På tal om ingenting alls - en tidigare arbetskollega från ett grannland ringde tidigare i dag, han var i staden och ville gärna provköra Polaren. Han är inne på sin tredje Tesla MS och vi stämde naturligtvis träff i eftermiddag. Så han körde min P2, jag testade hans MS100P. Vi enades om några saker:
1 - Hans Tesla i Ludicrous-läge är löjligt snabb, dessutom rymlig. Luftfjädringen ger komfort men kostar lite precision.
2 - P2 är en elbilarnas sportbil med ett riktigt välbalanserat chassi, väl ihopskruvad.
3 - På våra breddgrader är stort batteri fortfarande en fördel (han har 85 mil enkel väg hit).
4 - Det är fantastiskt nyttigt att kunna hoppa mellan två bilar och jämföra egenskaperna.
Det roliga var att karln beställt en Plaid, motiveringen var räckvidden. Jag bokade naturligtvis en provkörning på stående fot. Det kan ju bli intressant, ur strikt vetenskaplig synpunkt förstås…