Kanske. Men XC40 är lite mindre väl?taliz skrev:Känns som XC40 BEV som skall presenteras 16e okt blev lite mer intressant än PS2 nu va?
Polestar 2
Moderator: Redaktion
Re: Polestar 2
Re: Polestar 2
Mindre hur? Den är rätt stor inuti, större än en V60.Verdi skrev:Kanske. Men XC40 är lite mindre väl?taliz skrev:Känns som XC40 BEV som skall presenteras 16e okt blev lite mer intressant än PS2 nu va?
PS2 är väl lägre men kanske lite längre? Samt sluttande tak...
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Re: Polestar 2
Blir spännande att se hur lika/olika de gör med samma plattformtaliz skrev:Känns som XC40 BEV som skall presenteras 16e okt blev lite mer intressant än PS2 nu va?
Re: Polestar 2
SUV:ar brukar vara små inuti annars. Men det är väl bra om den inte är det. Har aldrig varit särskilt intresserad av XC40 så jag har dålig koll.taliz skrev:Mindre hur? Den är rätt stor inuti, större än en V60.Verdi skrev:Kanske. Men XC40 är lite mindre väl?taliz skrev:Känns som XC40 BEV som skall presenteras 16e okt blev lite mer intressant än PS2 nu va?
PS2 är väl lägre men kanske lite längre? Samt sluttande tak...
Polestar 2
Antagligen kommer XC40 BEV vara precis som en XC40 med avgasmotor, dvs samma exteriör, interiör, infotainment etc. Väldigt "bruksig"(men initialt är den säkert inte tillgänglig i basvarianterna).zed skrev:Blir spännande att se hur lika/olika de gör med samma plattformtaliz skrev:Känns som XC40 BEV som skall presenteras 16e okt blev lite mer intressant än PS2 nu va?
PS2 är lite mer ett experiment med helt ny infotainment, annan exteriör, interiör, lite mer premium etc.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Re: Polestar 2
Tack för tipset, det fanns inte lika mycket info sist jag tittade för några dagar sedan. Tycker det är spännande att se deras uppdelning mellan Pilot och Plus-paket - ger en bra fingervisning vad man få vänta sig av den billigare basmodellen
Skickat från min SM-N950F via Tapatalk
Skickat från min SM-N950F via Tapatalk
Re: Polestar 2
Interiören, baksätet och känslan generellt var väldigt annorlunda i P2 jämfört med XC40. Har en känsla om att det kommer att vara ganska litet överlapp mellan kundsegment för P2 och XC40.
Skickat från min SM-N950F via Tapatalk
Skickat från min SM-N950F via Tapatalk
Re: Polestar 2
Jag tror att det ganska snart kommer en direkt konkurrent till M3 SR+. Ta bort de två paketen, en motor och några kWh, så är man nog ganska nära.filippb skrev:Tack för tipset, det fanns inte lika mycket info sist jag tittade för några dagar sedan. Tycker det är spännande att se deras uppdelning mellan Pilot och Plus-paket - ger en bra fingervisning vad man få vänta sig av den billigare basmodellen
Skickat från min SM-N950F via Tapatalk
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Polestar 2
Det tror inte jag. De måste få ner kostnaderna och upp volymerna, precis som Tesla, för att det ska ske.HelectriC skrev:Jag tror att det ganska snart kommer en direkt konkurrent till M3 SR+. Ta bort de två paketen, en motor och några kWh, så är man nog ganska nära.filippb skrev:Tack för tipset, det fanns inte lika mycket info sist jag tittade för några dagar sedan. Tycker det är spännande att se deras uppdelning mellan Pilot och Plus-paket - ger en bra fingervisning vad man få vänta sig av den billigare basmodellen
Skickat från min SM-N950F via Tapatalk
Lär dröja ytterligare några år.
De har dessutom problemet med att inte konkurrera ut sig själva, dvs Volvo.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Re: Polestar 2
Nej, vi får se helt enkelt!taliz skrev:Det tror inte jag. De måste få ner kostnaderna och upp volymerna, precis som Tesla, för att det ska ske.HelectriC skrev:Jag tror att det ganska snart kommer en direkt konkurrent till M3 SR+. Ta bort de två paketen, en motor och några kWh, så är man nog ganska nära.filippb skrev:Tack för tipset, det fanns inte lika mycket info sist jag tittade för några dagar sedan. Tycker det är spännande att se deras uppdelning mellan Pilot och Plus-paket - ger en bra fingervisning vad man få vänta sig av den billigare basmodellen
Skickat från min SM-N950F via Tapatalk
Lär dröja ytterligare några år.
De har dessutom problemet med att inte konkurrera ut sig själva, dvs Volvo.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Re: Polestar 2
Så du menar att xc40 är större än XC60? För Xc60 är generellt mindre än V60 förutom i baksätet där XC60 är några cm bredare.taliz skrev:Mindre hur? Den är rätt stor inuti, större än en V60.Verdi skrev:Kanske. Men XC40 är lite mindre väl?taliz skrev:Känns som XC40 BEV som skall presenteras 16e okt blev lite mer intressant än PS2 nu va?
PS2 är väl lägre men kanske lite längre? Samt sluttande tak...
V60 har även störst bagage utav dessa. Varför tjat om XC60 när vi pratar XC40? Jo XC40 har jag bara åkt och bekantat mig med en gång. XC60 och V60 (båda nya) har jag större erfarenhet utav.
Polestar 2
Jag syftade på gamla v60. Har ingen koll på nya v60 eller xc60.Stevvee skrev:Så du menar att xc40 är större än XC60? För Xc60 är generellt mindre än V60 förutom i baksätet där XC60 är några cm bredare.taliz skrev:Mindre hur? Den är rätt stor inuti, större än en V60.Verdi skrev:Kanske. Men XC40 är lite mindre väl?taliz skrev:Känns som XC40 BEV som skall presenteras 16e okt blev lite mer intressant än PS2 nu va?
PS2 är väl lägre men kanske lite längre? Samt sluttande tak...
V60 har även störst bagage utav dessa. Varför tjat om XC60 när vi pratar XC40? Jo XC40 har jag bara åkt och bekantat mig med en gång. XC60 och V60 (båda nya) har jag större erfarenhet utav.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Re: Polestar 2
Det förklarar saken och kan nog stämma isåfall.taliz skrev:Jag syftade på gamla v60. Har ingen koll på nya v60 eller xc60.Stevvee skrev:Så du menar att xc40 är större än XC60? För Xc60 är generellt mindre än V60 förutom i baksätet där XC60 är några cm bredare.taliz skrev:Mindre hur? Den är rätt stor inuti, större än en V60.Verdi skrev:Kanske. Men XC40 är lite mindre väl?taliz skrev:Känns som XC40 BEV som skall presenteras 16e okt blev lite mer intressant än PS2 nu va?
PS2 är väl lägre men kanske lite längre? Samt sluttande tak...
V60 har även störst bagage utav dessa. Varför tjat om XC60 när vi pratar XC40? Jo XC40 har jag bara åkt och bekantat mig med en gång. XC60 och V60 (båda nya) har jag större erfarenhet utav.
Köplats/leasing
Hmm.
Hade siktat in mig på en Polestar2 efter många om och men. Sedan såg jag en blänkare om att köplats inte fungerar med leasing... tvungen att fråga och fick följande svar:
För mig känns det då som det går bort. Abonnemangsmodellen finns ingen info om, men det lilla som sagts verkar vara att den innehåller service, försäkring osv. Dvs. den lär med absolut största sannolikhet vara en väldigt trevlig grej - men också kosta skjortan och lite till. Visst, det är väl OK att ligga ute med pengar en stund... men känns samtidigt som lite ointressant. För sannolikheten att det paketet är man vill ha är låg - eller? Någon som snappat upp bättre info någon annan stans?
Att avvakta till info finns innebär nog att man inte får någon bil under 2020, vilket för mig också känns som en no-no tyvärr.
Hade siktat in mig på en Polestar2 efter många om och men. Sedan såg jag en blänkare om att köplats inte fungerar med leasing... tvungen att fråga och fick följande svar:
Dvs. om man bokar just nu så måste man endera köpa bilen kontant eller köra via Polestars abonnemangsmodell.Polestar kommer erbjuda en abonnemangsmodell ut mot företagskunder. Det arbetas fortfarande med denna modell och kommer informeras om så snart allt är på plats. Abonnera gärna på vårt nyhetsbrev för senaste informationen från oss. Du registrerar dig på www.polestar.se
Vill ett leasingbolag leasa ut Polestar 2, så är det dom som måste lägga en order.
Ha en fin dag vidare och kontakta oss gärna igen om du har fler frågor.
Med vänlig hälsning,
Martin
-Polestar
För mig känns det då som det går bort. Abonnemangsmodellen finns ingen info om, men det lilla som sagts verkar vara att den innehåller service, försäkring osv. Dvs. den lär med absolut största sannolikhet vara en väldigt trevlig grej - men också kosta skjortan och lite till. Visst, det är väl OK att ligga ute med pengar en stund... men känns samtidigt som lite ointressant. För sannolikheten att det paketet är man vill ha är låg - eller? Någon som snappat upp bättre info någon annan stans?
Att avvakta till info finns innebär nog att man inte får någon bil under 2020, vilket för mig också känns som en no-no tyvärr.
Re: Polestar 2
https://www.polestar.com/press-release/ ... -confirmedPolestar 2 on-the-road pricing3 in European launch markets, including routine servicing and maintenance for the first three years and VAT4, from:
Norway NOK 469,000
Sweden SEK 659,000
Germany EUR 58,800
United Kingdom GBP 49,900
The Netherlands EUR 59,800
Belgium EUR 59,800
https://www.electrive.net/2019/10/04/po ... ro-kosten/Volvos elbilmärke Polestar har nu släppt de slutliga listpriserna för Polestar 2 för europeiska länder, där den allelektriska konkurrenten till Tesla Model 3 kommer att finnas tillgänglig för lansering. I Tyskland är baspriset 58 800 euro.
Detta är 1 100 euro mindre än tillkännagav vid presentationen av den 300 kW starka och utrustade med en 78 kWh batterimodell i februari. På ett senare datum kommer en betydligt billigare version av Polestar 2 att följa till ett baspris på knappt € 40 000. Produktionen av den redan förbeställbara Stromer är planerad att starta i början av 2020, med lanseringen planerad till juni 2020.
Vid lanseringen kommer Polestar att finnas tillgänglig i Tyskland, Norge, Sverige, Storbritannien, Belgien och Nederländerna. Utanför Europa planeras marknadslanseringen också i Nordamerika och Kina. Det finns fortfarande guidepriserna på $ 63 000 eller 460 000 yuan (cirka 57 300 eller 58 600 euro). De slutliga priserna kommer att följa enligt Polestar vid ett senare datum. Med Polestar 2 vill det svensk-kinesiska varumärket vara den första biltillverkaren som erbjuder ett alternativ till Tesla Model 3. Men Polestar-chefen Thomas Ingenlath vill bryta branschens förflutna på många sätt. Vi träffade honom nyligen på Düsseldorf flygplats för ett samtal och låt oss ange detaljerna för att initiera.
Polestar 2 är känd för att vara varumärkets första allelektriska modell. Baserat på Volvos CMA-plattform ger den fem-dörriga fastback-modellen 660 Nm vridmoment till vägen och sprinter från 0 till 100 km / h på mindre än fem sekunder. Batteriet består av 324 celler, som är indelade i 27 moduler. DC-laddningseffekten ska vara upp till 150 kW. För AC-laddningen lovas 11 kW. Som intervall ringer Polestar 500 km till WLTP.
Under tiden kan förbeställningar och senare beställningar endast göras online direkt på Polestar. Den som vill ta reda på mer om bilen och gå på provkörningar kommer snart att få möjlighet till ett nytt filialnät, som för närvarande är under uppbyggnad. Den första av dessa innerstäder "Polestar Spaces" kommer att öppnas före årets slut, enligt företaget. I slutet av 2020 ska totalt 50 filialer skapas över hela världen, sju av dem i Tyskland.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Re: Polestar 2
Då stämde det rätt bra jag sa i februari. Ej under 700 om räckvidd är lika M3 LR. Visst Volvo säger 50 och LR har 56. Missade med 40 k.
Re: Polestar 2
https://teknikensvarld.se/polestar-2-pe ... 00-kronor/Trots att bilen har varit beställningsbar, till en kostnad om 10 000 kronor, ett tag är det först i dag som Performance-paketet har fått en prislapp. I Sverige kostar det 60 000 kronor att Performance-uppgradera bilen. Totalpriset blir därmed 719 000 kronor. Mycket pengar, men Polestar lovar att köregenskaperna lyfts till nästa nivå.
Ungefär som sagts tidigare.
Re: Polestar 2
Nu har det kommit fler priser för tillval i konfiguratorn:
Ventilerat läder: 50'
Metalliclack: 10'
20" fälgar: 10'
Skickat från min SM-N950F via Tapatalk
Ventilerat läder: 50'
Metalliclack: 10'
20" fälgar: 10'
Skickat från min SM-N950F via Tapatalk
Re: Polestar 2
50 tusen för skinn med ventilation?!? Ffs.filippb skrev:Nu har det kommit fler priser för tillval i konfiguratorn:
Ventilerat läder: 50'
Metalliclack: 10'
20" fälgar: 10'
Skickat från min SM-N950F via Tapatalk
Re: Polestar 2
Enhörningsskinn?!Verdi skrev:50 tusen för skinn med ventilation?!? Ffs.filippb skrev:Nu har det kommit fler priser för tillval i konfiguratorn:
Ventilerat läder: 50'
Metalliclack: 10'
20" fälgar: 10'
Skickat från min SM-N950F via Tapatalk
Re: Polestar 2
Topgear har testat PS2 och det verkar lovande! Fina bilder som inte är pressbilder är också kul att se som en omväxling.
https://www.topgear.com/car-reviews/polestar/2
https://www.topgear.com/car-reviews/polestar/2
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Re: Polestar 2
Polestar 2 spöar XC40.
Polestar 2
Leverans maj 2020
Pris 669.000kr
Räckvidd 500km
bagageutrymmet är på 404 liter
Volvo XC40
Leverans september 2020
Pris 699.000kr
Räckvidd 400km
bagageutrymmet är på 414 liter
Jag skulle välja Polestar 2 alla dar i veckan.
Polestar 2
Leverans maj 2020
Pris 669.000kr
Räckvidd 500km
bagageutrymmet är på 404 liter
Volvo XC40
Leverans september 2020
Pris 699.000kr
Räckvidd 400km
bagageutrymmet är på 414 liter
Jag skulle välja Polestar 2 alla dar i veckan.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Re: Polestar 2
Ni far ju med era okunskaper hela tiden.Zalman3 skrev:Polestar 2 spöar XC40.
Polestar 2
Leverans maj 2020
Pris 669.000kr
Räckvidd 500km
bagageutrymmet är på 404 liter
Volvo XC40
Leverans september 2020
Pris 699.000kr
Räckvidd 400km
bagageutrymmet är på 414 liter
Jag skulle välja Polestar 2 alla dar i veckan.
Bagageutrymmet i liter anges i Europa på kombi och suv enbart upp till insynsskyddet samt eventuella utrymmen under golv. Det finns alltså mer uppåt att lasta på.
När man däremot visar liter med baksätet i nedfällt läge så visar man upp till tak.
Sen är det något jag inte har koll på men vad jag förstår räknar USA alltid upp till tak i sina bilar.