Lite intressant är att "Felsökning" är den näst största tråden hos polestarclubsweden.Anonymous FTW skrev:Vet ni hur man märker hur en elbil är populär? Jag tror det är när det finns en egen dedikerad "Club Sweden sida" Konkurrensen hårdnar
https://polestarclubsweden.se/
Polestar 2
Moderator: Redaktion
Re: Polestar 2
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Re: Polestar 2
5st Polestar 2 ligger på KVD.Zalman3 skrev:Lite intressant är att "Felsökning" är den näst största tråden hos polestarclubsweden.Anonymous FTW skrev:Vet ni hur man märker hur en elbil är populär? Jag tror det är när det finns en egen dedikerad "Club Sweden sida" Konkurrensen hårdnar
https://polestarclubsweden.se/
Blir intressant att se vad de landar på.
https://www.kvd.se/auktioner?orderBy=-g ... leType=car
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Re: Polestar 2
Ja, det är en mer korrekt tolkning än den Taliz och en del andra här har.Dexter skrev:CMA är alltså en kompromiss lösning innan de tillverkar en ny riktig bottenplatta för EV.
Förklarar också en hel del varför de (PS2, XC40 Recharge, etc.) har så svårt att konkurrera i BEV-effektivitet med andra som ID3, ID4, M3, Hyundai/KIA, etc.
Men givet dessa ikkeoptimala förutsättningar (en arkitektur som inte optimerats för främst elektrisk drivning) så tycker jag att de ändå skapat en otroligt fin bil.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Re: Polestar 2
Men om du tänker Eniro och kona så är ju dessa också kombinerade plattformar, finns ju bode hybrid och bensin på de plattformarna ja tom modellen.martinot skrev:Ja, det är en mer korrekt tolkning än den Taliz och en del andra här har.Dexter skrev:CMA är alltså en kompromiss lösning innan de tillverkar en ny riktig bottenplatta för EV.
Förklarar också en hel del varför de (PS2, XC40 Recharge, etc.) har så svårt att konkurrera i BEV-effektivitet med andra bilar som ID3, ID4, M3, Hyundai/KIA, etc.
Men givet dessa ikkeoptimala förutsättningar (en arkitektur som inte optimerats för främst elektrisk drivning) så tycker jag att de ändå skapat en otroligt fin bil.
VW Id.3 Life MY20 och Volvo V60 MY19
Re: Polestar 2
PS2 och ID4 har ju nästan exakt samma förbrukning per mil... ps2 är något snålare än id4.. eller menar du något annat när du säger effektivitet?martinot skrev:Ja, det är en mer korrekt tolkning än den Taliz och en del andra här har.Dexter skrev:CMA är alltså en kompromiss lösning innan de tillverkar en ny riktig bottenplatta för EV.
Förklarar också en hel del varför de (PS2, XC40 Recharge, etc.) har så svårt att konkurrera i BEV-effektivitet med andra bilar som ID3, ID4, M3, Hyundai/KIA, etc.
Men givet dessa ikkeoptimala förutsättningar (en arkitektur som inte optimerats för främst elektrisk drivning) så tycker jag att de ändå skapat en otroligt fin bil.
Re: Polestar 2
Uhm va? Jag skrev att den var byggd för avgas, phev och bev. Vad skulle det vara om inte just en kompromiss?martinot skrev:Ja, det är en mer korrekt tolkning än den Taliz och en del andra här har.Dexter skrev:CMA är alltså en kompromiss lösning innan de tillverkar en ny riktig bottenplatta för EV.
Förklarar också en hel del varför de (PS2, XC40 Recharge, etc.) har så svårt att konkurrera i BEV-effektivitet med andra som ID3, ID4, M3, Hyundai/KIA, etc.
Men givet dessa ikkeoptimala förutsättningar (en arkitektur som inte optimerats för främst elektrisk drivning) så tycker jag att de ändå skapat en otroligt fin bil.
PS2 är trång, tung och törstig pga det. Men den är kul att köra iaf.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
- OfarligTesla
- Teslaägare
- Inlägg: 5482
- Blev medlem: 17 feb 2018 09:16
Re: Polestar 2
Har själv varit lite sugen på en PS2 men i motorvägsfart känns det som den drar för mycket och laddar för långsamt. Tycker den är galet tuff faktiskt men blir totalt sätt lite för mycket som inte passar mig på samma gång, hade den varit bättre på förbrukning/laddning så hade jag nog kunnat ha överseende med annat.taliz skrev:PS2 är trång, tung och törstig pga det. Men den är kul att köra iaf.
Speciellt när Tesla sänkte priset på 3an och la till större batteri och det nya i interiören, då blev jämförelsen lite skev för mig personligen.
Re: Polestar 2
Då har jag provkört en P2, några reflektioner på den knappa timma jag var ute.
På vägen hem svängde jag av i Bredden och provkörde en Enyaq också, som parantes
Först, kanske stod mest still för trafiken i centrala Sthlm var inte att leka med idag...
Sen, var lite mindre invändigt än jag hade räknat med, satt riktigt bra bakom ratten.
Satte mig i baksätet bakom mig själv, lite trångt samt lågt i tak. Men, de få gånger man hamnar i baksätet beror på att man är i ett sånt skick att man inte får sitta bakom ratten. Påverkar inte valet...
Skärmen kändes på något sätt bättre och lättare att hantera en Skodan.
Bagaget var också mindre än jag trodde.
Körmässigt så var den helt OK, dock om det blir en P2 så blir det en FWD då AWD blir för dyr.
Lite surt är det att man "måste" ta båda paketen då de lagt in vissa för min del nödvändiga saker jämt fördelat på dem.
Även Skodan kändes OK, fast det är 2 helt olika typer av bilar så man måste först bestämma sig för SUV eller inte, egentligen är jag en inte-SUV men Skodan var rymligare i kupén.
Konsekvensen av detta är att jag fortfarande inte vet vad jag vill ha, har inte provat en Tesla M3 ännu, men den är en sedan med sitt brevlådeinkast där bak.
Vet bara att jag vill ha en bil med drag.
På vägen hem svängde jag av i Bredden och provkörde en Enyaq också, som parantes
Först, kanske stod mest still för trafiken i centrala Sthlm var inte att leka med idag...
Sen, var lite mindre invändigt än jag hade räknat med, satt riktigt bra bakom ratten.
Satte mig i baksätet bakom mig själv, lite trångt samt lågt i tak. Men, de få gånger man hamnar i baksätet beror på att man är i ett sånt skick att man inte får sitta bakom ratten. Påverkar inte valet...
Skärmen kändes på något sätt bättre och lättare att hantera en Skodan.
Bagaget var också mindre än jag trodde.
Körmässigt så var den helt OK, dock om det blir en P2 så blir det en FWD då AWD blir för dyr.
Lite surt är det att man "måste" ta båda paketen då de lagt in vissa för min del nödvändiga saker jämt fördelat på dem.
Även Skodan kändes OK, fast det är 2 helt olika typer av bilar så man måste först bestämma sig för SUV eller inte, egentligen är jag en inte-SUV men Skodan var rymligare i kupén.
Konsekvensen av detta är att jag fortfarande inte vet vad jag vill ha, har inte provat en Tesla M3 ännu, men den är en sedan med sitt brevlådeinkast där bak.
Vet bara att jag vill ha en bil med drag.
Re: Polestar 2
Tänker på Ioniq 5 och nyligen lanserade EV6.chaffis75 skrev:Men om du tänker Eniro och kona så är ju dessa också kombinerade plattformar, finns ju bode hybrid och bensin på de plattformarna ja tom modellen.martinot skrev:Ja, det är en mer korrekt tolkning än den Taliz och en del andra här har.Dexter skrev:CMA är alltså en kompromiss lösning innan de tillverkar en ny riktig bottenplatta för EV.
Förklarar också en hel del varför de (PS2, XC40 Recharge, etc.) har så svårt att konkurrera i BEV-effektivitet med andra bilar som ID3, ID4, M3, Hyundai/KIA, etc.
Men givet dessa ikkeoptimala förutsättningar (en arkitektur som inte optimerats för främst elektrisk drivning) så tycker jag att de ändå skapat en otroligt fin bil.
https://teslaclubsweden.se/kia-ev6/
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Re: Polestar 2
Jag menar både laddningseffektivitet och förbrukningseffektivitet. Det är ju just den kombination som har mest praktisk betydelse på resa.Maw skrev:
PS2 och ID4 har ju nästan exakt samma förbrukning per mil... ps2 är något snålare än id4.. eller menar du något annat när du säger effektivitet?
30 mil på 20 min: Mercedes kör om Tesla – Polestar näst sist
https://www.vibilagare.se/nyheter/30-mi ... -nast-sist
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Re: Polestar 2
Vi Bilägare kanske inte är de mest pålitliga när det gäller elbilar?martinot skrev:Jag menar både laddningseffektivitet och förbrukningseffektivitet. Det är ju just den kombination som har mest praktisk betydelse på resa.Maw skrev:
PS2 och ID4 har ju nästan exakt samma förbrukning per mil... ps2 är något snålare än id4.. eller menar du något annat när du säger effektivitet?
30 mil på 20 min: Mercedes kör om Tesla – Polestar näst sist
https://www.vibilagare.se/nyheter/30-mi ... -nast-sist
Ps2 long range dual motor kom bara 5 min efter id4 i Kris Rifa 615 km Norweigan high speed challange trots att id4 har större batteri, är tvåhjulsdriven och hade bättre väglag. En tvåhjulsdriven ps2 hade antagligen varit effektivare än id4 men det får vi nog se i höst. Ps2 kom för övrigt bara 4 min efter tm3 long range men teslan testades under betydligt lägre temperatur. Det är ganska svårt att trovärdigt påvisa att ps2 är en ineffektiv elbil..
Kris Rifa:
Re: Polestar 2
.
Senast redigerad av martinot, redigerad totalt 4 gång.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Re: Polestar 2
Tänkte också på det testet när jag läste det där. Känner mig inte speciellt orolig för lite längre resor i en P2. Jag har kört långt i både Ioniq och Leaf 40kWh... samt i en E-NV200 28kWh.. fast just det var lite ansträngande.Maw skrev:Vi Bilägare kanske inte är de mest pålitliga när det gäller elbilar?martinot skrev:Jag menar både laddningseffektivitet och förbrukningseffektivitet. Det är ju just den kombination som har mest praktisk betydelse på resa.Maw skrev:
PS2 och ID4 har ju nästan exakt samma förbrukning per mil... ps2 är något snålare än id4.. eller menar du något annat när du säger effektivitet?
30 mil på 20 min: Mercedes kör om Tesla – Polestar näst sist
https://www.vibilagare.se/nyheter/30-mi ... -nast-sist
Ps2 long range dual motor kom bara 5 min efter id4 i Kris Rifa 615 km Norweigan high speed challange trots att id4 har större batteri, är tvåhjulsdriven och hade bättre väglag. En tvåhjulsdriven ps2 hade antagligen varit effektivare än id4 men det får vi nog se i höst. Ps2 kom för övrigt bara 4 min efter tm3 long range men teslan testades under betydligt lägre temperatur. Det är ganska svårt att trovärdigt påvisa att ps2 är en ineffektiv elbil..
Kris Rifa:
**********************************************************************
Driving - Polestar 2, Dual motor LR
Driving - Polestar 2, Dual motor LR
Re: Polestar 2
ID4 är ju något lite bättre än PS2 (171 vs 163), men inte fantastiskt. Så lite dåligt exempel just där håller jag dig med om.Maw skrev:Vi Bilägare kanske inte är de mest pålitliga när det gäller elbilar?martinot skrev:Jag menar både laddningseffektivitet och förbrukningseffektivitet. Det är ju just den kombination som har mest praktisk betydelse på resa.Maw skrev:
PS2 och ID4 har ju nästan exakt samma förbrukning per mil... ps2 är något snålare än id4.. eller menar du något annat när du säger effektivitet?
30 mil på 20 min: Mercedes kör om Tesla – Polestar näst sist
https://www.vibilagare.se/nyheter/30-mi ... -nast-sist
Ps2 long range dual motor kom bara 5 min efter id4 i Kris Rifa 615 km Norweigan high speed challange trots att id4 har större batteri, är tvåhjulsdriven och hade bättre väglag. En tvåhjulsdriven ps2 hade antagligen varit effektivare än id4 men det får vi nog se i höst. Ps2 kom för övrigt bara 4 min efter tm3 long range men teslan testades under betydligt lägre temperatur. Det är ganska svårt att trovärdigt påvisa att ps2 är en ineffektiv elbil..
Kris Rifa:
Känns som ID4 borde haft större batterier och högre laddeffekt med tanke på hur stor och tung den är.
ID3 däremot är ju mycket mer balanserad. Kommer ju väldigt nära M3 i toppen på listan.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Re: Polestar 2
Kvarstår fler provkörningar av andra modeller?OfarligTesla skrev:Har själv varit lite sugen på en PS2 men i motorvägsfart känns det som den drar för mycket och laddar för långsamt.taliz skrev:PS2 är trång, tung och törstig pga det. Men den är kul att köra iaf.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
- OfarligTesla
- Teslaägare
- Inlägg: 5482
- Blev medlem: 17 feb 2018 09:16
Re: Polestar 2
Vad menar du? Har mer eller mindre landat i en ny 3a nu efter att ha kikat runt.martinot skrev:
Kvarstår fler provkörningar av andra modeller?
Re: Polestar 2
Japp, tänkte om du bestämt dig för M3 igen, eller om någon annan alternativ modell kvarstår att utvärdera efter PS2:an?OfarligTesla skrev:Vad menar du? Har mer eller mindre landat i en ny 3a nu efter att ha kikat runt.martinot skrev:
Kvarstår fler provkörningar av andra modeller?
Har själv funderat på Taycan ett bra tag, men landar nog själv troligen också i en ny 2021 M3.
Inte hittat något bättre alternativ för mig med leverans innan 1/7, men var intresserad av om det var någon annan modell som du spanande in som alternativ.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
- OfarligTesla
- Teslaägare
- Inlägg: 5482
- Blev medlem: 17 feb 2018 09:16
Re: Polestar 2
Har väl kikat på det mesta tycker jag även om jag inte provkört alla utan vissa blev bara jämförda "på pappret" och via recensioner. Tittade mest på Polestar 2, nya Model S, begagnad Model S, ny 3a, ha kvar min 2020 3a, Taycan, E-tron Gt, begagnad vanlig E-tron, Enyaq och ID3/4. Hade ett rätt brett omfång av saker jag skulle kunnat tänka mig egentligen. När jag bestämde mig för att jag ville ha en storleksklass under Model S/Taycan/E-tron GT så var det egentligen bara Polestar 2 och Model 3 som lockade.martinot skrev:Japp, tänkte om du bestämt dig för M3 igen, eller om någon annan alternativ modell kvarstår att utvärdera?
Har själv funderat på Taycan, men landar nog själv troligen i en ny 2021 M3.
Inte hittat något bättre alternativ för mig med leverans innan 1/7, men var intresserad av om det var någon annan som du spanande in som alternativ.
I slutändan blev det ju lite så att med Stockholm som hemort är ju alla längre resor i rätt hög hastighet så i kombination med den långsammare laddningen tyckte jag inte Polestar 2 skulle bli värd det faktiskt. Föredrar Polestar 2 rent estetiskt på utsidan och insidan hade jag nog vant mig vid faktiskt. Hade inte 3an fått större batteri, chrome delete, ny mittkonsol mm hade jag nog gått på en Polestar 2 faktiskt (mest för den är mer ny jämfört med 3an jag har), men när de dessutom sänkte priset på 3an blev det ett rätt enkelt val.
Re: Polestar 2
First Impressions Polestar 2 hos Sandy Monroe har kommit ut idag.
Jag har väntat på detta länge.
Vi får se vad han kommer fram till om en av mina favorit EV,s
Jag har väntat på detta länge.
Vi får se vad han kommer fram till om en av mina favorit EV,s
Re: Polestar 2
Jo jag kollade den. Känns som vill ha de på sitt sätt.. Tex tycker han de är gammaldags att ha instrumentkluster framför sig och de är bättre som i modell 3. Min fråga är varför är de bättre som i modell 3? Jag säger inte de är dåligt i modell 3 men skärmen men varför skulle de vara bättre än ett instrument kluster framför sig.Dexter skrev:First Impressions Polestar 2 hos Sandy Monroe har kommit ut idag.
Jag har väntat på detta länge.
Vi får se vad han kommer fram till om en av mina favorit EV,s
Jag tycker han är otroligt tesla bias men visst säger han en del vettiga saker också.
VW Id.3 Life MY20 och Volvo V60 MY19
Re: Polestar 2
Det handlar enbart om kostnadsbesparing, hade Tesla varit övertygade om att det är en bättre lösning så hade nya Model S inte haft en skärm bakom ratten.
Don't let your outrage for injustice end where your selfishness begins.
Re: Polestar 2
Klart att det inte är sämre med ett kluster rakt i blickfånget. Munroe är nog köpt av Tesla numera. Vilken skillnad mot för några år sen när han totalsågade trean.chaffis75 skrev:Jo jag kollade den. Känns som vill ha de på sitt sätt.. Tex tycker han de är gammaldags att ha instrumentkluster framför sig och de är bättre som i modell 3. Min fråga är varför är de bättre som i modell 3? Jag säger inte de är dåligt i modell 3 men skärmen men varför skulle de vara bättre än ett instrument kluster framför sig.Dexter skrev:First Impressions Polestar 2 hos Sandy Monroe har kommit ut idag.
Jag har väntat på detta länge.
Vi får se vad han kommer fram till om en av mina favorit EV,s
Jag tycker han är otroligt tesla bias men visst säger han en del vettiga saker också.
Re: Polestar 2
Numera verkar ju Mach-E var en favorit hos Sandy, och PS2 fick ju första omdömet, "nästan lika bra som Mach-E" så det är ju positivt.
Re: Polestar 2
Njae. Jag håller tvärt emot dig med Munro helt här.chaffis75 skrev:Jo jag kollade den. Känns som vill ha de på sitt sätt.. Tex tycker han de är gammaldags att ha instrumentkluster framför sig och de är bättre som i modell 3. Min fråga är varför är de bättre som i modell 3? Jag säger inte de är dåligt i modell 3 men skärmen men varför skulle de vara bättre än ett instrument kluster framför sig.Dexter skrev:First Impressions Polestar 2 hos Sandy Monroe har kommit ut idag.
Jag har väntat på detta länge.
Vi får se vad han kommer fram till om en av mina favorit EV,s
Jag tycker han är otroligt tesla bias men visst säger han en del vettiga saker också.
Jag skulle kunna tänka mig en HUD som komplement (om det inte var för dyrt), men saknar verkligen inte instrumentklustret framför ratten, och vill inte alls ha de (även om det var kostnadsfritt). Tycker det är bättre att ha fri sikt ut genom vindrutan, än att det sticker upp något framför ratten som är i vägen för sikten.
Sedan är detta inte en fråga om att försvara Tesla. Tesla har tagit bort detta ifrån M3 tror jag främst av kostnadsskäl, men jag tycker personligen att det är bättre utan. På Teslas andra dyrare bilar, som MS och MX, så är instrumentklustret kvar, inklusive på de nya next gen.
Så nej, handlar ju inte om att försvara Tesla som ni andra påstår, bara för att någon här, eller någon som Munro, gillar en funktion i en av Teslas bilar.
Hade man försvarat Tesla (som du/ni alltid tror) så hade man ju inte dissat en sak som de har i deras dyrbarare MS/MX-modeller.
Handlar om vad man tycker är vettigt och föredrar. I detta så håller jag 100% med Munro.
HUD? Ja, tack.
Instrumentkluster som är i vägen för sikten och skyms bakom ratten? Nej, tack.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Re: Polestar 2
Visst är det en kostnadsbesparing, men jag tycker personligen mycket bättre om den lösningen.dd88 skrev:Det handlar enbart om kostnadsbesparing, hade Tesla varit övertygade om att det är en bättre lösning så hade nya Model S inte haft en skärm bakom ratten.
Precis som du säger finns det ju i andra Teslor, som Model S och Model X, så att vara emot instrumentkluster är inte att försvara Tesla.
Sådant dumt skitsnack från andra Tesla-fober i tråden.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik