Har du en Tesla eller annan elbil registrera den här.

Polestar 2

Här diskuterar vi elektriska fordon av alla slag

Moderator: Redaktion

Re: Polestar 2

Inläggav Fredrik j » 09 jul 2020 21:28

Mmm. Hoppas Apple fixar den buggiga youtube-appen på min X snart. Min gamla samsung funkade bättre.

Även samtal över blåtand funkar dåligt numera.
Fredrik j

Inläggav Teslaägare taliz » 09 jul 2020 21:32

Fredrik j skrev:Mmm. Hoppas Apple fixar den buggiga youtube-appen på min X snart. Min gamla samsung funkade bättre.

Youtube-appen byggs av Google.
BT har mkt kompabilitetsproblem, olika chip funkar olika bra med andra chip.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare

Inläggav Fredrik j » 09 jul 2020 21:44

taliz skrev:
Fredrik j skrev:Mmm. Hoppas Apple fixar den buggiga youtube-appen på min X snart. Min gamla samsung funkade bättre.

Youtube-appen byggs av Google.
BT har mkt kompabilitetsproblem, olika chip funkar olika bra med andra chip.

Jag vet. Men det är iPhone X som fungerar dåligt. Dotterns iPhone 6 fungerar fortfarande som innan. Apples mjukvara för att hantera youtube?
Bluetooth är som det är nu oanvändbart som handsfree. Klarar mig eftersom det funkar via carplay. Vilken tur att Apple kan fixa det här utan OTA...
Men bättre hade ju varit om det hade funkat från början....
Fredrik j

Inläggav filippb » 10 jul 2020 00:11

Samma visa varje gång OTA kommer på tal... Kan vi inte slippa alla jämförelser med mobiltelefoner och återgå till bilen?

Jag tror absolut att OTA är viktigt för Polestar, precis som för Tesla som också försöker minska på besök till verkstaden. Det finns redan några saker som har lovats att fixas i efterhand och det är väl inte helt olikt Tesla. Sparköppningen av bakluckan ryktas vara buggig på pressbilarna med besked att det skall bli fixat till leveranser. Även BLIS har jag sett står som "disabled" I många testklipp. Sedan har vi WiFi hotspot och apple carplay som lovas släppas i efterhand.

Jag kan leva med sånt men förstår också er som helst vill ha allt fungerande från dag 1
filippb

Inläggav elbilist mati » 10 jul 2020 06:20

Det finns helt klart två olika filosofier angående automatiska uppdateringar, antingen så tycker man att det är livsviktigt eller så skiter man i det. Jag tillhör den sista kategorin. Jag har alltid avaktiverat automatiska uppdateringar i datorn och mobilen. Slutar nånting att fungera, t..ex. bank-appen i mobilen, ja, då uppdaterar jag den. Annars inte. Med datorn gör jag likadant. Säkerhetsuppdateringar, finemang. Men det som Microsoft håller på med nuförtiden, att trycka ut random bajs till Windows som jag inte behöver, utan att man kan göra så jättemycket åt det, hatar jag som pesten. Rätt vad det är så fungerar ingenting längre och jag måste tillbringa halva dagen med att fixa nånting som uppdateringen har orsakat. Nej tack.
Jag orkar inte med sånt. Det är samma sak i bilen. Funkar den så är det bra. Gör rätt från början, då krävs inte massor med updates. Och sedan gäller "Never fix what ain't broken", det fick vi lära oss redan på universitetet inom software-engineering.
Missförstå mig rätt. Det är bra att kunna uppdatera saker och ting. Ibland är det nödvändigt, det kan alltid bli fel nånstans, framförallt med dagens komplexitet i alla system. Det är inget konstigt med det. Men tyvärr gör OTA-uppdaterngar det väldigt enkelt för tillverkarna att missbruka kunderna som beta-testare. När det visar sig att uppdateringen var kass så kan man ju skicka en ny, osv osv. Det vill jag inte ha i en bil.
e-Golf 2018
e-tron med dragkrok
Ioniq 5 First Edition beställt
Förbokat VW ID.4
Förbokat Skoda Enyaq
Förbokat VW ID.3 (avbokat)
Model S90D -16
Model SP85 -14
Användarvisningsbild
mati
elbilist

Inläggav Teslaägare bjelkeman » 10 jul 2020 07:07

Jag såg en Polestar i Upplans Väsby igår. Har 2an kommit, eller var det en etta?
Röd Model 3 AWD LR. TSLA investerare. Egen vindkraft via Solivind El Ekonomiska Förening. Tidigare en S75D.
bjelkeman
Teslaägare

Referralkod: THOMAS2261

Inläggav Teslaägare PapaM » 10 jul 2020 07:13

bjelkeman skrev:Jag såg en Polestar i Upplans Väsby igår. Har 2an kommit, eller var det en etta?

Såg också en 2:a för ett par veckor sen vid Infracity.
Igår stod det även en 1:a vid Bra Bil.
Användarvisningsbild
PapaM
Teslaägare

Referralkod: kristofer87983

Inläggav SwedishAdvocate » 10 jul 2020 07:27

Jag vet ju inte hur andra resonerar, men åtminstone jag tycker att en väldigt viktig aspekt i sammanhanget är:

Vem är det som egentligen äger biltillverkaren Polestar...
SwedishAdvocate

Inläggav Teslaägare mans71 » 10 jul 2020 07:40

SwedishAdvocate skrev:Jag vet ju inte hur andra resonerar, men åtminstone jag tycker att en väldigt viktig aspekt i sammanhanget är:

Vem är det som egentligen äger biltillverkaren Polestar...

Har funderat mer och mer på det rent allmänt när det gäller vad jag köper (och därmed stödjer) inte minst med tanke på vad som nu sker i Hongkong.
There is no planet B

Model S P85D+
Model X 90D
Användarvisningsbild
mans71
Teslaägare

Referralkod: mns5307

Inläggav Fredrik j » 10 jul 2020 07:59

Polestar ägs av Volvo cars och geely. Volvo cars ägs i sin tur av geely. I en diktatur kan man ju ifrågasätta om inte allt i slutänden kontrolleras av staten men geely är ett privatägt bolag.
Fredrik j

FöregåendeNästa

Återgå till Elektriska Fordon