Det är ju lätt värt 13000kr bara att få den smidiga infällbara varianten över MX’s jobbiga lösning.HelectriC skrev:Elektriskt infällbar krok med 1500kg dragvikt kommer kosta 13.000kr. Helt ok måste jag säga!
https://www.polestar.com/press-release/ ... g-capacity
Polestar 2
Moderator: Redaktion
Re: Polestar 2
Model X DualMotor PL+ Raven -19 Midnight Silver, svarta ventilerade säten, HW3, 22" Silver Turbine W & 22" Onyx Turbine S
BMW i3 94Ah BEV -17 Svart Comfort Advanced CCS Såld
Polestar 2 avbokad
XC90 T8, 7950 mil 0,088l/mil Såld
BMW i3 94Ah BEV -17 Svart Comfort Advanced CCS Såld
Polestar 2 avbokad
XC90 T8, 7950 mil 0,088l/mil Såld
Re: Polestar 2
Första elbilen med elektriskt infällbar dragkrok?
Även étron har väl manuellt monterbar.
Även étron har väl manuellt monterbar.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Re: Polestar 2
Antagligen är det väl volvos nuvarande lösning. Den är elektriskt låst men man får fälla upp den manuellt.taliz skrev:Första elbilen med elektriskt infällbar dragkrok?
Även étron har väl manuellt monterbar.
Re: Polestar 2
Mercedes visade den elektriskt utfällbara dragkroken på deras EQC för mig när jag provkörde den för någon vecka sedan.taliz skrev:Första elbilen med elektriskt infällbar dragkrok?
Även étron har väl manuellt monterbar.
Polestar 2
Undra när den billigare versionen ska komma? 2021? 2022?
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
- Filipleven
- Teslaägare
- Inlägg: 22
- Blev medlem: 29 nov 2019 14:52
Re: Polestar 2
Hade tänkt att skaffa M3. Men Polestar 2 ser ju lockande ut med samma pris som M3LR, bra markfrigång och 1500 kg på kroken.
Jag betalade in reservationen i veckan. Så jag får väl räkna med att vänta ett år.
Vilka förhoppningar har ni andra på leverans av Polestar 2?
Jag betalade in reservationen i veckan. Så jag får väl räkna med att vänta ett år.
Vilka förhoppningar har ni andra på leverans av Polestar 2?
Re: Polestar 2
Det är sagt att alla som reserverar 2019 ska få bil 2020, men 2020 kan ju vara 23 dec, så då är det 1år själv reserverade jag första dagen det var möjligt och räknar med leverans innan sommaren.Filipleven skrev:Hade tänkt att skaffa M3. Men Polestar 2 ser ju lockande ut med samma pris som M3LR, bra markfrigång och 1500 kg på kroken.
Jag betalade in reservationen i veckan. Så jag får väl räkna med att vänta ett år.
Vilka förhoppningar har ni andra på leverans av Polestar 2?
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Re: Polestar 2
Jag har en reservation på ps2. Om jag lägger en skarp order på den så gissar jag på leverans efter sommaren. Hur tänker ni andra kring performance paketet? Är det värt det. Varför kan man inte få en röd metallic? Tycker man valt en lite diskret färgskala.
Audi e-tron 55 navarrablå advance 21 tum
Re: Polestar 2
Kunde definitivt varit fler färgval. Polestarblå borde ju varit valbart. Jag ska absolut ha perf paketet, de journalister som kört säger det är mkt bra och så ser det bättre utcosmos skrev:Jag har en reservation på ps2. Om jag lägger en skarp order på den så gissar jag på leverans efter sommaren. Hur tänker ni andra kring performance paketet? Är det värt det. Varför kan man inte få en röd metallic? Tycker man valt en lite diskret färgskala.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Re: Polestar 2
Tycker också färgskalan är lite beig.....eh skandinavisk natur.
Men numera kan man ju foliera i vilken färg man vill med bra resultat.
Men numera kan man ju foliera i vilken färg man vill med bra resultat.
Re: Polestar 2
Känns som det var Tesla som startade tråkfärgslistan, 50 shades of grey plus röd fanns ju många trevliga färger tidigare, magnesium, grön, brun, mörkare blå. Polestar har ju hängt sig på Teslas affärsmodell på flera andra punkter också.Fredrik j skrev:Tycker också färgskalan är lite beig.....eh skandinavisk natur.
Men numera kan man ju foliera i vilken färg man vill med bra resultat.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Re: Polestar 2
Vet man huruvida Polestar tar rygg på Tesla även när det gäller att man inte behöver serva bilen? Kändes väldigt krystat när vi hade en eGolf och var tvungen att betala för deras hitte-på-service bara för att garantin skulle gälla...
Model S P85DL+
Re: Polestar 2
Troligtvis inte. Bortsett från oljebytet gäller ju övriga servicepunkter även för en elbil. Att tesla gått ifrån servicekravet beror väl mest på att man inte har ett verkstadsnät.mans71 skrev:Vet man huruvida Polestar tar rygg på Tesla även när det gäller att man inte behöver serva bilen? Kändes väldigt krystat när vi hade en eGolf och var tvungen att betala för deras hitte-på-service bara för att garantin skulle gälla...
En servicepunkt på en fossilvolvo är kontroll och
rengöring av kameralinser. Visst kan man vänta till man får ett problem men förebyggande åtgärder är underskattat. Sen gäller det väl att väljer att kunna uppdatera hela bilens system över nätet. Om inte måste ju bilen till verkstad för uppdatering.
Re: Polestar 2
Den stora skillnaden är att en elbil inte tar permanent skada av att inte servas.Fredrik j skrev:Troligtvis inte. Bortsett från oljebytet gäller ju övriga servicepunkter även för en elbil. Att tesla gått ifrån servicekravet beror väl mest på att man inte har ett verkstadsnät.mans71 skrev:Vet man huruvida Polestar tar rygg på Tesla även när det gäller att man inte behöver serva bilen? Kändes väldigt krystat när vi hade en eGolf och var tvungen att betala för deras hitte-på-service bara för att garantin skulle gälla...
En servicepunkt på en fossilvolvo är kontroll och
rengöring av kameralinser. Visst kan man vänta till man får ett problem men förebyggande åtgärder är underskattat. Sen gäller det väl att väljer att kunna uppdatera hela bilens system över nätet. Om inte måste ju bilen till verkstad för uppdatering.
Re: Polestar 2
Förutom oljebyte så kan nog dessa punkter slopad på en elbil:Fredrik j skrev:Troligtvis inte. Bortsett från oljebytet gäller ju övriga servicepunkter även för en elbil. Att tesla gått ifrån servicekravet beror väl mest på att man inte har ett verkstadsnät.mans71 skrev:Vet man huruvida Polestar tar rygg på Tesla även när det gäller att man inte behöver serva bilen? Kändes väldigt krystat när vi hade en eGolf och var tvungen att betala för deras hitte-på-service bara för att garantin skulle gälla...
En servicepunkt på en fossilvolvo är kontroll och
rengöring av kameralinser. Visst kan man vänta till man får ett problem men förebyggande åtgärder är underskattat. Sen gäller det väl att väljer att kunna uppdatera hela bilens system över nätet. Om inte måste ju bilen till verkstad för uppdatering.
Oljefilterbyte
Oljepluggsbyte
Kontroll oljeläckage
Kontroll och ev byte av remmar
Kontroll och byte av avgassysten
Bromsar slits inte alls lika mycket på en elbil så kontroll av dessa är mindre viktigt vid årlig service.
Av tex Meckonomens basservice för avgasbilar blir det inte många punkter som är kvar.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Re: Polestar 2
De flesta tillverkare kräver att man servar hos auktoriserad verkstad för att erhålla rostskyddsgaranti, hur gör Tesla?
Skickat från min SM-G970F via Tapatalk
Skickat från min SM-G970F via Tapatalk
Re: Polestar 2
Vad skulle servicen göra som förbättrar rostskyddet menar du?PhR34k skrev:De flesta tillverkare kräver att man servar hos auktoriserad verkstad för att erhålla rostskyddsgaranti, hur gör Tesla?
Skickat från min SM-G970F via Tapatalk
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Re: Polestar 2
För Model S ich Model X så är det löst.PhR34k skrev:De flesta tillverkare kräver att man servar hos auktoriserad verkstad för att erhålla rostskyddsgaranti, hur gör Tesla?
Skickat från min SM-G970F via Tapatalk
Inte skickat från dotterns Motorola via ICQ!
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
- Bjelke
- Teslaägare
- Inlägg: 19569
- Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
- Ort: Bollnäs
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Re: Polestar 2
Klassisk skrivning för att tvinga ägare att ge leverantören pengar, brukartaliz skrev:Vad skulle servicen göra som förbättrar rostskyddet menar du?PhR34k skrev:De flesta tillverkare kräver att man servar hos auktoriserad verkstad för att erhålla rostskyddsgaranti, hur gör Tesla?
Skickat från min SM-G970F via Tapatalk
motiveras med att dom måste ha en chans att på sin fina verkstad kunna
inspektera bilen för begynnande fel så att åtgärderna kan sättas in tidigt för bästa resultat (dvs lägsta kostnaden för dom, speciellt eftersom då kunden får
betala för denna inspektion)...
Svårt att argumentera mot men i Fords fall för mig så erbjöd jag dom att
inspektera bilen hur mycket dom ville men utan att jag betalar en enda krona, och såg
till att få skriftligt på det, dom hade inte ett skit att sätta emot och jag fick rätt.
Den bilen hade jag köpt privat vilket säkert underlättade
Skit ska skit ha helt enkelt, jäkla hycklare...
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Re: Polestar 2
Ja. Olja, filter och oljeplugg faller ju bort som servicepunkter på en sladdbil. Men övriga punkter känns fullt rimliga. Min erfarenhet är att skivbromsar som sällan används kräver mer underhåll på sikt. Har inte en tesla kylsystem?Svenssons skrev:Förutom oljebyte så kan nog dessa punkter slopad på en elbil:Fredrik j skrev:Troligtvis inte. Bortsett från oljebytet gäller ju övriga servicepunkter även för en elbil. Att tesla gått ifrån servicekravet beror väl mest på att man inte har ett verkstadsnät.mans71 skrev:Vet man huruvida Polestar tar rygg på Tesla även när det gäller att man inte behöver serva bilen? Kändes väldigt krystat när vi hade en eGolf och var tvungen att betala för deras hitte-på-service bara för att garantin skulle gälla...
En servicepunkt på en fossilvolvo är kontroll och
rengöring av kameralinser. Visst kan man vänta till man får ett problem men förebyggande åtgärder är underskattat. Sen gäller det väl att väljer att kunna uppdatera hela bilens system över nätet. Om inte måste ju bilen till verkstad för uppdatering.
Oljefilterbyte
Oljepluggsbyte
Kontroll oljeläckage
Kontroll och ev byte av remmar
Kontroll och byte av avgassysten
Bromsar slits inte alls lika mycket på en elbil så kontroll av dessa är mindre viktigt vid årlig service.
Av tex Meckonomens basservice för avgasbilar blir det inte många punkter som är kvar.
Är det helt främmande att det är avsaknadet av verkstadsnät som fått herr musk till att hävda att bilarna inte kräver något förebyggande underhåll?
Re: Polestar 2
Man inspekterar rostskyddet.taliz skrev:Vad skulle servicen göra som förbättrar rostskyddet menar du?PhR34k skrev:De flesta tillverkare kräver att man servar hos auktoriserad verkstad för att erhålla rostskyddsgaranti, hur gör Tesla?
Skickat från min SM-G970F via Tapatalk
- TiborBlomhall
- Inlägg: 7320
- Blev medlem: 04 mar 2014 22:03
- Ort: Stockholm
- Referralkod: ts.la/tibor72449
Re: Polestar 2
Verkar lovande för efterfrågan
https://www.autonews.com/sales/volvo-de ... -retailersVolvo dealers fight Polestar's plan for sales with only select retailers
Ten dealerships in Illinois are fighting Polestar Automotive USA's plans to work with only select Volvo stores as the subsidiary rolls out electric vehicles in the U.S. Dealer associations in other states are watching closely.
Re: Polestar 2
Tesla har i mycket imponerat på både biltillverkare och kunder. Men ett område, av få, där tesla inte har lyckats så bra är just när det gäller bemötande efter köpet. Om det var någon tillverkare som hade tänkt följa efter tesla och säga upp sina avtal med återförsäljarnäten så har man nog lagt det förslaget åt sidan.
Man kan ju tänka sig att bilar som utgör sig för att vara autonoma behöver noggrant förebyggande underhåll av just bromsar och rengöring av kameror/sensorer.
Man kan ju tänka sig att bilar som utgör sig för att vara autonoma behöver noggrant förebyggande underhåll av just bromsar och rengöring av kameror/sensorer.
Re: Polestar 2
Skitsnack. Även om bilen är uppenbart rostig gör de inte ett jota åt det. Då får man som kund klaga och då får man tillbaka villkor där det står att rostskyddet inte gäller pga X.Fredrik j skrev:Man inspekterar rostskyddet.taliz skrev:Vad skulle servicen göra som förbättrar rostskyddet menar du?PhR34k skrev:De flesta tillverkare kräver att man servar hos auktoriserad verkstad för att erhålla rostskyddsgaranti, hur gör Tesla?
Skickat från min SM-G970F via Tapatalk
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Re: Polestar 2
Vad baserar du den uppfattningen på? Några inlägg på forumet?Fredrik j skrev:Tesla har i mycket imponerat på både biltillverkare och kunder. Men ett område, av få, där tesla inte har lyckats så bra är just när det gäller bemötande efter köpet. Om det var någon tillverkare som hade tänkt följa efter tesla och säga upp sina avtal med återförsäljarnäten så har man nog lagt det förslaget åt sidan.
Man kan ju tänka sig att bilar som utgör sig för att vara autonoma behöver noggrant förebyggande underhåll av just bromsar och rengöring av kameror/sensorer.
Gå in på vilket märkesforum som helst så kommer du hitta klagomål. Har då alla misslyckats?
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.