Polestar 2

Här diskuterar vi elektriska fordon av alla slag

Moderator: Redaktion

joel80
elbilist
Inlägg: 3060
Blev medlem: 04 aug 2015 00:04
Ort: Gävle

Re: Polestar 2

Inlägg av joel80 »

Över 5% är det inte så farligt.
När den går ner på 4% börjar det bli kännbart. Då kan man inte längre hålla 120km/h utan den begränsar effekten ganska rejält.

Jag har bilat ner till Köln och tillbaka. Autobahn med snittfart på 170km/h mellan två laddare drog ca 60-65% på 17 mil. Maxade 210km/h där det gick men du vet kanske hur det brukar vara. Svårt att hålla hastigheten uppe på Autobahn. :D

Det var bra väder och inte speciellt kallt (oktober).
**********************************************************************
Driving - Polestar 2, Dual motor LR
Användarvisningsbild
OfarligTesla
Teslaägare
Inlägg: 5478
Blev medlem: 17 feb 2018 09:16

Re: Polestar 2

Inlägg av OfarligTesla »

joel80 skrev:
Över 5% är det inte så farligt.
När den går ner på 4% börjar det bli kännbart. Då kan man inte längre hålla 120km/h utan den begränsar effekten ganska rejält.

Jag har bilat ner till Köln och tillbaka. Autobahn med snittfart på 170km/h mellan två laddare drog ca 60-65% på 17 mil. Maxade 210km/h där det gick men du vet kanske hur det brukar vara. Svårt att hålla hastigheten uppe på Autobahn. :D

Det var bra väder och inte speciellt kallt (oktober).
Ja det låter ju riktigt bra med att dra 65% i de hastigheterna, och ja det brukar bli lite jojo på Autobahn. Låter som jag i var fall kan säga att verkligheten ser bättre ut än ABRP och det kan jag säkert leva med.

Hur fungerar phone key? Kan man lita på den tillräckligt för att inte ha annan nyckel med sig? Frun undrar också ifall man kan se musiken och navigation på mittskärmen samtidigt, som i se vilken låt det är osv.
lawe
Inlägg: 223
Blev medlem: 16 jan 2020 20:35

Re: Polestar 2

Inlägg av lawe »

OfarligTesla skrev:
Hur fungerar phone key? Kan man lita på den tillräckligt för att inte ha annan nyckel med sig? Frun undrar också ifall man kan se musiken och navigation på mittskärmen samtidigt, som i se vilken låt det är osv.
Phone-as-key använder jag bara sporadiskt och har den normalt inaktiverad i telefonen eftersom jag helst inte vill åka iväg utan nyckel av misstag. Jag vill alltid ha den större fobben med mig (som har ett fysiskt nyckelblad). När det gäller låtinfo så har du tyvärr ingen sån info ifall du kör GM på stora skärmen. Det finns heller ingen låtinfo på förardisplayen. Men ni kanske kör med iPhone och kan ha nytta av Carplay som kom i den senaste OTA:n,
Användarvisningsbild
OfarligTesla
Teslaägare
Inlägg: 5478
Blev medlem: 17 feb 2018 09:16

Re: Polestar 2

Inlägg av OfarligTesla »

lawe skrev:
Phone-as-key använder jag bara sporadiskt och har den normalt inaktiverad i telefonen eftersom jag helst inte vill åka iväg utan nyckel av misstag. Jag vill alltid ha den större fobben med mig (som har ett fysiskt nyckelblad). När det gäller låtinfo så har du tyvärr ingen sån info ifall du kör GM på stora skärmen. Det finns heller ingen låtinfo på förardisplayen. Men ni kanske kör med iPhone och kan ha nytta av Carplay som kom i den senaste OTA:n,
Okej, har vant mig vid att inte bära bilnyckel med mig så hade varit trevligt om man kunde lita på funktionen tillräckligt för att använda den fullt ut.
Eldatur
Inlägg: 4
Blev medlem: 04 jul 2022 15:24

Re: Polestar 2

Inlägg av Eldatur »

Är lite intresserad utav Polestar 2 men har en fråga, har noll erfarenhet av elbilar så får ursäkta ifall det är en dum fråga. Tillhör Polestar något laddnätverk? Vad jag hört så gör den inte det och den är därför dyrare att ladda när man är ute på vägen?
Användarvisningsbild
OfarligTesla
Teslaägare
Inlägg: 5478
Blev medlem: 17 feb 2018 09:16

Re: Polestar 2

Inlägg av OfarligTesla »

Eldatur skrev:
Är lite intresserad utav Polestar 2 men har en fråga, har noll erfarenhet av elbilar så får ursäkta ifall det är en dum fråga. Tillhör Polestar något laddnätverk? Vad jag hört så gör den inte det och den är därför dyrare att ladda när man är ute på vägen?
Man skall väl få bra pris Ionity vad jag hört? Laddporten är på bra ställe för Tesla Superchargers så hade jag köpt en Polestar 2 hade jag nog laddat där en hel del nu när de öppnat.
Maw
Teslaägare
Inlägg: 3235
Blev medlem: 18 nov 2020 06:35

Re: Polestar 2

Inlägg av Maw »

OfarligTesla skrev:
Eldatur skrev:
Är lite intresserad utav Polestar 2 men har en fråga, har noll erfarenhet av elbilar så får ursäkta ifall det är en dum fråga. Tillhör Polestar något laddnätverk? Vad jag hört så gör den inte det och den är därför dyrare att ladda när man är ute på vägen?
Man skall väl få bra pris Ionity vad jag hört? Laddporten är på bra ställe för Tesla Superchargers så hade jag köpt en Polestar 2 hade jag nog laddat där en hel del nu när de öppnat.
Ja, det stämmer. Polestar har avtal med Ionity för närvarande. Samtidigt så spelar det mindre roll nu när Bonnet har kommit med bra/hyfsat pris på Ionity.

Vad jag vet så är det bara Ionity och Teslas nätverk som har märkesbundna avtal och hos båda går det att teckna avtal för 199 resp 129 kr per månad för att få motsvarande priser som avtalen, om man köper en bil som inte har avtal. Tesla har även en mindre andel av sina laddstationer som är vikta för enbart Teslor. Man får ha i åtanke att de flesta laddstationer varken är Ionity eller Teslas. :)
Användarvisningsbild
OfarligTesla
Teslaägare
Inlägg: 5478
Blev medlem: 17 feb 2018 09:16

Re: Polestar 2

Inlägg av OfarligTesla »

Maw skrev:

Ja, det stämmer. Polestar har avtal med Ionity för närvarande. Samtidigt så spelar det mindre roll nu när Bonnet har kommit med bra/hyfsat pris på Ionity.

Vad jag vet så är det bara Ionity och Teslas nätverk som har märkesbundna avtal och hos båda går det att teckna avtal för 199 resp 129 kr per månad för att få motsvarande priser som avtalen, om man köper en bil som inte har avtal. Tesla har även en mindre andel av sina laddstationer som är vikta för enbart Teslor. Man får ha i åtanke att de flesta laddstationer varken är Ionity eller Teslas. :)
Ja såklart, börjar komma många andra aktörer med flera snabba laddare på samma ställe nu, växer så det knakar.

Har du erfarenhet av telefonnyckeln på Polestar? Du har ju en Y också så du kanske kan jämföra med den? Och hur är appen i jämförelse, tycker de bilder jag hittar visar att Polestars app är snygg men fungerar den bra nu för tiden?
joel80
elbilist
Inlägg: 3060
Blev medlem: 04 aug 2015 00:04
Ort: Gävle

Re: Polestar 2

Inlägg av joel80 »

Jag litar inte fullt på telefonnyckeln. Har Android och hört att den är stabilare på iPhone vilket ju är lite märkligt. :)
Jag har däremot typ aldrig med mig nån av de stora nycklarna utan har den lilla "badnyckeln" i myntfacket på plånboken. Een har jag ändå alltid med mig då körkortet är i den.

Åker vi bort hemifrån en längre tid på semester eller så får sambon ta den stora nyckeln så vi har reserv med oss. ;)
**********************************************************************
Driving - Polestar 2, Dual motor LR
lawe
Inlägg: 223
Blev medlem: 16 jan 2020 20:35

Re: Polestar 2

Inlägg av lawe »

Appen fungerar bra sedan några månader tillbaka. Fram till dess hade Polestar stora problem att få kommunikationen med bilen att funka. Appen har inte jättemycket funktionalitet, men det räcker för mig.
Användarvisningsbild
OfarligTesla
Teslaägare
Inlägg: 5478
Blev medlem: 17 feb 2018 09:16

Re: Polestar 2

Inlägg av OfarligTesla »

Ska i var fall provköra en Polestar med 19" fälgar i veckan och utvärdera komforten och se om det blir något, måste försöka få veta hur det ser ut med Pixel lamporna också, vill nog ha det men det verkar ju inte säljas längre.
Maw
Teslaägare
Inlägg: 3235
Blev medlem: 18 nov 2020 06:35

Re: Polestar 2

Inlägg av Maw »

OfarligTesla skrev:
Maw skrev:

Ja, det stämmer. Polestar har avtal med Ionity för närvarande. Samtidigt så spelar det mindre roll nu när Bonnet har kommit med bra/hyfsat pris på Ionity.

Vad jag vet så är det bara Ionity och Teslas nätverk som har märkesbundna avtal och hos båda går det att teckna avtal för 199 resp 129 kr per månad för att få motsvarande priser som avtalen, om man köper en bil som inte har avtal. Tesla har även en mindre andel av sina laddstationer som är vikta för enbart Teslor. Man får ha i åtanke att de flesta laddstationer varken är Ionity eller Teslas. :)
Ja såklart, börjar komma många andra aktörer med flera snabba laddare på samma ställe nu, växer så det knakar.

Har du erfarenhet av telefonnyckeln på Polestar? Du har ju en Y också så du kanske kan jämföra med den? Och hur är appen i jämförelse, tycker de bilder jag hittar visar att Polestars app är snygg men fungerar den bra nu för tiden?
Polestarappen funkar bra tycker jag men kräver då och då handpåläggning i form av omstart men inte allt för ofta numera. Senaste veckorna har jag blivit utloggad ett par gånger, jag hoppas att de får ordning på det. Teslas app är nog stabilare och har mer funktionalitet, det jag mest saknar i Polestars app är möjlighet att sätta laddgräns. I Teslans app saknar jag möjlighet att sätta sluttid för laddning vilket jag ofta gör för Polestaren nu när elpriset hoppar upp och ner men det är en bagatell. Jag har fått uppfattningen att Teslan tar lite längre tid på sig att vakna än Polestar när man använder appen första gången på ett tag och bilen gått neri vila.

Jag provade PAK på Polestaren när jag fick bilen för ett år sedan men sen har några inställningar på min iPhone för Polestar-appen försvunnit vilket gör att det inte funkar och jag har inte orkat rodda med det så mycket när det inte gixk att lösa enkelt. Jag tycker inte att det är så jobbigt att ha bilnyckeln i fickan och man behöver inte plocka fram den för att komma in i bilen eller köra som man måste med Teslas nyckelkort. Men visst är Teslas telefonlösning smidig och känns väldigt stabil, jag har inte behövt plocka fram nyckelkortet en enda gång.

Teslans AP är betydligt stabilare på att hålla kursen men jag irriterar mig på att jag inte kan välja att styra när jag vill utan att den stängs av t ex för att hålla till höger i filen om någon ligger nära i vänsterfilen eller för att undvika ett potthål. Teslan spökbromsar ibland och det händer typ aldrig med Polestaren.

Jag är lite kluven rill Polestarens framsäten. Jag sitter jättebra när jag kör och uppskattar det utdragbara lårstödet men när man hoppar in och ut eller sitter på snedden så känns det ibland nästan som att det saknas lite stoppning i sitsen.

Utseendemässigt slår Polestar Teslan i mitt tycke.

Körmässigt känns vår MY lite som en burkig minibuss i jämförelse med Polestaren men är ändå bra att köra i förhållande till jämförbara bilar och väldigt praktisk. Teslan kommer nog 5-7 mil längre på en laddning med ungefär samma batteristorlek vilket är imponerande. Båda bilarna är bra på olika sätt men Polestaren är mycket roligare att köra, ganska lik en Model 3 som jag beställt som nästa bil :)
Användarvisningsbild
OfarligTesla
Teslaägare
Inlägg: 5478
Blev medlem: 17 feb 2018 09:16

Re: Polestar 2

Inlägg av OfarligTesla »

Maw skrev:
Polestarappen funkar bra tycker jag men kräver då och då handpåläggning i form av omstart men inte allt för ofta numera. Senaste veckorna har jag blivit utloggad ett par gånger, jag hoppas att de får ordning på det. Teslas app är nog stabilare och har mer funktionalitet, det jag mest saknar i Polestars app är möjlighet att sätta laddgräns. I Teslans app saknar jag möjlighet att sätta sluttid för laddning vilket jag ofta gör för Polestaren nu när elpriset hoppar upp och ner men det är en bagatell. Jag har fått uppfattningen att Teslan tar lite längre tid på sig att vakna än Polestar när man använder appen första gången på ett tag och bilen gått neri vila.

Jag provade PAK på Polestaren när jag fick bilen för ett år sedan men sen har några inställningar på min iPhone för Polestar-appen försvunnit vilket gör att det inte funkar och jag har inte orkat rodda med det så mycket när det inte gixk att lösa enkelt. Jag tycker inte att det är så jobbigt att ha bilnyckeln i fickan och man behöver inte plocka fram den för att komma in i bilen eller köra som man måste med Teslas nyckelkort. Men visst är Teslas telefonlösning smidig och känns väldigt stabil, jag har inte behövt plocka fram nyckelkortet en enda gång.

Teslans AP är betydligt stabilare på att hålla kursen men jag irriterar mig på att jag inte kan välja att styra när jag vill utan att den stängs av t ex för att hålla till höger i filen om någon ligger nära i vänsterfilen eller för att undvika ett potthål. Teslan spökbromsar ibland och det händer typ aldrig med Polestaren.

Jag är lite kluven rill Polestarens framsäten. Jag sitter jättebra när jag kör och uppskattar det utdragbara lårstödet men när man hoppar in och ut eller sitter på snedden så känns det ibland nästan som att det saknas lite stoppning i sitsen.

Utseendemässigt slår Polestar Teslan i mitt tycke.

Körmässigt känns vår MY lite som en burkig minibuss i jämförelse med Polestaren men är ändå bra att köra i förhållande till jämförbara bilar och väldigt praktisk. Teslan kommer nog 5-7 mil längre på en laddning med ungefär samma batteristorlek vilket är imponerande. Båda bilarna är bra på olika sätt men Polestaren är mycket roligare att köra, ganska lik en Model 3 som jag beställt som nästa bil :)

Ja, telefonnyckeln är nog saken jag skulle sakna mest om det inte fungerar bra nog så man vågar åka hemifrån med bara telefonen som nyckel. Brukar lämna hemmet med endast dörrnyckel och telefonen för det mesta och håller på och eliminerar dörrnyckeln också så allt skall vara i telefonen eller smartklockan.

När du säger att Teslan är stabilare att hålla kursen är det att Polestaren "ping pongar" mellan linjerna mer?

Vad får dig att byta till Model 3? Är det dags att byta och du vill testa någonting nytt eller?
Maw
Teslaägare
Inlägg: 3235
Blev medlem: 18 nov 2020 06:35

Re: Polestar 2

Inlägg av Maw »

OfarligTesla skrev:
När du säger att Teslan är stabilare att hålla kursen är det att Polestaren "ping pongar" mellan linjerna mer?

Vad får dig att byta till Model 3? Är det dags att byta och du vill testa någonting nytt eller?
Jag upplever inte att den pingpongar mellan linjerna direkt men den klarar t ex inte vägar utan mittlinje och den känns inte lika "rock solid" som Teslan gör när den positionerar sig i filen. Å andra sidan kan man dra Polestaren lite åt sidan i filen och så går den långsamt tillbaka till mitten istället för att stänga av AP. Teslan är lite bättre på 2+1-övergångar

Sedan jag fick Polestaren i juni förra året har jag hunnit köra 4000 mil och innan min beställda M3P har hunnit komma så har jag nog hunnit köra 2000 mil till. Jag hade normalt haft kvar Polestaren längre eftersom jag gillar den men andrahandsvärdet verkar väldigt bra och det känns kul att prova en annan, ännu snabbare bil. :)
Användarvisningsbild
OfarligTesla
Teslaägare
Inlägg: 5478
Blev medlem: 17 feb 2018 09:16

Re: Polestar 2

Inlägg av OfarligTesla »

Maw skrev:

Jag upplever inte att den pingpongar mellan linjerna direkt men den klarar t ex inte vägar utan mittlinje och den känns inte lika "rock solid" som Teslan gör när den positionerar sig i filen. Å andra sidan kan man dra Polestaren lite åt sidan i filen och så går den långsamt tillbaka till mitten istället för att stänga av AP. Teslan är lite bättre på 2+1-övergångar

Sedan jag fick Polestaren i juni förra året har jag hunnit köra 4000 mil och innan min beställda M3P har hunnit komma så har jag nog hunnit köra 2000 mil till. Jag hade normalt haft kvar Polestaren längre eftersom jag gillar den men andrahandsvärdet verkar väldigt bra och det känns kul att prova en annan, ännu snabbare bil. :)
Toppen, tack för svaret. Får se vad jag känner efter provkörningen, självkörningen är väl en rätt viktig sak för mig så den får gärna kännas säker nog så man bara behöver vara vaksam men inte sitta på helspänn. Vågar inte heller köpa nya 3an med vision only så om jag inte gillar Polestar tillräckligt får jag väl ha kvar den jag har :) .
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14382
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: Polestar 2

Inlägg av taliz »

OfarligTesla skrev:
[vågar inte heller köpa nya 3an med vision only så om jag inte gillar Polestar tillräckligt får jag väl ha kvar den jag har :) .
Varför skulle du köpa en ny Model 3 nu? Du har väl en refresh?
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
OfarligTesla
Teslaägare
Inlägg: 5478
Blev medlem: 17 feb 2018 09:16

Re: Polestar 2

Inlägg av OfarligTesla »

taliz skrev:

Varför skulle du köpa en ny Model 3 nu? Du har väl en refresh?
Både för att det är kul då man får lite saker som Ryzen CPU osv och för att jag tröttnat på att lacken är så kass att den repas bara man nuddar den (dörrlisterna har skrapat sönder lacken i dörröppningen och även med konstens alla regler får man fler tvättrepor på en tvätt än mina tidigare bilar haft på flera år t.ex.), så skall jag ha en 3a vill jag lägga PPF över hela bilen och det känns onödigt att göra på en ett år gammal bil som har stenskott osv. Min 3a har också kommit till skrammelstadiet för Teslor där skramlet som de lagade efter leverans börjat skramla igen samtidigt som det börjar skramla från fler ställen, visst löser service det om man klagar men det tar tid. Bilen är helt enkelt inte byggd för att hålla sig fin och bra över tid.

Edit: Tankarna gick också i att en Kinabyggd Tesla verkar ha bättre initial kvalitet så kanske slipper jag skramlet då?
ObscureEconomist
Inlägg: 369
Blev medlem: 20 mar 2021 20:08

Re: Polestar 2

Inlägg av ObscureEconomist »

Låter som att du kanske skulle köpt något annat en än tesla med den kvaliten. ;)
BMW i4 M50 -22
Användarvisningsbild
OfarligTesla
Teslaägare
Inlägg: 5478
Blev medlem: 17 feb 2018 09:16

Re: Polestar 2

Inlägg av OfarligTesla »

ObscureEconomist skrev:
Låter som att du kanske skulle köpt något annat en än tesla med den kvaliten. ;)
Ja det är väl därför jag skriver i den här tråden och försöker övertala mig själv :D . Men tyvärr är jag sådan person som har problem att väga känsloargument som att jag tycker att Polestar 2 ser mycket bättre ut eller att jag tycker det är trevligare att sitta i en viss bil kontra en annan samtidigt som Model 3 gör mycket rätt också och "på papper" så står sig Model 3 väldigt bra med hög laddhastighet i km per minut räknat så när man jämför rent logiskt är det väldigt mycket för pengarna.

Det är också lite "the devil you know", har ändå kört Tesla sen tidigt 2018 nu och Model 3 i 2,5 år och är väl van vid de bristerna som jag lever med idag. Ingen bil är perfekt så det blir helt andra brister att vänja sig vid om jag byter och det är svårt att värdera vilka som kommer störa mest.
Användarvisningsbild
Dinsdale
Teslaägare
Inlägg: 685
Blev medlem: 22 apr 2021 22:08
Referralkod: ts.la/gustav72756

Re: Polestar 2

Inlägg av Dinsdale »

OfarligTesla skrev:
Maw skrev:

Jag upplever inte att den pingpongar mellan linjerna direkt men den klarar t ex inte vägar utan mittlinje och den känns inte lika "rock solid" som Teslan gör när den positionerar sig i filen. Å andra sidan kan man dra Polestaren lite åt sidan i filen och så går den långsamt tillbaka till mitten istället för att stänga av AP. Teslan är lite bättre på 2+1-övergångar

Sedan jag fick Polestaren i juni förra året har jag hunnit köra 4000 mil och innan min beställda M3P har hunnit komma så har jag nog hunnit köra 2000 mil till. Jag hade normalt haft kvar Polestaren längre eftersom jag gillar den men andrahandsvärdet verkar väldigt bra och det känns kul att prova en annan, ännu snabbare bil. :)
Toppen, tack för svaret. Får se vad jag känner efter provkörningen, självkörningen är väl en rätt viktig sak för mig så den får gärna kännas säker nog så man bara behöver vara vaksam men inte sitta på helspänn. Vågar inte heller köpa nya 3an med vision only så om jag inte gillar Polestar tillräckligt får jag väl ha kvar den jag har :) .
Jag hade adaptiv farthållare på min tidigare V60 (generationen innan nuvarande). Stabil och välfungerande men tar nån sekund på sig att upptäcka bilen framför, så kör man på tex 60-väg och kommer till ett rödljus där det står bilar behövde jag bromsa själv. Folk som kör in framför på flerfilig motorväg var jag också tvungen att bromsa för själv vid behov. Upphinnande av lastbilar på motorväg fungerade inte alltid (det fanns en begränsning på hur stor hastighetsskillnaden som mest fick vara för att systemet skulle kunna upptäcka ett hinder). Det som fungerade väldigt väl var när bilen väl låst på bilen framför, men det var också bara den bilen systemet höll koll på.
När jag provade XC40 upplevde jag den farthållaren som i princip likadan, trots att den på pappret var en generation nyare. Jag testade med flit att köra på mot stannade bilar vid rödljus (fick bromsa själv) och körde i lite köer med filbytare osv. Möjligen var den marginellt snabbare, men det kan ha varit inbillning. Jag gissar att Polestar 2 har exakt samma hårdvara som XC40, och därmed också samma begränsningar? Eller är den snabbare än en XC40?

Teslan håller koll på massor av bilar samtidigt, kan bromsa in vid rödljus om nån bil står där och reagerar tillräckligt snabbt på filbytare för att sannolikt kunna hantera nån som kör in framför och tvärbromsar. Dess stora brist är att den beter sig som en rädd häst ibland, den ryggar och tvekar en halv sekund. Oftast förstår man varför (högerkurva efter krön på landsväg, bilen tror att vägen går rakt fram och då ser mötande ut att köra i mitt körfält - eller bilar som genar med hjulen över linjen i kurvor). Volvons farthållare var för långsam för att uppfatta sånt där, när den väl fattat två sekunder senare är situationen sådan att man uppenbarligen kan passera varandra och då finns ingen anledning att bromsa till. Så även om Volvons farthållare tekniskt sett säkert är sämre blev upplevelsen (framför allt för passagerarna) betydligt bättre i Volvon än vad de är idag i Teslan. Med Teslan tycker jag det väldigt mycket handlar om att vänta på saker som kanske kommer i framtiden, med Volvon dök det inte upp något nytt men det behövdes inte för det som fanns fungerade redan.

Måste också se till att provköra en Polestar 2 nån gång så jag kan testa själv. Hade egentligen velat ha den men SR+ var vid tidpunkten billigare med samma räckvidd och superchargernätverket hade inte öppnat då.
Model 3 SR+ 18" 2021
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14382
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: Polestar 2

Inlägg av taliz »

Bör väl komma en refresh inom något år.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
OfarligTesla
Teslaägare
Inlägg: 5478
Blev medlem: 17 feb 2018 09:16

Re: Polestar 2

Inlägg av OfarligTesla »

taliz skrev:
Bör väl komma en refresh inom något år.
Säkert, men det hjälper inte så mycket nu men det kanske blir nästa byte. Tänker mig att vad jag än bestämmer mig för att ha nu så lär det behållas till slutet på 2024 eller början på 2025 när fler bilar med stöd för nivå 3 lär börja komma.
Användarvisningsbild
OfarligTesla
Teslaägare
Inlägg: 5478
Blev medlem: 17 feb 2018 09:16

Re: Polestar 2

Inlägg av OfarligTesla »

Kan väl vara intressant att rapportera att de höjt priserna på allt, jag misstänkte det igår när en av bilderna på Polestar 2 sa "från 519 000" fast konfiguratorn sa att den började på 509 000. Verkar som om grundmodellen ökat med 10k, uppgradering till LRDMM ökat med 20k och Plus/Pilot/Performance lite paketen ökat med 5k var. Hur som var min konfig 40k dyrare idag än igår, så det var tur att jag la en order "just in case" innan midnatt så jag har en orderbekräftelse på det lägre priset. Går ju alltid att avboka ifall jag inte vill ha den.
Användarvisningsbild
Tellus
Teslaägare
Inlägg: 3598
Blev medlem: 04 dec 2018 09:07
Ort: Nerike
Referralkod: ts.la/magnus93984

Re: Polestar 2

Inlägg av Tellus »

LR AWD med alla tillval och vinterhjul har gått upp 45 tusen, från 833 igår till 878 idag.
Model 3 P+ -19
Model Y LR -22
Model S Pläd -23
Model 3 sr+ (såld), MYP (såld)
Klimatkompenserar med
SLK55AMG
740TurboIntercooler
B99
Inlägg: 370
Blev medlem: 09 mar 2019 23:05

Re: Polestar 2

Inlägg av B99 »

P2 har ju varit lågt prissatt i jämförelse med t ex ID.4, ID.5, Xc40 så det här var inte oväntat.
Skriv svar