Polestar 2
Moderator: Redaktion
Re: Polestar 2
Bör väl komma en refresh inom något år.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
- OfarligTesla
- Teslaägare
- Inlägg: 5482
- Blev medlem: 17 feb 2018 09:16
Re: Polestar 2
Säkert, men det hjälper inte så mycket nu men det kanske blir nästa byte. Tänker mig att vad jag än bestämmer mig för att ha nu så lär det behållas till slutet på 2024 eller början på 2025 när fler bilar med stöd för nivå 3 lär börja komma.taliz skrev:Bör väl komma en refresh inom något år.
- OfarligTesla
- Teslaägare
- Inlägg: 5482
- Blev medlem: 17 feb 2018 09:16
Re: Polestar 2
Kan väl vara intressant att rapportera att de höjt priserna på allt, jag misstänkte det igår när en av bilderna på Polestar 2 sa "från 519 000" fast konfiguratorn sa att den började på 509 000. Verkar som om grundmodellen ökat med 10k, uppgradering till LRDMM ökat med 20k och Plus/Pilot/Performance lite paketen ökat med 5k var. Hur som var min konfig 40k dyrare idag än igår, så det var tur att jag la en order "just in case" innan midnatt så jag har en orderbekräftelse på det lägre priset. Går ju alltid att avboka ifall jag inte vill ha den.
- Tellus
- Teslaägare
- Inlägg: 3624
- Blev medlem: 04 dec 2018 09:07
- Ort: Nerike
- Referralkod: ts.la/magnus93984
Re: Polestar 2
LR AWD med alla tillval och vinterhjul har gått upp 45 tusen, från 833 igår till 878 idag.
Model 3 P+ -19
Model Y LR -22
Model S Pläd -23
SigenStor (14,8kWp)
Model 3 sr+ (såld), MYP (såld)
Klimatkompenserar med
SLK55AMG
740TurboIntercooler
Model Y LR -22
Model S Pläd -23
SigenStor (14,8kWp)
Model 3 sr+ (såld), MYP (såld)
Klimatkompenserar med
SLK55AMG
740TurboIntercooler
Re: Polestar 2
P2 har ju varit lågt prissatt i jämförelse med t ex ID.4, ID.5, Xc40 så det här var inte oväntat.
- OfarligTesla
- Teslaägare
- Inlägg: 5482
- Blev medlem: 17 feb 2018 09:16
Re: Polestar 2
Har den? Jämfört med en mer eller mindre fullsmetad ID.4 GTX verkar Polestar LR DM ha varit dyrare innan höjningen även utan Performancepaketet. Tycker rent generellt att det har varit en av anledningarna varför Polestar 2 har varit svår att motivera, den har varit dyrare än mycket jämförbart men nu när andra har ökat i pris är skillnaden i var fall mindre.B99 skrev:P2 har ju varit lågt prissatt i jämförelse med t ex ID.4, ID.5, Xc40 så det här var inte oväntat.
Re: Polestar 2
PS2 är mindre, dyrare, törstigare, bullrigare etc än MEB-bilarna och i5 mfl. Är väl rätt logiskt mtp att den är baserad på en avgasplatta, medan övriga är designade som elbilar från grunden.
Men den är klart roligare att köra...
Men den är klart roligare att köra...
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Re: Polestar 2
PS2 ska väl jämföras mot BMW i4 och Model 3 främst? Och där ligger den ju hyfsat bra till i pris.
Re: Polestar 2
Gör den? Vad är den bättre på än dom?MWall skrev:PS2 ska väl jämföras mot BMW i4 och Model 3 främst? Och där ligger den ju hyfsat bra till i pris.
Vill man ha "klassisk premium" = köp BMWn
Mesta körglädje och modern infotainment, interiör etc = köp Teslan
Har man Maos lilla röda under huvudkudden = köp PS2?
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
- OfarligTesla
- Teslaägare
- Inlägg: 5482
- Blev medlem: 17 feb 2018 09:16
Re: Polestar 2
Ja efter att Tesla höjde priserna och innan Polestar höjde nu tycker jag den låg bra till, lite sådär mitt emellan en Model 3 LR och en BMW i4 M50 ifall man skulle ha en Polestar 3 LRDM.MWall skrev:PS2 ska väl jämföras mot BMW i4 och Model 3 främst? Och där ligger den ju hyfsat bra till i pris.
Re: Polestar 2
Den är ju klart billigare och bonusgrundande fortfarande. Plus halvkombi vilket Model 3 tyvärr inte är.taliz skrev:Gör den? Vad är den bättre på än dom?MWall skrev:PS2 ska väl jämföras mot BMW i4 och Model 3 främst? Och där ligger den ju hyfsat bra till i pris.
Vill man ha "klassisk premium" = köp BMWn
Mesta körglädje och modern infotainment, interiör etc = köp Teslan
Har man Maos lilla röda under huvudkudden = köp PS2?
Re: Polestar 2
Törstigare är den väl inte, tvärt om är den väl snålare än t ex ID4?taliz skrev:PS2 är mindre, dyrare, törstigare, bullrigare etc än MEB-bilarna och i5 mfl. Är väl rätt logiskt mtp att den är baserad på en avgasplatta, medan övriga är designade som elbilar från grunden.
Men den är klart roligare att köra...
Mindre än ID4 är den, men större än ID3.
Är den dyrare? Jag har inte jämfört olika utrustningar men trodde att Polestar var billigare än ID4.
Lite bullrigare än ID4 kanske den är men den är inte speciellt bullrig, ungefär som nuvarande M3 och MY, kanske något tystare.
Du glömde design och infotainment där Polestar är riktigt bra eller t o m bäst av alla.
Jag håller med dig om att Polestar är i en helt annan klass än de bilar du jämför med när det gäller körglädje, MEB spelar inte ens i samma liga som Polestar
-
- Inlägg: 211
- Blev medlem: 09 jan 2020 17:57
Re: Polestar 2
En fullsmetad id 4 låg på 774 tusen. Men nu har VW höjt priserna med 2% så nu ligger den närmare 790 tusen.OfarligTesla skrev:Har den? Jämfört med en mer eller mindre fullsmetad ID.4 GTX verkar Polestar LR DM ha varit dyrare innan höjningen även utan Performancepaketet. Tycker rent generellt att det har varit en av anledningarna varför Polestar 2 har varit svår att motivera, den har varit dyrare än mycket jämförbart men nu när andra har ökat i pris är skillnaden i var fall mindre.B99 skrev:P2 har ju varit lågt prissatt i jämförelse med t ex ID.4, ID.5, Xc40 så det här var inte oväntat.
En id5 går nu lös på nästan 820 tusen efter höjningen.
Bisarra priser för en Volkswagen tycker jag.
Fick offert för två veckor sen.
Lite rabatt får man ju men fortfarande sinnessjukt dyrt.
- Tellus
- Teslaägare
- Inlägg: 3624
- Blev medlem: 04 dec 2018 09:07
- Ort: Nerike
- Referralkod: ts.la/magnus93984
Re: Polestar 2
Plus för polestar
- enligt många lika bra eller bättre än Teslas UI, bmw ljusår efter
- Halvkombi
- design (subjektivt)
- fortfarande bra mycket billigare vs model 3 om man vill ha AWD
- helljus och regonsensor automatik som funkar, har också bmw.
- verkar ej vara krav på service utöver första gratis servicen
- OTA uppdateringar, har bmw det?
- bonus 70000/50000kr
- smidig beställning online
Saknar man 90 talet, köp bmw
- enligt många lika bra eller bättre än Teslas UI, bmw ljusår efter
- Halvkombi
- design (subjektivt)
- fortfarande bra mycket billigare vs model 3 om man vill ha AWD
- helljus och regonsensor automatik som funkar, har också bmw.
- verkar ej vara krav på service utöver första gratis servicen
- OTA uppdateringar, har bmw det?
- bonus 70000/50000kr
- smidig beställning online
Saknar man 90 talet, köp bmw
Model 3 P+ -19
Model Y LR -22
Model S Pläd -23
SigenStor (14,8kWp)
Model 3 sr+ (såld), MYP (såld)
Klimatkompenserar med
SLK55AMG
740TurboIntercooler
Model Y LR -22
Model S Pläd -23
SigenStor (14,8kWp)
Model 3 sr+ (såld), MYP (såld)
Klimatkompenserar med
SLK55AMG
740TurboIntercooler
Re: Polestar 2
Klart i4 har OTA, jag fick en förra veckan inget 90-tal med den bilen, det kan jag lova. Eftersom jag har haft alla bilar som jämförs i tråden, så kan jag med övertygelse säga att BMWn är den som imponerar mest. Den har allt och lite till. Det enda den eventuellt ligger lite efter på är infotainment, men det är verkligen ingen kris, inte som ioniq5 tex. Dessutom använder man ju AA/CarPlay och då spelar det ändå mindre roll vad bilen har för eget infotainment.Tellus skrev:Plus för polestar
- enligt många lika bra eller bättre än Teslas UI, bmw ljusår efter
- Halvkombi
- design (subjektivt)
- fortfarande bra mycket billigare vs model 3 om man vill ha AWD
- helljus och regonsensor automatik som funkar, har också bmw.
- verkar ej vara krav på service utöver första gratis servicen
- OTA uppdateringar, har bmw det?
- bonus 70000/50000kr
- smidig beställning online
Saknar man 90 talet, köp bmw
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Re: Polestar 2
Det är väl bara infotainment som får OTA på i4?HelectriC skrev:Klart i4 har OTA, jag fick en förra veckan inget 90-tal med den bilen, det kan jag lova. Eftersom jag har haft alla bilar som jämförs i tråden, så kan jag med övertygelse säga att BMWn är den som imponerar mest. Den har allt och lite till. Det enda den eventuellt ligger lite efter på är infotainment, men det är verkligen ingen kris, inte som ioniq5 tex. Dessutom använder man ju AA/CarPlay och då spelar det ändå mindre roll vad bilen har för eget infotainment.Tellus skrev:Plus för polestar
- enligt många lika bra eller bättre än Teslas UI, bmw ljusår efter
- Halvkombi
- design (subjektivt)
- fortfarande bra mycket billigare vs model 3 om man vill ha AWD
- helljus och regonsensor automatik som funkar, har också bmw.
- verkar ej vara krav på service utöver första gratis servicen
- OTA uppdateringar, har bmw det?
- bonus 70000/50000kr
- smidig beställning online
Saknar man 90 talet, köp bmw
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Re: Polestar 2
Vet faktiskt inte, mycket möjligt.taliz skrev:Det är väl bara infotainment som får OTA på i4?HelectriC skrev:Klart i4 har OTA, jag fick en förra veckan inget 90-tal med den bilen, det kan jag lova. Eftersom jag har haft alla bilar som jämförs i tråden, så kan jag med övertygelse säga att BMWn är den som imponerar mest. Den har allt och lite till. Det enda den eventuellt ligger lite efter på är infotainment, men det är verkligen ingen kris, inte som ioniq5 tex. Dessutom använder man ju AA/CarPlay och då spelar det ändå mindre roll vad bilen har för eget infotainment.Tellus skrev:Plus för polestar
- enligt många lika bra eller bättre än Teslas UI, bmw ljusår efter
- Halvkombi
- design (subjektivt)
- fortfarande bra mycket billigare vs model 3 om man vill ha AWD
- helljus och regonsensor automatik som funkar, har också bmw.
- verkar ej vara krav på service utöver första gratis servicen
- OTA uppdateringar, har bmw det?
- bonus 70000/50000kr
- smidig beställning online
Saknar man 90 talet, köp bmw
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
- OfarligTesla
- Teslaägare
- Inlägg: 5482
- Blev medlem: 17 feb 2018 09:16
Re: Polestar 2
Problemet med CarPlay är väl att kör man navigationen via den så förvärmer den väl inte batteriet för snabbladdning eller räknar med laddning i navigeringen över huvud taget? Så man är väl lite tvingad att använda BMWs system för navigering i de situationerna.HelectriC skrev:
Klart i4 har OTA, jag fick en förra veckan inget 90-tal med den bilen, det kan jag lova. Eftersom jag har haft alla bilar som jämförs i tråden, så kan jag med övertygelse säga att BMWn är den som imponerar mest. Den har allt och lite till. Det enda den eventuellt ligger lite efter på är infotainment, men det är verkligen ingen kris, inte som ioniq5 tex. Dessutom använder man ju AA/CarPlay och då spelar det ändå mindre roll vad bilen har för eget infotainment.
I övrigt tycker jag det var en mycket trevlig bil förutom lite styling på utsidan och att stolarna var lite trånga över axlarna. Och tyvärr är M50 så pass dyr att den inte får någon premie här i Sverige så i slutändan blev den jag byggde ihop kring 170k dyrare än Polestar 2/Model 3. Då får man ju en hel del extra utrustning i BMWn såklart men det är hela idén med att ta den tycker jag.
Re: Polestar 2
Ja, det stämmer. Samtidigt så är man bara i behov av förvärmning under vintern och då vid långresor. De få gångerna klarar jag att utsätta mig för BMWs navigation, så dålig är den inteOfarligTesla skrev:Problemet med CarPlay är väl att kör man navigationen via den så förvärmer den väl inte batteriet för snabbladdning eller räknar med laddning i navigeringen över huvud taget? Så man är väl lite tvingad att använda BMWs system för navigering i de situationerna.HelectriC skrev:
Klart i4 har OTA, jag fick en förra veckan inget 90-tal med den bilen, det kan jag lova. Eftersom jag har haft alla bilar som jämförs i tråden, så kan jag med övertygelse säga att BMWn är den som imponerar mest. Den har allt och lite till. Det enda den eventuellt ligger lite efter på är infotainment, men det är verkligen ingen kris, inte som ioniq5 tex. Dessutom använder man ju AA/CarPlay och då spelar det ändå mindre roll vad bilen har för eget infotainment.
Men det går rykten om att förvärmning även ska komma via AA/CarPlay navigering.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Re: Polestar 2
BMWs navigation är väl bättre än Teslas iaf? Eller är det inmatningen av måladress vi talar om?HelectriC skrev:Ja, det stämmer. Samtidigt så är man bara i behov av förvärmning under vintern och då vid långresor. De få gångerna klarar jag att utsätta mig för BMWs navigation, så dålig är den inteOfarligTesla skrev:Problemet med CarPlay är väl att kör man navigationen via den så förvärmer den väl inte batteriet för snabbladdning eller räknar med laddning i navigeringen över huvud taget? Så man är väl lite tvingad att använda BMWs system för navigering i de situationerna.HelectriC skrev:
Klart i4 har OTA, jag fick en förra veckan inget 90-tal med den bilen, det kan jag lova. Eftersom jag har haft alla bilar som jämförs i tråden, så kan jag med övertygelse säga att BMWn är den som imponerar mest. Den har allt och lite till. Det enda den eventuellt ligger lite efter på är infotainment, men det är verkligen ingen kris, inte som ioniq5 tex. Dessutom använder man ju AA/CarPlay och då spelar det ändå mindre roll vad bilen har för eget infotainment.
Men det går rykten om att förvärmning även ska komma via AA/CarPlay navigering.
Iofs är det väl olika hur man använder sin bil men för mig kan det gå månader mellan att jag använder navin.
- OfarligTesla
- Teslaägare
- Inlägg: 5482
- Blev medlem: 17 feb 2018 09:16
Re: Polestar 2
Ja det är väl inget jätteproblem men hade de kunnat lösa laddförslag och förvärmning vi AA/CarPlay så hade det varit toppen. Hade nog faktiskt köpt en M50 idag även om den var dyrare om det inte var 14 månaders leveranstid på dem. Kan nog som mest vänta till januari och de är BMWn inget alternativ.HelectriC skrev:
Ja, det stämmer. Samtidigt så är man bara i behov av förvärmning under vintern och då vid långresor. De få gångerna klarar jag att utsätta mig för BMWs navigation, så dålig är den inte
Men det går rykten om att förvärmning även ska komma via AA/CarPlay navigering.
När jag försökte navigera tillbaka till handlaren vi provkörde bilen hos så fick jag till sist ta fram telefonen och googla fram adressen då det inte fungerade att bara skriva in namnet i BMWs navi. Så jag blev väl föga imponerad av den, sen är ju designen mer lik gamla TomTom än Google Maps som är det moderna.MWall skrev:
BMWs navigation är väl bättre än Teslas iaf? Eller är det inmatningen av måladress vi talar om?
Iofs är det väl olika hur man använder sin bil men för mig kan det gå månader mellan att jag använder navin.
Re: Polestar 2
OfarligTesla skrev:När jag försökte navigera tillbaka till handlaren vi provkörde bilen hos så fick jag till sist ta fram telefonen och googla fram adressen då det inte fungerade att bara skriva in namnet i BMWs navi. Så jag blev väl föga imponerad av den, sen är ju designen mer lik gamla TomTom än Google Maps som är det moderna.
Jag pratar om själva navigeringsfunktionen, dvs att få en bra och effektiv vägledning. Visst är det lätt att mata in adresser i Teslan och säkert är gränssnittet "modernt" men sen hamnar man ju på en grusväg mellan Hudiksvall och Ånge lik förbannat. viewtopic.php?f=48&t=29834&hilit=grusv%C3%A4g
Själv fick jag se Volkparktstadion i Hamburg för 3 år sen. Kul men knappast särskilt effektivt att leda in rutten på smågator när man bara ska passera förbi Hamburg.
Men som alltid så har väl det "blivit bättre" när man kritiserar något med Tesla. Tydligen har de lyckats implementera waypoints efter mycket om och men...
Re: Polestar 2
Men finns de någpn annan navigator än goggle maps där man bara säger vart man ska, dvs ingen adress utan med mäta in tex Ikea Malmö eller Ica så väljer den närmaste Ica.. Där är ju goggle maps överlägsen eller finns de andra navigatorer som kan detta i bilar?MWall skrev:OfarligTesla skrev:När jag försökte navigera tillbaka till handlaren vi provkörde bilen hos så fick jag till sist ta fram telefonen och googla fram adressen då det inte fungerade att bara skriva in namnet i BMWs navi. Så jag blev väl föga imponerad av den, sen är ju designen mer lik gamla TomTom än Google Maps som är det moderna.
Jag pratar om själva navigeringsfunktionen, dvs att få en bra och effektiv vägledning. Visst är det lätt att mata in adresser i Teslan och säkert är gränssnittet "modernt" men sen hamnar man ju på en grusväg mellan Hudiksvall och Ånge lik förbannat. viewtopic.php?f=48&t=29834&hilit=grusv%C3%A4g
Själv fick jag se Volkparktstadion i Hamburg för 3 år sen. Kul men knappast särskilt effektivt att leda in rutten på smågator när man bara ska passera förbi Hamburg.
Men som alltid så har väl det "blivit bättre" när man kritiserar något med Tesla. Tydligen har de lyckats implementera waypoints efter mycket om och men...
VW Id.3 Life MY20 och Volvo V60 MY19
Re: Polestar 2
Massvis med navigationer där du kan säga åt bilen att visa närmaste Ica eller resturang osv. Basic navigation grej liksom.chaffis75 skrev:Men finns de någpn annan navigator än goggle maps där man bara säger vart man ska, dvs ingen adress utan med mäta in tex Ikea Malmö eller Ica så väljer den närmaste Ica.. Där är ju goggle maps överlägsen eller finns de andra navigatorer som kan detta i bilar?MWall skrev:OfarligTesla skrev:När jag försökte navigera tillbaka till handlaren vi provkörde bilen hos så fick jag till sist ta fram telefonen och googla fram adressen då det inte fungerade att bara skriva in namnet i BMWs navi. Så jag blev väl föga imponerad av den, sen är ju designen mer lik gamla TomTom än Google Maps som är det moderna.
Jag pratar om själva navigeringsfunktionen, dvs att få en bra och effektiv vägledning. Visst är det lätt att mata in adresser i Teslan och säkert är gränssnittet "modernt" men sen hamnar man ju på en grusväg mellan Hudiksvall och Ånge lik förbannat. viewtopic.php?f=48&t=29834&hilit=grusv%C3%A4g
Själv fick jag se Volkparktstadion i Hamburg för 3 år sen. Kul men knappast särskilt effektivt att leda in rutten på smågator när man bara ska passera förbi Hamburg.
Men som alltid så har väl det "blivit bättre" när man kritiserar något med Tesla. Tydligen har de lyckats implementera waypoints efter mycket om och men...
Däremot är det inte många som förstår att du skall kanske säga ”visa mig närmaste Ica” istället för kör mig till Ica. Funnits i 10+ år ju.
Re: Polestar 2
Ok.. Ge gärna några exempel på bilar som klarar de?Esterox skrev:Massvis med navigationer där du kan säga åt bilen att visa närmaste Ica eller resturang osv. Basic navigation grej liksom.chaffis75 skrev:Men finns de någpn annan navigator än goggle maps där man bara säger vart man ska, dvs ingen adress utan med mäta in tex Ikea Malmö eller Ica så väljer den närmaste Ica.. Där är ju goggle maps överlägsen eller finns de andra navigatorer som kan detta i bilar?MWall skrev:OfarligTesla skrev:När jag försökte navigera tillbaka till handlaren vi provkörde bilen hos så fick jag till sist ta fram telefonen och googla fram adressen då det inte fungerade att bara skriva in namnet i BMWs navi. Så jag blev väl föga imponerad av den, sen är ju designen mer lik gamla TomTom än Google Maps som är det moderna.
Jag pratar om själva navigeringsfunktionen, dvs att få en bra och effektiv vägledning. Visst är det lätt att mata in adresser i Teslan och säkert är gränssnittet "modernt" men sen hamnar man ju på en grusväg mellan Hudiksvall och Ånge lik förbannat. viewtopic.php?f=48&t=29834&hilit=grusv%C3%A4g
Själv fick jag se Volkparktstadion i Hamburg för 3 år sen. Kul men knappast särskilt effektivt att leda in rutten på smågator när man bara ska passera förbi Hamburg.
Men som alltid så har väl det "blivit bättre" när man kritiserar något med Tesla. Tydligen har de lyckats implementera waypoints efter mycket om och men...
Däremot är det inte många som förstår att du skall kanske säga ”visa mig närmaste Ica” istället för kör mig till Ica. Funnits i 10+ år ju.
VW Id.3 Life MY20 och Volvo V60 MY19