätter lite press på Tesla, i alla fall i Sverige. Bra ljus, hatchback och dragkrok. Vad mer behövs? Laddnätverk?
Verkligen. Att majoriteten av alla dagens CCS-laddare i Sverige är 1. ensamma och 2. bara klarar 50kW är en stor begränsning för alla elbilar utom Tesla.
Med 50mil räckvidd är väl laddningen generellt ett litet problem?
Det beror på körmönster och omständigheterna. Generellt inget problem dag, visst. Men snabbare laddning är generellt bättre än långsam laddning.

På vintern i Norrland kan de där 50 milen innebära 25 mil i praktiken och i kyla brukar det generellt ladda långsammare. Inte alltid så kul att köra 20 mil, sedan ladda en timme på en 50 kW-laddare, köra 15-20 mil, ladda en timme osv vid långkörningar. Dessutom, kan man ladda snabbt kan man också hålla högre tempo i körningen, laglig 110 km/h istället för att fisa fram i 90, utan att det straffar sig tidsmässigt för att man behöver ladda mer. Snabbare laddning innebär också mindre risk för köbildning vid laddstationerna och kortare tid att vänta på att få ladda.

Generellt är snabbare laddning bättre helt enkelt. Ensamma 50kW-laddare kommer snabbt innebära problem om inte laddmöjligheterna utökas i takt med att elbilarna rullar in.
Tja, så är det ju. Men sen kan man fundera på om pumpa motorväg i Norrland på vintern är kärnkunden. Tom Teslafolketm ed sina fina SuC gnäller ju på sportlovsresan, så det är inte helt lätt att fånga in de sista procenten hur snabbt eller tätt laddarna än står.

Sen glömde du nämna husvagn också. Alltså, så vi kan stryka hela Ionity också eftersom de inte har drive through stall... :lol: :lol:
Precis som för SuC så varierar det för Ionity från plats till plats om det är drive through eller inte. Den i Stenungsund ser ut att vara drive through.
Polestar 2 förhandsbokad 2019-03-09
Användarvisningsbild
Tars
Teslaägare
Inlägg: 6519
Blev medlem: 22 feb 2015 11:59
Ort: Sigtuna
Referralkod: ts.la/michael4548

Re: Polestar 2

Inlägg av Tars »

Maj 2020......
Fin bil annars!
Är inne på Tesla nr 22 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Just nu ingen tesla.... :cry:

https://lazystore.se/products/white-mid ... 913d&_ss=r
joel80
elbilist
Inlägg: 3071
Blev medlem: 04 aug 2015 00:04
Ort: Gävle

Re: Polestar 2

Inlägg av joel80 »

Henrik Torphammar skrev:

Sen glömde du nämna husvagn också. Alltså, så vi kan stryka hela Ionity också eftersom de inte har drive through stall... :lol: :lol:
Äh.. Om jag har att välja på att behöva hyra fossil eller kunna ta min framtida Polestar 2 på husvagnssemesterna kan jag stå up med de 2 minuter det tar mig att koppla loss vagnen vid laddaren. ;)

Ser det i allafall inte som ett avgörande problem. Bara den får krok så löser det sig!
**********************************************************************
Driving - Polestar 2, Dual motor LR
joel80
elbilist
Inlägg: 3071
Blev medlem: 04 aug 2015 00:04
Ort: Gävle

Re: Polestar 2

Inlägg av joel80 »

Tars skrev:
Maj 2020......
Fin bil annars!
Med tanke på att flera elbilar man idag beställer verkar ha 12 månaders leveranstid är det inte så himla illa! Även om jag hade hoppas på årsskiftet 2019/2020 då min leasing går ut. :/
**********************************************************************
Driving - Polestar 2, Dual motor LR
Användarvisningsbild
Beigler
Teslaägare
Inlägg: 409
Blev medlem: 09 jul 2016 00:30
Ort: Stocksund

Re: Polestar 2

Inlägg av Beigler »

Jag tycker hela grejen känns riktigt pinsam. De säljer saker som att det är revolutionerande trots att tesla mfl gjort alla dessa saker i flera år. Om den inte finns förän tidigast om ett år och då med förhoppningsvis 50 Mils räckvidd och förhoppningsvis 4,7 på 0-100 osv så vill jag nog påstå att de är kraftigt på efterkälken.

Lägg på lite förseningar och låg leveranskapacitet i början så kommer det att finnas tio ggr fler Model Y på vägarna innan man får tillgång till denna. Så dragkrok som enda unika pitch från en chatt känns som extremt vagt.

Sorry att jag är neggo, men det är lite pinsamt att vara Svensk ingenjör idag. Känns som att vi har tagit över den Kinesiska kopieringen.
Användarvisningsbild
Tars
Teslaägare
Inlägg: 6519
Blev medlem: 22 feb 2015 11:59
Ort: Sigtuna
Referralkod: ts.la/michael4548

Re: Polestar 2

Inlägg av Tars »

joel80 skrev:
Tars skrev:
Maj 2020......
Fin bil annars!
Med tanke på att flera elbilar man idag beställer verkar ha 12 månaders leveranstid är det inte så himla illa! Även om jag hade hoppas på årsskiftet 2019/2020 då min leasing går ut. :/
Sant.
Kruxet är att dessa bilar skulle ha kommit 2018-19. Inte 2020.
Är inne på Tesla nr 22 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Just nu ingen tesla.... :cry:

https://lazystore.se/products/white-mid ... 913d&_ss=r
Användarvisningsbild
Jeppe_E
Teslaägare
Inlägg: 3840
Blev medlem: 18 okt 2018 13:07
Ort: Munka-Ljungby

Re: Polestar 2

Inlägg av Jeppe_E »

Beigler skrev:
Jag tycker hela grejen känns riktigt pinsam. De säljer saker som att det är revolutionerande trots att tesla mfl gjort alla dessa saker i flera år. Om den inte finns förän tidigast om ett år och då med förhoppningsvis 50 Mils räckvidd och förhoppningsvis 4,7 på 0-100 osv så vill jag nog påstå att de är kraftigt på efterkälken.

Lägg på lite förseningar och låg leveranskapacitet i början så kommer det att finnas tio ggr fler Model Y på vägarna innan man får tillgång till denna. Så dragkrok som enda unika pitch från en chatt känns som extremt vagt.

Sorry att jag är neggo, men det är lite pinsamt att vara Svensk ingenjör idag. Känns som att vi har tagit över den Kinesiska kopieringen.

Det är ju vi som drar paralleler med Tesla, eftersom det är den rådande "standarden". Ungefär som när alla mobiler skall jämföras med iPhone eller whatever.

Jag har sagt det förr och jag säger det igen; Först gnäller vi på att tillverkarna inte gör något och sen när de väl gör något så gnäller vi på att det är försent. Vänd på argumentet istället och säg; Vad bra att de presenterar något som kommer att öka diversiteten på marknaden och nej, det kommer inte att finnas 10ggr fler Model Y på vägarna innan. Det är ju redan uttalat att MY kommer först 2020 i USA. Vi lär få vänta tills 2021, innan den är tillgänglig i Sverige.

Hur du kan säga att 500km med 4,7 sek 0-100 är att vara på efterkälken? Det är ju lite märkligt... faktiskt. Behöver vi verkligen ha bilar som går längre och snabbare?
Senast redigerad av Jeppe_E, redigerad totalt 1 gånger.
Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022

"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11846
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Polestar 2

Inlägg av HelectriC »

Ser tuff ut tycker jag, torra fakta verkar också bra. Fick bli en reservation, så får vi se hur det går.
D4C0296C-96CD-4EEB-8FF1-7E332842E618.jpeg
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Verdi

Re: Polestar 2

Inlägg av Verdi »

Beigler skrev:
Jag tycker hela grejen känns riktigt pinsam. De säljer saker som att det är revolutionerande trots att tesla mfl gjort alla dessa saker i flera år. Om den inte finns förän tidigast om ett år och då med förhoppningsvis 50 Mils räckvidd och förhoppningsvis 4,7 på 0-100 osv så vill jag nog påstå att de är kraftigt på efterkälken.

Lägg på lite förseningar och låg leveranskapacitet i början så kommer det att finnas tio ggr fler Model Y på vägarna innan man får tillgång till denna. Så dragkrok som enda unika pitch från en chatt känns som extremt vagt.

Sorry att jag är neggo, men det är lite pinsamt att vara Svensk ingenjör idag. Känns som att vi har tagit över den Kinesiska kopieringen.
Vad skulle de ha gjort då? Den där är väl inte mer lik en Model 3 än vad en Audi A4 är lik en Mercedes C-klass? Snarare mindre lik.

Pinsamt? På efterkälken? På vilket sätt?

Det andra du skriver om vet vi ju inget om. Den ska väl byggas i Kina och de är jävligt duktiga där borta. De smäller upp en fabrik på en kafferast.

Dragkrok, halvkombilucka och snyggare både invändigt och utvändigt känns som rätt rejäla fördelar. Kanske man får finlir som skidlucka och sånt också. Vem vet? ;)
Henrik Torphammar
Inlägg: 1549
Blev medlem: 10 apr 2017 10:35

Re: Polestar 2

Inlägg av Henrik Torphammar »

Verdi skrev:
Den där är väl inte mer lik en Model 3 än vad en Audi A4 är lik en Mercedes C-klass? Snarare mindre lik.
Bild

Bild
I'm out. Tibor har blivit för gammal!
Verdi

Re: Polestar 2

Inlägg av Verdi »

Henrik Torphammar skrev:
Verdi skrev:
Den där är väl inte mer lik en Model 3 än vad en Audi A4 är lik en Mercedes C-klass? Snarare mindre lik.
Håller inte med. Den är kantigare än Saab. Mer lik Kia Stinger då. (förutom att A-stolpen inte är svart på den, vilket antagligen är det som gjort att man tycker att den är lik Saaben)

Bild

Bild
Användarvisningsbild
Jeppe_E
Teslaägare
Inlägg: 3840
Blev medlem: 18 okt 2018 13:07
Ort: Munka-Ljungby

Re: Polestar 2

Inlägg av Jeppe_E »

Verdi skrev:
Henrik Torphammar skrev:
Verdi skrev:
Den där är väl inte mer lik en Model 3 än vad en Audi A4 är lik en Mercedes C-klass? Snarare mindre lik.
Håller inte med. Den är kantigare än Saab. Mer lik Kia Stinger då. (förutom att A-stolpen inte är svart på den, vilket antagligen är det som gjort att man tycker att den är lik Saaben)
Ja, precis

Ända sedan jag såg stingern tänkte jag... synd att det inte är en elbil. Väldigt snygg kaross
Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022

"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Användarvisningsbild
Nicke Nyfiken
Teslaägare
Inlägg: 5313
Blev medlem: 13 sep 2015 20:47

Re: Polestar 2

Inlägg av Nicke Nyfiken »

Beigler skrev:
Jag tycker hela grejen känns riktigt pinsam. De säljer saker som att det är revolutionerande trots att tesla mfl gjort alla dessa saker i flera år. Om den inte finns förän tidigast om ett år och då med förhoppningsvis 50 Mils räckvidd och förhoppningsvis 4,7 på 0-100 osv så vill jag nog påstå att de är kraftigt på efterkälken.

Lägg på lite förseningar och låg leveranskapacitet i början så kommer det att finnas tio ggr fler Model Y på vägarna innan man får tillgång till denna. Så dragkrok som enda unika pitch från en chatt känns som extremt vagt.

Sorry att jag är neggo, men det är lite pinsamt att vara Svensk ingenjör idag. Känns som att vi har tagit över den Kinesiska kopieringen.
Exakt min spontana reaktion också. Pinsamt!
Det fanns ju ingenting nytt. Alla fantastiska saker som presenteras som nyheter finns redan på marknaden och Polstar ska ha ytterligare över ett år på sig innan man kommer ut med dessa på marknaden.

Men en pinsam presentation gör inte bilen sämre. Den kan helt säkert bli ett intressant allternativ när laddinfrastrukturen byggts ut. Och det lär ju hända en del på den fronten på 1,5 år innan Pållsta 2 börjar komma ut på marknaden.

Men räckvidden på Pållsta 2 LR vet vi inte ännu. 500 km WLTP är endast ett mål, inte ett faktum. Blir det i slutänden 480 km så är det 8 mil kortare än Model 3.

En fundering: Är den bara 4-sitsig? Med tanke på batteriets utformning så lär det inte kunna sitta tre vuxna bak. Och på presentationen klev det bara ut 2 personer från baksätet.
Model Y P
Model S P
Model S P
Användarvisningsbild
Jeppe_E
Teslaägare
Inlägg: 3840
Blev medlem: 18 okt 2018 13:07
Ort: Munka-Ljungby

Re: Polestar 2

Inlägg av Jeppe_E »

Nicke Nyfiken skrev:
Beigler skrev:
Jag tycker hela grejen känns riktigt pinsam. De säljer saker som att det är revolutionerande trots att tesla mfl gjort alla dessa saker i flera år. Om den inte finns förän tidigast om ett år och då med förhoppningsvis 50 Mils räckvidd och förhoppningsvis 4,7 på 0-100 osv så vill jag nog påstå att de är kraftigt på efterkälken.

Lägg på lite förseningar och låg leveranskapacitet i början så kommer det att finnas tio ggr fler Model Y på vägarna innan man får tillgång till denna. Så dragkrok som enda unika pitch från en chatt känns som extremt vagt.

Sorry att jag är neggo, men det är lite pinsamt att vara Svensk ingenjör idag. Känns som att vi har tagit över den Kinesiska kopieringen.
Exakt min spontana reaktion också. Pinsamt!
Det fanns ju ingenting nytt. Alla fantastiska saker som presenteras som nyheter finns redan på marknaden och Polstar ska ha ytterligare över ett år på sig innan man kommer ut med dessa på marknaden.

Men en pinsam presentation gör inte bilen sämre. Den kan helt säkert bli ett intressant allternativ när laddinfrastrukturen byggts ut. Och det lär ju hända en del på den fronten på 1,5 år innan Pållsta 2 börjar komma ut på marknaden.

Men räckvidden på Pållsta 2 LR vet vi inte ännu. 500 km WLTP är endast ett mål, inte ett faktum. Blir det i slutänden 480 km så är det 8 mil kortare än Model 3.

En fundering: Är den bara 4-sitsig? Med tanke på batteriets utformning så lär det inte kunna sitta tre vuxna bak. Och på presentationen klev det bara ut 2 personer från baksätet.
Nåja, lite nyheter fanns det nog va? och även om det inte är nytt, så är det ju nytt för volvo...

5-sitsig, men precis som i Model 3 så blir det nog trångt bak. Ja, bilen har en "kardantunnel" men då sätter man helt enkelt en fot på var sida. Det är inte så svårt. Jag lovar. Det är fantastiskt att se hur folk kan hitta på fiktiva problem för att hitta brister hos bilen.

Jag har en XC60 och gångerna som vi varit 5 vuxna i den kan lätt räkna på ena handes fingrar.. På 8 år.
Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022

"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Verdi

Re: Polestar 2

Inlägg av Verdi »

Nicke Nyfiken skrev:
Beigler skrev:
Jag tycker hela grejen känns riktigt pinsam. De säljer saker som att det är revolutionerande trots att tesla mfl gjort alla dessa saker i flera år. Om den inte finns förän tidigast om ett år och då med förhoppningsvis 50 Mils räckvidd och förhoppningsvis 4,7 på 0-100 osv så vill jag nog påstå att de är kraftigt på efterkälken.

Lägg på lite förseningar och låg leveranskapacitet i början så kommer det att finnas tio ggr fler Model Y på vägarna innan man får tillgång till denna. Så dragkrok som enda unika pitch från en chatt känns som extremt vagt.

Sorry att jag är neggo, men det är lite pinsamt att vara Svensk ingenjör idag. Känns som att vi har tagit över den Kinesiska kopieringen.
Exakt min spontana reaktion också. Pinsamt!
Det fanns ju ingenting nytt. Alla fantastiska saker som presenteras som nyheter finns redan på marknaden och Polstar ska ha ytterligare över ett år på sig innan man kommer ut med dessa på marknaden.

Men en pinsam presentation gör inte bilen sämre. Den kan helt säkert bli ett intressant allternativ när laddinfrastrukturen byggts ut. Och det lär ju hända en del på den fronten på 1,5 år innan Pållsta 2 börjar komma ut på marknaden.

Men räckvidden på Pållsta 2 LR vet vi inte ännu. 500 km WLTP är endast ett mål, inte ett faktum. Blir det i slutänden 480 km så är det 8 mil kortare än Model 3.

En fundering: Är den bara 4-sitsig? Med tanke på batteriets utformning så lär det inte kunna sitta tre vuxna bak. Och på presentationen klev det bara ut 2 personer från baksätet.

Hur skulle de ha gjort då? Det mest pinsamma hittills i den här soppan är folk som skriver fel på namnet med flit. Låg nivå.
Verdi

Re: Polestar 2

Inlägg av Verdi »

Jeppe_E skrev:
Det är fantastiskt att se hur folk kan hitta på fiktiva problem för att hitta brister hos bilen.
Det är precis så Tesla blir behandlade av utomstående. Folk dömer ut Model 3 för att den inte har rattvärme osv. Känns sjukt tragiskt att samma sak händer här fast åt "andra hållet".
Användarvisningsbild
Geni87
Inlägg: 1728
Blev medlem: 19 nov 2017 13:04
Ort: Göteborg

Re: Polestar 2

Inlägg av Geni87 »

Verdi skrev:
Jeppe_E skrev:
Det är fantastiskt att se hur folk kan hitta på fiktiva problem för att hitta brister hos bilen.
Det är precis så Tesla blir behandlade av utomstående. Folk dömer ut Model 3 för att den inte har rattvärme osv. Känns sjukt tragiskt att samma sak händer här fast åt "andra hållet".
Det finns likheter ja. :) Även om det är lite skillnad på att sakna en viss funktion i en bil, mot att rent allmänt skrika "skit", "pinsamt" och "Teslakopia". Det finns dock gott om folk som spyr allmän galla på Tesla som du säger, vilket är trist.
Polestar 2 förhandsbokad 2019-03-09
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14509
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Polestar 2

Inlägg av taliz »

Gillar Volvo, men detta var inte så imponerande tyvärr.
Tror nog Model Y kommer göra att denna är bortglömd redan innan den finns att köpa.

Att man inte vågar sätta Volvo-märket på den är rätt talande.
Senast redigerad av taliz, redigerad totalt 1 gånger.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
Jeppe_E
Teslaägare
Inlägg: 3840
Blev medlem: 18 okt 2018 13:07
Ort: Munka-Ljungby

Re: Polestar 2

Inlägg av Jeppe_E »

Verdi skrev:
Jeppe_E skrev:
Det är fantastiskt att se hur folk kan hitta på fiktiva problem för att hitta brister hos bilen.
Det är precis så Tesla blir behandlade av utomstående. Folk dömer ut Model 3 för att den inte har rattvärme osv. Känns sjukt tragiskt att samma sak händer här fast åt "andra hållet".

Hahaha :lol:

Jag har nog aldrig klagat på Model 3, mer på Tesla som företag :) Model 3 är en fantastisk bil, Polestar 2 känns minst lika fantastisk oavsett hur lika funktionerna är. Det skulle ju vara som att alla mobiltillverkare efter iPhone bara är kopior av den. Finns ju mängder av saker/detaljer/funktioner som skiljer PS2 från M3.
Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022

"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Användarvisningsbild
Jeppe_E
Teslaägare
Inlägg: 3840
Blev medlem: 18 okt 2018 13:07
Ort: Munka-Ljungby

Re: Polestar 2

Inlägg av Jeppe_E »

taliz skrev:
Gillar Volvo, men detta var inte så imponerande tyvärr.
Tror nog Model Y kommer göra att denna är bortglömd redan innan den finns att köpa.

Att man inte vågar sätta Volvo-märket på den är rätt talande.
Model Y kommer ju tidigast att finnas på USA-marknaden 2020, i EU förmodligen 2021.
Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022

"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Verdi

Re: Polestar 2

Inlägg av Verdi »

taliz skrev:
Gillar Volvo, men detta var inte så imponerande tyvärr.
Tror nog Model Y kommer göra att denna är bortglömd redan innan den finns att köpa.

Att man inte vågar sätta Volvo-märket på den är rätt talande.
Jag fattar inte. Exakt vad är det som inte är bra?
Verdi

Re: Polestar 2

Inlägg av Verdi »

Jeppe_E skrev:
taliz skrev:
Gillar Volvo, men detta var inte så imponerande tyvärr.
Tror nog Model Y kommer göra att denna är bortglömd redan innan den finns att köpa.

Att man inte vågar sätta Volvo-märket på den är rätt talande.
Model Y kommer ju tidigast att finnas på USA-marknaden 2020, i EU förmodligen 2021.

Exakt. Och så sugen på en SUV är jag ändå inte.

Polestar har kanske inte ett superchargernätverk men de har ett stort nätverk med Volvo-verkstäder och en mer mogen organisation. Kaoset kring Model 3 hade inte hänt Volvo. Så jag tycker man ska försöka zooma ut lite och försöka se saker från flera håll.
Användarvisningsbild
Mr S
Teslaägare
Inlägg: 216
Blev medlem: 29 jul 2018 14:45

Polestar 2

Inlägg av Mr S »

Jag älskar Tesla även att jag inte äger eller kommer äga någon den närmsta tiden. Det blir e tron för oss.

Vad älskar jag då med Tesla och Elon? Jo, hans extrema och visionära galenskap i kombination med ett skevt tidsperspektiv, har vänt upp och ner på hela fossil-industrin. Hans tidsplaner spricker alltid, men det mesta går i mål tillslut. Så är det inte bättre att vara galen och få saker att hända än att vara konservativt normal och bara prata om vad som borde göras?

Polestar 2, superfin bil, hade inte existerat ens i tanken om inte Tesla funnits. Inte e tron heller. Så jag tycker att debatten är löjlig om vem som är först med vad, huvudsaken är ju att vi går åt rätt håll. Jag tycker oxå att det är löjligt att döma ut en bil, som inte ens existerar än, på grund av någon liten detalj. Alla är olika och uppskattar olika saker.

Grattis till alla er som boka, ni kommer bli sjukt nöjda och bilen kommer säkert passa er.

Grattis till alla som äntligen får sin Model 3, kanske redan på fredag. Sjukt fin bil trots att den saknar rattvärme.

Grattis till mig som snart får hämta ut sin e tron. Den Kommer passa min familjs behov helt perfekt, trots att den är långsam som en snigel och dricker fler elektroner per km än många andra bilar.

Grattis jorden för att vi tillsammans kan bidra till ett mer fossilfritt levene!
Tesla Model Y Long Range
Trina Solar / SolarEdge - 8,26 kW Solcellsanläggning
Användarvisningsbild
Geni87
Inlägg: 1728
Blev medlem: 19 nov 2017 13:04
Ort: Göteborg

Re: Polestar 2

Inlägg av Geni87 »

taliz skrev:
Gillar Volvo, men detta var inte så imponerande tyvärr.
Tror nog Model Y kommer göra att denna är bortglömd redan innan den finns att köpa.

Att man inte vågar sätta Volvo-märket på den är rätt talande.
Hur menar du? XC40 kommer som elbil, den lär ha ett Volvomärke i fronten, och det är nog mer den som Model Y kommer konkurrera med. Polestar är ett nytt märke som Volvo har ansett sig behöva av någon anledning (jag är inte helt med på anledningen, men det är en annan femma). Volvo kommer med elbilar både som Volvo och som Polestar, så det där argumentet känns lite uttjatat.
Polestar 2 förhandsbokad 2019-03-09
Skriv svar