Polestar 2

Här diskuterar vi elektriska fordon av alla slag

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
thnis
Teslaägare
Inlägg: 423
Blev medlem: 22 maj 2017 16:12
Ort: Stockholm

Re: Polestar 2

Inlägg av thnis »

Remuz skrev:
Tror det är fel på mätaren till förbrukning

Körde Arlanda Enskede och detta är en bra bit under det jag haft med 3P
Inget som helst svårt att uppnå med en P2 givet att man kör någorlunda försiktigt o inte med en AWD. Vi har en LR SM och hamnar ofta på ca den förbrukningen i sommarvärme och inget regn :) Har kört flera ggr Arlamda-Sthlm med liknande förbrukning.
Polestar 2 2022
Model S 75 2017
VW e-Golf 2018
Användarvisningsbild
Remuz
Teslaägare
Inlägg: 5961
Blev medlem: 19 sep 2015 09:03
Ort: Stureby, Stockholm

Re: Polestar 2

Inlägg av Remuz »

Den jag har nu är en SR SM. Jag kör rätt fort på E4 så det brukar vara rejält högre på 3P.
P85D svart/svart med gratis SuC
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19529
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Polestar 2

Inlägg av Bjelke »

Remuz skrev:
Den jag har nu är en SR SM. Jag kör rätt fort på E4 så det brukar vara rejält högre på 3P.
Men det kanske ligger nåt skit under gaspedalen, typ en sten eller nåt? :lol:
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14381
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: Polestar 2

Inlägg av taliz »

Remuz skrev:
Den jag har nu är en SR SM. Jag kör rätt fort på E4 så det brukar vara rejält högre på 3P.
Mindre mer aerodynamiska hjul gör nog en del?
Samt fint väder och medvind kanske? Bild
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
OfarligTesla
Teslaägare
Inlägg: 5478
Blev medlem: 17 feb 2018 09:16

Re: Polestar 2

Inlägg av OfarligTesla »

Remuz skrev:
Den jag har nu är en SR SM. Jag kör rätt fort på E4 så det brukar vara rejält högre på 3P.
Tycker att Polestar 2 blivit förvånansvärt effektiv med ny mjukvara sedan lanseringen, när Edmunds testade i USA verkar också skillnaden mellan DM och LR blivit rätt liten numera.
Användarvisningsbild
thnis
Teslaägare
Inlägg: 423
Blev medlem: 22 maj 2017 16:12
Ort: Stockholm

Re: Polestar 2

Inlägg av thnis »

OfarligTesla skrev:
Remuz skrev:
Den jag har nu är en SR SM. Jag kör rätt fort på E4 så det brukar vara rejält högre på 3P.
Tycker att Polestar 2 blivit förvånansvärt effektiv med ny mjukvara sedan lanseringen, när Edmunds testade i USA verkar också skillnaden mellan DM och LR blivit rätt liten numera.
Jo det stämmer nog. Det har kommit flera uppdateringar sedan vi plockade ut bilen i november som bl a gjorde så att den blev mer effektiv med elektronerna. Vi är helnöjd med bilen. Men hade jag beställt den idag så hade jag skippat Pluspaketet pga de svettiga sätena på sommaren. Tog Pluspaketet enbart för värmepumpen, men vi hade klarat oss utan den med visade det sig. Standarsätena är lika sköna men inte gjorda av "petflaskor, våtdräkt , naglar från sjöjungfrur och annat miljövänligt skräp" :)
Polestar 2 2022
Model S 75 2017
VW e-Golf 2018
Användarvisningsbild
OfarligTesla
Teslaägare
Inlägg: 5478
Blev medlem: 17 feb 2018 09:16

Re: Polestar 2

Inlägg av OfarligTesla »

thnis skrev:
Jo det stämmer nog. Det har kommit flera uppdateringar sedan vi plockade ut bilen i november som bl a gjorde så att den blev mer effektiv med elektronerna. Vi är helnöjd med bilen. Men hade jag beställt den idag så hade jag skippat Pluspaketet pga de svettiga sätena på sommaren. Tog Pluspaketet enbart för värmepumpen, men vi hade klarat oss utan den med visade det sig. Standarsätena är lika sköna men inte gjorda av "petflaskor, våtdräkt , naglar från sjöjungfrur och annat miljövänligt skräp" :)
Ja jag tog lädret av den anledningen, ville ha pluspaketet men inte de sätena. Och det nya gråa lädret ser riktigt fint ut på filmerna som kommit ut.
Dafro
elbilist
Inlägg: 3063
Blev medlem: 24 okt 2021 13:00

Re: Polestar 2

Inlägg av Dafro »

OfarligTesla skrev:
thnis skrev:
Jo det stämmer nog. Det har kommit flera uppdateringar sedan vi plockade ut bilen i november som bl a gjorde så att den blev mer effektiv med elektronerna. Vi är helnöjd med bilen. Men hade jag beställt den idag så hade jag skippat Pluspaketet pga de svettiga sätena på sommaren. Tog Pluspaketet enbart för värmepumpen, men vi hade klarat oss utan den med visade det sig. Standarsätena är lika sköna men inte gjorda av "petflaskor, våtdräkt , naglar från sjöjungfrur och annat miljövänligt skräp" :)
Ja jag tog lädret av den anledningen, ville ha pluspaketet men inte de sätena. Och det nya gråa lädret ser riktigt fint ut på filmerna som kommit ut.
Jag provkörde en P2 i torsdags och deras vegan läder säten är inte lika täta som Teslas eller BMWs galon men jag tycker ändå inte om dom, satt väl i dom 1.5 h och blev rejält varm. Hoppas dom kommer med premium textil eller att man kan konfigurera lite mindre inlåst i paket, men verkar tyvärr gå åt andra hållet.
27,8 kWp solceller
Användarvisningsbild
OfarligTesla
Teslaägare
Inlägg: 5478
Blev medlem: 17 feb 2018 09:16

Re: Polestar 2

Inlägg av OfarligTesla »

Dafro skrev:
Jag provkörde en P2 i torsdags och deras vegan läder säten är inte lika täta som Teslas eller BMWs galon men jag tycker ändå inte om dom, satt väl i dom 1.5 h och blev rejält varm. Hoppas dom kommer med premium textil eller att man kan konfigurera lite mindre inlåst i paket, men verkar tyvärr gå åt andra hållet.

Polestar har inga säten i veganläder så vet inte vilka säten du satt i, antingen är det textil, våtdräktsmaterial eller ventilerat nappaläder.
Användarvisningsbild
Remuz
Teslaägare
Inlägg: 5961
Blev medlem: 19 sep 2015 09:03
Ort: Stureby, Stockholm

Re: Polestar 2

Inlägg av Remuz »

Pressade på ut till Barkarby idag och låg då på 175wh/km. Samma tur på sommaren med min 3P brukade hamna strax under 200wh/km så det här framhjulsdrivna spektaklet går rejält snålt. Måste se hur den mår i 150km/h vid tillfälle.
P85D svart/svart med gratis SuC
Haneky
Inlägg: 83
Blev medlem: 04 aug 2022 16:11
Referralkod: ts.la/henric152865

Re: Polestar 2

Inlägg av Haneky »

Imponerande! Är det WeaveTech ni inte gillar?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
OfarligTesla
Teslaägare
Inlägg: 5478
Blev medlem: 17 feb 2018 09:16

Re: Polestar 2

Inlägg av OfarligTesla »

Haneky skrev:
Imponerande! Är det WeaveTech ni inte gillar?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Ja, gillar inte WeaveTech alls, varmt och känslan av det är som gummi mot huden.
Användarvisningsbild
Dexter
Teslaägare
Inlägg: 720
Blev medlem: 04 dec 2020 09:34

Re: Polestar 2

Inlägg av Dexter »

Problemet med att drivknutarna ger upp ganska tidigt enligt volvoforum är det löst?
Kanske det var problem tidigare men fixat nu med bättre kvalite.
Snygg och intressant bil om de får ner förbrukningen till 1,3kWh-1,65kWh/mil vid vanlig landsvägskörning.
Borde nog prova en och bilda mig en egen uppfattning.
Användarvisningsbild
Remuz
Teslaägare
Inlägg: 5961
Blev medlem: 19 sep 2015 09:03
Ort: Stureby, Stockholm

Re: Polestar 2

Inlägg av Remuz »

Extremt nöjd med min hyrbil som är SRSM ultrasnik. Saknar följande från teslan
1) Farten
2) skärmen
3) AP
4) vita säten

PS2 känns som en riktigt kompetent bil, medan min 3P känns mer som en leksak som har bilegenskaper :lol:
P85D svart/svart med gratis SuC
Användarvisningsbild
thnis
Teslaägare
Inlägg: 423
Blev medlem: 22 maj 2017 16:12
Ort: Stockholm

Re: Polestar 2

Inlägg av thnis »

Remuz skrev:
Extremt nöjd med min hyrbil som är SRSM ultrasnik. Saknar följande från teslan
1) Farten
2) skärmen
3) AP
4) vita säten

PS2 känns som en riktigt kompetent bil, medan min 3P känns mer som en leksak som har bilegenskaper :lol:
EXAKT :D å jag föredrar bil före en leksak. Btw vi hade en riktig surhäck i ett år innan vi skaffade våran P2. P2an känns som en raket i jämförelse med den :lol: Hade varit kul med AWD och mer prestanda men vi ville ha den utökade räckvidden.
Polestar 2 2022
Model S 75 2017
VW e-Golf 2018
Dafro
elbilist
Inlägg: 3063
Blev medlem: 24 okt 2021 13:00

Re: Polestar 2

Inlägg av Dafro »

OfarligTesla skrev:
Dafro skrev:
Jag provkörde en P2 i torsdags och deras vegan läder säten är inte lika täta som Teslas eller BMWs galon men jag tycker ändå inte om dom, satt väl i dom 1.5 h och blev rejält varm. Hoppas dom kommer med premium textil eller att man kan konfigurera lite mindre inlåst i paket, men verkar tyvärr gå åt andra hållet.

Polestar har inga säten i veganläder så vet inte vilka säten du satt i, antingen är det textil, våtdräktsmaterial eller ventilerat nappaläder.
Dom kallade dom det iallafall, inte mina ord. Inget av det du nämner stämmer väl in på det tycker jag, det var inte läder men mer av vävd galon men det kanske är det du menar som våtdräktsmaterial. Grått och plastigt. Kanske är weave tech, iallafall fruktansvärt hemskt. Men om dom nu har nappaläder så fattar jag inte varför dom inte har det i sina demombilar.

Börjat bli lite trött på detta vegan fokus, men det ör jag. Kan man inte kalla det för vad det är.

Från polestar sida.

Nej, det är inte konstläder. WeaveTech är ett helveganskt material som inte låtsas vara något det inte är. Det är ett lätt, hållbart textilmaterial som ger interiören en enkel, modern elegans. Välj mellan färgerna Slate och Charcoal.
27,8 kWp solceller
Användarvisningsbild
thnis
Teslaägare
Inlägg: 423
Blev medlem: 22 maj 2017 16:12
Ort: Stockholm

Re: Polestar 2

Inlägg av thnis »

Dafro skrev:
OfarligTesla skrev:
Dafro skrev:
Jag provkörde en P2 i torsdags och deras vegan läder säten är inte lika täta som Teslas eller BMWs galon men jag tycker ändå inte om dom, satt väl i dom 1.5 h och blev rejält varm. Hoppas dom kommer med premium textil eller att man kan konfigurera lite mindre inlåst i paket, men verkar tyvärr gå åt andra hållet.

Polestar har inga säten i veganläder så vet inte vilka säten du satt i, antingen är det textil, våtdräktsmaterial eller ventilerat nappaläder.
Dom kallade dom det iallafall, inte mina ord. Inget av det du nämner stämmer väl in på det tycker jag, det var inte läder men mer av vävd galon men det kanske är det du menar som våtdräktsmaterial. Grått och plastigt.
Om sätena var i en beigeaktig/nougat färg = ventilerat/perforerat läder. Årsmod 23 kommer att ha en ljusgrå färg på lädret.
Polestar 2 2022
Model S 75 2017
VW e-Golf 2018
Dafro
elbilist
Inlägg: 3063
Blev medlem: 24 okt 2021 13:00

Re: Polestar 2

Inlägg av Dafro »

thnis skrev:
Dafro skrev:
OfarligTesla skrev:
Dafro skrev:
Jag provkörde en P2 i torsdags och deras vegan läder säten är inte lika täta som Teslas eller BMWs galon men jag tycker ändå inte om dom, satt väl i dom 1.5 h och blev rejält varm. Hoppas dom kommer med premium textil eller att man kan konfigurera lite mindre inlåst i paket, men verkar tyvärr gå åt andra hållet.

Polestar har inga säten i veganläder så vet inte vilka säten du satt i, antingen är det textil, våtdräktsmaterial eller ventilerat nappaläder.
Dom kallade dom det iallafall, inte mina ord. Inget av det du nämner stämmer väl in på det tycker jag, det var inte läder men mer av vävd galon men det kanske är det du menar som våtdräktsmaterial. Grått och plastigt.
Om sätena var i en beigeaktig/nougat färg = ventilerat/perforerat läder. Årsmod 23 kommer att ha en ljusgrå färg på lädret.
Grått plastmaterial var det.
27,8 kWp solceller
Användarvisningsbild
MWall
Teslaägare
Inlägg: 6065
Blev medlem: 06 jan 2021 08:55

Re: Polestar 2

Inlägg av MWall »

Inredningen är en av PS2:ans nackdelar. Att ta 50 papp för skinnklädsel är ju barockt. De andra alternativen ser lite tråkiga ut på bild åtminstone. Plus att sätena ser ut att vara lite dåligt stoppade.
Användarvisningsbild
Remuz
Teslaägare
Inlägg: 5961
Blev medlem: 19 sep 2015 09:03
Ort: Stureby, Stockholm

Re: Polestar 2

Inlägg av Remuz »

MWall skrev:
Inredningen är en av PS2:ans nackdelar. Att ta 50 papp för skinnklädsel är ju barockt. De andra alternativen ser lite tråkiga ut på bild åtminstone. Plus att sätena ser ut att vara lite dåligt stoppade.
Textilsätena är ursköna. Önskar att dom gick att få med pluspaketet
P85D svart/svart med gratis SuC
Användarvisningsbild
OfarligTesla
Teslaägare
Inlägg: 5478
Blev medlem: 17 feb 2018 09:16

Re: Polestar 2

Inlägg av OfarligTesla »

Dafro skrev:
Dom kallade dom det iallafall, inte mina ord. Inget av det du nämner stämmer väl in på det tycker jag, det var inte läder men mer av vävd galon men det kanske är det du menar som våtdräktsmaterial. Grått och plastigt. Kanske är weave tech, iallafall fruktansvärt hemskt. Men om dom nu har nappaläder så fattar jag inte varför dom inte har det i sina demombilar.

Börjat bli lite trött på detta vegan fokus, men det ör jag. Kan man inte kalla det för vad det är.

Från polestar sida.

Nej, det är inte konstläder. WeaveTech är ett helveganskt material som inte låtsas vara något det inte är. Det är ett lätt, hållbart textilmaterial som ger interiören en enkel, modern elegans. Välj mellan färgerna Slate och Charcoal.
Hade den ventilerade säten? Om nej så var det WeaveTech då det bara finns 3 val och det enda lädret är ventilerat nappaläder.

Skulle gissa på att de kör läderfritt i de flesta demobilarna för att trycka på det miljövänliga. Just nu håller de dessutom på att byta färg på lädret (finns bara ett val) och inte fått in de nya bilarna så de vill nog inte visa upp den gamla färgen.
Användarvisningsbild
OfarligTesla
Teslaägare
Inlägg: 5478
Blev medlem: 17 feb 2018 09:16

Re: Polestar 2

Inlägg av OfarligTesla »

MWall skrev:
Inredningen är en av PS2:ans nackdelar. Att ta 50 papp för skinnklädsel är ju barockt. De andra alternativen ser lite tråkiga ut på bild åtminstone. Plus att sätena ser ut att vara lite dåligt stoppade.
Tycker tvärtom att inredningen är en av fördelarna med PS2, visst är 50 papp för skinn mycket men man får även ventilerade säten och skinn på andra ställen i bilen som armstöd, i dörrarna osv så det är inte helt galet tycker jag.
Användarvisningsbild
Anderzzon
Teslaägare
Inlägg: 606
Blev medlem: 11 maj 2015 21:48

Re: Polestar 2

Inlägg av Anderzzon »

Man kan ju lämna in och klä om dem, kostar typ 20-30000
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11828
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Polestar 2

Inlägg av HelectriC »

Anderzzon skrev:
Man kan ju lämna in och klä om dem, kostar typ 20-30000
Fast då får man inte ventilerat eller klarar en sadelmakare att få till det?
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
Remuz
Teslaägare
Inlägg: 5961
Blev medlem: 19 sep 2015 09:03
Ort: Stureby, Stockholm

Re: Polestar 2

Inlägg av Remuz »

Laddade fullt idag, 100% visade 390km
Är det 64kWh den räknar med är det då 164wh/km som är ”rated ” på SRSM. Jag som kör som en tok ligger nu på 175. Stämmer rätt bra då
P85D svart/svart med gratis SuC
Skriv svar